Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,327 záznamů.  začátekpředchozí30318 - 30327  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.63 vteřin. 

Prachatické radniční budovy (č.p. 1 a 2-3)
STAŇKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá analýzou obou prachatických radničních budov. Nejprve je představena Stará radnice. Autorka se zaměřuje na okolnosti jejího vzniku a především na výzdobu hlavního průčelí. Patřičná pozornost je kladena také na dosud známé i nově objevené grafické předlohy, podle kterých byly motivy na radnici vytvořeny. Není opomenuta také kapitola týkající se možného autora stavby. Následně se Barbora Staňková zaměřuje na Novou radnici, podává její popis a objasňuje duplicitu radničních budov. Práci uzavírá srovnáním obou staveb.

Klíčové kompetence z pohledu žáků vybrané střední odborné školy
Horáček, Pavel
Bakalářská práce se zabývá problematikou klíčových kompetencí ve vztahu s názory žáků na vybrané střední odborné škole. Cíl teoretické části je zaměřen na vymezení pojmu klíčové kompetence, speciálně na kompetenci k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám. Hlavním cílem praktické části bakalářské práce je zmapovat názory žáků třetího ročníku vybrané střední odborné školy obor Mechanik opravář motorových vozidel a obor Karosář zakončený výučním listem na osvojení si kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivi-tám. Pro zpracování teoretické části práce byly shromážděny odborné zdroje a použity metody tvorba výpisků, analýzy, vzájemného srovnávání a syntézy. Zvole-nou metodou průzkumného šetření bylo dotazování a jako nástroj byl sestaven dotazník. Prostřednictvím dotazníku byly zjišťovány názory respondentů, kterými byli žáci 3. ročníku oboru Mechanik opravář motorových vozidel a oboru Karosář. Jednalo se o zjištění jejich názoru na osvojení si klíčové kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám. To znamená, pohled na to, jak budoucí absolventi vnímají úroveň získané kompetence, jejíž osvojení by mělo vést k větší sebejistotě při ucházení se o pracovní místo nebo při zahajování vlastní podnikatelské činnosti.

Oděv a jeho role v životě jedince
Podzimková, Markéta ; Řezáčová, Vendula (vedoucí práce) ; Cirklová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce "Oděv a jeho role v životě jedince" pojednává o roli a významu oděvu v postmoderní společnosti. Na oděv, jakožto na nedílnou součást každodenního života, je nahlíženo jako na důležitý prvek při tvorbě identity jedince. Oděv je součást znakového systému a jedním z prostředků neverbální komunikace mezi jedinci a lze ho považovat za jeden z nejdůležitějších nástrojů, kterými může jedinec svému okolí dát najevo svou identitu a jasně tím vymezit příslušnost k určité skupině. To, jak je k identitě jedince přistupováno v dnešní společnosti je vztaženo k teorii Z. Baumana - Tekutá modernita. Další důležitou rolí oděvu je jeho význam v rámci sociální interakce. Oděv je prostředek, jímž komunikujeme se světem, jehož prostřednictvím zjevujeme informace o sobě i o našich názorech na svět. Oděv je součástí znakového systému a jednímz prostředků neverbální komunikace mezi jedinci. Teoretický základ pro roli oděvu v rámci sociální interakce je čerpán z díla E. Goffmana - Všichni hrajeme divadlo. Poslední část práce je věnována analýze dat získaných prostřednictvím kvalitativního výzkumu provedeného s respondenty čerpajícími inspiraci pro svůj styl odívání v tradičních afrických společnostech v oblasti černé Afriky.

Motivace v zážitkové pedagogice
Porada, Petr ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Vyhnálek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu motivace v kurzech zážitkové pedagogiky. Přesněji řečeno, kterými prostředky lze namotivovat náctileté účastníky kurzu zážitkové pedagogiky tak, aby sami ochotně, dobrovolně a aktivně vstupovali do činností kurzu. A nejen to. Popisuje také vlivy ovlivňující množství a kvalitu úsilí, které do činnosti vkládají, co je může přimět, aby vytrvali a pokračovali v práci, když narazí na překážky, jak je motivace účastníků ovlivněna přístupy instruktora a chováním vrstevníků. Dotýká se takových vlivů na motivaci, jako je hodnocení účastníků instruktorem, připisování příčin úspěchu a neúspěchu samotnými aktéry, ale i takovým činnostem, jako je práce s mládeží a vhodný přístup k nim nebo práce se skupinou. První část práce tvoří teoretický popis tématu - vymezení motivace a jejího významu v kurzu zážitkové pedagogiky, popis motivačních technik použitelných v kurzech a jejich dělení, význam, způsob použití, případně jejich slabé stránky nebo dokonce popis prvků majících demotivační vliv. Druhá část je zaměřena více prakticky na popis motivačních technik používaných v některých probíhajících kurzech zážitkové pedagogiky, zaměřených na práci s mládeží, jejich rozboru a zhodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Povrchová úprava nábytkového kování
Fiedlerová, Eva ; Vyplašil, Evžen (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá povrchovými úpravami s aplikací na nábytkovém kování. Na kování působí vnější činitelé, před kterými je nutné chránit povrch výrobku. Před samotnou povrchovou úpravou se dělají předúpravy z důvodu očištění povrchu. Povrchová úprava se volí s ohledem na konečný vzhled součásti. Vybraný a popsaný zástupce je dveřní klika, na které je popsán postup výroby a technologický postup povrchové úpravy.

