Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem
TOMANOVÁ, Katarína
Bakalářská práce se zaměřuje, vzhledem k nastalé inkluzi, na aktuální téma sociálněpedagogické činnosti "Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem". Práce je členěna do 10 kapitol. První tři se věnují poruchám autistického spektra, Aspergerově syndromu a rizikovému chování. Další kapitoly jsou zaměřené na cíl práce, výzkumné otázky a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry jedinci s Aspergerovým syndromem vnímají nastavené sociální normy, zdali si je uvědomují, jak jim jsou představovány a jestli si uvědomují rizikové chování, kterého se mohou dopustit nedodržováním těchto norem. Také jakými metodami se s těmito úskalími potýkají jejich rodiče a učitelé. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum technikou polostrukturovaného rozhovoru s jedinci s Aspergerovým syndromem, jejich rodiči a učiteli. Z rozhovorů s jedinci s Aspergerovým syndromem vyplývá, že si sice některé typy rizikového chování uvědomují, avšak většinu norem mají spíše automaticky naučenou, než aby si logicky odůvodnili správnost či nesprávnost svého chování. Rodiče vypovídají, že rizikové chování řeší se svými dětmi až v momentě, kdy nějaké nastane. Učitelé vyzdvihují pedagogické asistenty, jako důležitou součást pedagogického týmu. Diskuze porovnává zjištěné závěry výzkumné části, které byly rozdělené do kategorií, s dostupnou literaturou a tvrzením v teoretické části práce. Závěr dodává, že by bakalářská práce mohla přispět k bližšímu poznání tohoto tématu nejen u pedagogických pracovníků, ale i budoucím absolventům pedagogických disciplín.
Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách
Homolová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Název: Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách Autor: Bc. Lenka Homolová Katedra: Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt Práce je tematicky zaměřena na rizikové chování, jeho zakotvení v programech primární prevence základních škol a realizaci těchto programů. Téma je obsáhlé, a proto je zredukováno na primární prevence v oblasti závislostního chování. Jsou porovnány přístupy a preventivní plány několika škol. Týká se především vyšších ročníků základních škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem jednotlivé školy program realizují, zejména v rámci závislostního chování jako jedné z forem rizikového chování. Práce je strukturována do dvou základních částí, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí současnou terminologii. Jedná se o oblast rizikového chování, prevence rizikového chování, školní prevenci a v neposlední řadě i oblast závislostního chování, kterému je věnována poslední kapitola. Praktická část popisuje realizované výzkumné šetření. Výzkumné šetření proběhlo ve dvou krocích, nejprve byly analyzovány programy primární prevence vybraných škol a následně byly provedeny rozhovory se školními metodiky prevence. Výstupem práce je porovnání realizace programů primární prevence vybraných škol a...
Využití táborové hry jako prostředku prevence rizikového chování
ŠVESTKOVÁ, Jitka
Bakalářská práce pojednává o možnostech využití táborové hry jako prostředku prevence rizikového chování. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, kterými jsou volný čas, výchova ve volném čase, rizikové chování, prevence a hra. Cílem praktické části je vlastní projekt realizovaný formou táborové etapové hry, která byla vytvořena pro konkrétní organizaci (tábornický oddíl) pracující s dětmi ve volném čas a byla vyzkoušena na letním táboře. Pro následné zhodnocení projektu byly využity metody kvalitativního výzkumu - zúčastněné pozorování, skupinová diskuze a polostrukturované rozhovory. Praktickým cílem bylo vytvoření táborové hry, ale kromě toho práce sleduje možnosti využití této hry nejen jako programu tábora, ale také jako prostředku primární prevence rizikového chování. Projekt táborové hry s podrobným popisem jednotlivých činností, potřebných pomůcek a pokynů k jejich provedení je součástí příloh a může být nadále využíván dalšími organizacemi.
