Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design městského mobiliáře pro zastávku MHD
Semdianova, Marina ; Surman, Martin (oponent) ; Karásek, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá designem městského nábytku (zastávkový přístřešek, lavička, odpadkový koš). Její první část analyzuje design prvky městského mobiliáře z hlediska historie a současnosti. Druhá část pak je věnována vlastním řešením designu. Hlavním cílem bylo navrhnout design zastávkového přístřešku, který bude maximálně splňovat ochrannou funkci proti špatnému počasí; design lavičky, která nebude dávat možnost používat ji jako „postel“ pro bezdomovce; design odpadkových košů ve stejném designovém stylu jako přístřešek a lavička. Taky bylo cílem navrhnout přístřešky různé velikosti, díky nimž budeme mít možnost instalace zastávek v celém městě ve stejném stylu. Návrh vznikal s ohledem na estetiku, ergonomii, vyrobitelnost a další nezbytné aspekty průmyslového designu.
Analýza zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Semmler, Petr ; Škrabal, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinku na stojící cestující. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky z hlediska legislativních požadavků na provoz trolejbusů a přepravu stojících osob. V této části jsou také uvedeny fyzikální poznatky průběhu zpomalení a sil působící na vozidlo. Stěžejní část práce je rozdělena na dvojici měření. První měření je zaměřeno na získání dat (hodnota zpomalení) a informací (počet cestujících, zhoršení stability, pád) z běžného provozu se stojícími cestujícími v trolejbusu. Druhé měření pak bude zaměřeno na provedení ukázkových jízdních zkoušek s figuranty v trolejbusu v různých dopravních situacích. Závěr této diplomové práce bude shrnovat získané hodnoty a poznatky z obou měření. Z vyhodnocených dat budou stanoveny příslušné meze zpomalení trolejbusu, při kterých cestující zachová stabilitu nebo naopak dojde k pádu cestujícího.
Přestavba křižovatky „Semilaso“ v Brně Králově Poli
Kopuletá, Jitka ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je přestavba křižovatky "Semilasso" v Brně Králově Poli. Jedná se o světelně řízenou, průsečnou křižovatku ulic Palackého třída, Kosmova a Riegrova, která tvoří významný přestupní uzel mezi linkami MHD. Zastavují zde dvě tramvajové, jedna trolejbusová a devět autobusových linek. Návrh sjednocuje tramvajové zastávky, usměrňuje pohyb chodců a snižuje intenzitu automobilové dopravy směřující do centra města.
MÚK na R52 - Moravany
Lička, Vojtěch ; Novák, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá napojením ulice Vídeňské na budoucí obytné zástavby ležící mezi Přízřenicemi a Modřicemi. Tato práce je zpracována na úrovni technické studie. Předmětem této práce je návrh mimoúrovňové křižovatky na ulici Vídeňská a Moravanská. Práce je zaměřena na technické prověření variantního napojení ramp z ulice Vídeňské na ulici Moravanskou. Dalším aspektem této práce je zvýšení kvality bezpečnosti cyklistické dopravy a vytvoření dopravního uzlu městské hromadné dopravy v dané oblasti. K vyhodnocení a k vybrání nejvýhodnější varianty bylo použito SWOT analýzy. Na základě SWOT analýzy je práce dále zaměřena na detailnější návrh nejvhodnější varianty.
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.4 v areálu Zbrojovky v Brně
Kvaček, Ondřej ; Ing. Ladislav Minář CS.c (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh páteřní místní sběrné komunikace s tramvajovou tratí linky č.4, která bude mít za cíl obsloužit přestavbové území průmyslového areálu Zbrojovky a vzájemně propojit Dukelskou třídu a ulici Zábrdovickou. Tato práce je řešena v rozsahu studie. Řešení obslužnosti tohoto území se zakládá na znalosti Územního plánu města Brna, návrzích vedení tramvajových tras získaných od Dopravního podniku města Brna a konzultaci na Odboru dopravy města Brna. Normy a směrnice použité při tvorbě návrhu křižovatky jsou obsaženy v seznamu použitých zdrojů. Práce je vytvořena za pomoci použití programů Autocad Civil 2012, Microsoft Office 2010, AutoTURN 8.1. V této práci bylo pomocí řešení trasy ve variantách dosaženo závěru, že výhodnější je oddělení místní sběrné komunikace od tramvajové trasy, díky čemuž dojde ke kvalitnější obsluze celé oblasti.
