Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čtečka Braillova písma
Fabík, Jiří ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na počítačové zpracování obrazu, konkrétně naskenovaných Braillských dokumentů. Jde o techniku vyhledávání Braillských znaků (bodového písma), rozpoznání a následné převedení na běžný text. Tečky, jež písmo tvoří, se rozpoznávají na základě světlých a tmavých částí, které vznikají při skenování. Po spojení do znaků se na základě znakové sady konvertují na běžný text. Zároveň se při rozpoznávání zjišťují pozice možných chyb, aby bylo jednodušší případně text opravit.
Rozpoznávání objektů v obraze na platformě Android
Šimon, Martin ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje problematiku rozpoznávání objektů v obraze ve spojení s mobilní platformou Android. Rozebírá existující metody a postupy z oboru rozpoznávání objektů stejně jako dřívější řešení podobné problematiky. Z těchto základů čerpá a navrhuje praktickou aplikaci, která má ambice stát se schopným pomocníkem při houbaření. Při návrhu a implementaci bere v potaz také cílové zařízení, které je omezené jak výkonem, tak pamětí. Výsledky jsou vyhodnoceny na základě několika experimentů, včetně uživatelského testování. Implementace výsledné aplikace je součástí práce.
Rešeršní studie metod rozpoznávání gest rukou snímaných kamerou
Rybnikář, Petr ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo seznámit se s metodami zpracování obrazu, které je možně použít k rozpoznávání gest rukou ze snímaného obrazu. Poté vybrat jednu z metod, podrobněji ji popsat a realizovat. V první části práce je popsáno několik metod pro zpracování obrazu. V druhé kapitole je vybrána a podrobněji popsána metoda Level set, která je v následující části práce realizována v prostředí MATLAB R2019a. V poslední kapitole jsou rozebrány a zhodnoceny výsledky realizace metody.
Rozpoznávání objektů pomocí evolučních metod
Lýsek, Jiří ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Rábová, Ivana (oponent) ; Šťastný, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o použití evolučních metod, konkrétně gramatické evoluce k rozpoznávání objektů v obraze. V práci jsou popsány principy rozpoznávání objektů a evoluční metody se zaměřením na gramatickou evoluci. Ve vlastní práci jsou navrženy metody pro tvorbu klasifikátorů pomocí gramatické evoluce a je navržen vhodný postup včetně návrhu výpočtu fitness funkce. Nakonec je představeno vytvořené vývojové a testovací prostředí v jazyce Java.
Deskriptor pro identifikaci osoby podle obličeje
Coufal, Tomáš ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Práce shrnuje dosavadní poznatky v oboru biometrie při řešení problematiky identifikace osoby podle tváře. Zaměřuje se na konvoluční neuronové sítě a kapslové sítě. Dále se zabývá současnými, modernímy postupy a jejich implementacemi. V neposlední řadě nabízí vlastní implementaci obdobného řešení na bázi architektury CapsNet - kapslových neuronových sítí. Práce dále rozebírá přínosy a možnosti využití této architektury pro identifikaci podle obličeje.
Hra s ovládáním pomocí gest ruky
Baštek, Jozef ; Žák, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím počítačového vidění, jako  prostředku pro interakci člověka s PC. Její součástí je návrh a implementace rozhraní pro ovládání hry pomocí gest a pohybů ruky, které snímá kamera. V práci jsou popsány a vyhodnoceny algoritmy segmentace obrazu (odečítání pozadí, prahování, Bayessův teorém, Gaussův model) i klasi kace gest ruky (knowledge-based klasifikace, Hu invariantní momenty a K-nearest neighours). Součástí implementace je mechanická konstrukce držáku snímací kamery a demonstrační 3D FPS hra.
Rozpoznání obličeje
Vojáček, Cyril ; Chrápek, David (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Práce pojednává o detekci a rozpoznání obličejů ve videu. Hlavní důraz je kladen na rychlost aplikace, aby byla použitelná pro práci s videem v reálném čase. Nejprve jsou zde popsány jednotlivé přístupy jak pro detekci, tak i pro rozpoznávání objektů. Následně je vysvětlen princip vybraných metod pro tvorbu výsledné aplikace. V dalších částech práce se věnuji návrhu a implementaci těchto metod a v závěru prezentuji výsledky testování.
Hra pro mobilní telefon s využitím rozpoznání rysů tváře
Skoták, Jiří ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje tvorbu hry pro mobilní telefon platformy iOS, která využívá rozpoznání rysů tváře a další informace, které je možné získat z kamery či dalších senzorů zařízení. V práci je uvedeno několik přístupů vhodných pro detekci lidské tváře a jejích rysů v reálném čase. Dále jsou popsány a porovnány možnosti takové detekce v prostředí iOS. Následně je uveden návrh výsledné hry a popis úrovní, které ji tvoří. Úrovně mimo detekci dílčích rysů využívají i detekci objektů v obraze, zpracování barevnosti vstupního obrazu a další. Na závěr je představena výsledná podoba hry, která je vydaná a dostupná na App Store.
Rozpoznávání pozic a gest
Jiřík, Leoš ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem současného stavu v problematice zpracování obrazu, zvláště s ohledem k rozpoznávání gest. Zmiňuje vybrané postupy jiných autorů a podrobuje je kritickému pohledu. V druhé části se věnuje návrhu algoritmu, který by umožnil spolehlivé rozpoznávání gest v datech z projektů AMI a M4. Navrhují se prostředky zpřesnění informace o poloze účastníků a zpracování dynamických dat za účelem jejich přípravy k rozpoznávání. Je navržena možnost rozpoznávání gest pomocí směsi Gaussových funkcí a analýzy periodičnosti. Zkoumaná třída gest jsou gesta podporující řeč účastníka záznamu. Poslední část demonstruje výsledky a diskutuje další možný postup.
Simulace reálné trajektorie golfového míčku z videa
Hlobil, Marek ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Práce se bude zabývat simulací letu golfového míčku na základě videozáznamu. V práci bude popsán způsob, jakým lze na základě prvních několika nalezených bodů trajektorie míčku zjistit její zbytek až po bod dopadu. Pro rozpoznávání míčku bude využito prostředků, které nabízí počítačové vidění. V práci bude také uvedeno, jaké fyzikální jevy na míček během letu působí a způsob, jakým bude dopočítána jeho trajektorie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.