Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,818 záznamů.  začátekpředchozí31809 - 31818  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.73 vteřin. 

Analýza českého pojistného trhu a prognózy jeho dalšího vývoje
Müller, Michal ; Gruber, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce zkoumá pojistný trh České republiky od prvních počátků "pojištění", až do dnešní doby, kdy je domácí pojistný trh součástí pojistného trhu Evropské unie. Práce je rozdělena do čtyř částí. V první kapitole je popsána historie pojišťovnictví. V druhé kapitole je pozornost zaměřena na současný stav českého pojistného trhu. Třetí část porovnává úroveň českého pojišťovnictví s EU a zeměmi, které se staly členy EU ke stejnému datu jako ČR, tj. k 1.5.2004. Zároveň je zde provedena analýza současné stagnace pojistného trhu a navržena možná řešení. Ve čtvrté kapitole jsou popsány principy, na kterých funguje pojistný trh v Evropské unii. Zmíněn je i postupný proces integrace českého pojistného trhu do pojistného trhu EU.

Učebnice dějin výtvarné kultury pro výtvarné a uměleckořemeslné obory středních odborných škol
Polanecký, Jaroslav
Disertační práce Učebnice dějin výtvarné kultury pro výtvarné a uměleckořemeslné obory středních odborných škol (Didaktická analýza textů) se zaměřuje na problematiku didaktických textů určených pro umělecko-historickou oblast odborného vzdělávání, která je v současnosti realizována ve vyučovacím předmětu dějiny výtvarné kultury (DVK). Střední umělecké vzdělávání má na území České republiky dlouhou tradici a vyučovací předmět dějiny výtvarné kultury je důležitým odborným teoretickým vyučovacím předmětem, jehož cílem je poskytnout žákům ucelenou orientaci v oblasti vývoje společnosti a výtvarné kultury od jejího vzniku až po současnost a rovněž poskytnout teoretické zázemí pro jejich aktivní působení v oblasti výtvarné tvorby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Česká hudební společnost - tradice, současnost
Kuhnová, Barbora ; Jenčková, Eva (oponent) ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se komplexně zabývá historií České hudební společnosti. Práce je rozdělena do dvou hlavních oddílů. V prvním se zabývám celkovou historií společnosti od jejích počátků až po současnost a ve druhém se věnuji organizační struktuře jednotlivých složek české hudební společnosti.

České střední školy, jejich studenti a profesoři v letech 1867 až 1918
Řezníčková, Kateřina ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Lenderová, Milena (oponent) ; Rýdl, Karel (oponent)
bouřlivým vývojem i rozvojem. Během tohoto období se zněkolikanásobil jejich počet a rozrostla jejich síť. V roce 1848 existovalo v Čechách pouze devět gymnázií, na nichž se alespoň částečně prosazovala ve vyučování čeština a jedna reálka (reálky se ovšem staly středními školami až po zavedení Bonitz-Exnerova nástinu). Těsně před první světovou válkou už bylo českých středních škol přesně sedmdesát. Rozšiřování nabídky středoškolského studia ale samozřejmě nebylo jen záležitostí Čechů, k podobnému rozvoji docházelo v celém Rakousku-Uhersku, i když přece jen o něco rychleji se rozrůstalo školství národní, vždyť úspěchy v boji za české školy byly také politickou záležitostí. V této době se také krystalizuje obsah středoškolského studia do té podoby, která posléze ovlivnila i celou první polovinu dvacátého století. Klasická gymnázia se definitivně odpoutala od středověkého modelu, když do svých zdí začala vpouštět také přírodovědné předměty a moderní jazyky. Hledaly se také nové cesty, jak sblížit reálné, původně především prakticky zaměřené vzdělání a klasické, humanitně orientované vzdělání. Osnovy některých předmětů na reálkách se proto začaly do značné míry připodobňovat gymnaziálním. Jiným řešením téhož problému bylo vytvoření nového typu školy, který alespoň zčásti nabízel svým studentům obojí...

