Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informovanost žáků 2. stupně vybrané základní školy o šikaně a kyberšikaně
Švárová, Michaela ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce se zabývá šikanou a kyberšikanou. Ukazuje její formy a druhy, koho všeho se může šikana týkat a přímé aktéry. Popsána je zde i prevence a organizace, které se jí zabývají a mohou tak dětem s problémem pomoci. Nastíněná jsou zde i legislativní opatření v případě závažného problému. V praktické části jsou dotazovaní žáci 2. stupně ZŠ, kteří odpovídali na to, jaká je jejich zkušenost se šikanou a kyberšikanou, jak vše řešili a na koho se v případě problému obrátili. Praktickou část ještě doplňuje rozhovor s metodičkou prevence na škole, kde byl žáků podáván dotazník. Vyhodnocení dotazníku ukázalo, že se žáci se šikanou i kyberšikanou setkali. Jako oběť šikany se ukázalo 28% dotazovaných, kyberšikany 5%. Také se zjistilo, že v případě problému by se šli nejčastěji svěřit rodičům, uvedlo to 46% dotazovaných, protože v nich mají důvěru. KLÍČOVÁ SLOVA agresor, kyberšikana, oběť, šikana
Šikana mezi žáky na II. stupni základní školy
Holečková, Darina ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Anna (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Šikana mezi žáky na II. stupni základní školy" je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje pět hlavních kapitol, ve kterých najdeme například definici šikany, druhy a formy šikany, její příčiny či vývojová stádia. Dále se zabývá účastníky šikany, mezi něž patří agresor, oběť, svědci a pedagog. V této části také zmiňuji šikanu z právního hlediska. V neposlední řádě se věnuji diagnostice, vyšetřování a následkům šikany. Poslední kapitola je zaměřena na prevenci. V praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťována zkušenost žáků se šikanou na vybraných základních školách.
Problém kyberšikany z pohledu studentů střední školy
Najmonová, Dominika ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato práce se věnuje problematice kyberšikany z pohledu studentů střední odborné školy. Cílem dotazníkového šetření je zaměřit se na problematiku kyberšikany hlavně z pohledu informovanosti žáků ohledně kyberšikany, jejich vztahů k učitelům a rodině. Práce dále zkoumá, zda mají studenti střední školy povědomí o možnostech a způsobech prevence, kam se případně obrátit o pomoc. Dále hledá souvislost mezi prospěchem žáků a zkušenostmi s kyberšikanou a znalostmi, jak jí předcházet či se účinně bránit.
Agresivita a šikana u žáku na vybrané základní škole
Semerádová, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část je složena z úvodu do problematiky rizikového chování, agrese a šikany. V této části je také definován problém deviace. V praktické části je formou dotazníku zjištěn výskyt šikany v 7. třídách na vybrané základní škole. Poté se provedlo porovnání výsledků mezi sedmými třídami a byl uskutečněn rozhovor s metodičkou prevence pro 2. stupeň vybrané základní školy. Tímto rozhovorem jsem zjistila, zda je problematika šikany na této škole rozšířená a případně jaké mají preventivní opatření, která zamezí výskytu tohoto rizikového chování. V dotazníkovém šetření je mojí hlavní výzkumnou otázkou, zda se v 7. třídách vyskytuje šikana. Z výsledného šetření, mi vyšel velmi pozitivní výsledek, tj. 2/3 žáků se s šikanou nesetkalo a zbytek (1/3) žáků viděla na někom páchat šikanu, nebo se stali sami obětmi. Druhá výzkumná otázka je zaměřena na rozdíly v provádění šikany. Opět mi 2/3 žáků uvedlo, že je horší psychická šikana nežli fyzická. Závěrem této práce je vytvoření doporučení pro případ vyskytující se šikany. KLÍČOVÁ SLOVA: Agresivita, agrese, šikana, agresor, oběť, škola, rodina, deviace
Násilná kriminalita se zaměřením na šikanu
MARYŠKA, Jakub
Tématem bakalářské práce je Násilná kriminalita se zaměřením na šikanu. Cílem bakalářské práce je charakterizovat právní, sociální a kriminogenní aspekty šikany, analyzovat četnost výskytu agresivního chování žáků a studentů vybraných škol na území ORP Soběslav. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy, jako je agrese, šikana, agresor, pachatel a oběť, přináší poznatky o historii a právní úpravě šikany. Dále popisuje faktory, které ovlivňují vznik agresivního chování. V rámci fenomenologie se práce zabývá současným stavem, strukturou a dynamikou trestných činů spojených se šikanou na základě dat získaných ze statistik Policie České republiky. Aplikační část staví na primárních datech získaných z anonymního dotazníkového šetření provedeného na vybraných základních a středních školách na území ORP Soběslav. V této části byly stanoveny tři hypotézy týkající se četností výskytu agrese v rámci různých věkových kategorií, formou agresivního chování a latence šikany. Bylo zjištěno, že od určitého věku se zvyšuje četnost výskytu agrese mezi žáky a studenty. Převažující formou agrese je dle předpokladu forma verbální. Latence agresivního chování je však nižší, než bylo předpokládáno. Výsledky vlastního šetření byly porovnány s výstupy policejních analýz, které nepřímo potvrzují zjištěné závěry. Přínosem bakalářské práce je vyhodnocení uvedené problematiky na daném území. Dále může sloužit jako pomocný studijní materiál při studiu v sociálně-právní oblasti. Práce může být také informačním zdrojem pro pracovníky Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a další subjekty zabývající se sociálně patologickým chováním mládeže.
