Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 327 záznamů.  začátekpředchozí318 - 327  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 

Management znalostí
Jarošová, Milena ; Mládková, Ludmila (vedoucí práce) ; Cejthamr, Václav (oponent)
Teoreticko-metodologická část: Základní pojmy managementu znalostí, znalostní pracovník, proces tvorby a konverze znalostí, předpoklady a přínosy managementu znalostí. Souvislost managementu znalostí s kulturou a organizační strukturou organizace, měření výsledků managementu znalostí, učící se organizace a souvislost s managementem znalostí, nástroje řízení tacitních znalostí -- příběhy -typy, jak vytvořit úspěšný příběh, užití příběhů v praxi, komunity, učňovství. Organizace založená na hodnotách. Aplikační část: Charakteristika organizace, organizace založená na hodnotách v praxi, klasifikace příběhů vyprávěných ve firmě, firemní hodnoty, příběhy v maloobchodních prodejnách, příběhy v oddělení péče o zákazníky, příběhy v neprvoliniových odděleních. Návrhy na zlepšení řízení tacitních znalostí v organizaci -- školení zaměstnanců, vzájemné inspirování se, návštěvy prvoliniových oddělení, úprava firemních hodnot.

Potřeby zvyšování psychologických kompetencí pracovníků IZS, návrh vzdělávacích aktivit.
VAŠÁTKOVÁ, Klára
Bakalářská práce se orientuje na potřeby zvyšování psychologických kompetencí pracovníků integrovaného záchranného systému a následně na návrh vzdělávacích aktivit. První část práce se týká teorie kompetence, je zde charakteristika a definice kompetence a také její třídění a dělení. Následující podkapitola se zabývá mechanismy psychické adaptace na zátěžové situace, se kterými se pracovníci IZS mohou při výkonu své práce setkat. Další podkapitola je orientována na fungování psychiky v zátěžových situacích a na její jednotlivé fáze jako je především fáze aktivizace, fáze zvládání psychické zátěže a fáze důsledková. V podkapitole policejní stres je zmínka o psychické zátěži při vyšetřování násilné trestné činnosti, kde jde o extrémní mrtvoly, smrt dítěte nebo smrt za tragických okolností. Dále je pozornost věnována psychologickým důsledkům použití střelné zbraně, pracovnímu stresu policistů a zvládání stresových situací v policejní praxi. Psychohygiena pracovníků IZS popisuje odolnost pracovníků IZS vůči zátěžovým situacím, také ochranu psychického zdraví těchto pracovníků a v neposlední řadě také syndrom vyhoření. Práce zároveň nabízí jednoduchý přehled o možnostech psychologické péče o pracovníky IZS a účinných prostředcích k předcházení posttraumatickým stresovým příznakům u osob pracujících v IZS. Hlavní možností předcházení je krizová intervence - odborná metoda práce s člověkem v situaci, kterou prožívá z vlastního pohledu jako zátěžovou, případně ohrožující.Další možností je supervize - poradenská metoda, která napomáhá pracovníkům v jejich profesním rozvoji, směřuje ke zvýšení jejich profesionality. Samostatná podkapitola se orientuje na komunikaci s lidmi a její pravidla. Podrobněji jsou rozpracovány zásady jednání s duševně narušenými jedinci, zásady jednání s obětí trestného činu, také jednání se sebevrahem, komunikaci se seniory, zásady sdělování nepříjemné zprávy a komunikaci s agresorem. Posední podkapitola teoretické části se týká krizové komunikace, tedy komunikace se zasaženými osobami a specifik krizové komunikace v bezpečnostních sborech Policie České republiky, Hasičského záchranného sboru České republiky a Zdravotnické záchranné služby. Výzkumná část začíná kapitolou Cíle práce, kde jsou stanoveny tři základní cíle, kterých má práce dosáhnout. Prvním cílem je charakteristika vzdělávacího systému Policie České republiky základní odborná příprava a možnosti následného dalšího vzdělávání. Je zde zmínka o Etickém kodexu Policie České republiky, kterým se mají všichni policisté řídit. Následujícím cílem je charakteristika vzdělávacího systému italské policie, která je rozdělena do tří modulů - bezpečnost a obrana, zbraně a jejich oprávněné použití, doprava a dopravní předpisy. Součástí vzdělávání policistů v Itálii je také speciální modul, který se dále dělí na pět podmodulů - komunikace mezi policistou a občanem nebo skupinou občanů, komunikační proces, neverbální komunikace, komunikační problémy a řízení úzkosti a stresu. Posledním cílem je návrh vzdělávacích aktivit, který byl vytvořen na základě komparace vzdělávacích systémů policie ČR a Itálie. První je zaměřen na komunikaci nácvik složitých komunikačních situací pomocí modelových situací a také výcvik čtení neverbální komunikace. Druhý návrh se týká zvýšení vzdělanosti policistů v oblasti etnických rozdílů mezi osobami žijícími na území České republiky. Posledním návrhem je edukace policistů v oblasti znakového jazyka základní znaky pro počáteční komunikaci a domluvu se sluchově postiženými občany. Tyto návrhy mohou být použity pro praxi policejního vzdělávání.

