Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém ISBN v České republice
Barták, Miloš ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl představit identifikátor ISBN z několika různých hledisek, s důrazem na oblast České republiky. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a analytickou. Úvodní kapitola nastiňuje nezbytnost identifikace informačních zdrojů. Skýtá rovněž informace o vlastnostech identifikátorů i jejich rozdělení. Další část práce je zaměřena již na samotný identifikátor ISBN. Představuje jej z hlediska historického i organizačního. Rozebírá rovněž samotnou strukturu čísla ISBN. Dále se práce věnuje výhradně použití ISBN v České republice. Nastiňuje jeho historický vývoj i specifické způsoby použití v této zemi. Následující část práce je čistě praktická - pokouší se analyzovat využívání identifikátoru ISBN v několika informačních institucích. Závěr práce pak čtenáři poskytuje shrnutí hlavních tezí a nastiňuje možné problémy, které mohou v budoucnu systém ISBN potkat.
Současný knižní trh. Terénní anketní šetření mezi knihkupci i zákazníky a závěry z něho
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat současný český knižní trh a na pozadí běžně dostupných dat prezentovat závěry mých anketních šetření. Práce se dále opírá o statistické údaje a o informace, které mi poskytli reprezentanti českého knižního trhu. Po uvedení do tématu rokem 1989, který je považován za významný mezník, od jehož počátku datujeme knižní současnost, se věnuje struktuře knižního trhu v letech 2001 až 2010, aktuálnímu problému knižního trhu, kterým je zvýšení DPH na knihy a novému způsobu ve čtení, jimiž jsou elektronické knihy. Práci také obohatily rozhovory se dvěma stále tvořícími českými autory, kteří mimo jiné vyjádřili i svůj názor na současný knižní trh.
Specifika internetového knižního trhu
Prokopová, Anna ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá internetovým knižním trhem a jeho specifiky převážně z praktického pohledu marketingových strategií. V první části popisuje vlastnosti a strukturu internetového knižního trhu, jmenuje subjekty, které na něm působí a nastiňuje možnou typologii internetových knihkupectví. Druhá část se zabývá optimalizací pro vyhledávače (SEO), přístupností, použitelností a internetovým marketingem s návrhy pro internetová knihkupectví a příklady z jejich praxe. Závěrečná část porovnává prodej knih online s prodejem v kamenných obchodech.
Trh s použitými knihami na Internetu
Baslová, Jitka ; Nováček, Libor (vedoucí práce) ; Boudová, Lucie (oponent)
Cílem práce je zmapovat problematiku trhu s použitými knihami na Internetu. Práce zahrnuje analýzu specializovaných knižních portálů, které slouží především zahraničním uživatelům pro nákup, prodej, nebo výměnu knih. S knihami se hojně obchoduje i na aukčních portálech, práce hovoří především o prodeji na eBay a Aukru, ale krátce se věnuje i tradičním aukcím převedených do internetového prostředí. V českém prostředí jsou pro nákup nejběžnější internetové antikvariáty. V této práci je tedy popsán především vývoj a současná praxe českých internetových antikvariátů. Část práce je věnována praxi knihoven, co se prodeje a nákupu použitých knih týče. Důvodem je fakt, že knihovny jsou velkými producenty použitých knih a zároveň některé do svých fondů i použité knihy nakupují. Tato část obsahuje vlastní průzkum mezi knihovnami.
Proměny vztahu čtenáře ke knize v letech 1990-2009
Suková, Anna ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Prázová, Irena (oponent)
Bakalářská práce Proměny vztahu čtenáře ke knize v letech 1990-2009 si vytkla za cíl popsat a objasnit vývoj čtenářství v České republice od porevolučních let až do současnosti s přesahem do let osmdesátých. Mapování této problematiky je založeno na analýze řady čtenářských průzkumů, které se zabývaly vztahem čtenáře ke knize, čtenářskými návyky, chováním na knižním trhu, knihovnami, preferovanými literárními žánry a autory apod. O všech těchto aspektech pojednává i tato práce. Navíc se věnuje i mezinárodním výzkumům čtenářské gramotnosti u školní mládeže (PISA). Na začátku se věnuje typologii čtenářů a snaží se přijít s nejvhodnější definicí čtenáře, pojednává o významu knihy pro lidské společenství a rozebírá proměny na českém knižním trhu od pádu komunistického režimu. Následně charakterizuje sociologický výzkum a jeho náležitosti, stejně jako případná omezení či nedostatky. V nejrozsáhlejší kapitole pak rozebírá jednotlivé čtenářské průzkumy, od informací o tom, jakým způsobem byly provedeny, až po nejdůležitější zjištění, která se pak pokouší zasadit do kontextu a porovnat. Závěrem přináší srovnání základních údajů o těchto výzkumech a jejich vybrané výsledky a uvádí zjištěné trendy v čtenářství i na knižním trhu a upozorňuje na výjimečné postavení českých čtenářů v rámci Evropy.
