Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12,372 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.12 vteřin. 

Evidence žáků zájmového spolku při ZŠ
Boháč, Václav ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou, vývojem a implementací software s využitím frameworku Qt. Předestírá historii vzniku zájmového spolku a jeho potřebu evidence žáků navštěvující ZŠ resp. evidenci členů spolku. Prochází jednotlivé fáze procesu návrhu a vývoje software s využitím metodologie Open Unified Process a jeho následného zpracování pomocí modelovacího jazyka UML. Výstupy z analytické a návrhové části jsou následně použity při vlastní implementaci evidenčního systému. Práce popisuje a porovnává několik aktuálně používaných metodik při vývoji software a dále uvádí čtenáře do základních principů objektového programování. Nabízí základní přehled komponent a principů zpracování frameworku Qt 5, jeho vývojového prostředí SDK a následné praktické využití při vývoji aplikace.

Využívání veřejných prostranství dětmi ve městě Děčín a jeho zázemí
Ťupová, Veronika ; Franke, Daniel (vedoucí práce) ; Kirschner, Vlaďka (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem děti tráví svůj volný čas ve městě Děčín, jaká místa k tomu využívají, a zároveň zda se ve městě nacházejí nějaká místa, kde se děti necítí dobře. Rešeršní část bakalářské práce, která je zpracována na základě odborné literatury, je rozdělena do tří částí. V první části je stručně popsán veřejný prostor, jeho kriteria vlastnictví, vývoj veřejných prostranství a současný stav. Druhá část následně vysvětluje pojem volný čas, jak ho děti tráví, jaký vliv mohou mít na trávení volného času dětí jejich rodiče nebo, a jak je důležitý strávený čas, který děti stráví ve veřejném prostoru. Poslední částí rešerše, je stručný popis města Děčína, jeho demografického vývoje a správního členění. Analytická část bakalářské práce popisuje tvorbu dotazníků, které jsou dále použity pro dotazníkové šetření na vybraných základních školách a jejich vyhodnocení. Dále je zde uveden stručný popis zjištěných míst, které děti ve svém volném čase navštěvují a využívají ke svým aktivitám, a míst na nichž se necítí dobře. Tato místa jsou schematicky znázorněna v mapě. Následně jsou místa, která děti označily za nepříjemná a nebezpečná porovnána s takto označenými místy v územně plánovacích podkladech a dokumentech.

Analýza hospodaření a analýza finančních zdrojů vybraných základních škol
Vejběrová, Petra ; Čermák, Jiří (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent)
Cílem této práce je provedení analýzy hospodaření a analýzy finančních zdrojů vybraných základních škol. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem této práce je provedení analýzy hospodaření a analýzy finančních zdrojů vybraných základních škol. Cílem této práce je provedení analýzy hospodaření a analýzy finančních zdrojů vybraných základních škol. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se veřejného sektoru, způsob jeho financování, přiblížení příspěvkových organizací a jejich účetnictví. Stručně je popsán kvalitativní výzkum. V praktické části je provedena finanční analýza vybraných základních škol. Je porovnáno, jak základní školy ovlivní vstup do projektu Pomáháme školám k úspěchu financovaný nadací THE KELLNER FAMILY FOUNDATION, zaměřený na vzdělávání pedagogů. Školy zapojené do projektu jsou na tom lépe s pedagogickým i materiálním rozvojem, než školy nezapojené. V poslední části práce je vyhodnocen kvalitativní rozhovor s řediteli pěti škol, který potvrzuje a navazuje na zpracované výsledky práce.

Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole
Šmejkalová, Markéta ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole se zabývá rizikovým chováním žáků a jeho prevencí na Střední odborné škole stavební a zahradnické v Praze. Teoretická východiska bakalářské práce vymezují základní pojmy a charakteristiky vztahující se k danému tématu, jako je adolescence, rizikové chování, typy rizikového chování, prevence rizikového chování, legislativa v oblasti primární prevence, minimální preventivní program, koordinace preventivních programů a zásady efektivní prevence rizikového chování. Vlastní práce obsahuje stručnou charakteristiku Střední odborné školy stavební a zahradnické a popis prevence rizikového chování žáků na zmíněné škole. Následuje rozbor výsledků dotazníkového šetření, zjišťujícího povědomí žáků o prevenci rizikového chování, a ověření stanovených hypotéz. Součástí bakalářské práce je zhodnocení výsledků vlastní práce a návrh doporučení, jak postupovat při prevenci rizikového chování.