Zhodnocení personálních činností ve vybrané firmě
Homolková, Daniela ; Kozlová, Taťána (vedoucí práce) ; Kantová, Eva (oponent)
Lidské zdroje jsou stále častěji brány za největší bohatství, které organizace má. Proto se jim organizace stále více věnují. Bez schopných zaměstnanců by nikdy organizace nemohla dosáhnout svých cílů. Proto musí být nábor zaměstnanců v organizaci prováděn co nejlépe, aby organizace mohla získat co nejlepší zaměstnance. Nábor musí být dobře naplánován a uskutečněn. Schopní zaměstnanci představují totiž pro organizaci jednu z konkurenčních výhod.

Rizika a přínosy vyplývající ze vztahu sociálního pracovníka a klientů s mentálním postižením
KUPSOVÁ, Jitka
Práce se zabývá specifiky vztahové problematiky klientů s mentálním postižením v sociálních zařízeních poskytující pobytové služby, klade důraz na vztah mezi klientem a pracovníkem v sociálních službách. Charakterizuje význam mezilidského vztahu pro inherentní důstojnost každého jedince, popisuje kulturní a náboženské zdroje uznání důstojnosti lidí s mentálním postižením v dnešní společnosti. Popisuje způsoby zdravé komunikace, jako nedílnou součást sociálního vztahu, také při prevenci konfliktních situací v pobytovém zařízení. Zjišťuje úskalí nesymetrického vztahu mezi pracovníkem plynoucí z hierarchické struktury organizace, charakterizuje změnu vztahu v rámci procesu deinstitucionalizace. Přibližuje různé náhledy na vztah mezi pracovníkem a klientem v některých klasických i alternativních formách pobytových služeb, zde zastoupených komunitami Archa a camphillskými komunitami. Ve své závěrečné části práce shrnuje rizika a přínosy plynoucí z navázání přátelského vztahu ke klientovi s mentálním postižením, rizika spočívající v nevyváženosti vztahu a nepřirozeného vztahového prostředí pobytových služeb.

