Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,029 záznamů.  začátekpředchozí31012 - 31021další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.71 vteřin. 

Zobrazení scény pomocí hlubokých stínových map
Hypský, Jan ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
V počítačové grafice je vykreslování stínů problematické. Aplikace vyžadují volbu vhodného osvětlení a metody stínování s ohledem na rychlost a kvalitu zobrazení. Tato práce je zaměřena na vykreslování stínů a odstranění aliasu, vznikajícího při jejich tvorbě. Pro vytváření stínů bude práce implementovat metody Shadow maps a její rozšířenou variantu Deep shadow maps. Shadow maps umožňují vytvářet stíny nezávisle na složitosti scény a bez ošetření aliasu. Deep shadow maps dovedou zobrazit stíny spolu s odstraněním aliasu, čímž se vylepší kvalita stínování. Pro osvětlení scény je použit Lambertův lokální osvětlovací model. Výsledná aplikace je vytvořena s využitím knihovny OpenGL.

Bezdrátové měřicí zařízení pro soutěže v požárním sportu
Holinka, Milan ; Šimek, Václav (oponent) ; Bartoš, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje návrh, vývoj a realizaci bezdrátové elektronické časomíry pro použití v požárním sportu. Specifikace výsledného produktu je sestavena s ohledem na univerzálnost, snadnou použitelnost a nízké pořizovací náklady. Pro inspiraci jsou představena komerčně nabízená řešení. Požadavky na architekturu systému vycházejí z pravidel jednotlivých disciplín požárního sportu, kde může být časomíra použita. Tvoří ji základnová stanice, která může být dle požadavků doplněna o další prvky sloužící k jejímu spouštění, snímání mezičasů a zastavování. Pro zajištění bezdrátového spojení byl vytvořen nezávislý komunikační modul. Implementovány jsou knihovny pro pohodlnou práci s modulem, podpora sběrnice USB i spolehlivý protokol pro bezdrátový přenos.

Systém pro paralelní zpracování URL dotazů
Horáček, Jan ; Matoušek, Petr (oponent) ; Ráb, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce pojednává o naprogramování vícevláknové aplikace, jejímž cílem je zpracovávat požadavky pro volání URL. Aplikace byla naprogramována v ANSI normě jazyka C. Běží jakožto samostatný démon, který musí v maximální možné míře umožňovat dohledání požadavků, které se nepovedlo zpracovat. K volání URL využívá knihovnu libCURL a nainstalování na stanici balíku autotools.

Knihovna pro práci s objekty ve sdílené paměti
Dudka, Kamil ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou meziprocesové komunikace v moderních operačních systémech. Důraz je kladen na využití sdílené paměti pro meziprocesovou komunikaci v objektově orientovaném jazyku C++. Součástí práce je popis návrhu a implementace knihovny, která umožňuje sdílenou paměť jednoduše a efektivně používat. Knihovna umožňuje sdílet přímo objekty jazyka C++ mezi procesy. Kromě toho vytváří knihovna platformově nezávislé rozhraní pro práci se sdílenou pamětí v operačních systémech Linux a Microsoft Windows. V závěru práce je zhodnocena efektivita využití sdílené paměti jako způsobu meziprocesové komunikace.

Webové rozhraní pro systém detekce síťových anomálií
Sládek, Petr ; Kováčik, Michal (oponent) ; Bartoš, Václav (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je vytvořit webové rozhraní pro systém detekce síťových anomálií s názvem HostStats. Jeho úkolem je umožnit uživateli efektivně pracovat s daty a statistikami, které systém poskytuje. Webové rozhraní funguje jako plugin do NfSenu i jako zcela nezávislá webová aplikace. Implementace proběhla v PHP s využitím Nette Frameworku, HTML5, CSS3 a JavaScriptu s použitím jQuery knihovny.

Srovnání kryptografických knihoven v prostředí Linux
Bartoš, Milan ; Malinka, Kamil (oponent) ; Barabas, Maroš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním tří používaných kryptografických knihoven v prostředí operačního systému Linux. Jedná se o knihovny GnuTLS/nettle, NSS a OpenSSL. Tyto jsou srovnány z hlediska podpory základní kryptografické funkcionality (symetrické a asymetrické šifry, hashovací algoritmy, SSL/TLS), práce s hardwarovými tokeny a s protokoly SSL/TLS. Knihovny jsou dále srovnány z hlediska návrhu API se zaměřením na jeho stabilitu a práci s certifikáty a možnosti více nezávislých použití knihovny v rámci jednoho procesu.

Implementace čtení a záznamu na SD kartu
Bašus, Jaroslav ; Koutný, Martin (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit co nejvíce nezávislou hardwarovou knihovnu pro čtení a zápis dat na SD kartu. V první část je uveden popis komunikace s SD kartou v režimu SPI. Dále je uvedena komunikace s několika typy hardwarových skupin zaříení megaAVR a AVRXMEGA.

Knihovna pro programování mikrokontrolérů nezávisle na jejich rodině
Konečný, Ondřej ; Strnadel, Josef (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem knihovny pro vývoj aplikací pro mikrokontroléry nezávisle na cílové platformě. Po stručném shrnutí stávající situace je rozebírán návrh architektury, která umožní zakrýt specifika různých modelů MCU a poskytnout jednotné API pro jejich ovládání. Dále jsou definovány požadavky na funkčnost a chování jednotlivých modulů, které knihovna umožňuje obsluhovat. Tato sekce je následována popisem technik využitých při implementaci jakožto i specifika vybraných platforem. V závěru práce nastiňuje směr, kterým by se mohl ubírat další vývoj.

Systém pro analýzu použitelnosti softwaru
Kubík, Tomáš ; Kajan, Rudolf (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací systému pro analýzu použitelnosti softwaru. Prostřednictvím rozsáhlého síťového frameworku a stanoveného protokolu umožňuje do testovaného systému integrovat knihovny pro snímání dat ze základních periférií jako je myš, klávesnice, obraz apod. Knihovny mohou být, při dodržení specifikace protokolu, nezávislé na platformě. Vytvořený framework využívá architektury klient - server a všechna data jsou spravována centralizovaně pomocí databáze, nad kterou je možné pokládat vyhodnocující dotazy.  

Částicové systémy
Šik, Martin ; Kmoch, Petr (oponent) ; Pelikán, Josef (vedoucí práce)
V předložené práci se zabývám vývojem knihovny na práci s částicovými systémy nezávislou na konkretní použité gra fické knihovně. Částicové systémy slouží v rzných grafi ckých aplikacích k zobrazování zajímavých efektů (jako je například: oheň, vodopád, kouř, výbuchy, atd.), jež by se jinak velice těžko zobrazovaly stejným způsobem jako jiné běžné objekty ve scéně. Jelikož je toto velice rozsáhlé téma, rozhodl jsem se více zaměřit hlavně na interakce mezi jednotlivými částicemi, které by byly dostatečně rychlé na online vykreslování. Pro případné výpočetně náročné interakce zároveň umožňuji uložení vypočtených vlastností částic na disk a posléze jejich rychlé přehrání. Abych co nejvíce využil výkonu dnešních procesorů, probíhají některé výpočty paralelně na více jádrech.