|
Filtry s vícevýstupovými proudovými zrcadly
Semmler, Petr ; Jeřábek, Jan (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o návrhu kmitočtových filtrů 4. a 6. řádu s proudovými prvky GCMI, CMI, MCMI a s tzv. vícevýstupovými proudovými zrcadly. V uvodní části práce jsou uvedeny základní informace o kmitočtových filtrech dělených podle několika hledisek. Dále pak následují informace o proudových zdcadlech opět členěných dle několika hledisek. Teoretická část je zakončena informacemi o proudových prvcích GCMI, CMI a MCMI. Druhá část práce se pak věnuje již konkrétnímu návrhu filtrů za použití metody autonomních obvodů. Touto metodou bylo navrženo několik zapojení jak pro 4. řád tak i pro 6. řád. Poté byl vždy vybrán jeden obvod pro konečnou analýzu, analýza byla provedena pomocí proramu PSpice a Snap. Poslední část je věnována samotnému nahrazení proudových prvků proudovými zrcadly. Bylo provedena analýza funkčnosti proudových zrcadel včetně ověření funkčnosti filtrů se začleněnými proudovými zrcadly.
|
|
Analýza zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Semmler, Petr ; Škrabal, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinku na stojící cestující. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky z hlediska legislativních požadavků na provoz trolejbusů a přepravu stojících osob. V této části jsou také uvedeny fyzikální poznatky průběhu zpomalení a sil působící na vozidlo. Stěžejní část práce je rozdělena na dvojici měření. První měření je zaměřeno na získání dat (hodnota zpomalení) a informací (počet cestujících, zhoršení stability, pád) z běžného provozu se stojícími cestujícími v trolejbusu. Druhé měření pak bude zaměřeno na provedení ukázkových jízdních zkoušek s figuranty v trolejbusu v různých dopravních situacích. Závěr této diplomové práce bude shrnovat získané hodnoty a poznatky z obou měření. Z vyhodnocených dat budou stanoveny příslušné meze zpomalení trolejbusu, při kterých cestující zachová stabilitu nebo naopak dojde k pádu cestujícího.
|
|
Analýza zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Semmler, Petr ; Škrabal, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinku na stojící cestující. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky z hlediska legislativních požadavků na provoz trolejbusů a přepravu stojících osob. V této části jsou také uvedeny fyzikální poznatky průběhu zpomalení a sil působící na vozidlo. Stěžejní část práce je rozdělena na dvojici měření. První měření je zaměřeno na získání dat (hodnota zpomalení) a informací (počet cestujících, zhoršení stability, pád) z běžného provozu se stojícími cestujícími v trolejbusu. Druhé měření pak bude zaměřeno na provedení ukázkových jízdních zkoušek s figuranty v trolejbusu v různých dopravních situacích. Závěr této diplomové práce bude shrnovat získané hodnoty a poznatky z obou měření. Z vyhodnocených dat budou stanoveny příslušné meze zpomalení trolejbusu, při kterých cestující zachová stabilitu nebo naopak dojde k pádu cestujícího.
|
| |
|
Filtry s vícevýstupovými proudovými zrcadly
Semmler, Petr ; Jeřábek, Jan (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o návrhu kmitočtových filtrů 4. a 6. řádu s proudovými prvky GCMI, CMI, MCMI a s tzv. vícevýstupovými proudovými zrcadly. V uvodní části práce jsou uvedeny základní informace o kmitočtových filtrech dělených podle několika hledisek. Dále pak následují informace o proudových zdcadlech opět členěných dle několika hledisek. Teoretická část je zakončena informacemi o proudových prvcích GCMI, CMI a MCMI. Druhá část práce se pak věnuje již konkrétnímu návrhu filtrů za použití metody autonomních obvodů. Touto metodou bylo navrženo několik zapojení jak pro 4. řád tak i pro 6. řád. Poté byl vždy vybrán jeden obvod pro konečnou analýzu, analýza byla provedena pomocí proramu PSpice a Snap. Poslední část je věnována samotnému nahrazení proudových prvků proudovými zrcadly. Bylo provedena analýza funkčnosti proudových zrcadel včetně ověření funkčnosti filtrů se začleněnými proudovými zrcadly.
|