Přechod žáka na jinou školu jako možnost řešení problému šikany
Plajdičková, Lenka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o žácích, kteří se během svého vzdělávání na základních nebo středních školách stali oběťmi šikany a kteří kvůli tomuto problému byli nuceni přestoupit na jinou školu. Cílem této diplomové práce je vytvořit náhled do problematiky šikany spojené s přechodem žáka na jinou školu, dále předložit přehled faktorů, které mohou ovlivnit úspěšnost tohoto konkrétního řešení problému šikany. První část diplomové práce se zaměřuje na výklad základních pojmů spojených se šikanou, jako je osobnost agresora a oběti, směry a formy školní šikany, vývoj šikany a její účastníci. Druhá část se věnuje následkům šikany a prevenci. Ve třetí části jsou uvedeny předešlé výzkumy týkající se opakování šikany u týchž aktérů a dále je zde předloženo srovnání jednotlivých kazuistik. Výzkumnou metodou se stala případová studie, ve které byly analyzovány a srovnávány výpovědi respondentů, kteří se během své školní docházky stali šikanovanými a přestoupili na jinou školu. Výzkumný vzorek čítal 11 respondentů různého věku a pohlaví získaných kriteriálním výběrem. Výsledky výzkumu ukazují, že úspěšnost přechodu na jinou školu s cílem uniknout šikaně závisí na postoji samotného šikanovaného žáka, zda se i nadále profiluje do role oběti, dále na věkovém období aktérů šikany, výběru vhodného kolektivu v...
Metody a techniky sociální práce využívané pro práci s agresorem šikany
ROZSÁROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce na téma Metody a techniky sociální práce využívané pro práci s agresorem šikany, se zabývá problematikou agrese u klientů směrem k pracovníkům v zařízeních. Cílem této práce bylo zjistit, jaké metody a techniky sociální práce používají pracovníci v institucích při práci s agresivními klienty. Dalším cílem této práce bylo zjistit, jaké intervence používají zařízení při práci s agresorem a za jsou tyto používané intervence účinné. Zaměřila jsem se na metody a techniky sociální práce, které používají zařízení, kde pracují s agresivními dětmi věk věku 7 18 let. Na tyto metody a techniky jsem se detailně soustředila především ve své praktické části této práce. V teoretické části jsem se zabývala významem šikany jako takové, co o ni říká odborná literatura, na formy šikany, osobností agresora i oběti, a především metodami a technikami sociální práce, které se používají pro řešení šikany. Dále potom v praktické části jsem zjišťovala metody a techniky sociální práce, které využívají zaměstnanci v DDŠ Šindlovy Dvory a v SVP Dukelská při práci s agresorem šikany, zda podle pracovníků jsou tyto metody a techniky účinné. Výzkumný soubor jsem zpracovala kvalitativním výzkumem, pomocí metody dotazování technikou polostandardizovaného rozhovoru s informanty. Informanty jsem volila na základně dostupnosti. Řešení této práce poskytuje náhled na používané metody a techniky sociální práce v praxi. Zda jsou tyto metody a techniky účinné či nikoli a dále pak upozorňuji na případné nedostatky v zakotvení legislativy, kterou se tato zařízení řídí. Malá spolupráce rodin, které se nepodílejí na procesu změny jejich dítěte ovlivňuje celý proces práce s klientem.
Šikana na prvním stupni základní školy
Švecová, Lucie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice šikany v dětském kolektivu na prvním stupni základní školy, a to z pohledu učitelů, kteří mají s tímto fenoménem osobní zkušenost. Práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část přináší aktuální poznatky zahraniční i tuzemské odborné literatury. Jsou zde popsány a diskutovány poznatky o příčinách, formách, aktérech šikany a porovnána různá doporučená řešení problematiky a v neposlední řadě taktéž široká škála preventivních metod. Empirická část je založena na případových studiích řešení šikany na 1. stupni ZŠ, které jsou realizovány formou polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami z různých prostředí a zemí, které v minulosti problematiku šikany ve třídě řešili. Výsledky přináší pohled na odlišné postupy, které zainteresovaní lidé volili, co efektivnímu řešení problematiky pomáhalo a co mu naopak bránilo, jak se s překážkami v řešení problému potýkali, jaká následná opatření byla ve třídě zavedena, a jaké způsoby prevence učitelé ve svých třídách využívají. Práce taktéž obsahuje srovnání situace a způsobů řešení šikany v českých a dvou zahraničních školách. KLÍČOVÁ SLOVA šikana v dětském kolektivu, primární škola, agresivita, oběť, agresor, zkušenosti učitele, diagnostika, intervence, prevence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.