|
Hybridní pohony městských autobusů
Hodas, David ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá začleněním hybridních autobusů do městské dopravy. Hodnotí jejich účinky na životní prostředí a možnosti nasazení do provozu. Pojednává o druzích hybridních pohonů, komponentech tohoto systému a jejich vzájemných vazbách. Zaměřuje se především na aktuální stav a také možnosti dalšího vývoje v této oblasti. V posledních částech jsou shrnuta ekonomická hlediska týkající se autobusové dopravy.
|
|
Návrh zóny 30 v Českých Budějovicích v blízkosti Dubičného potoka
Indráková, Kristýna ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nové místní komunikace, návrhem zón 30 a návrhem rekonstrukce komunikace na části ulice Vrbenská v Českých Budějovicích. Na komunikaci na části ulice Vrbenská jsou napojeny ostatní navržené větve. Celkově se stavba skládá ze 7 větví. Tyto větve budou sloužit jako přístupové komunikace k nově vystavěným plochám sloužících pro bydlení. V rámci projektu byla řešena statická doprava, veřejná hromadná doprava, pěší doprava s ohledem na bezbariérové užívání stavby, a také byla vyhotovena i vizualizace návrhu.
|
|
Územní studie využití aktuálního rozvojového území Dolní Vítkovice, Ostrava
Vlach, Jan ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je prostor navazující na Dolní oblast Vítkovice, památkou Evropského kulturního dědictví ve městě Ostravě, Moravskslezký kraj. Tato práce se soustředí na zpřístupnění lokality pro všechny druhy dopravy, překonání přírodních a zejména člověkem vytvořených bariér a zároveň prozkoumává možnosti intenzivního zastavění s ohledem na průmyslovou minulost místa. To vše v kontextu postindustriálního města se zmenšující se a stárnoucí populací.
|
|
Přestupní uzel Brno-Černovice, nádraží
Polanský, Štěpán ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Přestupní uzel Brno – Černovice, nádraží je stavbou, která je vyvolána realizací nového hlavního nádraží v Brně. Při vzniku nového Černovického vlakového nádraží je třeba vyřešit jeho návaznost na MHD. Tímto se zabývá tato práce, která zpracovává vybudování přestupního uzlu v místě současných zastávek Tržní a Životského.
|
| |
| |
| |
|
Autobusové nádraží ve variantě ŽUB A-Řeka
Pelc, Norbert ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem autobusového nádraží ve variantě Železničního uzlu Brno A – Řeka. Cílem diplomové práce byl variantní návrh uspořádání autobusového nádraží v prostoru pod mostní konstrukcí železničního osobního nádraží. Dále byla prověřena možnost zachování současného autobusové nádraží Zvonařka, kde vlivem výstavby železniční infrastruktury dojde ke vzniku nové dopravní situace. V rozsahu studie byly vypracovány celkem čtyři varianty. Práce je také doplněna analýzou potřebného počtu autobusových stání.
|
|
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Kantor, Táňa ; Galeová, Nicol (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusové linky MHD a vlakovou stanici. Vlaky jsou přiváděny do města po stávající železniční vlečce. Návrh se dále zabývá urbanistickým řešením napojením řešeného území na centrum města a nově vzniklou okružní trasu, která by vedla ze ZOO do centra. Výsledkem je prostor, který v sobě zahrnuje jak dopravní infrastrukturu, tak i veřejný prostor, který je propojen s okolními místy a vytváří jasný a zapamatovatelný orientační bod.
|
|
Simulátor MHD linek v Brně
Němec, František ; Král, Jiří (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat simulátor linek městské hromadné dopravy na území Brna. Časy odjezdů jednotlivých linek jsou extrahovány z online jízdních řádů. Data, ze kterých je generována dopravní síť, jsou získána z projektu OpenStreetMap. Práce obsahuje popis základních přístupů k tvorbě dopravních simulátorů, zejména pak popis mikroskopického přístupu, na kterém je tento simulátor založen. Druhá část práce obsahuje návrh a implementaci simulátoru, jejíž hlavními částmi je způsob řízení vozidel, reprezentace dopravní sítě a její generování z OpenStreetMap dat.
|