Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh systému řízení výroby kalových čerpadel
Chvátal, Štěpán ; Juřica, Pavel (oponent) ; Videcká, Zdeňka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na výrobní systém ve vybrané společnosti vyrábějící kalová čerpadla. Návrh vychází z analýzy procesů probíhajících procesů ve společnosti. Vypracovaný návrh by měl vést k řešení identifikovaných problémů v analýze.
Návrh procesu pro kooperaci
Miterko, Ondřej ; Videcká, Zdeňka (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice procesu kooperace odběratele s více než dvaceti dodavateli. Předmětem práce je analýza dodavatelského řetězce dodavatelů kooperací a dále analýza kooperací samotných. Analýza je provedena především metodou SWOT analýzy. Výstupy této analýzy jsou v návrhové části práce zmapovány metodou procesních map a vytváří nový zlepšený návrh procesu kooperace. Ekonomické hodnocení práce hodnotí navrhovaná opatření dle hrubého odhadu a vytváří hrubou představu o výnosnosti investic do zlepšení procesu kooperace.
Zásobník her v přírodě pro teambuildingové akce
Ludlová, Monika ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Zásobník her v přírodě pro teambuildingové akce Cíl práce: Cílem práce je vytvoření zásobníku her pro teambuildingové a další akce zaměřené na budování a rozvoj týmů. Metody: Na základě rešerše literatury a osobní zkušenosti byla stanovena kritéria výběru her, které byly zpracovány do přehledného zásobníku. Jednotlivé hry byly tvořeny na základě těchto kritérií: výběr her zaměřených primárně na spolupráci v týmu a rozvoj skupinových procesů (komunikace, řízení týmu), prostředí (venkovní, přírodní), počet hráčů (5-10), časová náročnost samotné hry (10-20 minut). Výsledky: Vytvoření zásobníku deseti různých typů her zaměřených na rozvoj týmů využitelných při teambuildingových akcích. Výsledkem je i představení a specifikace her a činností vhodných pro tento typ akcí. Závěr: Přínosem této práce je zásobník her využitelný zejména pro instruktory a organizátory teambuildingových a dalších akcí zaměřených na rozvoj týmů. Klíčová slova: hra, kooperace, komunikace, firma, kurz, outdoor, prožitek, vztah
Kooperativní výuka na málotřídní škole
Machotková, Ilona ; Horská, Petra (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem aplikace modelu kooperativní výuky v prostředí malotřídních škol. Hlavním cílem diplomové práce je poukázat na specifika malotřídních škol v souvislosti s uplatňováním principů kooperativní výuky. Teoretická část se věnuje vysvětlení základních pojmů týkajících se malotřídní školy a poukazuje na základní aspekty, které souvisejí s konceptem malotřídních škol v České republice, popisuje specifické kvality vzdělávání v malotřídních školách, přičemž pozornost se dále zaměřuje na kooperativní vyučování a na specifika kooperativní výuky v malotřídních školách. Využíváno je jak dostupných monografií, tak i výzkumů, které byly v této oblasti již realizovány. Cílem empirické části je za pomoci dotazníkového šetření a případové studie identifikovat a popsat uplatňování kooperativního vyučování na malotřídních základních školách ve Středočeském kraji. Ačkoliv se kooperace může využít i na plně organizovaných školách, autorka se zaměřila především na možnosti její aplikace v prostředí malotřídních škol, které je v mnoha ohledech specifické a sama ho považuje za vhodné prostředí pro uplatňování kooperativního vyučování. Domnívá se totiž, že právě v malotřídních školách je kooperativní způsob výuky využíván více, než na školách bez rozlišení organizace. V návaznosti na...
Zásobník nočních her pro adolescenty
Soukupová, Kateřina ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Zásobník nočních her pro adolescenty Cíle: Vytvoření zásobníku nočních her pro věkovou kategorii adolescentů venku i v místnosti se zaměřením na různé cíle a definování kritérií pro tvorbu tohoto typu her. Metody: Jedná se o teoretickou práci formou literární rešerše. Na základě analýzy odborné literatury byl vytvořen podklad pro tvorbu nočních her s následným vytvořením zásobníku. Výsledky: Vytvoření zásobníku deseti nočních her zaměřených na různé typy spolupráce a kompetice. Sepsání kritérií pro jejich tvorbu a na příkladu jejich praktické vysvětlení. Závěr: Přínosem této práce je zásobník nočních her využitelný všemi, kdo se touto tématikou zabývají, a definování kritérií pro úspěšnou tvorbu a realizaci tohoto typu her. Klíčová slova: hra, význam her, přínos her, tma, stres, kompetice, kooperace
Kooperativní aktivity v hudební výchově na 1. st. ZŠ
Kružíková, Dominika ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Prchal, Jan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zaměřuje na kooperativní aktivity propojené s metodami kritického myšlení ve výuce hudební výchovy. Navazuji tím na mou ročníkovou práci, která pojednává o kooperativních hrách ve výuce na prvním stupni základní školy. Ve své dosavadní učitelské praxi se zaměřuji na skupinovou výuku. Právě kooperativní aktivity nabízejí součinnost konkrétní skupiny žáků, čímž napomáhají nejenom k dosažení výukových cílů, ale rovněž posilují pozitivní vztahy mezi žáky uvnitř dané skupiny. Kooperace nabízí prostor pro rozvoj kritického myšlení u žáků. Ve spojitosti s dalšími alternativními formami výuky efektivněji rozvíjí hudební schopnosti žáka (na rozdíl od běžné frontální výuky). Danému tématu jsem se začala věnovat hlavně proto, že jsem se ve své dosavadní praxi ve školách s podobným oživujícím přístupem nesetkala. Právě to byla pro mě silná motivace více tuto problematiku prozkoumat a prakticky vyzkoušet. Ráda bych tak předala mým učitelským kolegům nové poznatky o pojetí hudební výchovy. Práce vysvětluje základní pojmy týkající se kooperativního vyučování. Přináší metody a formy výuky, které jsou vhodné pro rozvoj potřebných klíčových kompetencí. Mým cílem nebude zaměřit se na všechny klíčové kompetence, které by měly žáka připravit na plnohodnotné zapojení se do života. K popisu klíčových...
