Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Cíle ve vyučování a učitelovo pojetí výuky
Rukavička, Radek ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Práce pojednává o učitelově pojetí výuky. Sleduje tento fenomén v kontextu časového i společenského vývoje. Shrnuje dosavadní zjištění nejrůznějších odborníků z domácího prostředí i zahraničí. Jak se ukazuje, učitelovo pojetí výuky je problematikou, která si v současné době zaslouží velkou pozornost. Pohled na učitelovo pojetí výuky se v průběhu času značně změnil. Stejně tak i přístup k cíli ve vyučování jako jedné z jeho významných složek. Na začátku 3. tisíciletí, kdy v souvislosti s cíli vzdělávání hovoříme o dovednostech a kompetencích, je více než žádoucí této oblasti rozumět a uchopit ji v celistvosti.
Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Volfíková, Marcela ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Cílem mé práce na téma Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole je rozbor jednotlivých částí závěrečné zkoušky dle jednotného zadání a porovnávání dosažených výsledků. Šetřením prokazuji přínos ve vzdělávání zavedením jednotného zadání. Šetření je uskutečněno na konkrétní střední odborné škole u oboru vzdělání s výučním listem, Kuchař číšník 65 51 H/01. Zkoumanou cílovou skupinou jsou žáci 3. ročníku konajících závěrečnou zkoušku ve školním roce 2013/14 a 2014/15. Teoretická část je zaměřena na vývoj a zavedení nového modelu závěrečné zkoušky. Dále jsou v této části popsány důvody reformy závěrečné zkoušky a začlenění nových prvků. Zdůvodňuje se zde vhodnost začlenění odborníků z praxe do tvorby jednotného zadání, související s následným uplatněním absolventů daného oboru vzdělání s výučním listem na trhu práce. V praktická část je zaměřena na popis, organizaci a průběh jednotlivých částí závěrečné zkoušky s širším rozborem její praktické části. Následně je pracováno s výsledky jednotlivých zkoušek. Výsledky zkoumané problematiky jsou vyjádřeny slovně v grafech a tabulkách. V závěru této části bakalářské práce bylo uskutečněno dotazníkové šetření, jehož cílem bylo získání názorů pedagogických odborných pracovníků na zavedení jednotného zadání. Daná problematika úzce souvisí s přechodem absolventů do reálného pracovního procesu, a proto byl proveden rozhovor s pracovníkem Úřadu práce. V této práci bylo využito metod analýzy, dotazníkového šetření, rozhovoru.
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Návrh rozvoje manažerských schopností a dovedností
Drekslerová, Renáta ; Dvorská, Jana (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Manažeři jsou důležitými osobami pro výborné fungování společností. Proto se v této diplomové práci zabývám jejich dovednostmi a schopnostmi. Díky nim mohou společnosti pomoci buď výborně obstát na trhu, nebo naopak. Pro tři manažery se po analýze jejich osobností, schopností a dovedností pokusím navrhnout řešení, která by díky tomu mohla přispět k rozvoji společnosti, ve které pracují.
Vlastnosti a dovednosti sester z pohledu sester a pacientů
FIEDLEROVÁ, Miroslava
Ošetřovatelství se rozvíjí a stává se oborem s vědeckou základnou a vzdělanými pracovníky. Díky tomu je ošetřovatelská péče kvalitnější a bezpečnější. Sestry získávají prestiž, důležitost a autonomii. Cílem této práce bylo zmapovat, jak své vlastnosti a dovednosti vnímají sestry a jaký pohled na stejné vlastnosti a dovednosti sester mají pacienti. Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí kvantitativní metody formou nestandardizovaného dotazníku. Výzkum byl orientován na názor sester a pacientů, proto první výzkumný soubor tvořily všeobecné sestry a druhý výzkumný soubor tvořili pacienti lůžkových oddělení a ambulancí. Byly použity dva typy dotazníků, jeden byl určen pro všeobecné sestry a druhý pro pacienty. Dotazníky obsahovaly identické otázky, abychom mohli provést srovnávací analýzu odpovědí od sester a pacientů. Analýza dat prokázala, že všeobecné sestry hodnotí své praktické i komunikační dovednosti lépe než pacienti. Dále bylo zjištěno, že pacienti považují komunikační dovednosti sester za nejvýznamnější dovednost, na rozdíl od sester, které označily za nejdůležitější při poskytování ošetřovatelské péče praktickou dovednost sester. Při porovnávání výsledků, byly zjištěny velké rozdíly v odpovědích od obou skupin.. Především se jednalo o oblast komunikačních dovedností sester. Pacienti volili záporné odpovědi na otázky, zda se sestry ptají na názory pacientů a zda sestry umí komunikovat s rodinou pacienta. Toto negativní zjištění potvrdilo, že oblast komunikace je stále problémem ošetřovatelství a měla by jí být věnována větší pozornost. Je zásadní trénovat komunikační dovednosti sester.