Portrét
Burjanová, Zuzana ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Burjanová, Zuzana: Portrét /Bakalářská práce/ Praha 2011 - Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 43 stran V práci je rozebírán význam portrétu pro současného člověka. Je zde zmiňován vztah malby a fotografie. Jsou uváděna některá specifika vztahující se k tvorbě portrétu, kterými jsou např. modifikace vzhledu. Je rozebírána důležitost uvědomění si vlastní identity. Je zde pojednáváno o problematice autoportrétu. Určitá pozornost je věnována používání barev a způsobu řešení prostoru. V pedagogické části je navržen projekt, který se vztahuje k danému tématu. Klíčová slova: identita, výraz, podoba, póza, idealizace, deformace

Plnění rozpočtu v konkrétních podmínkách města Třebíč v letech 2008 - 2010
Hrbková, Lucie ; Takáčová, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Štěpánka (oponent)
Cílem práce je analyzovat rozpočet města Třebíč za období 2008 -- 2010 a zhodnotit jeho výsledné hospodaření. V první části je uvedena historie a současnost územních samosprávných celků, definice základních pojmů, kterými jsou rozpočtová pravidla, rozpočtový proces, působnost obce a orgány obce. Je zde nastíněna také problematika účetní reformy veřejných financí, která vstoupila v platnost 1. ledna 2010. Druhá část je praktická a zabývá se analýzou jednotlivých rozpočtových příjmů a výdajů. Kvůli zhodnocení analyzovaných výsledků je uvedeno i ratingové hodnocení, díky němuž se může hospodaření Třebíče porovnat s ostatními českými městy. Třetí část se věnuje grantovému systému. Nejdříve jsou uvedeny obecné informace, definice základních pojmů, kterými jsou grantový systém, grantový program, projekt a grant. Dále pak způsob hodnocení žádostí o grant a nakonec jsou grafy plánovaných a poskytnutých finančních příspěvků.

Úloha sestry v péči o pacienta s mononukleózou
LAŽANSKÁ, Soňa
Teoretická východiska Infekční mononukleóza je v České republice poměrně rozšířené virové infekční onemocnění. Na vzniku infekce se v 80 % podílí virus Epstein-Barrové, vzácněji může být infekční mononukleóza vyvolána cytomegalovirem. Infekci způsobenou virem EB prodělá během života prakticky každý jedinec, ale u většiny proběhne inaparentně. Za zdroj nákazy můžeme považovat buď nemocného jedince, anebo jedince, který je zdráv, ale současně je nosičem viru. Infekční mononukleózou se nejčastěji nakazí děti a mladiství, u starších lidí dochází k nákaze zcela ojediněle. Začátek onemocnění může být náhlý nebo pozvolný s prodromy, jako jsou bolesti hlavy, bolesti v krku, nevolnost, únava a pocení. Infekční mononukleóza je často zaměňována s jinými chorobami, jako je například angína či chřipka s těžším průběhem, a to zejména kvůli příznakům, které onemocnění doprovázejí. Mezi typické příznaky řadíme horečku, lymfadenopatii a hepatosplenomegalii. Toto onemocnění může způsobit řadu nepříjemných komplikací - zejména se jedná o hematologické, neurologické, kardio-pulmonální a autoimunitní komplikace. V péči o klienta hraje podstatnou roli sestra. Je velice důležité, aby měla o této nemoci dostatek vědomostí a znala správný postup všech výkonů, se kterými při diagnostice a léčbě infekční mononukleózy přijde do styku. Zejména se jedná o odběry biologického materiálu a podávání léků - per os nebo intravenózní. Sestra by také měla být seznámena s technikou aplikace Priessnitzova obkladu. Pokud se jedná o nesoběstačného klienta, pak sestra zodpovídá za klientovu hygienu. Důležitou úlohu má sestra v edukaci klienta, podává mu informace o dietních opatřeních. Sestra musí dbát na to, aby klient dodržoval předepsanou dietu a tělesný klid. Vše se odvíjí od klientova aktuálního zdravotního stavu. Klient by se po dobu rekonvalescence měl vyvarovat i psychické zátěže. Je nutné zmínit, že ne všechny formy infekční mononukleózy vyžadují hospitalizaci. Cíle práce Cílem práce bylo zjistit, jakou úlohu mají sestry v péči o pacienta s infekční mononukleózou, a zároveň zmapovat, jak jsou pacienti po prodělaném onemocnění spokojeni s ošetřovatelskou péčí a s edukací. Z toho důvodu byly zvoleny tyto výzkumné otázky: Jakou úlohu hraje sestra v péči o pacienta s mononukleózou? Jak jsou spokojeni pacienti s ošetřovatelskou péčí po prodělané mononukleóze? Jak jsou pacienti spokojeni s edukací o dodržování dietního režimu po prodělaném onemocnění? Použité metody K zjištění potřebných informací byl zvolen kvalitativní výzkum. Informace byly získány pomocí hloubkového rozhovoru se sestrami pracujícími na infekčním oddělení českobudějovické nemocnice a s klienty po prodělané infekční mononukleóze. Všechny rozhovory byly nahrávány na diktafon a posléze doslovně přepsány. Přepsané rozhovory byly podrobeny detailní analýze otevřeným kódováním pomocí metody papír a tužka. Výsledky Na základě analýzy rozhovorů se sestrami bylo vytvořeno šest kategorií: Informovanost sester o onemocnění infekční mononukleóza, Ošetřovatelská péče u klienta s infekční mononukleózou, Režimová opatření, Informace o dietním opatření, Doporučení po prodělané infekční mononukleóze a Edukace klienta s infekční mononukleózou. Po podrobné analýze rozhovorů s klienty vzniklo pět kategorií: Doporučená léčba, Ošetřovatelská péče, Doporučená opatření, Postupy při sdělování informací a Zdroje informací klientů. K jednotlivým kategoriím jsou přiřazeny podkategorie, ve kterých jsou zakódována klíčová data.