Využití marketingového mixu v knižním nakladatelství
Pažúrová, Michaela ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Zelený, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na marketing středně velkého knižního nakladatelství Kniha Zlín. Cílem práce je analyzovat nástroje komunikačního mixu, tyto nástroje zhodnotit a navrhnout doporučení, která by komunikaci nakladatelství se zákazníky mohla vylepšit. V úvodní části je pozornost věnována vymezení marketingových pojmů a marketingového mixu se zaměřením na knižní trh, dále se pak práce věnuje specifikaci českého knižního trhu. Praktická část práce je zaměřena na nakladatelství Kniha Zlín, zahrnuje popis společnosti a analýzu komunikačních nástrojů, na kterou navazuje zhodnocení komunikačního mixu a doporučení pro jeho zefektivnění.
Podnikatelský plán česko-italského nakladatelství dětské knihy
Ivanová, Klára ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; De Tommaso, Valeria (oponent)
Cílem práce je vytvořit kvalitní podnikatelský plán česko-italského nakladatelství dětské knihy, na jehož základě bude možné prokázat, že projekt bude úspěšný a životaschopný. V teoretických východiscích bude rozebrána struktura podnikatelského plánu a obsah jeho jednotlivých bodů. V praktické aplikaci pak budou popsána specifika nakladatelského podnikání a knižního trhu a následně vytvořen konkrétní podnikatelský plán, jehož součástí bude zejména analýza prostředí podniku, marketingový, realizační projektový a finanční plán. Posledním krokem bude zhodnocení hrozících rizik.
Elektronické knihy
Sobotková, Kateřina ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Pucandlová, Miroslava (oponent)
Má bakalářská práce je věnována tématu Elektronické knihy (dále jen e-knihy). Podrobně pojednává o formátech e-knih a zdrojích, ze kterých je lze získat. Dále jsou rozebrány důvody, proč se knihy digitalizují a způsoby, jakými je digitalizace prováděna. Jedna kapitola je též věnována čtečkám e-knih a jiným zařízením či softwarům, na kterých lze e-knihy číst. Praktická část bakalářské práce obsahuje cenotvorbu e-knih a hodnocení situace na trhu s e-knihami v České republice a v zahraničí. Tvorba cen e-knih je aplikována na konkrétním početním příkladě. Stěžejní část tvoří dotazníkové šetření mezi studenty vysokých škol v České republice. Dalším cílem mé bakalářské práce je zhodnotit situaci na trhu s e-knihami a provést průzkum o postojích k e-knihám mezi vysokoškoláky.
Segmentace trhu literatury
Jarošová, Jana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vrančíková, Marie (oponent)
Tato práce je zaměřena na trh literatury a jeho současný stav v České republice. Cílem je, pomocí primárního výzkumu a shlukových analýz, odhalit segmenty na trhu literatury, které se budou významně odlišovat z hlediska spotřebního chování a pomocí kontingenčních tabulek rozvinout profil těchto segmentů. Na základě těchto informací se pak zaměřit na ty, které by měla knihkupectví oslovit a navrhnout doporučení, využitelná pro cílení na tyto segmenty. Vlastní výzkum je kvantitativního charakteru a je realizován prostřednictvím osobního a internetového dotazování. Výběr respondentů je proveden formou záměrného kvótního výběru, kdy se využilo kvót pohlaví, věku a vzdělání.
Analýza vlivů působících na český knižní trh a jeho výhledy do budoucna
Šmídová, Veronika ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce Analýza vlivů působících na český knižní trh a jeho výhledy do budoucna se pokusí analyzovat současné postavení knih ve společnosti, jeho možné příčiny a dopady a rovněž se pokusí navrhnout i možná řešení této problematiky. V první části práce se zaměřuje na vliv knižní kultury na společnost a na její přínosy, kdy primárním tématem je čtenářská gramotnost a její vývoj v České republice. Dále je nastíněna analýza vlivů, které mohou mít na postavení knihy v naší kultuře dopad, a to jak vlivy ekonomické, tak rovněž technologické, sociální či kulturní. Zároveň jsou také popsány možné varianty nápravy a potenciální stimulace vyšší čtenosti ve společnosti. Práce je zakončena analýzou současného stavu knižního trhu v České republice a možnými variantami, jak tento stav vylepšit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.