Název:
Využití stavebnic žáky o přestávkách
Překlad názvu:
Pupils'work with building blocks during breaks
Autoři:
Chvátalová, Šárka ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá volnou hrou se stavebnicí o přestávce. Klade si za cíl prozkoumat, jaký přínos má volná hra se stavebnicí pro žáky 1. stupně ZŠ. Celá práce je rozčleněna na 3 kapitoly, z nichž každá se zabývá významem hry se stavebnicí pro jednu z následujících oblastí. První část se věnuje přínosu hry pro rozvoj matematických dovedností žáků, druhá jejímu přínosu pro rozvoj sociálních dovedností žáků. Třetí se pak zabývá tím, jaký význam může mít pozorování žáků při hře pro učitele. Výzkum k této práci probíhal metodou pozorování, během něhož byly pořizovány fotografie a videozáznamy hry dětí. Tyto fotografie a videozáznamy byly následně analyzovány z hlediska všech 3 výše uvedených oblastí. Klíčová slova stavebnice, matematika, geometrie, sociální dovednosti, komunikace, kooperace, přestávkaThe diploma thesis deals with a free play with building blocks during breaks. The aim of this work is to find out how the free play with building blocks is beneficial for pupils at primary school. The whole work is divided into 3 chapters and each of them is concerned with the importance of the play in one specific area. The first part deals with the benefits of the play for the development of pupils' mathematical skills, the second part deals with the benefits of the play for the development of social skills among pupils. The third part is then aimed at the value of observing pupils during the free play for teachers. The research was conducted using observation during which photographs and video records of pupils' play were made. The photographs and the video records were consequently analyzed from the perspective of all 3 categories mentioned earlier. Key words building blocks, math, geometry, social skills, communication, cooperation, school break
Klíčová slova:
geometrie; komunikace; kooperace; matematika; přestávka; sociální dovednosti; stavebnice; building blocks; communication; cooperation; geometry; mathematics; school break; social skills