Poruchy příjmu potravy.
Florianová, Jana ; Hučko, Boris (vedoucí práce) ; Hroncová, Zuzana (oponent)
Souhrn Tato bakalářská práce je věnována problematice poruch příjmu potravy, která v dnešní době postihuje mnoho mladých lidí po celém světě. Nejčastěji mladé dívky a ženy ve věku od 15 do 30 let. V posledních letech existuje mnoho výzkumů zabývajících se poruchami příjmu potravy, ale stále o nich víme velmi málo. Mentální anorexie je porucha založená hlavně na psychické stránce pacienta. Osoby postižené mentální anorexií mají zkreslenou představu o svém těle a v závislosti na tom odmítají potravu. V urputné snaze ještě více zhubnout nemocní nadměrně cvičí nebo používají různé léky, jako jsou anorektika a diuretika. Objevují se i různé chronické podoby onemocnění a některé příznaky mohou být dlouho přehlíženy nebo podceňovány. Anorexie je spojena s mnoha zdravotními problémy a ve velkém množství případů končí smrtí. Mentální bulimie je charakterizována především opakujícími se záchvaty přejídání. Je také spojena s přehnanou kontrolou tělesné hmotnosti. Dalším rysem bývá pocit viny z přejedení a následně vyvolané zvracení. Některé pacientky zneužívají projímadla nebo diuretika. Pacientky s mentální bulimií mají v důsledku vyvolávaného zvracení zduřelé slinné žlázy a zkažené zuby. Oproti mentální anorexii nedochází k podvýživě a častému úmrtí. Léčba poruch příjmu potravy je velice složitá. Vzhledem k různým formám je těžké rozpoznat, zda se jedná o poruchu příjmu potravy. Předpokladem k uzdravení je spolupráce a motivace pacienta, pomoc a podpora rodiny a blízkých. Bohužel neexistuje léčebná metoda, lék nebo operace, která by byla pro všechny jednoznačně účinná. Prevence by měla snižovat riziko vzniku poruch příjmu potravy již od útlého věku. Avšak v dnešní medializované době, kdy kultem krásy jsou modelky, které obvykle sami jednou z poruch příjmu potravy trpí, je úkol vytvořit kvalitní a účinnou prevenci skoro nemožný. U nás existuje občanské sdružení Anabell, které nabízí pomoc, poradenství a terapie. Prevence by se měla zvýšit hlavně na základních školách, kde se nachází cílová skupina nejvíce ohrožená těmito onemocněními.

Zdravý životní styl mladé populace
Hrebinková, Tereza ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Lörinczová, Enikö (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem zdravého životního stylu mladé generace, což je téma stále aktuální a diskutované. Teoretickou část tvoří vysvětlení základních pojmů s tématem souvisejících, jako je např. zdravý životní styl, BMI, volný čas apod. Na tyto a jiné pojmy je pak dále navázáno i v praktické části práce. Jako objekt zkoumání byla vybrána ZŠ J.E.Purkyně v Libochovicích a její jídelna. Průzkum byl proveden dotazníkovým šetřením mezi žáky, rozhovory s ředitelem školy, s dalšími členy učitelského sboru a s vedoucí školní jídelny. V závěru práce je následně dle výsledků ze všech šetření zhodnoceno, zda si škola plní či neplní své poslání ohledně zdravého životního stylu, které prezentuje ve svých plánech, a jsou navržena opatření, která by mohla zdravý životní styl na škole ještě více podpořit.