Individuální plánování jako nástroj sociální integrace uživatelů služby Domova pro seniory Třebíč
DOLEČKOVÁ, Olga
Ve své diplomové práci se věnuji problematice individuálního plánování jako důležitého nástroje sociální integrace seniorů po nástupu do pobytové sociální služby Domova pro seniory Třebíč. Problematika stárnutí populace a seniorů, vyhledávajících pobytové sociální služby, se stává důležitým tématem současnosti a souvisí s prodlužující se délkou lidského života. Práce se skládá z části teoretické a části empirické. Teoretická část je členěna do jedenácti kapitol a obsahuje základní problematiku související s hlavní výzkumnou otázkou. V empirické části diplomové práce je stanovený cíl, který má zmapovat nastavení procesu individuálního plánování Domova pro seniory Třebíč. Pro sběr dat byla aplikována metoda kvalitativního výzkumu a jako dílčí analýza byla zvolena metoda vytváření skupin (trsů). V rámci této diplomové práce byla stanovena hlavní výzkumná otázka: "Slouží individuální plánování v Domově pro seniory Třebíč k sociální integraci uživatelů služby"? Pro zodpovězení hlavní výzkumné otázky bylo stanoveno pět dílčích výzkumných otázek: 1. Jsou naplňovány fyziologické potřeby uživatelů? 2. Je naplňována potřeba bezpečí uživatelů?, 3. Jsou naplňovány sociální potřeby uživatelů?, 4. Je naplňována potřeba autonomie uživatelů?, 5. Jsou uživatelé spokojeni s individuálním plánováním? Vlastní výzkum práce probíhal ve dvou fázích. V první fázi byl proveden předvýzkum a teprve poté následoval vlastní výzkum. Výsledné údaje byly strukturalizovány a předkládány dle dílčích výzkumných otázek. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že respondenti jsou s individuálním plánováním v Domově pro seniory Třebíč spokojeni. K tomu, aby mohla být sociální integrace uživatelů služby úplná, by měly být naplněny nejen sociální, ale také fyziologické potřeby a potřeba bezpečí a autonomie obyvatel domova. Pouze tehdy, je-li naplněna komplexně plná škála potřeb, lze mluvit o fungující sociální integraci. Z výzkumu dále vyplynulo, že všichni respondenti mají klíčovou pracovnici a znají její jméno. Shodně současně odpověděli na otázku, zda mají sestavený individuální plán péče. Ten reflektuje přání uživatele, pokud to poskytované služby domova umožňují. Na zodpovězení hlavní výzkumné otázky "Slouží individuální plánování v Domově pro seniory Třebíč k sociální integraci uživatelů služby?" mohu odpovědět, že ano. Jednou z významných oblastí, která ovlivňuje individuální plánování a spokojenost uživatelů služby je oboustranná komunikace mezi obyvateli a pracovníky zařízení. Jejich proaktivní přístup má velký význam ve všech posuzovaných oblastech. Klienti v rozhovorech také opakovaně ocenili přátelské ovzduší v domově. Tato práce by měla rozšířit povědomí o individuálním plánování v domově pro seniory mezi studenty, zaměstnanci domova, zejména klíčovými pracovníky, ale i širokou veřejností.

Mezinárodní přehled stavu a reforem nemocenského pojištění v členských státech Evropské unie
Hlavenová, Veronika ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kučerová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce sleduje současný mezinárodní přehled stavu a reforem nemocenského pojištění v členských státech Evropské unie. Práce se zabývá aktuálním stavem dávek v nemoci, mateřství, otcovství a při ošetřování člena rodiny v jednotlivých členských státech Evropské unie. Jsou zde uvedeny podmínky nároku na dávky, výše platby, podpůrčí a karenční doby. Toto je zpracováno z pohledu zaměstnanců a zaměstnavatelů. Větší pozornost je zaměřena na podmínky v České republice a srovnání s členskými státy Evropské unie. Při vypracování této práce bylo především využito analýzy a porovnání. Závěrem bude naznačeno, jaké mezinárodní zkušenosti by bylo vhodné aplikovat při reformě nemocenského pojištění v České republice.

Fluktuace všeobecných sester do jiných profesí na trhu práce
SOVOVÁ, Zuzana
Profese všeobecné sestry je velice náročná. Mezinárodní organizace práce a Světové zdravotnické organizace ji označují za jednu z nejrizikovějších. Po absolvování náročného studia dochází k odchodu sester na jiná pracovní místa v důsledku nedostatečného finančního ohodnocení v poměru k velké fyzické a psychické zátěži. Již před rokem 2004 se v České republice objevil problém s nedostatkem sester. Po vstupu země do Evropské unie se tato situace ještě zvýraznila, protože sestry začaly více využívat volného pohybu osob na trhu práce. Odchází do atraktivnějších pracovních resortů, které nejsou tak náročné na osobní i pracovní život. Pokud není pracovníkům věnována dostatečná péče o duševní a fyzické zdraví, nemohou pracovní tempo dlouho vydržet. Následkem přetížení se objeví pracovní nespokojenost a dochází k fluktuaci. Diplomová práce mapuje míru fluktuace všeobecných sester do jiných profesí na trhu práce, které konkretizuje. Provedený výzkum je kvantitativní. Byla použita metoda dotazování, technikou anonymních dotazníků. Z výsledků je patrné, že má míra fluktuace stoupající tendenci. Příčina je především v nízkém finančním ohodnocení a v dopadu na rodinný a osobní život. Jako řešení se nabízí vyšší platové a společenské ohodnocení profese, saturace nedostatku pracovníků, aplikace fundraisingu, supervizí nebo zaměstnanecké benefice. Během profesního studia je nezbytný důraz na prevenci. Se zaváděním moderní ošetřovatelské péče se nároky na zdravotnické pracovníky stále zvyšují, bohužel neúměrně k prevenci, která je problematice zátěže věnována. Mou snahou bylo poukázat na příčiny s fluktuací sester spojené a upozornit na eventuality, kterými lze odlivu pracovníků z tohoto náročného, avšak krásného a ve společnosti nenahraditelného povolání zabránit.

