Název:
Analýza hospodaření a analýza finančních zdrojů vybraných základních škol
Překlad názvu:
Management and Financial Resources Analysis of Selected Primary Schools
Autoři:
Vejběrová, Petra ; Čermák, Jiří (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je provedení analýzy hospodaření a analýzy finančních zdrojů vybraných základních škol. Práce se skládá z teoretické a praktické části.
Cílem této práce je provedení analýzy hospodaření a analýzy finančních zdrojů vybraných základních škol. Cílem této práce je provedení analýzy hospodaření a analýzy finančních zdrojů vybraných základních škol. Práce se skládá z teoretické a praktické části.
V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se veřejného sektoru, způsob jeho financování, přiblížení příspěvkových organizací a jejich účetnictví. Stručně je popsán kvalitativní výzkum.
V praktické části je provedena finanční analýza vybraných základních škol. Je porovnáno, jak základní školy ovlivní vstup do projektu Pomáháme školám k úspěchu financovaný nadací THE KELLNER FAMILY FOUNDATION, zaměřený na vzdělávání pedagogů. Školy zapojené do projektu jsou na tom lépe s pedagogickým i materiálním rozvojem, než školy nezapojené. V poslední části práce je vyhodnocen kvalitativní rozhovor s řediteli pěti škol, který potvrzuje a navazuje na zpracované výsledky práce.
The aim of my thesis is analyzing the management and financial resources of chosen primary schools. The thesis consists of a theoretical and a practical part.
In the theoretical part, I explain the basic key words related to public good and ways of its financing. I also give a brief description of semi budgetary organizations and their bookkeeping and outline qualitative research.
In the practical part, there is a financial analysis of chosen primary schools. I offer comparison of how primary schools are influenced by their entering the We Help Schools To Success project financed by The Kellner Family Foundation focused on teachers education. Schools that are a part of the project are superior to those that are not in terms of both educational and material development. The final part of my thesis contains an evaluation of a qualitative interview I conducted with five primary school headmasters. This evaluation is a continuation of and confirms the outcome of this thesis.
Klíčová slova:
doplňková činnost; hospodaření a financování příspěvkových organizací; informační technologie; příspěvková organizace; veřejný sektor; vzdělávání