Bayesovská klasifikace rastrových obrazů pomocí webové aplikace
Talich, M. ; Böhm, O. ; Soukup, Lubomír
Příspěvek představuje webovou aplikaci pro klasifikaci obrazů, vyvíjenou v rámci projektu MŠMT InGeoCalc. Aplikace umožňuje zobrazovat, prohlížet a klasifikovat obrazová data poskytovaná prostřednictvím WMS (Web Map Service) nebo klasické snímky (georeferencované i negeoreferencované). Lze kombinovat data z různých zdrojů, jednotlivé "vrstvy" je možné pro lepší názornost různě zprůhledňovat. Nad daty je možno nezávisle na zdroji provádět řízenou klasifikaci, založenou na bayesovském přístupu. Na výběr je několik základních algoritmů klasifikace s možností nastavení parametrů. Aplikace dále nabízí základní analytické nástroje - výpočet délek, ploch a obvodů na základě klasifikace či uživatelem definovaných polygonů, jednoduché statistické přehledy o klasifikaci (procentuální zastoupení tříd, podíl neklasifikovaných oblastí apod.). Výsledky klasifikace lze ukládat včetně údajů o georeferenci. Aplikace je postavena na běžně rozšířených technologiích a standardech, jediným požadavkem na provozování aplikace je moderní internetový prohlížeč zvládající práci s SVG a přístup k internetu. Jedním z uplatnění aplikace může být např. využití v lesnictví a zemědělství při klasifikaci leteckých měřických snímků. Aplikace je přístupná zdarma.

Být či nebýt učitelem: platy českých učitelů pohledem nákladů ušlých příležitostí a širší souvislosti
Münich, Daniel ; Straka, Jan
Na základě nových ukazatelů přinášíme další doklad velmi nízké platové atraktivnosti učitelské profese na základních a středních školách v ČR. Ukazujeme, že 70 – 90 procent vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců pobírá vyšší mzdu, než průměrný učitel. Učitelé s 15 lety praxe si v průměru vydělávají jen polovinu toho, co jejich vysokoškolsky vzdělaní vrstevníci. Malá finanční atraktivnost učitelské profese se promítá i do velmi nízkého zájmu o ni mezi mladými lidmi a zejména mezi těmi talentovanějšími. Naše zjištění dáváme do širších a dlouhodobějších ekonomických souvislostí, které vedou od motivace být učitelem, ke kvalitě učitelů, kvalitě vzdělávání, úrovni vzdělanosti a v konečném důsledku k dlouhodobému růstu ekonomiky a kvality života obecně.

Novodobé pojetí branné výchovy: učební text
Kratochvíl, Radek ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce s názvem Novodobé pojetí branné výchovy: učební text popisuje, co se vyučovala v předmětu branná výchova před rokem 1989 u mateřských a základních škol, středních odborných učilišť a středních škol a jak je tomu po 1.9 2013, kdy se tento předmět vrátil do RVP. V současnosti se týká jen základních škol, nicméně v budoucích letech se má vrátit i do RVP pro střední školy a učiliště. Cílem práce je popsat a porovnat učební obsah branné výchovy (teoretická část) a zpracovat ukázku učebního textu (praktická část), který by se dal využít při výuce branné výchovy, nebo jako pomůcka při zájmové mimoškolní činnosti dětí a mládeže. V praktické části této bakalářské práce je vypracovaný návrh obsahu kompletního učebního textu pro brannou výchovu a vypracovaná ukázka učebního textu. Jako ukázka učebního textu pro brannou výchovu je zde předvedena Orientace v terénu a  Návrh branného cvičení. Učební text v této práci není klasický učební text, ale text, který by bylo možné použít v případné učebnici.

Analýza a vizualizace dat sociálních sítí
Dubovik, Valentin ; Lohr, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá teoretickými znalostmi tykajících se vizualizace dat, zejména vymezuje podstatné aspekty vizualizace sociálních grafů, a také definuje další způsoby reprezentace dat a způsoby jejich následující vizualizace. Teoretická část se skládá ze třech základních kapitol. První kapitola obsahuje definice dataminingových přístupů k datům obecně a na sociálních sítích, zde jsou popsány základní metody vizualizace a prezentace dat s přihlédnutím k jejich formě. Ve druhé kapitole se budou charakterizovat zásadní momenty důležité pro pochopení podstaty analýzy sociálních sítí. Třetí kapitola se zaměří na charakteristiku některých metod podstatných pro vizualizaci sociálních sítí. Praktická část je zaměřena na porovnání principů fungování dvou sociálních sítí pomocí disponibilní API dokumentace, budou použity metody získávání otevřených dat, která uživatelé uvedli na svých profilech v sociálních sítích, a dále bude provedena vizualizace těchto dat vybranými metodami.