Společenská odpovědnost firem: strategická výhoda a vliv na finanční výkonnost : case study z České republiky
Müllerová, Michaela ; Hák, Tomáš (vedoucí práce) ; Kašparová, Klára (oponent)
Společenská odpovědnost firem je konceptem dobrovolného přijetí odpovědnosti za dopady svých aktivit na okolí a skupiny, jichž se aktivity firem přímo či nepřímo dotýkají. Společenská odpovědnost firem je dnešní značkou a zárukou toho, že firmy provozují své aktivity nejen v rámci zákonných požadavků a morálních standardů společnosti, ale míří daleko za hranice legislativy a základních morálních hodnot společnosti. Firmy svou společenskou odpovědností demonstrují, že se angažují na řešení společenských otázek, suplují funkci státu při podpoře sociálně slabších či znevýhodněných skupin, ale také vyvíjejí aktivity, které mají pozitivní dopady na životní prostředí, zastávají etické zásady podnikání, pečují o své zaměstnance, distancují se od korupce a úplatkářství atd. Tato práce se zabývá nestranným představením konceptu společenské odpovědnosti od jejich kořenů po současné přístupy, nestraně představuje hlavní názorové proudy i přidružené teorie, které koncept společenské odpovědnosti firem v jistých aspektech formovaly. Dále seznamuje s otázkou vlivu společenské odpovědnosti na finanční výkonnost firem a představuje důležité empirické výzkumy v této oblasti s různorodými výsledky. Z těchto studií pak čerpá metodu a ověřuje aplikovatelnost na české prostředí, vč. empirického ověření. Výsledky analýz...

Bariéry v komunikaci mezi vybranými úrovněmi managementu zdravotnického zařízení
Doležel, Jan ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat u vybraných úrovní managementu zdravotnického zařízení nejčastější komunikační prohřešky z pohledu transakční analýzy, které narušují sociální interakci v pracovním prostředí a analyzovat jejich příčiny a dopad na chování a prožívání aktérů. Součástí práce je soubor doporučení pro prevenci a eliminaci těchto bariér. Data byla sebrána pomocí dotazníků vypracovaných pro top a střední management a týkala se hodnocení četnosti výskytu jednotlivých bariér a jejich dopadu na prožívání a chování respondentů. Teorie o komunikaci a jejich bariérách ve spojení se zjištěnými daty dávají společně představu o tom, na co by si vedení na tomto pracovišti (a pravděpodobně i na jiných zdravotnických pracovištích podobné velikosti a struktury) měli dávat při komunikaci s primáři pozor. Přínosem této bakalářské práce by mělo být zlepšení komunikace a dosažení tak nejen zvýšení spokojenosti všech zaměstnanců, ale také zefektivnění průběhu pracovní doby. K tomu je nezbytná v první řadě komunikační způsobilost, především pak znalost efektivní komunikace, uvědomování si vlastních chyb a neustálá snaha o jejich eliminaci. V teoretické části jsou objasněny některé základní pojmy důležité v komunikaci, jsou zde popsány základní poznatky o komunikaci, transakční analýze, bariérách v komunikaci a odstraňování komunikačních bariér. Praktická část je zaměřena na prostředí nejmenované nemocnice. Jsou zde zobrazeny a popsány nejčastější zkřížené transakce na tomto pracovišti a jejich dopady na chování a prožívání aktérů.

Analýza pracovní motivace zaměstnanců
Kavková, Adéla ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Šebek, Tomáš (oponent)
Cílem práce je zmapovat a analyzovat pracovní motivaci zaměstnanců vybraného podniku a na základě zjištěných výsledků navrhnout možná opatření problematických oblastí. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů motivace, především pracovní motivace, zdroje motivace, teorie motivace a stimulační prostředky. V praktické části je popsána firma MeDitorial, s.r.o., použitá metoda, analýza a zhodnocení získaných informací a návrh změn. Sběr údajů byl ve zvolené firmě proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru. Otázky se týkaly pracovních podmínek a režimu práce, náplně práce, vztahů na pracovišti, vztahu k organizaci a dobrovolné péče o zaměstnance. Výsledkem analýzy a zhodnocení názorů zaměstnanců jsou navrhovaná opatření.