Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza dopravy v Turnově
Nováková, Andrea ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Sandleiterová, Lucie (oponent)
Ve své bakalářské práci na téma Analýza dopravy v Turnově se zaměřuji převážně na dopravu v okolí města Turnova. Největší pozornost je věnována městské hromadné dopravě. Hlavním cílem bakalářské práce zjištění aktuálních dopravních podmínek v Turnově a následné návrhy na zlepšení této situace. V teoretické části se zaměřuji na vymezení základních pojmů využívaných hojně v bakalářské práci.
Důsledky novely zákona o vyvlastnění pro znaleckou činnost a oceňování nemovitostí
Hanák, Jakub
Příspěvek se zabývá důsledky novely zákona o vyvlastnění pro znaleckou činnost a oceňování nemovitosti. Jedná se o aktuální téma, neboť novela (zákon č. 405/2012 Sb.) nabývá účinnosti 1. února 2013 a přináší několik zásadních změn, se kterými se budou muset znalci vypořádat. Příspěvek analyzuje důvody provedených změn a snaží se odhadnout, jak ovlivní práci znalců i samotné ocenění nemovitosti. Pozornost je věnována také změnám provedených v zákoně č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury.
Analýza nezaměstnanosti vybraných krajů a okresů České republiky v kontextu dynamiky hospodářské struktury mezi roky 2005 - 2015
Hynek, Tomáš ; Strejček, Ivo (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce analyzuje nezaměstnanost v okresech Benešov, Příbram, Brno-venkov a Znojmo mezi roky 2005-2015 v kontextu dynamiky hospodářské struktury a rozdělení na jádrové a periferní oblasti. Cílem této práce je provést analýzu nezaměstnanosti, zaměřit se na specifické vlastnosti jednotlivých regionů a postavení obyvatel periferních oblastí na trhu práce. Hlavním úkolem je potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, která zní: obyvatelé periferních oblastí jsou na trzích práce znevýhodněni vlivem hospodářské dynamiky mezi roky 2005-2015. Analýza je provedena na základě komparace podílu nezaměstnaných osob ve věku 15-64 let, jenž poskytuje data až na úrovni okresů. Dalšími podpůrnými ukazateli jsou státní výdaje na aktivní a pasivní politiku zaměstnanosti, vzdělanostní struktura uchazečů o práci, počet velkých firem v regionu, hustota a kvalita dopravní infrastruktury. Výsledkem analýzy je zjištění, že nezaměstnanost ve vybraných regionech je ovlivněna mnoha faktory, avšak nejvýznamnější roli hraje počet velkých firem v regionu, vzdělanost uchazečů o práci a dopravní infrastruktura, umožňující dojížďku za prací.
Dopravní infrastruktura města Roudnice nad Labem
Líska, Petr ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Červinská, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá infrastrukturou silniční, železniční, letecké, říční a cyklistické dopravy České republiky s detailním zaměřením na město Roudnice nad Labem a jeho okolí. Kromě podání základních informací o infrastruktuře jednotlivých dopravních oborů v Roudnici nad Labem je cílem práce především analýza silniční dopravy a dopravní situace ve městě. V práci se nachází detailní rozbor nejdůležitějších pozemních komunikací města včetně jejich silných a slabých stránek s následným shrnutím a uceleným pohledem na dopravu ve městě, podpořeným vlastním dopravním průzkumem.
Komparace dopravní infrastruktury vybraných států
Tlachnová, Tereza ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce je komparace dopravní infrastruktury České a Slovenské republiky se zaměřením na silniční a železniční dopravu. Práce obsahuje popis a analýzu současného stavu z hlediska kvality, struktury a délky silniční a železniční sítě. Zhodnoceny a srovnány jsou výkonové ukazatele osobní a nákladní dopravy včetně předpokládaného vývoje. Závěry jsou činěny na základě údajů z posledních 5 let. Současná situace je zároveň zhodnocena prostřednictvím SWOT analýzy, která poukazuje na nejdůležitější silné a slabé stránky a zároveň na významné příležitosti a hrozby. V závěru práce jsou na základě provedené komparace a SWOT analýzy stanoveny priority a doporučení ke zlepšení současné situace s cílem vytvořit kvalitní a konkurenceschopnou dopravní síť.
Financování výstavby rychlostních komunikací se zvláštním zřetelem na partnerství veřejného a soukromého sektoru.
