Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tanec v židovských dějinách
Indráková, Tereza ; Nosek, Bedřich (vedoucí práce) ; Špačková, Alena (oponent)
Tato práce představuje přehled o tanci v proměnách židovských dějin. Postupuje chronologicky od starověku do současné doby. Sleduje, jakým způsobem se tanec vztahoval k židovskému náboženství. Rozděluje taneční obor na jednotlivé žánry - lidový, umělecký tanec a předkládá vývoj těchto žánrů v současném Izraeli. Velkou pozornost věnuji vývoji uměleckého tance v moderním státě Izrael, jeho zahraniční orientaci a významu tance v současné izraelské společnosti i ve světě.
Tanec v židovských dějinách
Indráková, Tereza ; Nosek, Bedřich (vedoucí práce) ; Špačková, Alena (oponent)
Tato práce představuje přehled o tanci v proměnách židovských dějin. Postupuje chronologicky od starověku do současné doby. Sleduje, jakým způsobem se tanec vztahoval k židovskému náboženství. Rozděluje taneční obor na jednotlivé žánry - lidový, umělecký tanec a předkládá vývoj těchto žánrů v současném Izraeli. Velkou pozornost věnuji vývoji uměleckého tance v moderním státě Izrael, jeho zahraniční orientaci a významu tance v současné izraelské společnosti i ve světě.
Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina
Nálevková, Petra ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; INDRÁKOVÁ, Tereza (oponent)
Cílem této práce na téma Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina je přiblížení choreografie Decadance pohledem interpreta. V rámci práce představuji choreografa tohoto představení Ohada Naharina a jeho pohybový slovník – Gaga. Vyhledané informace doplňuji svými poznatky, které jsem získala během nastudování díla „Ohad Naharin: Decadance“ v Národním divadle Praha. Na získané informace nahlížím z pozice tanečníka a vyvozuji z nich závěry z pozice budoucího pedagoga
Tanec v současné izraelské společnosti
Indráková, Tereza ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (oponent)
Dizertační práce Tanec v izraelské společnosti jsem se snažila využít k přiblížení izraelské kultury a tanečního prostředí dostupné metody antropologického terénního výzkumu.Používám zde metod autentických rozhovorů s izraelskými tanečníky a tvůrci, metody zúčastněného pozorování a dostupné zdroje v podobě knižních publikací, odborných periodik a a internetových zdrojů v angličtině a v hebrejštině. Práce je zaměřena na situaci tance v moderním státě Izrael. Nahlížím na současnou kulturu Izraele také v historickém kontextu a poukazuji na jednotlivá období židovských dějin a proměnlivým vztahem k tanci a tělesnosti. Zdůrazňuji úlohu tance při hledání nové izraelské národní kultury a izraelské identity. V současné izraelské společnosti plné rasovým, etnických a náboženských problém vnímám tanec jako platformu k vzájemnému porozumění. Poukazuji na konkrétní případy, kde tanec v Izraeli slouží jako medium ke komunikaci mezi jednotlivými mezi jednotlivými společenskými skupinami. V závěru práce představuji konkrétní pohybové metody vyvinuté v Izraeli.
Osobnost Ohada Naharina
Šťávová, Helena ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; Indráková, Tereza (oponent)
Moje bakalářská práce nazvaná Osobnost Ohada Naharina si klade za cíl přiblížit počátek vývoje moderního tance v tehdejším státě Palestina a vliv tanečních proudů ze zahraničí. Představuji zde vznik moderní taneční skupiny Batsheva Dance Company a jedinečného choreografa Ohada Naharina, který dovedl tento soubor na samý vrchol ve světovém měřítku. Na základě rozboru a analýzy jeho choreografií, vykresluji profil tohoto izraelského tvůrce, jenž způsobil revoluci na taneční scéně současného tance v Izraeli a ve světě.
Tanec v moderním státě Izrael
Indráková, Tereza ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Ovsová, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce nazvaná Tanec v moderním státě Izrael si klade za cíl představit současnou taneční scénu v Izraeli a objasnit charakter izraelského tance na základě souvislostí, které jej od počátku procesu vzniku státu na území tehdejší Palestiny formovaly. Na základě výzkumu v Izraeli přestavuji jednotlivé tvůrce a instituce zdejšího tanečního světa, se kterými jsem se osobně seznámila. Prostřednictvím osobních rozhovorů s Izraelci formujuji otázku, jakou úlohu zastává současný tanec v izraelské společnosti. Nenahlížím zde na tanec jako samostatný umělecký obor, ale kladu taneční umění do širšího společenského a kulturního kontextu. Podstata této práce spočívá v definování izraelské identity prostřednictvím současného tance.

Viz též: podobná jména autorů
6 Indráková, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.