Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,087 záznamů.  začátekpředchozí29078 - 29087  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.68 vteřin. 

Bazální stimulace u dětí
TLAMSOVÁ, Alena
ABSTRAKT Bazální stimulace u dětí Koncept bazální stimulace je neodmyslitelnou součástí života u lidí s tělesným, mentálním nebo duševním postižením. Je přínosem i u pacientů, kteří mají jakýmkoli způsobem postiženo vnímání, ale i v péči o nedonošené děti. Koncept bazální stimulace se nachází v období realizace a zavádění do praxe. V současné době pracují v České republice s konceptem různá zdravotnická a sociální zařízení. Kvalitativním šetřením pomocí nestandardizovaného rozhovoru jsme se snažili zjistit, zda má bazální stimulace přínos do rozvoje dítěte. Byly zvoleny dva cíle. C1: Zjistit z pohledu všeobecných a dětských sester přínos bazální stimulace do rozvoje dítěte. C2: Zjistit z pohledu rodiny přínos bazální stimulace do rozvoje dítěte. Cíle byly splněny. V šetření jsme oslovili osm všeobecných a dětských sester. Tři sestry pracují na neonatologickém, novorozeneckém a dětském oddělení Nemocnice Písek a.s. Další dvě sestry pracují na neonatologickém a novorozeneckém oddělení Nemocnice České Budějovice a.s. Zbývající tři sestry pracují v dětském stacionáři Světluška o.p.s. v Českých Budějovicích. Dalším výzkumným vzorkem byly rodiče čtyř dětí, u kterých se provádí bazální stimulace. Z analýzy výsledků vyplynulo, že všeobecné a dětské sestry si myslí, že má bazální stimulace přínos v rozvoji dítěte a vidí změny vnímání a chování po zařazení bazální stimulace do péče. Dále z výsledků vyplynulo, že také rodiče si myslí, že má bazální stimulace přínos v rozvoji dítěte a také vidí změny vnímání a chování po zařazení bazální stimulace do péče.

Význam regionálních rozvojových agentur ve vztahu k rozvoji regionu
Hošek, Karel ; Škrabal, Ivo (vedoucí práce) ; Mička, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Význam regionálních rozvojových agentur ve vztahu k rozvoji regionu" v první části zasazuje regionální rozvojové agentury do teoretických rámců, s kterými následně pracuje při jejich analýze. Regionální rozvojové agentury lze řadit mezi významné aktéry regionálního rozvoje. Cílem práce je zachycení významu regionálních rozvojových agentur pomoci kvantifikace vstupů a výstupů jejich činnosti, díky čemuž mohou byt rozděleny do různých kategorií. Kategorizací regionálních rozvojových agentur budou vytvořeny podmínky pro dílčí srovnávání a hodnocení fungování agentur.

Mezikastovní rozdíly ve vnitřní anatomii termita Embiratermes neotenicus (Termitidae: Syntermitinae)
Vacek, Kryštof ; Šobotník, Jan (vedoucí práce) ; Nakládal, Oto (oponent)
Ve své práci se věnuji vnitřní anatomii termitů na příkladu Embiratermes neotenicus (Blattodea: Termitoidea: Termitidae: Syntermitinae), zejména rozdílům v rozvoji jednotlivých orgánů u kasty vojáka a dělníka. V první části popsuji obecnou stavbu typickou pro sterilní kasty termitů. Zabývám se rozvojem, stavbou, velikostí, ale také účelem jednotlivých orgánů. Jmenovitě to jsou exokrinní a endokrinní žlázy, centrální nervová soustava, trávicí soustava, tukové těleso, dýchací a oběhový systém, gonády a svaly. V praktické části jsem zkoumal dělníka a vojáka druhu Embiratermes neotenicus pomocí optické mikroskopie. Zmapoval jsem jednotlivé orgány a celkovou vnitřní strukturu těla. V diskuzi porovnávám obě kasty mezi sebou a zařazuji svá pozorování do širšího kontextu.

