Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,099 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.73 vteřin. 

Elektronická komunikace s finanční správou
Bierl, Lukáš ; Rysová, Hana (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce shrnuje dnešní možnosti elektronické komunikace s finanční správou, poskytuje charakteristiku daňových poplatníků, kteří se správcem daně elektronicky komunikují, mapuje jejich povědomí, znalosti a technické možnosti týkající se elektronické komunikace a poskytuje informace o jejich názoru na současné možnosti komunikačních kanálů finanční správy. Hlavním cílem práce je návrh doporučení ke zvýšení efektivity a využitelnosti elektronizace finanční správy, a to jak pro daňové subjekty, tak pro správce daně. První část práce je věnována teoretickým východiskům, základním pojmům a legislativnímu základu elektronické komunikace se správcem daně. V praktické části je popsán postup podání přiznání k dani z přidané hodnoty prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro finanční správu následován postupem zpracování přijaté datové zprávy na straně správce daně. Dále bylo provedeno dotazníkové šetření a statistické hodnocení hypotéz metodou Chí kvadrát testu. Na základě syntézy zjištěných poznatků a výsledků byly formulovány závěry a návrh řešení hlavního cíle práce.

Marketingová komunikace vybrané společnosti
Brožová, Veronika ; Kala, Štěpán (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je na základě provedeného dotazníkového šetření a analýzy dat navrhnout vhodná doporučení v oblasti marketingové komunikace společnosti Costa Coffee. K naplnění hlavního cíle práce předchází jednotlivé dílčí cíle, které na sebe logicky navazují. Teoretická část obsahuje pojmy týkající se marketingu, marketingového mixu a marketingové komunikace, zejména komunikačního mixu a cíleného marketingu. V praktické části je popsána charakteristika zvoleného kavárenského řetězce a jeho marketingového mixu, který je prozkoumán i u nejbližší konkurence. Analyzováno je také vnější prostředí kavárenského řetězce. Dalším krokem je dotazníkový průzkum, sloužící k identifikaci vhodných segmentů pro nastavení co nejúčinnější marketingové komunikace. Návrh na optimalizaci marketingových nástrojů se opírá o výzkum spotřebního a mediálního chování a životního stylu populace MML TGI. Na základě dat z tohoto výzkumu je analyzováno vnímání propagace na úrovni jednotlivých segmentů. Na závěr je na základě získaných informací ze všech zkoumaných oblastí sestaven návrh pro zdokonalení marketingových aktivit a navrženo zařazení zelené kávy do portfolia kavárny.

Bezdomovectví -- věc veřejná (reflexe bytové politiky ve vybrané lokalitě)
Dobrovičová, Iveta ; Kučerová, Eva (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent)
Diplomová práce je věnována řešení problému bezdomovectví, z pohledu současně působících nástrojů sociální politik, hlavně politiky bytové. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy jsou aplikovány k prevenci i řešení bezdomovectví v Praze, jestli kroky činěné ze strany státu či jiných, v metropoli působících subjektů, přinášejí skupině sociálně vyloučených jedinců pomoc v reintegračním procesu do společnosti bydlících. Teoretická část práce se zabývá krizí konceptu welfare state, postaveném na prokazované solidaritě majetnějších vrstev ke skupinám sociálně slabým. Po prostudování odborných zdrojů je zde kladen důraz na vymezení aktérů sociální politiky, jak ze strany státu, tak i jiných subjektů, kteří jsou nápomocní při integraci osob dočasně či trvale vyloučených ze spotřeby základního společenského statku, bydlení. V neposlední řadě tato práce vymezuje fenomén bezdomovectví v jeho podstatných aspektech, historii zrodu, příčin jevu, jak je vnímán veřejností, typologii bezdomovců, i problému s kvalifikovaným odhadem počtu postižených osob. Praktická část je věnována bližšímu zkoumání sociálního vyloučení obyvatel v interakci s odpovědnými osobami, z řad sociálních pracovníků, kurátorů, úředníků bytových odborů, poskytujících odbornou pomoc sociálně slabým skupinám občanů v Praze. Tato šetření formou rozhovorů, završí dotazníkové šetření přímo s lidmi, kterých se situace dotýká, s bezdomovci. Přínosem práce je právě propojení obou pohledů, jehož základem je znalost bezdomoveckého prostředí, získaná dobrovolnickou práci autora pro nízkoprahové centrum Naděje v Praze.

