Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rychlá implementace geometrických algoritmů
Krba, Martin ; Jošth, Radovan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Jedním z nejčastěji využívaných výpočtů v počítačové grafice je určení kolize mezi paprskem reprezentujícím šíření světla a trojúhelníkem na povrchu objektu v 3D prostoru. A právě jeho časté využití je motivací pro nalezení nejvhodnějších metod při tomto výpočtu. Tato práce obsahuje vysvětlení základů dané problematiky kolizí a testování metod s využitím reálných vstupních údajů pro lepší a přesnější porovnání vhodnosti jejich použití.
Prezentační software pro znázornění základních jevů v trojúhelníku
Kašparová, Šárka ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje vývoji prezentačního softwaru pro podporu výuky matematiky - základní geometrické jevy v trojúhelníku. Připomíná základní poznatky o výuce a trojúhelnících. Ve druhé části se potom zabývá návrhem a implementací programu a nástroji použitými při jeho vývoji.
Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
Jahn, Zdeněk ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V počítačové grafice se můžeme setkat s nestrukturovanými trojúhelníkovými 3D sítěmi, které nejsou příliš použitelné pro zpracování kvůli své nepravidelnosti. V těchto případech může vyvstat potřeba převést danou 3D síť na vhodnější reprezentaci. Vhodnou alternativou může být určitý druh 3D spline plochy, která zavádí strukturu v podobě sítě řídících bodů a pro další zpracování je tedy mnohem vhodnější. V rámci převodu, který je popisován v této práci, se nejdříve vytvoří quadrilaterální 3D síť, jejíž struktura je pravidelná, ale především koresponduje se strukturou sítě řídících bodů výsledné 3D spline plochy. Tuto quadrilaterální 3D síť lze následně uložit a použít v určitých modelovacích aplikacích pro vytvoření 3D spline plochy, konkrétně tedy T-spline plochy.
Vizualizace rozsáhlých modelů
Mokroš, Petr ; Chudý, Peter (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na zobrazování rozsáhlých modelů, především modelů terénů ve vysokém rozlišení. Zabývá se návrhem a implementací aplikace, která by umožňovala dělení rozsáhlých modelů terénů na menší části a teoretický rozbor toho, jak tuto lze výsledky práce využít pro plynulé zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase. Implementace je provedena pomocí knihovny Open Inventor.
Rychlý výpočet průsečíku paprsku s trojúhelníkem
Horák, František ; Navrátil, Jan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
V této práci opakujeme některé základní pojmy analytické geometrie. Zmiňujeme některé techniky výpočtu průsečíku paprsku a trojúhelníku a také uvádíme příklady využití. Diskutujeme zde možnosti CUDA, optimalizační techniky na této architektuře a jejich implementaci vzhledem k dané problematice. Algoritmy výpočtu průsečíku paprsku a trojúhelníku podrobujeme testům.
Rychlý výpočet průsečíku paprsku s trojúhelníkem
Havel, Jiří ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Trojúhelník je nejpoužívanější primitivum v počítačové grafice. Výpočet jeho průsečíku s paprskem má mnoho využití a často bývá úzkým hrdlem programu. Tato práce se zaměřuje jeho využití a různé způsoby výpočtu. Tyto techniky se snaží kombinovat pro dosažení co nejvyššího výkonu na moderních procesorech.
Užití metod skládání papíru ve výuce matematiky
MRÁZ, Luděk
Cílem bakalářské práce Užití metod skládání papíru ve výuce matematiky je poukázat na význam origami v matematice a na jeho následné využití jakožto vhodné pomůcky v hodinách matematiky na základní, potažmo na střední škole. Převážná část práce je tak věnována praktickým problémům, tzn. konstrukcím rovinných a prostorových útvarů a řešením zajímavých, respektive problémových úloh, které jsou všechny doplněny o grafická řešení a důkazy.
Výuka vybraných témat pro výuku matematiky na ZŠ s interaktivní tabulí - planimetrie
BABKA, Jan
Ve své diplomové práci se zabývám body, úsečkami, přímkami a polopřímkami, úhly, kruhy a kružnicemi, trojúhelníky a jejich výukou s využitím počítače a interaktivní tabule. Vlastní práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám motivací k učení, konstruktivizmem, hodnocením výukových materiálů a interaktivitou ve školním prostředí. Praktická část obsahuje mnou vytvořené pracovní listy pro výuku s interaktivní tabulí a jejich využití při výuce v 6. ročníku ZŠ. Na závěr jsou uvedeny poznatky, které jsem v průběhu vlastní výuky získal
Konstrukce trojúhelníka - interaktivni pomůcka
KRATOCHVÍL, Daniel
Diplomová práce seznamuje čtenáře s vlastnoručně vytvořenou interaktivní pomůckou, umožňující pochopit problematiku konstrukce trojúhelníka. Základní informace o této pomůcce, její možnosti a využití jsou demonstrovány na několika příkladech řešení úloh konstrukce trojúhelníka. Interaktivní pomůcka je vhodná k výuce, ale i k následnému využití při řešení konkrétních úloh.
Použití Riemannova integrálu k výpočtu matematicko-fyzikálních úloh
MAREČEK, Ondřej
Teoretická část diplomové práce se skládá ze zavedení Riemannova integrálu, jeho vlastností, zavedení funkce více proměnných, ze zavedení dvojného a trojného Riemannova integrálu a fyzikálních aplikací integrálu. Praktická část obsahuje odvození obecných vzorců pro obsah různých geometrických útvarů a objem různých těles, na některých příkladech jsou ukázány různé postupy vedoucí k jejich vyřešení. Je zde také obsaženo využití Riemannova integrálu k určení těžiště tělesa, statických momentů a momentů setrvačnosti těles.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.