Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrhy půdorysných řešení ve skladbách aerobic fitness
Kobelková, Tereza ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Černá, Jana (oponent)
Název: Návrhy půdorysných řešení ve skladbách aerobic fitness Cíle práce: Zjistit v soutěžích FISAF fitness aerobic, podle předem stanovených kritérií, typy přechodů z útvaru do útvaru s nejvyšší mírou působivosti (efektem) na diváka. Hodnoceny jsou přechody krátké a jednoduché, kombinace přechodů a přechody dlouhé a složité. Metoda: V práci je použita smíšená sekvenční metoda. U vybraných skladeb jsou stanovena tři základní kritéria, specifická pro využití prostorového a půdorysného řešení choreografie ve skladbách aerobik fitness pro nepřímé pozorováni, a jsou vyhodnocena kvantitativní analýzou. Druhé kritérium je hodnoceno prostřednictvím participativního pozorování skupinou dvaceti expertů a jeho výsledky jsou kvantifikovány. Kvalitativně je analyzována druhá část třetího kritéria a všechny výsledky kvantitativní analýzy. K porovnání všech výsledků byla použita metoda komparace. Výsledky: Nejefektnější se ukázaly být přechody krátké a jednoduché. Následovaly kombinace přechodů a nejméně působivé pro diváka byly přechody dlouhé a složité. KLÍČOVÁ SLOVA: Půdorysné a prostorové řešení, efekt, choreografie, aerobik fitness, tvorba.
Analýza 1. jednání baletu Giselle
Rafajová, Zuzana ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POLLERTOVÁ, Adéla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou prvního jednání baletu Giselle. Zaměřuje se na jeho dramaturgii, sled hereckých akcí a psychologii postav. Srovnává různé podoby prvního dějství z následujících zdrojů: původní libreto Théophilea Gautiera a Julese-Henriho Vernoye de Saint-Georges, poznámky ruského baletního mistra a repetitora Antoinea Tita, manuskript Henriho Justamanta, libreto Rostislava Zacharova, zjednodušený choreografický zápis Cyrila Beaumonta a zápis choreografie Leonida Lavrovského pořízený Natalií Konjusovou. Značná pozornost je věnována zejména Justamantovu rukopisu a záznamu Konjusové.
Úloha autority a princíp partnerstva pri tvorbe choreografického diela
Radačovský, Mário ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
V našom tanečnom umení je veľmi dôležité ak sa môžeme stretnúť s osobnosťami, ktoré ovplyvnia náš život natoľko či už pozitívne alebo negatívne ,že si tento ich odkaz nesieme celým naším umeleckým životom. Princíp autority ktorá nás denne formuje ,ale aj partnerstva bez ktorého by to celé zrejme nebolo ani možné .Určitá forma partnerstva je viac ako potrebná v našom veľmi náročnom povolaní. Napriek tomu byť tanečníkom nie je povolanie ale skôr o poslanie . Cieľom mojej práce je pokúsiť sa načrtnúť určite formy autorít na základe mojich osobných skúseností ako aj ponúknuť porovnanie medzi nimi cez vykreslenie určitých modelových situácií ,ktoré som mal možnosť osobne zažiť. Ponúknuť rozličné riešenia určitých situácií . Vždy ide o nejaký cieľ spoločného snaženia sa naplniť ho. Rozdiel je inteligencií a spôsobe ako vytúžený úspech dosiahnuť. Nakoniec výsledok nie je aj tak to najdôležitejšie ale forma a hlavne ako sme ho dosiahli. Celá moja práca bola o zamyslení a paralelách a novom vnímaní už existujúcich prežitkov.
Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina
Nálevková, Petra ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; INDRÁKOVÁ, Tereza (oponent)
Cílem této práce na téma Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina je přiblížení choreografie Decadance pohledem interpreta. V rámci práce představuji choreografa tohoto představení Ohada Naharina a jeho pohybový slovník – Gaga. Vyhledané informace doplňuji svými poznatky, které jsem získala během nastudování díla „Ohad Naharin: Decadance“ v Národním divadle Praha. Na získané informace nahlížím z pozice tanečníka a vyvozuji z nich závěry z pozice budoucího pedagoga
Valentin Jelizarjev, choreograf běloruského baletu
Ivanou, Uladzimir ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Tato práce pojednává o díle významného běloruského choreografa druhé poloviny 20. století, Valentina Jelizarjeva. Skrz jeho tvorbu můžeme sledovat vývoj běloruského baletu. První část práce se soustředí na počátky Národního divadla Běloruska a nástup Valentina Jelizarjeva. Druhá část je zaměřena na jeho uměleckou tvorbu v Bělorusku, především v 70. a 80. letech. Závěr práce poukazuje na výjimečnost osobnosti Valentina Jelizarjeva a jeho význam pro běloruský balet.