Šprlák, Štefan ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
S tím, že je stav dopravní infrastruktury důležitým ukazatelem konkurenceschopnosti krajiny, by polemizoval málokdo. V otázce vhodného způsobu jejího zabezpečení se ale již ne všichni shodnou. Realita pravidelného deficitního financování výdajů z veřejných rozpočtů v kombinaci s výhledem postupně klesající podpory pro dopravní infrastrukturu z fondů EU, skýtá prostor pro alternativní formy jejího zabezpečení taky ve střední Evropě. Cílem této práce je poukázat na zabezpečení infrastruktury prostřednictvím partnerství veřejného a soukromého sektoru (tzv. PPP), jenž zatím v tomto regionu není příliš využívanou formou. Zhodnocením nákladové stránky konkrétního realizovaného PPP projektu rychlostní silnice R1 ve SR poukáži na výhody, nevýhody či rizika spojené s touto formou financování a ověřím také hypotézu, že způsob financování dopravní infrastruktury formou PPP projektu je sice pro veřejný subjekt cenově nákladnější než v případě klasické veřejné zakázky, ale tzv. hodnota za peníze tuto vyšší cenu kompenzuje.
Logistical Approaches to the Development of Regional Tourism in Turkey
Patriková, Eva ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Cestovní ruch v Turecku již přešel určitou vývojovou fází, no dnes se naksytá přríležitost načat novou etapu vývoje alternativních typů cestovního ruchu. Spolu s vhodným rozvojem dopravní infrastruktury by mohlo dojít k rozvoji zatím méně navštevovaných regionů Turecka. Vláda Turecka si je toho plně vědoma a příslušní rezorty k této výzvě přistupují s patřiční důležitostí. Proto je možné očekávat pozitivní výsledek.
Analýza dopravy v Hradci Králové a Pardubicích
Pátek, Štěpán ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Kouba, Aleš (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat dopravní podmínky v Královéhradeckém a Pardubickém kraji. Největší pozornost je věnována nejen dopravě v těchto dvou východočeských metropolích, ale zejména dopravě mezi nimi. V teoretické části se zaměřuji na vyjasnění základních pojmů úzce souvisejících s problematikou dopravy a na charakteristiku jednotlivých druhů dopravy a dopravních prostředků v rámci celé České republiky. V praktické části se již zaměřuji přímo na obě města, analýzu městské hromadné dopravy a dopravy mezi nimi. Součástí práce je také krátký dotazník na téma dopravy mezi Hradcem Králové a Pardubicemi.
Analýza vývoje českého stavebnictví od roku 2004 do roku 2013 se zvláštním zřetelem na zhodnocení vlivu průběhu hospodářského cyklu
Černý, Martin ; Chmelová, Pavla (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Práce přináší komplexní pohled na sektor českého stavebnictví v období let 2004-2013 se zřetelem na vliv hospodářské krize v letech 2009-2013. Teoretická část představuje jednotlivé druhy stavební výroby, význam stavebnictví v české ekonomice a vybrané kapitoly z jednotlivých druhů ekonomických krizí. Úvod praktické části je koncipován jako kontrast mezi obdobím rozvoje českého stavebnictví (2004-2008) a obdobím poklesu (2009-2013), kde jsou zkoumány rozličné indikátory výkonu stavebnictví. V mezinárodní komparaci dochází autor k závěru, že hospodářská krize zasáhla stavebnictví v ČR nejvýrazněji a z velké části díky selhání veřejného sektoru v období krize. Finální část práce je věnována budoucnosti sektoru, kde autor vidí relativně světlé zítřky vzhledem k oživení veřejných investic a ekonomiky jako celku, ale konstatuje, že dlouhodobé nedostatky koncepčnosti veřejného sektoru stále přetrvávají.
Zpoplatnění dopravní infrastruktury v Běloruské republice
Liasun, Alina ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatněním výbraných oboru dopravní infrastruktury v Běloruské republice. První část práce je věnována obecnému popisu dopravní infrastruktury země, která spojuje Evropské státy s Ruskou federaci a státy Pobaltí. Důraz kladen na skutečný stav, kvalitu, rozvoj daných oborů. Druhá část práce - popis principů a nástrojů zpoplatnění. Z důvodu progresivního rozvoje silniční infrastruktury a odlišnosti metod jejího zpoplatnění větší pozornost věnována nástrojům zpoplatnění pozemní komunikace daného typu dopravy. Ve světě existuje několik systémů určených pro výběr poplatků za použití pozemní komunikace. Jeden způsob je založen na principu časového zpoplatnění, jako jsou například dálniční známky. Další způsob je tzv. výkonový systém zpoplatnění (mýto). V Bělorusku nefungue princip časového výběru poplatků za použití pozemní komunikace, proto v práci podrobněji popsan systém výkonového zpoplatnění. Poslední část diplomové práce je věnována problematice zpoplatnění vybraných oblastí dopravní infrastruktury v Bělorusku. Důraz kladen na jvíce využívaným oblastem, jako jsou železniční a silniční doprava, ale letecké a říční dopravě taky věnovana pozornost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.