Výuka hry na trombon pro začátečníky
Kárník, Václav ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; REJLEK, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce Výuka hry na trombon pro začátečníky pojednává o výuce, praktické metodice, literatuře a motivaci žáků ve hře na trombon pro začínající hráče. Zaměřuje se hlavně na konkrétní postupy, jako jsou předpoklady pro hru na trombon, výběr nátrubku, držení nástroje, nátisk, nasazení a dýchání. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o samotných počátcích studia hry na trombon. Druhá kapitola se zabývá metodickými postupy, kde je pojednáno o nátiskových a dechových cvičeních, rozvoji techniky, způsoby hry legáta a o vyučovacích hodinách. Třetí kapitola je věnována trombonové literatuře pro začátečníky a čtvrtá kapitola je o motivaci žáků a možnostech, jakým způsobem žáky ke hře na trombon inspirovat.

Rozvoj místní Agendy 21 prostřednictvím financování z prostředků EU (případová studie Uherského Hradiště)
Pančochová, Lenka ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Popovová, Marie (oponent)
V mé diplomové práci se zaměřuji na financování rozvoje místních Agend 21 z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí. Prostředky do tohoto fondu byly převedeny v roce 2004 z revolvingových fondů Phare, které byly financovány Evropskou unií. Zabývám se principy nakládání s těmito prostředky, správou a možnostmi jejich čerpání. Pozornost jsem soustředila především na granty, jako formu nevratné pomoci, které jsou cíleny na trvale udržitelný rozvoj na místní úrovni. Poznatky jsou uplatněny na případové studii města Uherské Hradiště, které získalo grant v první výzvě z tohoto fondu vyhlášené v lednu roku 2008. V současné době má město splněno veškeré požadavky pro zařazení do vyšší kategorie v rámci místní Agendy 21 a tudíž může žádat o grant v rámci třetí výzvy, která je od konce dubna 2009 otevřená. Město udělalo za poslední rok obrovský posun v udržitelném rozvoji a komunikací s veřejností právě díky grantu získaného z Revolvingového fondu MŽP.

Aktivní učení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Bezoušková, Eva ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se současnými trendy ve výuce čtení. Teoretická část se zaměřuje na aktivní učení, jak ovlivňuje klima třídy, jaké požadavky klade na učitele, jaký má přínos pro žáka. Dále vymezuje pojmy čtení s porozuměním a čtenářská gramotnost, popisuje některé z aktivizačních metod a prostředků, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti. Praktická část se zabývá průzkumem podmínek vytvářených učiteli v souvislosti s rozvojem čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně ZŠ a popisuje modelové hodiny zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti za využití aktivizačních metod.

Analytická chemie na gymnáziu
Součková, Danuše ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Richtr, Václav (oponent) ; Schwarzová, Karolina (oponent)
SHRNUTÍ Mgr. Danuše Součková: Analytická chemie na gymnáziu. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie Na závěr práce jsou shrnuty nejdůležitější myšlenky z jednotlivých kapitol. Domnívám se, že cíle, které byly stanoveny na začátku, byly naplněny a že tato práce bude příspěvkem k rozvoji vnímání analytické chemie jako nedílné součásti výuky chemie na gymnáziu. Za cíl své práce jsem si stanovila vytyčit důležitost chemického experimentu a jeho zařazování do výuky analytické chemie, zvláště pak vysvětlit a zdůraznit důležitost postavení analytické chemie ve výuce na gymnáziu. Dále pak v souladu s kurikulárními dokumenty ukázat možnost fungování mezipředmětových vztahů a vazeb mezi analytickou chemií a dalšími předměty a zařazování průřezových témat do výuky analytické chemie. Dalším cílem bylo zaměřit se na žáky a realizovat a vyhodnotit úroveň vědomostí žáků. Zaměřila jsem se také přímo na jednotlivé experimentální úlohy a rozdělila jsem je do skupin podle příslušnosti k jednotlivým sférám zájmu a rozpracovala jsem je tak, aby je učitel mohl přenést do výuky a sám měl k dispozici poznámky k jejich realizaci. V rámci toho je popsána organizace práce v laboratorních cvičeních, minimální vybavení, které musí pro jejich realizaci škola mít a jsou...