Kapitola o loutkách, loutkovitosti, manekýnech a jiné havěti u Michela de Ghelderode
Petružela, Jan ; Pavlovský, Petr (oponent) ; Hyvnar, Jan (vedoucí práce)
Kdo je Michel de Ghelderode a co víme o tvorbě majitele záhadně znějícího jména, které se jen zřídka objevuje na programu českých divadel? Dramatice frankofonního Vláma, vlastním jménem Adolph Adémar Martens (1898-1962), se v českém kontextu prozatím nedostalo velké pozornosti a ani ve světě nepatří zrovna k nejhranějším. O čem vypovídají hry autora, který měl být údajně v roce 1962 nominován na Nobelovu cenu a jemuž se někdy přezdívá "flanderský Shakespeare"? Proč podnítil zájem takových režisérů jako Jean-Louis Barrault, Peter Sellers či Peter Scherhaufer? Souběžnost i jistá paralela s tvorbou Antonina Artauda a zároveň jeho řazení až kamsi ke grotesce Alfréda Jarryho a bizarnost stínu, který se na první pohled nad touto postavou rozpíná, jsou výzvou.

Učebnice dějin výtvarné kultury pro výtvarné a uměleckořemeslné obory středních odborných škol: didaktická analýza textů
Polanecký, Jaroslav ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Švec, Vladimír (oponent) ; Lysáček, Petr (oponent)
Disertační práce Učebnice dějin výtvarné kultury pro výtvarné a uměleckořemeslné obory středních odborných škol (Didaktická analýza textů) se zaměřuje na problematiku didaktických textů určených pro umělecko-historickou oblast odborného vzdělávání, která je v současnosti realizována ve vyučovacím předmětu dějiny výtvarné kultury (DVK). Střední umělecké vzdělávání má na území České republiky dlouhou tradici a vyučovací předmět dějiny výtvarné kultury je důležitým odborným teoretickým vyučovacím předmětem, jehož cílem je poskytnout žákům ucelenou orientaci v oblasti vývoje společnosti a výtvarné kultury od jejího vzniku až po současnost a rovněž poskytnout teoretické zázemí pro jejich aktivní působení v oblasti výtvarné tvorby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Historie ošetřovatelské profese na Mladoboleslavsku
Fejfarová, Jana ; Kutnohorská, Jana (vedoucí práce) ; Kyasová, Miroslava (oponent) ; Herčík, Karel (oponent)
Fejfarová Jana Historie ošetřovatelské profese na Mladoboleslavsku Bakalářská práce Historie ošetřovatelské profese na Mladoboleslavsku chronologicky mapuje vývoj ošetřovatelství. Impulsem pro zpracování daného tématu je snaha přispět ke zvýšení prestiže ošetřovatelské profese. Práce je koncipována ve třech vrstvách. V první části informuje o historii ošetřovatelské profese ve světě, na kterou navazuje historie ošetřovatelství v Čechách a souhrnně tak tvoří úvod do historie péče o nemocné. V hlavní části popisuje vývoj ošetřovatelství na Mladoboleslavsku. Studiem historických pramenů, cíleným bádáním v archivech, studiem historické literatury a rozhovory s pamětníky mapuje vývoj ošetřovatelství v Mladé Boleslavi. Časové srovnání jednotlivých vrstev ukazuje, že vývoj ošetřovatelství v Čechách od svého prvopočátku na tehdejší dobu velmi pružně reagoval na světový vývoj a ošetřovatelství na Mladoboleslavsku s několikaletým zpožděním kopírovalo vývoj péče o nemocné v Čechách. V závěru je práce doplněna sondou o úrovni povědomí zdravotních sester na téma historie ošetřovatelské profese.