Vývoj technologií čištění odpadních vod
Jechová, Markéta ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Pod pojmem čištění odpadních vod je třeba si představit nejen samotné technologie, kterými se odpadní vody čistí, ale také způsob, jakým se odpadní vody do čistíren odpadních vod dostávají, nebo možnosti zlikvidování odstraněného odpadu. V České republice má odvádění odpadních vod kořeny již ve 14. století, ale první čistírna odpadních vod byla uvedena do provozu až v únoru 1905 a svou funkci plnila do 60. let (Pražské vodovody a kanalizace, 2010; Historie stokování a čištění odpadních vod v Praze, 1998). Do čistíren přicházejí komunální odpadní vody z domácností, dešťové vody a průmyslové vody například z továren, které si většinou musí odpadní vody z technologických procesů přečistit samy, aby se do čistíren odpadních vod nedostávaly žádné nebezpečné látky (Císař, 1987). Čištění odpadních vod je možné extenzivními nebo intenzivními způsoby. Extenzivní způsob čištění je jednodušší na obsluhování a nepotřebuje na rozdíl od intenzivního čištění stálou dodávku energie (Švehla, 2007). Odpadní vody pokračují z čistíren do vodních toků, takže dostatečné přečištění je důležité. Přestože ve vodních tocích dochází k samočištění, což je přirozené odbourání organických látek, tak bez zásahu člověka by voda a tím i životní prostředí byly značně ohroženy (Říha, 1987). Výzkum a výstavbu nebo rekonstrukci...

Inovace ve službách: Využití designu služeb v praxi
Kánská, Kateřina ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Siser, Roman (oponent)
Teoretická část práce je věnována seznámení se s problematikou designu služeb. Jsou zde přiblížena specifika služeb a také trendy, které lze očekávat ve službách v budoucnu. Dále je zde blíže představen obor designu služeb. Jeho cílem je nalezení všech "kontaktních míst", kde se zákazníci se službou setkávají, objevení cest, kterými zákazníci službou prostupují, a na základě těchto vstupů inovování služeb pro co nejvyšší zákaznickou spokojenost a zároveň přínos pro poskytovatele. Úvodní část práce také představuje argumenty, proč se designu služeb věnovat, a zároveň přináší nejvýznamnější metody, jakými lze služby vylepšovat, jako jsou "cesta zákazníka službou", "persóny", vlastní vyzkoušení služeb, "etnografický výzkum" a "webdesign". Ty jsou dále využity v praktické části práce. Praktické využití designu služeb je realizováno pro projekt ""Brýle domů"". Jeho podstatou je prodej brýlí na předpis přes e-shop bryle-domu.cz a zároveň prostřednictvím patentovaného konceptu "Optiscont" -- samoobslužné oční optiky. Za účelem designu služeb projektu "Brýle domů"je pomocí představených metod proveden výzkum, který má dvě fáze. První fáze se věnuje testování prototypu služby, druhá fáze komplexnímu hodnocení služeb inovovaných mj. na základě výstupů první fáze výzkumu. Závěrečná část práce se věnuje interpretaci výsledků. Na základě výsledků výzkumu a testování je sestavena "cesta zákazníka službou" včetně vyprofilovaných "persón" -- archetypů zákazníků služby. Prostřednictvím "rezervoáru dobré vůle" jsou souhrnně prezentovány silné a slabé stránky služby. Závěrem jsou formulována doporučení pro inovace služeb. Hlavním doporučením je zjednodušit webové stránky, vysvětlit zákazníkům fungování konceptu Optiscont v místě prodeje a zaměřit se na propojení všech kontaktních míst služby.