Obsedání mladých koní
Pokorná, Lucie ; Majzlík, Ivan (vedoucí práce) ; Hofmanová, Barbora (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou obsedání koní. První kapitola rozebírá proces učení využívající pozitivní a negativní motivaci při výcviku koně. Druhá kapitola se zaměřuje na handling, a zda je přínosný či ne pro proces vývoje hříběte. Dále je v této kapitole zmíněno, jestli je možné handlingem matky ovlivnit pozdější chování hříběte a zda zásah do prvotního sociálního kontaktu mezi hříbětem a matkou má vliv na další vývoj hříběte. Rovněž jsou zde uvedeny různé typy odstavu, a zda je možné zabránit stresu u hříbat při vhodně zvoleném odstavu. Třetí kapitola se zaměřuje na přirozenou komunikaci s koněm, na signály vysílané koněm, a jestli je člověk schopen tyto signály vnímat a podle toho se s koněm dorozumět. Čtvrtá kapitola se zaobírá prací na lonži a jejím následným vlivem na obsedání. Dále práce pokračuje navazující šestou kapitolou, kde je popsán postup obsednutí koně podle Beran (2009). Na závěr práce je pak rozebrán přístup Dillona (2012) a Beran (2009) ke svým svěřencům.

Marketingová strategie zvoleného podnikatelského subjektu
Vlasák, Matouš ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Předmětem diplomové práce je marketingová strategie obchodní divize Žirafa Stavebniny, která je součástí stavební společnosti MAO a.s. Žirafa Stavebniny se zabývá prodejem stavebního materiálu, pronájmem stavebních strojů a nákladní dopravou. Cílem práce je návrh vhodné marketingové strategie pro maloobchodní prodej stavebnin, která povede k dosažení stanovených cílů obchodní divize. Teoretická část se zabývá pojmy a problematikou strategického marketingového plánování a analýzami potřebných k vytvoření marketingové strategie. Této části práce předcházelo studium odborné literatury, aby poté mohla být prostřednictvím deskripce a komparace sepsána literární rešerše. Na teoretickou část navazuje kapitola zabývající se základními údaji o společnosti MAO a.s. a její obchodní divizi Žirafa Stavebniny. Vnější prostředí je zhodnoceno prostřednictvím PEST analýzy, analýzy konkurence v odvětví a analýzy trhu. Pomocí finanční analýzy, analýzy marketingového mixu a analýzy konkurenceschopnosti bylo zanalyzováno vnitřní prostředí obchodní divize. Provedením analýz byly odhaleny příležitosti a hrozby pro Žirafu. Mezi nejvýznamnější identifikované příležitosti pro Žirafu patří nízké sazby hypoték, odchod hlavního konkurenta Raab Karcher z trhu a nový vlastník obchodního řetězce Baumax. Naopak nejvýznamnějšími hrozbami jsou nepříznivý vývoj odvětví stavebnictví a stavební výroby, působení Žirafy na dokonale konkurenčním trhu, odchod hlavního konkurenta Raab Karcher z trhu a nový vlastník obchodního řetězce Baumax. Provedením analýz byly zjištěny také silné a slabé stránky Žirafy. Mezi nejdůležitější silné stránky patří přístup k zákazníkovi, kvalita poskytovaných služeb, dobré jméno, dlouholetá působnost na trhu a dobré vztahy s dodavateli. Mezi nejvýznamnější slabé stránky patří nedostatečné využití komunikačních médií, prodejní a komunikační schopnosti zaměstnanců, nízká úroveň webových stránek a prostředí prodejny. Prostřednictvím SWOT matice byly vygenerovány jednotlivé marketingové strategie, které slouží k dosažení cílů Žirafy. Těmito marketingovými strategiemi jsou např. strategie zefektivnění marketingové komunikace, strategie orientovaná na kvalitu poskytovaných služeb, strategie zaměřená na šíři poskytovaného sortimentu a strategie zaměřená na zvýšení profesionality zaměstnanců. Na základě výsledků provedených analýz a vytvořených marketingových strategií je sestaven návrh akčního marketingového programu pro rok 2016/2017.

Marketingová komunikace - product placement
Schlesingerová, Veronika ; Huml, Jan (vedoucí práce) ; Vokáčová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vliv product placementu na děti předškolního věku. Dále je zjišťován postoj veřejnosti k používání product placementu jak obecně v televizních pořadech, tak i speciálně v dílech určeným dětem. Vliv product placementu na dětského diváka byl zjišťován na základě ukázky z filmu Čtyřlístek ve službách krále od režiséra Michala Žabky, pomocí metody marketingového odborníka Martina Lindstroma. Dále byl zjišťován postoj veřejnosti k této formě reklamy pomocí dotazníkového šetření online i osobním dotazováním v prostorách mateřské školy. Bylo zjištěno, že vliv product placementu na děti je poměrně velký a produkty takto propagované si dítě lépe zapamatuje. Z výsledků dále vyplynulo že, veřejnost se k této propagaci výrobků staví neutrálně, ovšem pokud se netýká umístění do pořadů pro děti.Podle výsledku se veřejnost domnívá, že reklama zde nemá co dělat. Podrobnější výsledkyjsou rozebrány ve vlastní práci.