Choreografie mezi intermedialitou a interaktivitou
Šmídová, Monika ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Diplomová práce vymezuje pojem interaktivní média a vysvětluje jejich odlišnost od dosud známého pojmu nových médií. Opírá se historicky o vývoj technologií a teorii nových médií. Dotýká se základů estetiky pro lepší pochopení toho, jak člověk přijímá nové vjemy a jak na ně reaguje. Mapuje vývoj tanečně vizuální formy označované jako digital dance a uvádí její hlavní průkopníky a jejich postupy. V závěru je analyzována práce tří současných umělců používajících interaktivní projekce v představení.
Jarmila Kröschlová a Eliška Bláhová
Rauschová, Anna ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
V mé bakalářské práci jsem se zabývala dvěma osobnostmi českého tance, Jarmilou Kröschlovou, tanečnicí, pedagožkou a choreografkou působící převážně v Praze, a Eliškou Bláhovou, pedagožkou působící v Brně. Zaměřila jsem se na pojetí a principy jejich tanečních a pohybových metod, které byly vytvořeny na základě studia pohybové a rytmické metody Émila Jaques-Dalcroze a které byly dále rozváděny a zdokonalovány během jejich pedagogického působení. Metody Jarmily Kröschlové a Elišky Bláhové jsem se pokusila porovnat se zaměřením na to, jakým způsobem využívají metodu Jaques-Dalcroze a jeho práci s rytmem. Toto porovnání v závěru ukáže, že Bláhová kladla větší důraz na rytmickou složku pohybu a jeho samotné provedení, zatímco Kröschlová svoji metodu obohatila o dynamiku a celkový výraz pohybu, čímž dospěla k vytvoření komplexní taneční metody, kterou využívala i pro svou choreografickou činnost. Kontext je rozšířen pohledem na další ohlasy metody Jaques-Dalcroze v českém tanečním prostředí.
4 + 4
Poznarová, Vendula ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; HAYASHI, Lucie (oponent)
Ve své magisterské práci porovnávám čtyři rozdílné choreografické osobnosti českého současného tance a jejich odlišné přístupy k tvorbě. Obsahem mého zkoumání jsou vlivy na formování a vývoj jejich práce a rozdílná tvůrčí zázemí, která vedou k unikátnosti jejich choreografické cesty a řešení. Rozdílnost tohoto procesu zprostředkovávám přiblížením čtyř konkrétních výsledků jejich práce, tedy čtyř aktuálních choerografií těchto umělců.
Život a dílo Kurta Joosse
Čížek, Petr ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit život a dílo tanečníka a choreografa Kurta Joosse, jehož pedagogická činnost měla významný dopad na celé další generace umělců. Podstatná část práce je věnována popisu politického a kulturního stavu tehdejší společnosti, která měla zásadní vliv na jeho život a uměleckou tvorbu. Postupným poznáváním života Kurta Joosse se tak dostáváme k ucelenému obrazu nejen o jeho pedagogickém přinosu ale i o působení na další stěžejní osobnost historie tanečního divadla, Pinu Bauschovou.
Hip hop ako tanečný štýl a jeho použitie v javiskovej choreografii
Machovičová, Simona ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Svoju diplomovú prácu som venovala hip-hopovému tanečnému štýlu - hip hop dance. Stručne som charakterizovala hip hop ako kultúru vo všeobecnosti a do hĺbky som sa zamerala na jednu z jeho najdôležitejších zložiek a tou je práve tanec. Opisujem vznik a postupný vývoj hip hop dance, charakterizujem samotný spôsob pohybu v tomto štýle a venujem sa jeho rozdeleniu a kategorizácii. Snažila som sa nájsť cestu, ktorú prešiel hip hop dance z ulice, kde vznikol, do tanečných škôl a štúdii a napokon až na divadelné javiská. Pátrala som po divadelných hip-hopových tanečných predstaveniach, ktoré sa tešia väčšiemu rozmachu práve tu v Európe a jedno z nich som si vybrala na podrobnú analýzu. V neposlednom rade je súčasťou mojej diplomovej práce aj výskum vo forme dotazníkov, ktorým som chcela zistiť mienku súčasnej tanečnej komunity na otázku hip-hopového tanečného štýlu a jeho použitia v javiskovej choreografii, a teda v divadelnom prostredí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.