České střední školy, jejich studenti a profesoři v letech 1867 až 1918
Řezníčková, Kateřina ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Lenderová, Milena (oponent) ; Rýdl, Karel (oponent)
bouřlivým vývojem i rozvojem. Během tohoto období se zněkolikanásobil jejich počet a rozrostla jejich síť. V roce 1848 existovalo v Čechách pouze devět gymnázií, na nichž se alespoň částečně prosazovala ve vyučování čeština a jedna reálka (reálky se ovšem staly středními školami až po zavedení Bonitz-Exnerova nástinu). Těsně před první světovou válkou už bylo českých středních škol přesně sedmdesát. Rozšiřování nabídky středoškolského studia ale samozřejmě nebylo jen záležitostí Čechů, k podobnému rozvoji docházelo v celém Rakousku-Uhersku, i když přece jen o něco rychleji se rozrůstalo školství národní, vždyť úspěchy v boji za české školy byly také politickou záležitostí. V této době se také krystalizuje obsah středoškolského studia do té podoby, která posléze ovlivnila i celou první polovinu dvacátého století. Klasická gymnázia se definitivně odpoutala od středověkého modelu, když do svých zdí začala vpouštět také přírodovědné předměty a moderní jazyky. Hledaly se také nové cesty, jak sblížit reálné, původně především prakticky zaměřené vzdělání a klasické, humanitně orientované vzdělání. Osnovy některých předmětů na reálkách se proto začaly do značné míry připodobňovat gymnaziálním. Jiným řešením téhož problému bylo vytvoření nového typu školy, který alespoň zčásti nabízel svým studentům obojí...

Názor T.G. Masaryka na funkci náboženství v občanské společnosti.
Horák, Karel ; Pelc, Bogdan (vedoucí práce) ; Ovečka, Libor (oponent)
RESUMÉ Zájem a snaha o porozumění odkazu profesora a prvního prezidenta Československé republiky Tomáše Garrigue Masaryka není bohužel v dnešní české postmoderní společnosti nikterak enormní. Vytrácí se vůbec i povědomí, zejm. u mladší generace o tom, jaký význam pro náš stát a českou společnost měla osobnost T. G. Masaryka. Naše sekularizovaná občanská společnost na počátku 21. století vnímá poněkud rozpačitě dědictví, které ji zanechala ve svém životě i díle jedna z nejvýznamnějších postav nejen českých a evropských ale též i světových dějin. Hlavním tématem této práce je přehledným způsobem popsat Masarykovy názory na funkci náboženství v občanské společnosti. Diplomová práce vychází z předpokladu pravdivého hledání, založeného na existujících a faktických skutečnostech, jež jsou o Masarykově životě a díle známy. Druhý oddíl práce předkládá přehled životního příběhu prof. Masaryka. Nejde však jen o výpis životopisných dat. Cílem této části je "prosvětlit a prozářit" onen mlhavý mrak, jímž je postava Masaryka v dnešní společnosti zahalena. Třetí část charakterizuje Masarykův náboženský život, jeho představu Boha, víry, povahy lidské duše, nesmrtelnosti a věčnosti. Na tento úsek plynule navazuje čtvrtá část, jejímž hlavním záměrem je poukázat na Masarykův pohled na církve a odstranit tak možná...

Možnosti využití nanočástic různých kovů jako markerů pro imunoznačení ve skenovacím mikroskopu s autoemisní tryskou
EIBLOVÁ, Veronika
V dnešní době je elektronová mikroskopie používaná při studiu biologických objektů. Je to metoda, která umožnila studium mikrostruktur, ale i nanostruktur zkoumaných biologických objektů.Imunolokalizace patří mezi imunocytochemické metody, které umožňují lokalizovat antigeny na elektron ? mikroskopické úrovni za pomoci protilátek. Na protilátkách jsou navázány markery (nanočástice).Cílem mé práce bylo najít další vhodné markery, které budou viditelné ve skenovacím elektronovém mikroskopu s autoemisní tryskou. Takové markery navázat na protilátku a s ní provést imunolokalizaci na vhodném modelovém systému.