Analýza systému vzdělávání ve vybraném podniku
HYPŠOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je analýza systému vzdělávání a řízení lidských zdrojů ve vybraném podniku {--} Jihočeská plynárenská. Součástí analýzy je i analýza nákladů na vzdělávání a systém hodnocení účelnosti investic do vzdělávání. Zhodnocení systému vzdělávání v Jihočeské plynárenké, a. s. je podkladem pro návrhy změn. V současné době hraje vzdělávání velmi důležitou roli pro úspěch podnikání. Kvalifikovaní zaměstnanci jsou přínosem nejen pro firmy, ale i pro celou společnost. Většina podniků již tuto skutečnost akceptovala. Neustále je však třeba soustředit se na efektivnost vynaložených peněžných prostředků do rozvoje lidských zdrojů. Součástí péče o zaměstnance je rozšiřování dosavadních vědomostí. Vedoucí pracovníci by měli sestavovat individuální plány rozvoje pro všechny zaměstnance. Také by měli v zaměstnacích podnítit zájem o vzdělávání. Když se zaměstnanci podílí na plánování fremního vzdělávání, pak jsou aktivními účastníky šlolení. Znalosti, dovednosti a schopnosti zaměstnanců jsou konkurenční výhodou pro firmu. Budoucnost podniku závisí na odbornících, kteří budou umět aplikovat své poznatky v praxi.
Technika a metodika nácviku bloku ve volejbale
BARÁK, Jiří
Tématem této bakalářské práce je ověření a nácvik blokařských předpokladů.Podkladem práce bylo testování hráčů VK České Budějovice a hráčů Volejbal Brno. Obě družstva byla otestována stejnými pohybovými testy. Naměřené výsledky byly porovnány a statisticky vyhodnoceny. Cílem této práce je pomocí nácviku blokařských dovedností zjistit úroveň blokování týmů VK České Budějovice a Volejbal Brno.\\
Měkké a tvrdé dovednosti sociálního pracovníka
HANTOVÁ, Libuše
Práce se zabývá měkkými a tvrdými dovednostmi důležitými pro výkon profese sociálního pracovníka. V teoretické části práce jsou nejprve zhodnoceny a rozebrány nalezené důležité měkké a tvrdé dovednosti nezbytné pro osoby pracující v oblasti sociální práce. A poté vzájemně porovnány. Praktická část práce znázorňuje využití měkkých a tvrdých dovedností v praxi pomocí modelových scének. Zabývá se zejména pohledem jaké měkké a tvrdé dovednosti, uvedené v teoretické části práce, preferují jako nejdůležitější studenti sociální práce, pracovníci v oblasti sociální práce a lidé mimo tuto sféru, tedy ti kteří sociální práci nestudují a zároveň v této oblasti nepracují. Ukazuje, jak se tyto tři rozdílné pohledy od sebe v upřednostňování měkkých a tvrdých dovedností důležitých pro sociálního pracovníka a celé této problematiky, liší nebo neliší.
Osobnostní kvalifikace pracovníka v sociálních profesích
HORUTOVÁ, Andrea
Práce se zabývá osobnostními předpoklady pracovníka v sociálních službách. Teoretická část charakterizuje osobnost obecně a osobnost sociálního pracovníka. Vysvětluje pojmy předsudek, stereotyp, předpoklad. Dále popisuje formování osobnosti a spolupráci mezi klientem a pracovníkem. Praktická část obsahuje sedm rozhovorů provedených s respondentkami (sociálními pracovnicemi) z různých oblastí sociálních služeb. Dále obsahuje výsledky zapracované do tabulek, které byly vytvořeny pomocí výzkumných otázek, na které respondentky odpovídaly.
Dobrovolnictví jako součást profesního rozvoje studentů ZSF JCU
KUČEROVÁ, Lucie
Dobrovolnictví v současnosti hledá místo v životě české veřejnosti. Ve stále větší míře se do dobrovolnických programů zapojují i studenti. Problematika dobrovolnictví nepřináší pozitiva jen organizacím, které dobrovolníky do své činnosti zapojují a jejich klientům. Dobrovolnická činnost významným způsobem obohacuje i dobrovolníky samotné. V teoretické části autorka popisuje dobrovolnictví v České republice v historii a v současnosti. Věnuje se dobrovolnictví, přípravě dobrovolníků, profesní přípravě při studiu, a supervizi na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem práce je zmapovat vliv aktivní dobrovolnické činnosti studentů ZSF JU na jejich profesní rozvoj. Dále zjistit přehled studentů o možnostech dobrovolnictví, jaké procento studentů je aktivními dobrovolníky a jestli dávají dobrovolnictví do vztahu ke svému profesnímu rozvoji. Metodou výzkumu bylo dotazování, technika dotazníku a řízeného rozhovoru. Respondenty byli studenti prezenčního studia ZSF JU. Konkrétně se jednalo o obory Rehabilitační {--} psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osoby v bakalářském a magisterském studiu a Prevence a rehabilitace sociální patologie. Z výzkumu vyplývá, že dotázaní studenti si uvědomují pozitivní vliv dobrovolnictví na jejich profesní rozvoj. Znají přínosy dobrovolnictví v oblasti praktického uplatnění znalostí ze školy, učení se novým postupům a vědomostem. Hypotéza {\clqq}Studenti ZSF JU neznají přínosy dobrovolnické činnosti pro jejich profesionální rozvoj`` byla vyvrácena a hypotéza {\clqq}Účast v dobrovolnických programech pomáhá studentům získat nové dovednosti.`` byla potvrzena. Výsledky je možné využít jako informační a studijní materiál pro podporu dobrovolnictví nejen na ZSF JU. A dále Pro zvyšování povědomí o jednotlivých programech realizovaných na ZSF JU a o možnostech, které dobrovolnická činnost studentům poskytuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.