Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výskyt vývojové dyspraxie u dětí s velmi nízkou porodní hmotností
Hlaváčová, Veronika ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Kraus, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku dětí s velmi nízkou porodní hmotností ve vztahu k výskytu motorických obtíží a pohybové aktivitě. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problémech dětí s velmi nízkou porodní hmotností, jak časně postnatálních, tak i problémech, se kterými se děti potýkají během dětství až dospělosti nejen v oblasti zdravotní, ale i psychologické a pedagogické. Dále se teoretická část zabývá vývojovou dyspraxií, a to i u dětí s velmi nízkou porodní váhou. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se u dětí s velmi nízkou porodní hmotností vyskytují motorické obtíže častěji či ve větším měřítku oproti dětem s normální porodní hmotností. Výzkumná skupina se skládala z 25 dětí s velmi nízkou porodní hmotností, které byly testovány pomocí Movement Assessment Battery for Children 2. Děti byly podrobeny i hodnocení postury a posturálních funkcí. Dále si práce kladla za cíl zjistit, zda se děti s velmi nízkou porodní váhou méně pohybují ve spontánní pohybové aktivitě měřené pomocí krokoměrů - tedy počtu kroků za týden méně než jejich vrstevníci s normální porodní váhou. Podařilo se prokázat, že u dětí s velmi nízkou porodní hmotností je častější výskyt motorických poruch hodnocené pomocí MABC-2 vůči kontrolní skupině s normální porodní váhou, standardní populaci i skupině dětí...
Hodnocení motorických dovedností dětí s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem pomocí MABC-2
Nývltová, Lucie ; Komárek, Vladimír (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Aspergerův syndrom a vysokofunkční autismus patří mezi pervazivní vývojové poruchy charakterizované poruchou v oblasti komunikace a sociální interakce a omezenými, stereotypními zájmy. Popisována je také neobratnost, motorická inkoordinace a horší výsledky v testech motorických funkcí. V této diplomové práci jsme využili standardizovaný test Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2) k hodnocení motorických dovedností dětí s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem ve věku 7-10 let v porovnání se skupinou dětí s typickým vývojem. Studie se zúčastnilo 9 dětí s Aspergerovým syndromem, 3 děti s vysokofunkčním autismem a 64 dětí s typickým vývojem. Evidentní motorická porucha (pod 5. percentilem) byla zjištěna u 2 dětí s Aspergerovým syndromem a u 3 dětí s vysokofunkčním autismem. 1 dítě s Aspergerovým syndromem je ohroženo motorickou poruchou (6. -16. percentil). V celkovém skóre dosahovaly děti s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem v porovnání s dětmi s typickým vývojem signifikantně horších výsledků. Signifikantní rozdíl byl zjištěn ve dvou komponentách testu MABC-2, v Míření a chytání (AC) a v Rovnováze (BAL). Lepších výsledků dosahovaly děti s typickým vývojem. Výsledky studie potvrzují, že se u dětí s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem častěji vyskytuje...
Posturální funkce a motorické dovednosti dětí s vadným držením těla
Pelánková, Zuzana ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Syslová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá dvěma diagnózami dětského věku - vadným držením těla a vývojovou poruchou koordinace. Ve své teoretické části shrnuje dostupné informace a aktuální poznatky o daných problematikách se zaměřením na etiologii, prevalenci v populaci, prognózu, metody hodnocení, diagnostiku i terapii. Hlavním cílem praktické části diplomové práce bylo zhodnotit motorické dovednosti cvičených dětí s vadným držením těla ve srovnání s dětmi běžné populace. Za tímto účelem byly výzkumná skupina (13 dětí, průměrný věk 9,85 let) a kontrolní skupina 1 (16 dětí, průměrný věk 9,94 let) otestovány testem Movement Assessment Battery for Children 2. Mezi motorickými dovednostmi cvičených dětí s vadným držením těla a motorickými dovednostmi dětí z běžné populace jsme neprokázali rozdíl. Dále jsme v práci zjišťovali, zda děti s vadným držením těla, které jsou vedeny v terapii, vykazují méně pohybové aktivity oproti běžné populaci. Z dotazníků vyplněných rodiči testovaných dětí jsme zjistili, že v kvantitě mimoškolní pohybové aktivity dětí s vadným držením těla a dětí z běžné populace není statisticky významný rozdíl. Rozdíl jsme neprokázali ani v testu postury a posturálních funkcí, kde bylo naším cílem zjistit, zda vadné držení těla dětí významně ovlivní výsledky tohoto testování. Powered by...
