Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tutoriál tvorby aplikací pro Apple iPhone
Ondrůj, Daniel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vytvořit tutoriál, který by pomohl vývojářům, majícím zájem o tvorbu aplikací pro Apple iPhone, překonat počáteční neznalost iPhonu, vývojového prostředí, jazyka a možností využití prvků telefonu. Tutoriál by měl být nápomocný čtenářům, kteří mají alespoň nějaké předešlé zkušenosti s vývojem aplikací. Pro ty čtenáře, kteří nemají žádné povědomí o tvorbě programů, je v místech, kde není daný problém řešen do hloubky, uveden odkaz na patřičné zdroje. V těch si mohou problematiku prostudovat detailněji. Aby měl tutoriál své opodstatnění, cílem není jen popis přístroje a nástrojů potřebných pro vývoj. V další části práce je popis návrhu a tvorby funkční aplikace. Protože telefon přišel na trh se zcela novými a do jisté míry i revolučními prvky (akcelerometr, velký dotykový displej a mnoho dalších), jedná se o aplikaci, která obsahuje základní a nejvíce známé funkce. Aby bylo možné tyto prvky rozumně spojit, aplikace je na motivy známé ruské hry Tetris. V tomto dokumentu je rozebrán funkční a grafický návrh aplikace. Konkrétní implementace a zdrojový kód projektu je součástí příloh.
Deferred Shading
Starý, Petr ; Švub, Miroslav (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou návrhu a implementace výukového programu pro demonstraci techniky deferred shading a jejich možností. Intuitivní a interaktivní formou se snaží vysvětlit principy osvětlování a stínování pouze viditelných pixelů obrazu na základě atributové mapy vytvořené při rasterizaci geometrie. Zpracování geometrie je tedy kompletně odděleno od samotného procesu stínování.
E-learningový kurz autoškoly
Hurtečák, Lubomír ; Lukáš, Roman (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje základní informace o e-learnigu a jeho rozdělení podle různých kritérií. Taktéž je popsán vývoj a současné trendy e-learningu. Je řečeno, co je třeba k vytvoření distanční (elektronických) studijních materiálů a kurzů. Rozebrány jsou i nejvýznamnější výhody a nevýhody těchto kurzů. V neposlední řadě je i navrhnut základ pro e-learningový výukový systém (WBT/LMS) autoškoly, který je také implementován  v podobě prototypu systému.
Design výukové konzole
Hadáček, Milan ; Buganská, Tamara (oponent) ; Karásek, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout design multifunkční výukové konzole. Práce obsahuje několik variantních studií, barevných nárvhů a konkrétní tvarové provedení. Zahrnuje určitý vývoj v oblasti polohovacích a multifunkčních zařízení. Vlastní práce se zabývá konkrétním tvarovým řešením multidotekové výukové konzole. Je zde řešen i sedák v podobě rehabilitačního míče. Součástí práce je i několikatiminutový video sestřih z oblasti interaktivních médií.
Vytvoření podpůrných výukových prostředků pro kurz Moderní počítačová grafika
Silber, Marek ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část se zabývá přehledem výuky a práce v 3D softwaru na českých univerzitách včetně srovnání jednotlivých programů. Popisem historie programu Blender, který byl vybrán pro podporu výuky předmětu Moderní počítačová grafika. V druhé části práce, která je více prakticky zaměřená je popsané základní ovládání programu od prvního spuštění a orientaci v jednotlivých sekcích programu a nastavení pracovního prostředí pro samostatnou práci. V práci jsou popsány základní transformační příkazy změny polohy, rotace a změnu měřítka objektů a editační příkazy jako je kopírování, mazání, skrývání a duplikace jednotlivých objektů včetně jejich teoretických popisů. Na transformační příkazy objektů navazuje práce se světlem včetně praktických ukázek jednotlivých druhů osvětlení. V posledních dvou kapitolách je popsána práce s materiály a texturami. Cílem této práce je popsat začátečníkům programu Blender orientaci v programu a elementární práci s objekty a přiřazení jednotlivých materiálů a textur jednotlivým objektům a jejich nasvícení ve scéně.
MKP pro simulace obrábění
Vojtek, Aleš ; Madaj, Martin (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Uvedení základů teorie soustružení, procesu dělení třísky, vzniku řezných sil a popis explicitní metody konečných prvků. Za těchto poznatků byla provedena simulace za-pichování oceli ČSN 12 050.3 pro tři různé nástroje, zjednodušena pomocí modelu or-togonálního obrábění. Dále bylo simulováno upichování oceli ČSN 15 260.7 s pomocí 3D modelu VBD. Výsledky těchto simulací byly následně porovnány s výsledky expe-rimentálními, byla určena vhodnost metody konečných prvků pro simulaci a budoucí doporučení pro dosažení přesnějších výsledků.
