Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí3 - 12dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tepelně-mechanická analýza hlavy vznětového spalovacího motoru
Kozák, Ondřej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu mechanického a tepelného zatížení hlavy vznětového motoru s následným výpočtem únavové životnosti. První část práce je věnována seznámení s obecnými možnostmi řešení těchto analýz. V druhé části je provedena analýza zatížení hlavy daného vznětového motoru a stanovení výsledných napětí, deformací a únavové životnosti.
Zvýšení výkonu motocyklu Jawa 50
Horák, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zvýšení výkonu motoru mopedu Jawa Babetta typ 225. První část bakalářské práce popisuje princip dvoudobého spalovacího motoru a možnosti jeho rozvodu. Další část je věnovaná úpravě, která byla dělána experimentálně dle informací z dostupné literatury. Práce obsahuje srovnání výsledků měření sériového a upraveného motoru.
Zvýšení účinnosti spalovacího motoru pro malé autonomní prostředky
Celý, Martin ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou různých možností zvýšení účinnosti malého spalovacího motoru potenciálně použitelného pro nasazení v oblasti autonomních prostředků menších rozměrů. Obsahuje nástin problematiky moderních menších autonomních prostředků a rozbor dostupných pohonů pro ně určených, zejména pak rozbor pohonu spalovacími motory. Ve své další části práce podává informace o vytvořeném matematickém modelu demonstračního spalovacího motoru v programu GT-Power a analýzu míst, kde a jakými způsoby lze zvyšovat jeho efektivitu. Konstrukční návrh dvou takových součástí nabízí společně se zhodnocením dosažených výsledků závěr této práce.
Úprava motocyklového zážehového motoru
Poulíček, Matěj ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o možných úpravách čtyřdobých motocyklových zážehových motorů za účelem navýšení výkonových parametrů. Dále se zabývá úpravou motoru Aprilia Leonardo 250 z 2 ventilové varianty na 4 ventilovou, simulací tohoto motoru a navrženého řešení v GT SUITE. Pozornost je také věnována pevnostní kontrole klikového mechanismu stroje.
Motory vozů série Le Mans
Herman, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje pohonných jednotek používaných v závodních vozech účastnících se vytrvalostní série Le Mans, především však závodu 24 hodin Le Mans. V první části práce je nastíněna základní charakteristika této série a samotného závodu 24 hodin Le Mans. Jsou zde také stručné popsána pravidla a nejdůležitější technická omezení, jimiž se musí konstruktéři při stavbě prototypu řídit. Druhou část tvoří přehled motorů závodních vozů, z historického hlediska zajímavých buď svou konstrukcí a nebo úspěchy, jichž ve své době dosáhly. Poslední část je věnována konstrukčnímu porovnání pohonných jednotek současných účastníků série Le Mans, jejich popisu a důležitým technickým specifikacím.
Šroubový spoj turbodmychadla a hlavy válců
Kolivošková, Veronika ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novák, Kamil (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je teoretický základ teórie skrutkových spojov a následná aplikácia na konkrétny problém skrutkového spoja, ktorý je súčasťou spaľovacieho motora preplňovaného turbodúchadlom, konkrétne medzi hlavou valcov a turbodúchadlom. Diplomová práca je rozdelená do niekoľkých častí. Prvá časť je venovaná vybraným kapitolám z teórie skrutkových spojov ale aj spaľovacích motorov, ktorých znalosti sú podstatné pre ďalšie rozšírenie tejto práce. Ďalšia časť obsahuje informácie o tvorbe geometrického aj výpočtového modelu, na ktorom boli prevedené príslušné senzitívne analýzy, s cieľom zistiť príčinu povoľovania matice a skrutky v danej sústave. Na základe získaných poznatkov a ich posúdenia bola v poslednej časti tejto práce vytvorená samostatná metodika výpočtu obsahujúca opis parametrov, ktoré majú vplyv na tento nežiadúci jav, a ktoré je potrebné zahrnúť do analýz v prípade podobnej problematiky. Téma tejto záverečnej práce bola vytvorená v spolupráci so spoločnosťou ŠKODA Auto a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav, a spoločnosťou AUDI AG, Union-Straße 1, Ingolstadt.
Řešení montážních deformací bloku motoru
Foltis, Aleš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je stanovit velikost a rozložení montážních deformací bloku motoru při rozdílném statickém zatěžovaní. Práce je zaměřena především na deformačně-napjatostní analýzu bloku s vložkou při rozdílném postupu dotahování šroubů v hlavě válců a velikosti momentu utažení. Výpočet a vyhodnocení řešení daného problému je provedeno metodou konečných prvků na základě znalostí programu ANSYS. Rovněž se v práci zabývám metodami diagnostiky pro možné zjištění deformací bloku motoru.
Výroba odlitku hlavy válce pro renovaci motoru Jawa 50
Pastyřík, Petr ; Myška, Martin (oponent) ; Bořil, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výrobou odlitku hlavy válce pro renovaci motoru Jawa 50. Na základě literární studie vhodných slévárenských technologií a využití 3D tisku ve slévárenství byla navržena technologie výroby odlitku a hlava válce byla vyrobena. Součást byla navržena v CAD programu a model byl vytištěn na 3D tiskárně. Model byl zaformován do keramické skořepinové formy a po vytavení modelu a vyžíhání formy byla součást odlita. Následovalo čištění odlitku a obrábění.
Měření průtokových charakteristik sacích a výfukových kanálů na profukovací stanici SF 260
Školař, Karel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá experimentálními úpravami s cílem zvýšení plnící účinností spalovacího motoru. V práci je provedena rešerše na problematiku zabývající se zvýšení plnící účinnosti motoru. Zjištěné znalosti jsou experimentálně aplikovány na vybranou hlavu motoru. Pro ověření úprav na hlavě motoru bylo provedeno měření v laboratoří na profukovací stanici. V závěru byli porovnány a vyhodnoceny naměřené výsledky.
Úprava motoru Babetty
Poulíček, Matěj ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o jedné z možných úprav dvoudobého jednoválcového motoru Babetta 210 pro zvýšení výkonových parametrů. Dále o vyráběných typech motorů mopedů Babetta se zaměřením na jejich přednosti a nedostatky. Pozornost je hlavně věnována možným konstrukčním změnám pro odstranění nedostatků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí3 - 12dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.