Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 870 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 

Kvalita života pečujících o osoby se syndromem demence
Soukupová, Marta ; Štefančíková, Mariana (vedoucí práce) ; Šauer, Karel (oponent) ; Schneiderová, Michaela (oponent)
Autor: Marta Soukupová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Kvalita života pečujících o osoby se syndromem demence Vedoucí práce: PhDr. Mariana Bažantová Počet stran: 95 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: kvalita života, pečující, syndrom demence, Alzheimerova choroba, vaskulární demence, sociální služby, zdravotní služby, zaměstnání, kultura, informovanost Bakalářská práce pojednává o kvalitě života pečujících o osoby se syndromem demence. Teoretická část se zabývá popisem syndromu demence, osobou pečujícího, riziky péče a teorií kvality života se zaměřením na pečující. Těžiště práce tvoří výzkum založený na kvalitativní analýze polostrukturovaných rozhovorů. Zkoumaný vzorek tvoří deset pečujících různého věku, pohlaví i místa bydliště. Praktická část je zaměřena na problematiku postoje pečujícího k nemocnému, problematiku kulturního života pečujících. Dále na možnost pečujících docházet do zaměstnání a na to, jaká je informovanost o zdravotně-sociálních službách a jaká je dostupnost těchto služeb. Součástí práce jsou doslovně přepsané rozhovory s jednotlivými respondenty. Závěrem práce vyplývá, že pečující jsou z péče vyčerpaní, že nemají možnost docházet do zaměstnání a mají málo informací o sociálních a především...

Zátěž a stres pracovníků na záchranné službě
Brandejská, Dana ; Šlaisová, Ivana (vedoucí práce) ; Fejfarová, Kristýna (oponent) ; Klicperová, Zuzana (oponent)
Autor : Dana Brandejská Instituce : Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce : Zátěž a stres pracovníků na záchranné službě Vedoucí práce : Bc. Ivana Šlaisová Počet stran : 92 Počet příloh : 2 Rok obhajoby : 2008 Klíčová slova : záchranáři, stres, akutní reakce na stres, posttraumatická stresová porucha, syndrom vyhoření, CISM Bakalářská práce pojednává o zátěži a stresu u pracovníků na záchranné službě. Hlavní cíl teoretické části byl zaměřen na akutní reakci na stres, posttraumatickou stresovou poruchu, syndrom vyhoření a posttraumatickou intervenční péči. Základ práce tvoří kvantitativní výzkum. Pomocí anonymního dotazníku jsem vyhodnotila jednotlivé faktory stresu u záchranářů, míru expozice ke kritickým událostem, míru projevů stresu po traumatizující události a způsob vyrovnávání se stresem. Cíl práce se zaměřil i na zájem záchranářů o rozvíjející se posttraumatickou péči pro záchranné služby. Zkoumaný vzorek je tvořen pracovníky ZZS a to lékař, zdravotnický záchranář, zdravotní sestra s PSS a řidič - záchranář. Návratnost dotazníků byla 71,5 %.