Využití metod a technik dramatické výchovy jako prevence rizikového chování ve třídě
Vlasatá, Andrea ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce se věnuje prevenci nejčastějšího rizikového chování na základních školách, kterým je šikana, a to pomocí metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části seznamuje čtenáře s důležitými informacemi o šikaně a podstatě dramatické výchovy, které jsou základem pro ucelené pochopení této problematiky. Teoretická část je zároveň podkladem pro vytvoření projektu prevence šikany s využitím metod a technik dramatické výchovy, který je obsažen a reflektován v praktické části diplomové práce. Součástí praktické části je také výsledek dotazníku, který se zaměřil na zjišťování názoru učitelů prvního stupně základní školy na prevenci šikany a na využití metod a technik dramatické výchovy v této problematice. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, metody a techniky, rizikové chování, šikana, prevence, školní třída, 1. st. ZŠ
Rizikové chování injekčních uživatelů drog ve vězení
Šklubalová, Markéta ; Grohmannová, Kateřina (vedoucí práce) ; Broža, Jiří (oponent)
Rizikové chování ve věznicích je v posledních dvou desetiletích poměrně frekventovaným mezinárodně diskutovaným tématem. Epidemie infekčních chorob v některých zahraničních věznicích, na kterých mají podíl i injekční uživatelé drog, si vyžádaly podrobné výzkumy a zavedení určitých opatření. V českém prostředí zatím kvalitní výzkumy chybí a celá problematika není příliš dobře zmapována. Cílem této práce je sonda do této problematiky. Metodou kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření chceme zjistit, zda- li se u uvězněných injekčních uživatelů drog objevují některé druhy rizikového chování, má-li na to vliv délka pobytu ve vezení a vzorce užívání před uvězněním. Teoretická část se zabývá důležitými pojmy a současnou situací. Výzkum byl proveden v roce 2010 mezi aktivními uživateli drog propuštěnými z výkonu trestu odnětí svobody. Výzkumné sondy se zúčastnilo 22 respondentu a nelze tedy učinit výstup ze získaných dat. Doporučení v případě pokračování studie: navázání spolupráce s více zařízeními, získání prostředků pro studii rozsáhlejšího charakteru.
Spolupráce základních škol s orgány sociálně právní ochrany dětí
KUBIŠOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá spoluprácí základních škol s orgány sociálně právní ochrany dětí. Sociálně právní ochrana dětí se poskytuje dětem, jejichž rodiče neplní povinnosti vymezené v rodičovské zodpovědnosti, nebo nevykonávají či zneužívají práva daná rodičovskou zodpovědností. Sociálně právní ochrana se poskytuje také dětem vedoucí nemravný či zahálčivý způsob života či opakovaně utíkají od rodičů. Obecná oznamovací povinnost ukládá školským zařízením povinnost oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností skutečnosti, které naznačují, že se jedná o dítě, na které se sociálně právní ochrana zaměřuje. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem spolupracuje základní škola s oddělením sociálně právní ochrany dětí v souvislosti se sociálně patologickými jevy u dětí základních škol. Pro naplnění cíle byly stanoveny dvě výzkumné otázky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy základních škol a sociálními pracovnicemi z oddělení sociálně právní ochrany dětí jsem se snažila zjistit, jakým způsobem probíhá spolupráce základních škol a oddělení sociálně právní ochrany dětí a jestli tuto spolupráci považují pedagogové základních škol a sociální pracovnice za efektivní. Získaná data byla analyzována pomocí metody otevřené kódování dat. Spolupráce probíhá prostřednictvím vzájemného předávání informací o problémových žácích, zpráv a písemného hodnocení prospěchu a chování žáka. Sociální pracovnice a pedagogové základních škol se setkávají na konzultacích a poradách a také při konání výchovné komise či případové konference. Pedagogové základních škol a sociální pracovnice vnímají spolupráci jako efektivní. Při jejich spolupráci však nastávají určité problémy. Za účelem zefektivnění spolupráce navrhují dva pedagogové základních škol častější aktualizaci zákonů a souvisejících předpisů s ohledem na aktuální potřeby dětí a změnu legislativy. Sociální pracovnice navrhují multidisciplinární tým, zvýšení počtu sociálních pracovnic a právníka na oddělení sociálně právní ochrany dětí, vzdělávání pedagogů v oblasti sociálně právní ochrany a internetové fórum. Výsledky práce mohou být využity pro zefektivnění spolupráce a prevenci rizikového chování u žáků základních škol.
