Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočetní jednotky procesorů poslední generace a jejich využití
Šlenker, Samuel ; Pavlíček, Tomáš (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce bolo naštudovať a následne spracovať rozdiely medzi staršími inštrukčnými sadami a novšími inštrukčnými sadami, uviesť prínosy jednotlivých rozšírení, porovnať spôsoby výpočtov jednotlivých výpočtových SIMD jednotiek a porovnať ich implementáciu u firiem Intel a AMD. Súčasťou práce sú dva teoretické úvody k laboratórnym úlohám.
Podpora SIMD instrukcí v překladači LLVM
Šnobl, Pavel ; Hynek, Jiří (oponent) ; Masařík, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá podporou automatické vektorizace kódu v kompilačním frameworku LLVM a rozšířením modelu procesoru Codix o SIMD instrukce. Výsledkem je schopnost LLVM vytvářet reporty o proběhlém procesu autovektorizace a možnost využívat speciálních direktiv pragma pro dodání dodatečných informací pro optimalizace programů. Rovněž je představen a implementován způsob dodávání informací o architekturách procesorů vytvořených pomocí vývojového prostředí Codasip Framework, potřebných pro efektivnější vektorizaci. Nakonec je pro procesor Codix vybrána a následně do modelu přidána sada celočíselných vektorových instrukcí a souvisejících nových registrů.
Generování kódu optimalizovaných matematických operací
Beneš, Vojtěch ; Horáček, Petr (oponent) ; Čermák, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením jednoduchého programovacího jazyka pro práci s matematickými operacemi. Hlavním cílem práce je vytvořit kompilátor tohoto jazyka, který pro generování instrukcí cílového kódu využívá instrukční sadu technologie MMX. Generování optimalizovaného kódu probíhá na základě upraveného algoritmu kontextového generování.
Vyhledávání korespondujících objektů ve dvojici snímků
Vrbenský, Andrej ; Herman, David (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce shrnuje část problematiky stereoskopie a popisuje nejrozšířenejší metody na hledání korespondujících objeků ve dvojici stereo snímků. Zaměřuje se hlavně na metody hledání vzoru, založených na porovnávání intenzit. Tyto metody se snaží vylepšit za pomoci SIMD SSE instukcí. Výsledek je pak otestován na testovacích snímcích a vyhodnocen. Metody jsou implementovány v jazyce C++ a také v jazyce symbolických instrukcí.
Knihovna pro zpracování obrazu v GPU
Čermák, Michal ; Španěl, Michal (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá architekturou grafických karet Nvidia a s ní související programátorské rozhranní CUDA, které je využito při tvorbě knihovny akcelerující algoritmy zpracování obrazu. Velký důraz je kladen na testování výkonnostního zisku oproti optimalizované a používané knihovně OpenCV.
Překladač jazyka matematických funkcí
Junek, Lukáš ; Horáček, Petr (oponent) ; Čermák, Martin (vedoucí práce)
V mém projektu se zabýváme interpretací jazyka matematických funkcí. Vytvořili jsme všechny potřebné části interpretu, které se účastní zpracování a následné realizace zdrojového kódu. Stěžejním bodem práce je implementace výpočetních operací s maticemi pomocí instrukcí SSE. K tomuto účelu bylo využito rozhraní od firmy Intel. Ta ve speciálním hlavičkovém souboru definovala funkce odpovídající jednotlivým instrukcím. Funkce však kromě samotného výpočtu vykonávají i podpůrné operace, čímž odstraní některé nepříjemné vlastnosti asembleru.
Ray-tracing s knihovnou IPP
Kukla, Michal ; Havel, Jiří (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací ray-tracingu a path-tracingu s využitím knihovny IPP. Teoretická část diskutuje současné postupy při akceleraci zmínených algoritmů a možnost paralelizace. V další části práce je popsán návrh algoritmů ray-tracingu a path-tracingu a způsob paralelizace zmiňovaných algoritmů. Tato část taktéž diskutuje možnosti implementace adaptivního vzorkování a metody importance sampling v souvislosti s metodou Monte Carlo pro urychlení algoritmu path-tracingu. Další část se zabývá postupem implementace zmínených zobrazovacích algoritmů v kontextu knihovny IPP a také využitím knihovny Boost při tvorbě síťového rozhrání aplikace. Implementované postupy jsou v závěru práce podrobeny testům výkonnosti a kvality zobrazení pro stanovení úspešnosti zvolených postupů. Výstupem práce je serverová aplikace schopna současné obsluhy více klientů poskytující vizualizaci a klientská aplikace implementující ray-tracing a path-tracing.
Optimalizace rozpoznávání řeči pro mobilní zařízení
Tomec, Martin ; Zbořil, František (oponent) ; Hanáček, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá optimalizací algoritmů pro detekci klíčových slov na procesorové architektuře ARM Cortex-A8. Nejprve je popsána tato architektura a zejména její jednotka NEON pro vektorové výpočty. Dále jsou stručně popsány algoritmy pro detekci klíčových slov a navržena jejich optimalizace pro danou architekturu. Jádro práce tvoří implementace těchto optimalizací a zhodnocení jejich vlivu na výkon.
Efektivní implementace genetického algoritmu s využitím vícejádrových CPU
Kouřil, Miroslav ; Žaloudek, Luděk (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá akcelerací pokročilého genetického algoritmu. Pro implementaci byly zvoleny diskrétní i spojitá varianta genetického algoritmu typu UMDA. Hlavní částí akcelerace bylo využití SSE sady. Pomocí této sady byly zrychleny zejména funkce pro výpočet fitness a vzorkování nové populace. Dále byl implementován pseudonáhodný generátor čísel, který také pracuje s SSE sadou.  Po této implementaci dosáhla diskrétní varianta algoritmu zrychlení 4,6. Na závěr byly algoritmy upraveny pro využití systému OpenMP, který umožňuje spouštění bloků programu ve více vláknech.   Ukázalo se, že pro paralelní zpracování se příliš nehodí spojitá verze algoritmu, neboť její činnost je relativně jednoduchá. Oproti tomu diskrétní verze algoritmu jsou pro paralelizaci velmi vhodné, implementované verze dosáhly celkového zrychlení 4,9 a 7,2.
Detektor obličejů pro platformu Android
Slavík, Roman ; Polok, Lukáš (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématikou detekce obličejů na mobilních telefonech s operačním systémem Android. V rámci úvodu do problematiky jsou popsány některé algoritmy určené pro detekci vzorů v obraze, stejně jako různé techniky získávání příznaků. Jsou zde popsána specifika vývoje pro Android včetně popisu základních vývojových nástrojů. Po seznámení s architekturou SIMD jednotek je vypracován návrh aplikace, podle kterého je následně probíhá implementace. Nakonec jsou provedeny výkonnové testy, jejichž výsledky jsou shrnuty v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.