Ošetřovatelský proces u dětského pacienta s epilepsií
Dvořáková, Martina ; Voleníková, Ivana (vedoucí práce) ; Paulasová - Schwabová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce na téma Ošetřovatelský proces u dětského pacienta s epilepsií je určena odborné veřejnosti a nelékařským zdravotnickým pracovníkům, především zdravotním sestrám a zdravotnickým asistentům. Ve své práci se snažím obsáhnout problematiku dětské epilepsie z teoretické i praktické stránky. V teoretické části shrnuji základní poznatky o epilepsii, jak vzniká a jak se projevuje. Uvádím přehled epileptických záchvatů a syndromů dětského věku, základní diagnostiku, léčbu a prognózu. V praktické části se zabývám ošetřovatelskou kasuistikou u 3 roky a 9 měsíců starého dítěte, kde byla epilepsie nyní diagnostikována. Ošetřovatelská anamnéza je zpracována podle ošetřovatelského modelu od Virginie Henderson. V práci je uvedeno třináct ošetřovatelských diagnóz, které vystihují problémy sledovaného dítěte. U každé ošetřovatelské diagnózy je uveden cíl, ošetřovatelské intervence, realizace cíle a zhodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Hodnocení kvality a efektivnosti edukace rodiči a dětmi hospitalizovanými v Dětském kardiocentru ve FN Motol
Říhová, Dagmar ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Hausnerová, Jiřina (oponent)
Předložená bakalářská práce se věnuje problematice edukace a je zaměřena na hodnocení kvality a efektivnosti edukace rodiči a dětmi hospitalizovanými na Dětském kardiocentru ve FN Motol. Práce obsahuje dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část charakterizuje základní aspekty edukace, osobnost a úlohu sestry provádějící edukaci a osobnost edukované osoby. Dále bakalářská práce se zabývá pojmem kvalita ošetřovatelské péče. V další podkapitole byla uvedena sdělení, která doporučují edukační sestry dětem po korekci vrozených srdečních vad a jejich rodičům. Pro empirickou část průzkumu byla zvolena dotazníková metoda. Dotazník pro rodiče a děti byl vytvořen se zaměřením na kvalitu a efektivitu edukace. Po ukončení průzkumu byly jednotlivé položky dotazníku zpracovány, analyzovány a vyhodnoceny na základě stanovených hypotéz. Všechny hypotézy byly potvrzeny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Syndrom vyhoření
Nováková, Ivana ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Daniel, Daniel (oponent)
První část diplomové práce je věnována teoretickému vymezení pojmu syndrom vyhoření. Tímto syndromem jsou ohroženi prakticky všichni lidé, kteří dlouhodobě vykonávají nějakou činnost. K nejvíce náchylné skupině patří pracující v tzv. pomáhajících profesích, tzn. zdravotníci, pečující personál v domovech pro seniory a dlouhodobě nemocné, sociální personál, učitelé, psychologové a další. Další část se zabývá historií, příznaky, průběhem, ale také prevencí a možnostmi léčby syndromu vyhoření. Teoretická část je dále věnována stresu jako spouštěči. Poznatky získané v teoretické části jsou aplikovány do zpracování části empirické. Empirická část vychází z metody kvantitativního výzkumu. V empirické části bylo původně zamýšleno provést kvalitativní výzkum mezi pečujícím a zdravotním personálem Domácí péče Domažlice. Ovšem ještě před zahájením výzkumu jsem zjistila, že je v této instituci zaměstnáno pouze 33 osob. Z tohoto důvodu jsem se rozhodla provést výzkumné šetření současně ještě v Centru následné péče ve FN Motol na jeho lůžkové části na vzorku dalších 30 osob a provést porovnání, zda se syndrom vyhoření více projevuje při práci v terénu či na lůžkové části. V diskusi a závěru práce jsou shrnuta fakta a poznatky a dále uvedeny možné návrhy řešení problému.

Koncepce rodinného centra pro děti s různými typy postižení
Bédi, Běla ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Má diplomová práce formuluje koncepci rodinného centra pro rodiny s dětmi s více typy postižení. Toto rodinné centrum bude poskytovat péči všem členům rodiny dítěte s postižením. Soustředit se bude na uspokojování potřeb rodiny v raném a předškolním věku dítěte s postižením. Součástí tohoto rodinného centra bude kavárna s hernou, kde bude poskytován otevřený prostor pro integraci rodin dětí s postižením do většinové společnosti. Práce rozpracovává postup při zakládání takového rodinného centra a konfrontuje navrženou koncepci s dotazníkovým šetřením o potřebách rodičů dětí s postižením v předškolním věku.

Podpora rodin s dítětem se zdravotním postižením
LUKEŠOVÁ, Miloslava
Rodina je prostorem, ve kterém dochází k formování osobnosti člověka, prostorem tvorby lidského kapitálu, výchovy a růstu budoucích generací. Na její prosperitě závisí rozvoj státu, rozvoj kulturní, sociální i ekonomický. Narození dítěte se zdravotním postižením, příp. vznik zdravotního postižení u dosud zdravého dítěte, představuje pro rodiny značnou zátěž. Dochází ke změnám v pracovním zařazení rodičů, ke změnám životního stylu, způsobu využívání volného času a často i ke změně vztahů v rodině. Pro zmírnění zátěže pečovatelů jsou významné sociální služby, které představují jednu z forem pomoci těmto rodinám. Záměrem zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách, bylo jasně vymezit typologii sociálních služeb a poskytnout příspěvek na péči jako nástroj na zajištění potřebné pomoci. Předpokládalo se vytvoření zdravého konkurenčního prostředí v této oblasti a následné rozšíření sítě sociálních služeb. Metodou kvalitativního výzkumu byly zjišťovány názory a postoje rodičů dětí se zdravotním postižením na současnou podporu státu těmto rodinám, na nabídku sociálních služeb ve zkoumaném regionu, a jejich využívání. Práce dále mapuje informovanost rodičů ve vztahu k systému sociální pomoci a sociálním službám, zjišťuje první zkušenosti rodičů dětí se zdravotním postižením s příspěvkem na péči, který je v právním systému ČR zcela novou sociální dávkou. Výběrový soubor byl tvořen třiceti rodiči dětí se zdravotním postižením, pro sběr dat byly zvolena technika polostandardizovaného rozhovoru a obsahové analýzy. Na základě výsledků výzkumu byla stanovena následující hypotéza pro případný kvantitativní výzkum: Zájem rodin s dítětem se zdravotním postižením o rozšíření nabídky sociálních služeb není závislý na výši sociálních dávek určených na úhradu těchto služeb.