Sledování populace vinných kvasinek během kvašení vinného moštu
Krätschmerová, Kateřina ; Vojtíšková, Marie (oponent) ; Vránová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá identifikací vinných kvasinek izolovaných v průběhu kvašení vinného moštu a bobulí odrůdy vína Sauvignon pěstovaného v integrované vinici. Identifikace a taxonomické zařazení kvasinkových kmenů se díky rozvoji molekulárních metod zrychlila a usnadnila. K identifikaci těchto mikroorganismů v této diplomové práci byla použita metoda PCR-RFLP. Pro analýzu byly použity úseky kvasinkové DNA, které jsou specifické pro každý druh. Tyto úseky byly pomocí PCR za použití primerů ITS1 a ITS4 naamplifikovány a následně podrobeny restrikční analýze pomocí specifických restrikčních endonukleas. Získané fragmenty byly identifikovány horizontální elektroforézou. Gely byly následně vyhodnoceny programem BioNumerics. Za použití UPGMA klastrové analýzy byl vytvořen dendrogram znázorňující genetickou podobnost vyizolovaných kvasinek. V teoretické části této práce jsou uvedeny základní informace o kvasinkovitých mikroorganismech a metodách molekulární biologie sloužící k jejich identifikaci.

Agregované ukazatele v ekologické ekonomii
Syrovátka, Miroslav ; Brůha, Jan (vedoucí práce) ; Šauer, Petr (oponent)
Cílem této práce je analyzovat tři agregované ukazatele a zasadit je do obecného rámce ekologické ekonomie. Druhá kapitola ukazuje, že různé pohledy na udržitelnost implikují odlišnou politiku udržitelnosti. Ekologická ekonomie je nastíněna v kontrastu s ekonomií environmentální. Další tři kapitoly analyzují vybrané agregované ukazatele. Agregované ukazatele mohou poskytnout rychlý vhled do komplexní problematiky, avšak jejich vypovídací hodnota je do velké míry závislá na metodě agregace. Proto by interpretace agregovaných ukazatelů měla být vždy podmíněna jejich konkrétní metodikou. Ekologická stopa je označena za technologicky skeptický ukazatel udržitelnosti, použitelný spíše v globálním než národním měřítku. I na nižší úrovni však umožňuje znázornit náročnost dané populace na obnovitelné přírodní zdroje. Hlavním problémem indexu udržitelného ekonomického blahobytu je integrace blahobytu a udržitelnosti do jednoho ukazatele, která neumožňuje jasnou interpretaci jeho výsledků. Z důvodu vysoké korelace mezi indexem lidského rozvoje a ukazateli ekonomické aktivity je jeho vypovídací hodnota omezená. Přesto může sloužit jako základ pro další rozvoj konceptu a měření lidského rozvoje a jako vstupní brána k dalším informacím obsaženým ve Zprávě o lidském rozvoji.

Americké think tanky na příkladu případové studie Washington Institute for the Near East Policy
Abu Eid, Ramzi ; Barša, Pavel (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Spojené státy americké jsou v součastnosti mocností nejenom na poli ekonomickém, vojenském nebo technologickém, ale jsou také zemí, kde se výtečně daří vědecké činnosti a výzkumu. Není ostatně třeba obšírněji argumentovat, že výše jmenované oblasti jsou s vědou úzce propojeny a americká převaha v nich se právě od náskoku v badatelské činnosti do značné míry odvíjí. Toto konstatování je pravdivé nejen vzhledem к vědeckému výzkumu v oblasti ekonomie, přírodních věd a jiných exaktně měřitelných oborů, ale stejně tak je možné jej vztáhnout na výzkum v politologii jako specifické společenskovědní disciplíně. Snad ještě přesněji lze v tomto případě mluvit o jejich výzkumu "policy making", což v původní jazykové verzi mnohem výstižněji popisuje proces vytváření konkrétních politik a hledání vhodných řešení jednotlivých politických problémů. Právě na rozvoji a práci v této oblasti mají ve Spojených státech amerických značnou zásluhu organizace známé jako think tanky. Tato práce se chce zaměřit právě na ně a jejich pozici v americkém společensko-politickém prostředí. Jak poněkud filozoficky tvrdí ve své studii o užitečnosti výzkumu pro policy making dva švédští vědci, Johan Eriksson s Bengtem Sundeliusem, tak myšlenky generující se z výzkumu znamenají mnohem více než pouhou držbu informací. Implikují totiž...