Programování pluginů pro hru Minecraft
Král, David ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Zikmund, Petr (oponent)
Tato práce je zaměřena na objasnění problematiky programování pluginů do světa počítačové hry Minecraft. Cílem mé práce je naučit čtenáře základy tvorby pluginů, díky kterým bude čtenář schopný vyvíjet pluginy sám. V první části je vysvětleno, co vše vývojář potřebuje k vytváření pluginů a bez čeho se neobejde. Dále je zde vysvětleno, jaké jsou možnosti nastavení v konfiguračním souboru a jaké je jejich využití pro plugin. V další části jsou popsány nejčastěji využívané eventy k modifikaci událostí. Ve druhé části práce je vysvětlen vývoj samotný. Vývoj je zachycen krokovou formou, kde je u každého kroku čtenáři vždy vše vysvětleno, aby mu bylo jasné, co se právě vytváří a z jakého důvodu. Ke každému takto vytvářenému pluginu jsou na konci kapitoly umístěny jednotlivé obrázky, aby měl čtenář i praktickou představu o tom, jak vše bude vypadat.
Optimalizace externího rendrovacího systému V-Ray v programu Autodesk 3DS Max
Kramárik, Jakub
Bakalářská práce se zabývá detailním představením vlastností externího renderovacího systému V-Ray a jeho optimálním nastavením v programu Autodesk 3ds Max. V první části jsou popsány důležité funkce a vlastnosti renderovacího editoru, světel, kamer a materiálů v systému V-Ray pro ideální výstup při tvorbě 3D vizualizací. Práce obsahuje také doporučené nastavení hodnot jednotlivých funkcí pro co nejlepší výstup, především při tvorbě vizualizací interiéru, které autor získal zkušenostmi s tvorbou vizualizací. V další části práce je popsán vzorový návod na tvorbu vizualizace interiéru v programu 3ds Max a je v ní aplikováno optimální nastavení externího renderu, včetně následného postprocesu v rastrovém grafickém editoru.
Rizika vyplývající z kontaktu žáků 1. stupně s živočichy a jejich prevence prostřednictvím vybraných tématických celků obsažených v RVP.
PAVLÍKOVÁ, Jana
Hlavní náplní této práce je zmapování výskytu tématu prevence rizik plynoucích se setkávání s živočichy v učebnicích pro žáky 1. stupně ZŠ, zjištění úrovně znalostí žáků v této oblasti, vytvoření výukového programu na toto téma a jeho otestování. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že žáci mají spíše pouze teoretické poznatky ohledně bezpečného zacházení s běžně chovanými domácími zvířaty, jako jsou pes domácí a kočka domácí, s většími hospodářskými zvířaty (prase domácí, tur domácí, kůň domácí) nemají téměř žádnou osobní zkušenost. Po absolvování výukového programu se dle výsledků druhého kola dotazníkového šetření jejich znalosti prohloubily. V učebnicích pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět se toto téma objevuje velmi výjimečně a v malé míře. Domácí zvířata (především pes domácí) jsou v učebnicích prezentována veskrze kladně, žáci nejsou upozorňováni na možná rizika při setkávání s nimi. Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GAJU 078/2013/S.
Nové formy výuky s podporou informačních technologií
Drudík, Jakub ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce popisuje vybrané nové formy výuky za použití informačních technologií. S přihlédnutím k podpoře kurzu Informatika na VŠE jsou nastíněny možnosti dalšího rozvoje způsobu výuky kurzu. Jako první krok rozvoje je vybrána tvorba výukových tutoriálů metodou screencastingu, pro kterou je vypracována rozsáhlá metodika. Ta pokrývá přípravu, realizaci, i publikaci samotných tutoriálů. Pro otestování metodiky byly dle jejího návodu vypracovány výukové opory pro část kurzu zabývající se aplikací Microsoft Excel 2007, a to formou ukázky postupu řešení vytvořených příkladů. Vytvořené materiály byly poskytnuty (nejen) studentům formou publikace na vytvořených webových stránkách, a v rámci 14 denního testování bylo získáno velké množství dat ze zpětné vazby. Jak ze sledování pohybu návštěvníků stránek, tak z elektronického dotazníku. Zpětná vazba byla poté důkladně analyzována a její závěry posloužily k optimalizaci vytvořené metodiky, která je tím zdárně dokončena a dána k dispozici dalším potenciálním tvůrcům výukových tutoriálů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.