Práce preventisty sociálně patologických jevů na základní škole
GÜNTEROVÁ, Jaroslava
Diplomová práce je zaměřena v prvé řadě na zmapování situace školních metodiků prevence na 2. stupni ZŠ. V druhé řadě se zabývá zjištěním aktuální situace projevů rizikového chování. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá základními pojmy spojenými s danou problematikou. V praktické části se za pomoci dotazníkového šetření zjišťoval aktuální stav projevů rizikového chování i postavení, náplň práce a materiální zázemí školních metodiků prevence druhého stupně ZŠ.
Vybrané rizikové chování na středních školách v regionu Domažlice
ČERNÁ, Pavlína
Tématem této bakalářské práce je Vybrané rizikové chování na středních školách v regionu Domažlice. Rizikové chování je jev ohrožující společnost napříč všemi kulturami. Jeho negativní důsledky mohou být ještě více znásobeny, pokud k jeho výskytu dochází v mladistvém věku. Pod jeho vlivem je u dospívajících ohrožen jejich zdraví vývoj. Zasahuje do stránky biologické, psychické i sociální a to nejen v době, kdy se adolescent chová rizikově, ale i v době budoucí, kdy jedinec musí nést následky tohoto jednání. Práce zahrnuje část teoretickou, kde jsou stručně charakterizovány vybrané formy rizikového chování současně s protektivními faktory, které na tento druh chování mají výrazný vliv. Praktická část vymezuje určené cíle a popis vlastního výzkumu, včetně diskutování zjištěných výsledků s poznatky jiných autorů, které uvádí teoretická část. Výskyt rizikového chování nelze zcela eliminovat, avšak lze jej alespoň snížit či jeho počátek oddálit. K tomu slouží primární prevence. Jako jeden ze základních nástrojů evaluace prevence lze využít monitoring rizikového chování, na který je zaměřena praktická část této práce. Výzkum byl prováděn na středních školách v regionu Domažlice. Jednalo se o typy škol s různým zaměřením ? gymnázium, obchodní akademie a střední odborné učiliště. Data od studentů těchto škol byla sbírána kvantitativně prostřednictvím dotazníkového šetření. Respondentům byly dotazníky rozdány ve školním prostředí. Velký důraz byl kladen na anonymitu dotazníku a ubezpečení respondentů, že se jimi vyplněný dotazník nedostane do rukou žádné z blízkých autorit. Z tohoto důvodu byla i vyloučena přítomnost autority při vyplňování dotazníku. Takto měla být zajištěna co nejvyšší validita dat. Na základě získaných dat byly potvrzeny předem stanovené hypotézy. Cílem výzkumu bylo zmapování výskytu vybraného rizikového chování na středních školách v regionu Domažlice. Jako první z dílčích cílů byla stanovena komparace zapojení respondentů do rizikového chování u chlapců a dívek. Druhým dílčím cílem bylo porovnání výskytu rizikového chování na jednotlivých typech škol. Z výzkumu je patrné, že nelze komplexně určit, zda se více či méně vyskytuje rizikové chování u chlapců či dívek. Lze pouze konstatovat, že některé vybrané jevy jsou více typické pro mužské pohlaví druhé pro ženské pohlaví u jiných je zastoupení srovnatelné. V případě sledování rizikového chování na jednotlivých typech škol, výrazně více převyšuje výskyt nežádoucích jevů na středním odborném učilišti ve srovnání s ostatními typy škol. Region Domažlice svým výskytem dospívajících chovajících se rizikově odpovídá republikovému průměru. Výsledky práce lze využít k realizaci efektivní primární prevence, pro potřeby dalších výzkum a v neposlední řadě i jako teoretický rámec pro výuku v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.