Spolupráce logopeda s rodinou dítěte s narušenou komunikační schopností
Součková, Helena ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována spolupráci logopeda s rodinou dítěte s narušenou komunikační schopností, přičemž je především zaměřena na vzdělávací aktivity pro rodiče dětí s tímto typem postižení. Práce je členěna do čtyř kapitol. V prvních třech kapitolách se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů, strukturou a formami logopedické péče v ČR, analýzou dostupných zahraničních podpůrných programů pro rodiče dětí s narušenou komunikační schopností a také popisem aktivit rozličných občanských sdružení s logopedickým i jiným zaměřením. Čtvrtá kapitola je zaměřena prakticky, první část je věnována analýze dotazníkového šetření zaměřeného na zmapování vzdělávacích aktivit pro rodiče. Obsahem druhé části čtvrté kapitoly je vlastní experiment-vytvoření podpůrného programu pro rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Vytvoření tohoto podpůrného programuje hlavním cílem diplomové práce. KLÍČOVÁ SLOVA: spolupráce logopeda s rodinou, logopedická péče, rodičovský podpůrný program, vývojová dysfázie

Vývoj mateřského školství v Pardubicích ve xx. století
Štěpánková, Jana ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Obsah diplomové práce je zaměřen na vývoj mateřského školství ve XX. století, v regionu Pardubice. Pomocí dostupných primárních pramenů, na nichž je práce postavena, JSou Zachyceny nejen počátky rozvoje mateřského školství, jehož kořeny v Pardubicích sahají do roku 1870, kdy byla založena první opatrovna, ale i jeho další vývoj v průběhu XX. 01etl- Díky primárním pramenům, tak mohl vzniknout podrobný přehled o rozrůstající se síti Předškolních zařízení, o okolnostech jejich vzniku či naopak o důvodech, proč byla tato 2ařízení rušena. Mateřské školy prošly během XX. století, stejně jako celá společnost, několika mřvými historickými mezníky. Změnami procházel i pohled na důležitost instituce Mateřské Školy, která se od počáteční pečovatelské funkce celodenně pracujících rodičů Přstupně měnila na instituci spolupracující s rodinou, doplňující její péči. Také postavení a bělání učitelek prošlo určitými změnami. Osobnosti pracovnic se mění z nadšených, leč dřstatečně vzdělaných pěstounek a opatrovnic ve fundované a vysokoškolsky vzdělané P ř^es'řnálky. Svým vývojem prošla i výchovně vzdělávací činnost, která byla v průběhu své lstence ovlivněna společenským a politickým zřízením v našem státě.

Chování člověka v krizových situacích
Benediktová, Dana ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Nosek, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá chováním lidí v krizových situacích. Jako taková situace byla zvolena doba, kdy děti či mladiství opouštějí své domovy a vstupují do samostatného dospělého života. Odchod od rodičů není často tak traumatický, jako odchod z ústavní péče, a proto je práce zaměřena především na jedince opouštějící dětské domovy či jiné formy náhradní rodinné péče. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část definuje a vysvětluje jednotlivé pojmy související s danou tématikou. Je rozdělen a popsán systém ústavní péče v České republice, jsou zmíněny organizace pomáhající jedincům po osamostatnění se. Poslední sekce teoretické části popisuje základní problémy života v ústavní péči a následného odchodu z ní. V praktické části jsou na základě rozhovorů porovnávány vstupy do dospělosti u jedinců z ústavní péče a jedinců z běžných rodin. Obě skupiny také vyjmenovávají a popisují možné problémy či nevýhody náhradní rodinné péče.