Využití balančních pomůcek v suché přípravě začátečníků na windsurfu
Frič, Čestmír ; Hruša, Jan (vedoucí práce) ; Barták, Erik (oponent)
Název práce: Využití balančních pomůcek v suché přípravě začátečníků na windsurfu. Cíle práce: Zjistit a vyhodnotit význam balančních pomůcek na suchou přípravu začátečníků. Metody práce: V práci byla použita metoda komparativního experimentu. Získaná data se následně vyhodnotila. Celkem bylo potřeba vytvořit a porovnat dvě skupiny, složené z dospělých zdravých jedinců ve věku od 20 do 30 let ženského i mužského pohlaví. Podmínkou pro účast jedinců na výzkumu byla jejich nulová zkušenost s windsurfařským výcvikem. Celkem byla provedena dvě měření složená z motorických testů na plováku ve vodním prostředí. Mezi oběma měřeními podstoupili jedinci z experimentální skupiny pravidelnou průpravu na balančních pomůckách. Následně došlo k porovnání a vyhodnocení dat získaných v obou měřeních. Výsledky práce: Výsledkem práce je souhrnný popis získaných dat a vyvozených závěrů. Dále pak vyhodnocení, zda-li má využití balančních pomůcek při výuce jízdy na windsurfu význam. Klíčová slova: balanční pomůcky, motorické dovednosti, rovnováha, windsurfing
Vliv přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku
Havířová, Martina ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku. Cílem práce je zjistit vliv edukace v přírodním prostředí na úroveň motorických dovedností a poznatků dětí předškolního věku. V teoretické části se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku. Blíže seznamuje s rozvojem pohybových dovedností a jejich nácvikem v přírodním prostředí. Dále se zabývá kognitivní složkou osobnosti předškolního dítěte a možnostmi jejího rozvoje v přírodě. Přibližuje problematiku edukace v prostředí lesa, druhy učení a metody nácviku v jednotlivých složkách osobnosti dítěte právě v lesním prostředí. Praktická část je kvalitativním výzkumem, použité jsou metoda dotazníkového šetření mezi učitelkami mateřských škol pro zjištění nejčastěji používaného edukačního prostředí, dále metoda standardizovaného testu pro děti 4-6leté pro zjištění úrovně motorických dovedností těchto dětí, a metoda diagnostického rozhovoru, která zkoumala vliv přírodního prostředí na poznatky dětí. Výsledky ve shodě s doloženou odbornou literaturou potvrzují kladný vliv edukace v přírodním prostředí na rozvoj několika složek osobnosti dítěte.
Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku
Kopalová, Magdaléna ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Souhrn Název: Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je shrnout poznatky o motorice dětí předškolního věku. Dále také najít vhodné testovací metody, pomocí nich vyhodnotit úroveň motoriky takto starých dětí, které navštěvují přípravku v hokejovém klubu Sparta Praha, a zhodnotit vliv tříměsíčního hokejového tréninku na rozvoj posturální zralosti a motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě u dětí předškolního věku. Metoda: Pre-experiment byl prováděn v hokejové přípravce HC Sparta Praha u dětí předškolního věku během tréninku. Realizován byl pomocí 5 testů hodnotících posturální zralost, jež byly hodnoceny dvěma fyzioterapeutkami nezávisle na sobě a 4 testů hodnotících úroveň motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě na čas. Testování bylo provedeno celkem 2x, a to s tříměsíčním odstupem. Výsledky: Po tříměsíčním tréninku nedošlo k výraznému zlepšení u testů hodnotících posturální zralost, ačkoli shoda obou fyzioterapeutek v hodnocení testů posturální zralosti byla poměrně vysoká, a to v případě obou měření. Nejlépe hodnoceným testem byla tandemová chůze po čáře, u tohoto testu došlo také k nejvíce zlepšením při druhém měření. Zároveň byl také jediným testem, v němž starší probandi dosáhli lepšího hodnocení ve srovnání s mladšími...
Posturální funkce v časném věku a výsledný stav motorických funkcí ve školním věku
Líbalová, Kateřina ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Posturální funkce v časném věku a výsledný stav motorických funkcí ve školním věku" shrnuje v teoretické části poznatky o motorických schopnostech a dovednostech, o řízení a vývoji posturální kontroly, o řízení a vývoji hrubé a jemné motoriky. Teoretická část také podává stručnou charakteristiku vývojové poruchy koordinace, způsobu její diagnostiky, možnostech léčby a dále představuje nejrozšířenější testy používající se k hodnocení motoriky a jejích poruch. Praktická část je zaměřena na porovnání výsledků testování dle Vývojové kineziologie jako vyšetřovací metody a testu MABC-2. Nebyly nalezeny žádné statisticky významné souvislosti mezi výsledky testu Vývojová kineziologie jako vyšetřovací metoda prováděném v prvním týdnu, pátém týdnu a třetím měsíci postnatálního vývoje a výsledky testu MABC-2 prováděného u týchž dětí ve školním věku. Rovněž nebyly nalezeny statisticky významné souvislosti mezi výsledky testu MABC-2 sportujících dětí a nesportujících dětí, ani mezi výsledky testu MABC-2 u dětí sportujících rodičů a dětí nesportujících rodičů. Klíčová slova: Posturální funkce, vývojová kineziologie, motorické schopnosti, motorické dovednosti, senzorická integrace, vývojová porucha koordinace.
Testování výkonnosti hráčů a hráček florbalového klubu FBC United České Budějovice
SOUČEK, Rostislav
Cílem bakalářské práce je vytvoření testové baterie a její následné ověření na hráčích a hráčkách florbalového klubu FBC United České Budějovice. Tato testová baterie se skládá z terénních testů motorických schopností a specifických florbalových dovedností. Na základě statistického vyhodnocení bylo stanoveno, že do výsledné testové baterie bude zařazen hluboký předklon, člunkový běh 4x10 m, skok daleký z místa odrazem snožmo, běh na 3x200 m, běh po dobu 12 minut, slalom, střelba v pohybu, přihrávky forhend/bekhend, vedení míčku a nadhazování míčku. Osloveným trenérům výsledná testová baterie vyhovovala a může sloužit i dalším jako inspirace při zjišťování výkonnosti jejich svěřenců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.