Prvky dramatické výchovy v hodinách svět člověka
Podskalská, Šárka ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dramatickou výchovou a jejím využitím hlavně ve vyučovacích hodinách svět člověka s přesahem do ostatních výchov. Cílem diplomové práce bylo, zlepšit vztahy mezi žáky a tím i ovlivnit klima ve třídě. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na obsah a na specifické cíle dramatické výchovy. Podrobněji popisuje metody a techniky dramatické výchovy. V praktické části je prezentován metodický návrh lekcí pro práci se žáky 2. třídy ZŠ. Každá lekce se skládá ze tří částí - plánování lekce, realizace tématu a následná reflexe. První téma se týká kamarádství, druhé téma klimatu ve třídě, třetí téma ubližování a čtvrté téma vychloubání. V tématech je použito a vyzkoušeno několik metod a technik dramatické výchovy, které by mohly dát odpověď na výzkumnou otázku. V empirické části jsou uvedeny dva dotazníky. První dotazník byl zadán žákům před realizací lekcí dramatické výchovy a druhý dotazník po ukončení všech čtyř realizovaných lekcí. Na základě získaných poznatků z dotazníkového šetření lze stanovit vliv dramatické výchovy na vztahy mezi žáky a tím i na zlepšení klimatu třídy.
Využití stavebnic žáky o přestávkách
Chvátalová, Šárka ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá volnou hrou se stavebnicí o přestávce. Klade si za cíl prozkoumat, jaký přínos má volná hra se stavebnicí pro žáky 1. stupně ZŠ. Celá práce je rozčleněna na 3 kapitoly, z nichž každá se zabývá významem hry se stavebnicí pro jednu z následujících oblastí. První část se věnuje přínosu hry pro rozvoj matematických dovedností žáků, druhá jejímu přínosu pro rozvoj sociálních dovedností žáků. Třetí se pak zabývá tím, jaký význam může mít pozorování žáků při hře pro učitele. Výzkum k této práci probíhal metodou pozorování, během něhož byly pořizovány fotografie a videozáznamy hry dětí. Tyto fotografie a videozáznamy byly následně analyzovány z hlediska všech 3 výše uvedených oblastí. Klíčová slova stavebnice, matematika, geometrie, sociální dovednosti, komunikace, kooperace, přestávka
Teorie her jako teorie konfliktu a kooperace
Horáček, Jaroslav ; Černý, Karel (vedoucí práce) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem sociologie a matematiky, konkrétně vztahem so- ciologických teorií konfliktu a kooperace a teorie her. V práci jsou představeny čtyři obecné teorie konfliktu (a kooperace) od následujících autorů - John Rex, Kenneth Boulding, Louis Kriesberg a František Znebejánek. Každá teorie je do- plněna kritickou reflexí. Poté je představena formální teorie her. Snahou je uspo- řádat v novém světle v sociologii známé ale i méně známé koncepty teorie her. Důraz je kladen především na myšlenky a vysvětlení bez nutnosti matematic- kého formalismu. Dále se věnujeme historickému soužití sociologie a teorie her a rozboru témat, která teorie her podle sociologie řeší neuspokojivě. Jedná se na- příklad o předpoklad racionality, definice užitku a preferencí, předpoklad obecné znalosti atd. Zmíníme ale i témata z oblasti matematiky a informatiky, která po- malu pronikají do sociologie - počítačové modelování, predikce. Diskutovány jsou i možné modifikace teorie her a její přínosy pro sociologii. V závěru práce je na základě inspirace předchozími teoriemi a jednotlivými problematikami navržen vlastní teoretický model konfliktu a kooperace, který se snaží některé nedostatky vztahu sociologie a matematiky překonat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.