Monitorování a analýza síťového provozu
Nikl, Lukáš ; Vasilenko, Alexandr (vedoucí práce) ; Masner, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje jednotlivým útokům na počítačovou síť a poskytuje řešení, jak se proti těmto hrozbám bránit. Teoretická část práce seznamuje s nejčastějšími útoky na síť. Charakterizuje jejich znaky a jsou také rozděleny do jednotlivých kategorií. Další část práce se věnuje především obraně proti útokům popsaným v části teoretické. Jsou poskytnuty rady, jak úspěšnost útoků snížit, nebo zcela eliminovat. Dále jsou představeny praktické ukázky provedení vybraných útoků díky zvoleným softwarovým nástrojům.

Je teritoriální chemická komunikace odrazem populačních parametrů?
Kovář, Jan ; Vorel, Aleš (vedoucí práce) ; Jakubíková, Lada (oponent)
Je teritoriální chemická komunikace bobra evropského odrazem populačních parametrů? Téměř všechny studie, zabývající se populační denzitou, popisují jistou závislost: s rostoucí populační denzitou roste intenzita chemické komunikace. Tento vztah podporuje celá řada autorů na studích mnoha druhů zvířat. Nicméně předkládaná studie ukázala, že chemická komunikace neodráží hustotně-populační vztahy bobra evropského. Vysvětlená variabilita výsledného modela byla r2 = 0.02586101, ale výsledek testu nebyl pro obě proměné signifikantní. Nicméně jisté vztahy byly otestovány. Korelace mezi biomasou (množství zkonzumované hmoty-kůra, lýko a větvičky) a počtem obydlí (bobří hrady) nebyla signifikantní, ale korelace mezi počtem obydlí a vzdáleností ano. Následovalo testování speciálního model (mc), kde byla testována závislost počtu hradů na jejich měnící se vzdálenosti. Tento model vyšel signifikantně (p = 0.007182) a byl zjištěn nový vztah mezi populačními parametry u bobra evropského: s rostoucí vzdáleností roste i počet hradů. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak distribuce a intenzita chemické komunikace odráží parametry populační denzity. Výsledkem bylo: s rostoucí vzdáleností neroste intenzita chemické komunikace.

Význam komunikačních dovedností manažera
Kárníková, Klára ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
V první kapitole práce vysvětluje pojem management, osobnost a role manažera. Dále se již věnuje souvislosti managementu a komunikace, tedy významu komunikačních dovedností manažera. V druhé kapitole práce seznamuje se základy správné komunikace, strategií rozhovoru či vyjadřováním a přijímáním omluv a kritik. Třetí, stěžejní, kapitola se věnuje konfliktům a jejich optimálnímu zvládnutí, včetně prevence před nimi. Práce obsahuje rady, zásady a možná řešení často se vyskytujících konfliktních situací na pracovišti, včetně ukázky několika reálných případů. Dále práce obsahuje techniky slovní sebeobrany či inspiraci pro zvládnutí emočně vypjatých situací a získání energie pro práci. Předmětem praktické části práce je kvalitativní výzkum s manažery či řediteli firem. Ze zpracovaných výsledků je patrné, že kvalita komunikačních dovedností respondentů je vysoká a odpovídá jejich pozici. Komunikaci shledávají jako nejdůležitější nástroj v jejich práci, odraz výkonu jich i jejich podřízených.

Application for digital signature and timestamping
Remiaš, Miroslav ; Burda, Karel (oponent) ; Lambertová, Petra (vedoucí práce)
In general, the Internet represents an unsecured medium of data transfer. Besides the rising popularity of the Internet, the matters of safety are getting to the foreground of importance. Anybody would be able to gain access to the computer network or to other valuable information if no algorithm of verifying the genuineness of identity were used. It is necessary to secure not only the access to the documents but also the content itself, which could be modified during the transfer through an unsecured medium. Last but not least, without the discretion provided by cryptography, the information may become literally public. To provide security and protection for the communicating participants the problems mentioned above are solved with the help of cryptographic techniques. The verification of the identity and the integrity of messages, the credibility of document’s ownership and safe data transfer through an unsecured medium are all the aspects, which the field of communication security on the Internet, thus the public key infrastructure, deals with. The electronic signature, as a part of the security area, is one of many advertised themes nowadays in Czech Republic. The aim of this master’s thesis is to acquaint the reader with the necessary technological procedures of digital signature, such as cryptographic techniques, public key infrastructure and timestamp. The practical part of this thesis consists of a suggested implementation of a web application in the programming language ASP.NET, which forms a certification authority with an opportunity of claiming a timestamp to authorize timestamps. After the problematic of cryptography was explained in the first chapter, the term of electronic signature has been introduced in the second chapter. Very important information, as far as the electronic signature of documents is concerned, is the time of the document’s creation and the subsequent signature verification by an appropriate authority. So the following part of the thesis is dedicated to the timestamp and to the authority of its verification. The fourth section deals with the large scale of public key infrastructure. The fifth part focuses on the description of the support for the whole problem mentioned so far using Microsoft’s programming language ASP.NET. The final sixth chapter represents the practical part of the thesis, namely the web application itself, where the individual modules of the application with its functions are described.