Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytvoření interaktivních programů pro podporu výuky zpracování signálů a obrazů
Had, Pavel ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Mangová, Marie (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou interaktivních apletů pro podporu výuky. Jsou to tyto čtyři aplety: lineární kombinace obrazů, metoda nejmenších čtverců a lineární regrese, diskrétní lineární konvoluce ve 2D a interpolace v 1D. Každá část v této práci se skládá z teoretického rozboru daného problému a jeho realizace v jazyku JavaScript. Konkrétní aplety pak názorně demonstrují problém tak, aby šel snadno pochopit.
Interpolace obrazů
Hejdová, Martina ; Odstrčilík, Jan (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
V práci je popsán základní princip, vlastnosti a využití interpolace 2D signálu (obrazu). Podrobněji jsou popsány jednotlivé metody interpolace. Teoretické poznatky interpolace jsou prakticky vyzkoušeny v prostředí Matlab na vybraných metodách interpolace zahrnujících i vlastní implementaci kvadratické a lineární interpolace. Testování je provedeno na různých typech snímků, především pak na biomedicínských. Jednotlivé interpolace jsou také aplikovány na histogram. Zjištěné výsledky jsou navzájem porovnány a přehledně vyneseny do grafických závislostí.
Paralelizace v jazyce Rust
Šlampa, Ondřej ; Bařina, David (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá paralelizací v jazyce Rust. Cílem této práce je zhodnotit výkon a použitelnost jazyka Rust pro tvorbu paralelních aplikací ve srovnání s již používanou alternativou - OpenMP. Toto porovnání bylo provedeno na výpočtu n-rozměrné konvoluce. V závěru se nachází zhodnocení výsledků a návrhy pro jejich další využití.
Vytvoření interaktivních programů pro podporu výuky zpracování signálů
Pacas, Ondrej ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Mangová, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením čtyř interaktivních nástrojů pro podporu výuky zpracování signálů. Cílem práce je vytvořit aplikace které budou vizuálně interpretovat jednotlivé metody zpracování signálů. Toto zahrnuje aplikace pro lineární regresi a metodu nejmenších čtverců, interpolaci a rekonstrukce signálu z jeho vzorků, diskrétní lineární konvoluci a diskrétní křížovou korelaci. Aplikace jsou vytvořeny v programovacím jazyce JavaScript.
Realizace hranového detektoru s využitím vlnkové transformace
Pálka, Zbyněk ; Rášo, Ondřej (oponent) ; Růčka, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí hran v obraze. V teoretické části práce jsou obsaženy běžně používané metody detekce hran, využívající první i druhou derivaci a jsou zde popsány hranové detektory obě zmíněné metody. Dále je zde popsána spojitá, diskrétní a dvourozměrná diskrétní vlnková transformace a princip odstranění šumu v obraze pomocí diskrétní vlnkové transformace. V další části jsou rozebrány dvě metody detekce hran s použitím vlnkové transformace a jejich možná realizace v programu Matlab. V praktické části práce je detailně popsán algoritmus programu na detekci hran s využitím vlnkové transformace a jsou zde popsány jednotlivé funkce programu. Hlavní náplní praktické části jsou vizuální výsledky vlnkového hranového detektoru a jejich porovnání s Cannyho, Prewittové a Sobelovým hranovým detektorem.
Numerické metody zpracování obrazové informace pro rekonstrukci povrchu objektu s využitím konfokálního mikroskopu
Adámková, Barbora ; Martišek, Dalibor (oponent) ; Štarha, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rekonstrukcí povrchu objektu s využitím konfokálního mikroskopu. Práce obsahuje část matematické teorie spojené s tímto problémem. Je zde vysvětlen matematický postup, kterým lze rekonstrukce povrchu objektu provést. Výsledkem práce je aplikační software, kterým je možné tuto rekonstrukci provést. Dále práce obsahuje výsledky pro povrch konkrétního objektu.
Rozpoznávání pozic a gest
Jiřík, Leoš ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem současného stavu v problematice zpracování obrazu, zvláště s ohledem k rozpoznávání gest. Zmiňuje vybrané postupy jiných autorů a podrobuje je kritickému pohledu. V druhé části se věnuje návrhu algoritmu, který by umožnil spolehlivé rozpoznávání gest v datech z projektů AMI a M4. Navrhují se prostředky zpřesnění informace o poloze účastníků a zpracování dynamických dat za účelem jejich přípravy k rozpoznávání. Je navržena možnost rozpoznávání gest pomocí směsi Gaussových funkcí a analýzy periodičnosti. Zkoumaná třída gest jsou gesta podporující řeč účastníka záznamu. Poslední část demonstruje výsledky a diskutuje další možný postup.
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Varga, Marek ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím teoretických poznatků z oblasti počítačové grafiky a vektorové matematiky při zpracování a zobrazení objemových dat. Popisuje více způsobů vizualizace objemových dat a jejich optimalizaci. K problematice objemových dat spadají matematické principy a algoritmy, které zajistí získání dat, jejich správnou interpretaci, filtraci a odstranění chyb a vlastní zobrazení. Práce pojednává o využití a praktických možnostech metody vizualizace objemových dat pomocí voxel splattingu. Součástí práce je implementace demonstračního programu který používá tuto metodu. V programu je použito několik urychlovacích technik procesu vykreslení včetně přeskakování prázdných úseků a efektivní adresování v objemových datech a jejich vlastnostech. Systém umožňuje interaktivní zobrazení a manipulaci s objemovými daty.
Využití jazyka C při implementaci algoritmů pro FPGA
Jíša, Pavel ; Macho, Tomáš (oponent) ; Valach, Soběslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá implementací algoritmů pro filtraci signálů na hradlových polích za pomoci jazyka C. Jsou v ní popsány algoritmy vytvořené pomocí jazyka ImpulseC. Zaměřuje se na vytvoření jednorozměrných filtrů typu FIR a typu IIR. Práce obsahuje také implementaci dvourozměrných filtrů typu obecná konvoluční maska a Sobelův operátor. V práci je provedeno zhodnocení všech algoritmů filtrace na hradlovém poli.
Akcelerace zpracování 3D obrazových dat na GPU
Jochlík, Jakub ; Klepárník, Petr (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce navrhuje řešení pro aplikaci konvolučních filtrů na velké množství 3D obrazových dat za využití výpočetního výkonu grafických karet. Popisované řešení využívá platformu OpenCL, jenž umožňuje akcelerovat veškeré výpočty na grafickém jádře, a~příslušnou optimalizaci s~využitím lokální paměti, která je na GPU dostupná. Návrh a~implementace se zaměřuje primárně na Sobelův filtr.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.