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.3 areálu Zbrojovky v Brně
Paszandová, Zuzana ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh vedení páteřní sběrné komunikace a tramvajové trati linky číslo 3 v přestavbovém území areálu bývalé Zbrojovky Brno a jejich napojení na stávající dopravní infrastrukturu. V novém areálu je navrhována zóna bydlení, odpočinku a administrativy, zastávky se navrhují vzhledem k dostupnosti těchto oblastí. Na východě areál ohraničuje těleso železnice, které se v budoucnu bude rozšiřovat, z toho vyplývá možnost propojení tramvajové dopravy a IDS JMK v Židenicích. Součástí řešení je i návrh přemostění řeky Svitavy a propojení areálu s okolním územím. Při oddělení trasy individuální automobilové dopravy (IAD) od trasy tramvaje, je navrhováno vedení trolejbusové dopravy v trase IAD.
Řešení přestupního uzlu na Konečného nám. v Brně po zprovoznění trasy SJKD
Rosík, Jan ; Veselý, Josef (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Moje diplomová práce se zabývá studií umístění zastávky Severo – Jižního kolejového diametru, která by měla být pod úrovní terénu Konečného náměstí, významného přestupního uzlu. Vzhledem k pozici zastávky navrhnout nejvhodnější umístění výstupů a výtahů z podzemí do ulic Nerudova, Kotlářská a Veveří. Po vybudování podzemní stanice bude přestup chodců mezi linkami bezpečnější a pro lidi dojíždějící do centra Brna nebo za prací se významně zkrátí dojížděcí čas. Tato diplomová práce také řeší rozšíření tramvajových ostrůvků, přemístění trolejbusové zastávky z Kotlářské ulice, pohyb chodců v oblasti a optimalizaci dopravních jízdních pruhů.
VEŘEJNÝ MĚSTSKÝ PROSTOR - PŘEDNÁDRAŽÍ BRNO
Votroubek, Vít ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Veřejný městský prostor Brněnského přednádraží je rušnou tepnou v blízkosti centra. Tento prostor má svá specifika a svůj vlastní život. Je to jedno velké divadlo pod širým nebem se skrytým potenciálem a osobitým rázem. Koncept řešení tedy spočívá při zachování jeho hlavních dopravních tras ve vylepšení podmínek vizuálního a funkčního působení na návštěvníky.
Řešení pěší dopravy přes třídu Generála Píky v Brně
Ježek, Jan ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je variantní návrh úrovňového přecházení chodců přes ulici třída Generála Píky v Brně. Ve stávajícím stavu je ulice vedena ve čtyřpruhovém uspořádání a přecházení je řešeno podchodem, který však není využíván.
Problematika integrovaného dopravního systému a jeho využití
DŘEVOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce bylo zhodnotit a porovnat vybrané integrované dopravní systémy v České republice a na základě zjištěných skutečností, podat případný návrh na zlepšení situace. K tomuto účelu byly vybrány nejrozsáhlejší a nejpropracovanější integrované dopravní systémy v České republice, kterými jsou: ? Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje (IREDO); ? Pražská integrovaná doprava (PID); ? Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje (ODIS); ? Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK). V rámci analýzy bylo použito hodnocení kvalitativních ukazatelů, jako např. počet dopravců, počet zastávek atd. Ukázalo se, že tyto ukazatele nemají pro analýzu a závěrečné hodnocení dostatečnou vypovídací hodnotu, a to díky rozdílnostem jednotlivých dopravních systémů. Proto byly do analýzy zahrnuty poměrové ukazatele, kteří byly zkonstruovány na základě kvantitativních kritérií přepočtených na činitele způsobující významné odlišnosti dopravních systémů. Vedle poměrových ukazatelů byla v analýze použita i bodová metoda jako jedna z metod vícekriteriálního hodnocení jednotlivých integrovaných dopravních systémů. Z provedené analýzy vyšla nejlépe Pražská integrovaná doprava (PID), a to díky vysoké frekventovanosti spojů, rozsáhlému vozovému parku, spolehlivé návaznosti spojů a pozitivním hodnocením v oblasti rozsahu prodejní sítě, počtu automatů, druhů jízdenek i existence záchytných parkovišť P+R. Nejhůře ohodnocen byl Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje IREDO, kterému bylo doporučeno zaměřit se na informační zdroje a jejich podobu a zatraktivnit systém pomocí těchto informačních zdrojů. Obecně lze říci, že úspěšné integrované dopravní systémy jsou takové systémy, které dodržují podmínky jednotnosti, srozumitelnosti a přehlednosti. Dalším důležitým faktorem je i vysoká frekventovanost spojů, návaznost spojů, dostupnost zastávek a samozřejmě kvalitní informovanost cestujících.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.