Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz taneční problematiky v českých médiích na základě obsahu vybraných tištěných a vysílacích médií v roce 2011
Horáčková, Lenka ; Kocourková, Lucie (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření mediálního obrazu taneční problematiky ve vybraných českých médiích v roce 2011. Důraz je kladen na vybrané české celostátní deníky a týdeníky a veřejnoprávní vysílací média. V úvodní kapitole jsou popsány taneční druhy identifikované v rámci obsahové analýzy a vývoj tance v Čechách. Prostor je dále věnován českému tanečnímu školství, divadelnímu zázemí, vybraným tanečním souborům a shrnutí dosavadního zpracování taneční problematiky v oboru mediální studia. Druhá kapitola je věnována metodice, provedenému postupu a výstupům výzkumné části diplomové práce, kterou tvořila kvantitativní obsahová analýza ve vybraných českých denících a týdenících. Obsah třetí kapitoly vychází z výsledků kvantitativní obsahové analýzy. Kapitola je zaměřena na stávající taneční kritiky a recenzenty, jejichž texty byly identifikovány v rámci výzkumné části diplomové práce. Další část kapitoly je věnována problematice publikování tanečních témat v celostátních médiích a výstupům individuální komunikace s vybranými osobnostmi české taneční kritiky. Závěrečné texty kapitoly se zaměřují na porovnání identifikovaných výstupů celostátních a odborných médií, zařazení obsahů do rubrik a používaných žánrů. Čtvrtá kapitola je věnována stávajícím i zaniklým odborným českým tanečním periodikům a...
Éra působení Zdeňka Hofbauera v Plzeňském městském divadle v letech 1948 - 1953
Zdeňková, Klára ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
V této bakalářské práci je pojednáno období let 1948 - 1953, kdy byl umělec- kým ředitelem Divadla J. K. Tyla Zdeněk Hofbauer. Zaměřuji se primárně na činohru, ale zmiňuji i další dva umělecké soubory divadla. . Text je členěn na dvě části - první o Zdeňku Hofbauerovi (jeho osobním i profesním životě), druhá o jednotlivých divadelních sezónách Hofbauerovy éry v Plzni. Hlav- ním zdrojem pro práci bylo studium novinových divadelních kritik, archiv plzeňského Divadla J. K. Tyla a publikace o dobovém českém divadle.
Životní styl a vztahy v subkultuře baletního umění
Erben, Jakub ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá životním stylem a vztahy mezi profesionálními baletními tanečníky. Předešlé studie, které se na tuto skupinu zaměřovaly, nepostihovaly její životní styl jako komplexní jev, cílem je proto doplnit existující poznání právě v tomto ohledu. Vzhledem k dosavadnímu výzkumnému pokrytí problému využívá práce explorativního přístupu, který se v konceptuální rovině opírá o pojmy životní styl a subkultura a metodologicky o kvalitativní přístup. Zejména pojmové východisko v podobě subkultury do značné míry určuje orientaci, postup a strukturu práce. Figuruje jako nástroj, který umožňuje organizovat pohled na profesionální baletní tanečníky. Po vymezení pojmů vztahujících se k baletu a představení základní faktografie umožňující nahlédnout do historických a institucionálních podmínek, v nichž čeští baletní tanečníci působí, následuje popis logiky studia baletní subkultury v této práci, včetně základního představení pojmů subkultura a životní styl, a objasnění využité metodologie. Výsledky vlastního kvalitativního výzkumu profesionálních baletních tanečníků, které tvoří jádro práce, jsou pak prezentovány v další části. Mezi baletními tanečníky byly sledovány rozmanité aspekty jejich života a životního stylu. Jako významná dimenze životního stylu, která v sobě ukrývá řadu specifik této...
Literární dílo G. Angioliniho a J.-G. Noverra v kontextu 18. století
Dotlačilová, Petra ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; BRODSKÁ, Božena (oponent)
Ve své disertační práci předkládám kritický komentovaný překlad děl dvou nejvýznamnějších tvůrců baletů 18. století, Itala Gaspara Angioliniho a Francouze Jeana-Georgese Noverra. Jedná se o výběr jejich nejvýznamnějších textů, v nichž nastiňují svou reformní estetiku dějového tance. Samotným překladům předchází kapitola pojednávající o divadelní estetice a taneční historiografii první poloviny 18. století, v níž shrnuji nejvýznamější dobové diskuse a témata, z nichž choreografové při své reformě vycházeli. Každý komentovaný překlad doplňuje kapitola o pramenech, ze kterých jsem při překladu čerpala.
Analýza 1. jednání baletu Giselle
Rafajová, Zuzana ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POLLERTOVÁ, Adéla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou prvního jednání baletu Giselle. Zaměřuje se na jeho dramaturgii, sled hereckých akcí a psychologii postav. Srovnává různé podoby prvního dějství z následujících zdrojů: původní libreto Théophilea Gautiera a Julese-Henriho Vernoye de Saint-Georges, poznámky ruského baletního mistra a repetitora Antoinea Tita, manuskript Henriho Justamanta, libreto Rostislava Zacharova, zjednodušený choreografický zápis Cyrila Beaumonta a zápis choreografie Leonida Lavrovského pořízený Natalií Konjusovou. Značná pozornost je věnována zejména Justamantovu rukopisu a záznamu Konjusové.
Baletní škola Divadla J. K. Tyla v Plzni
Hradilová, Zuzana ; POLLERTOVÁ, Adéla (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Abstrakt Tato bakalářská práce mapuje historii Baletní školy při Divadle Josefa Kajetána Tyla v Plzni. Zabývá se okolnostmi jejího vzniku a popisuje její vývoj. Současně představuje jednotlivé pedagogické osobnosti, které se vystřídaly v jejím vedení do roku 1989. První kapitoly se týkají nejstarších osudů této plzeňské taneční instituce. Střední část zmiňuje problémy, s nimiž se v době 2. světové války provoz školy potýkal. Dále zachycuje obrodnou činnost Josefa Škody a prezentuje největší rozkvět školy v době působení Jiřího Němečka. Závěr je věnován učebnímu systému Milady Papežové a její celkové reorganizaci školy. Příloha obsahuje dobové dokumenty, fotografie a vypracovanou tabulku s přehledem představení, v nichž žáci baletní školy účinkovali v letech 1947–1989.
Valentin Jelizarjev, choreograf běloruského baletu
Ivanou, Uladzimir ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Tato práce pojednává o díle významného běloruského choreografa druhé poloviny 20. století, Valentina Jelizarjeva. Skrz jeho tvorbu můžeme sledovat vývoj běloruského baletu. První část práce se soustředí na počátky Národního divadla Běloruska a nástup Valentina Jelizarjeva. Druhá část je zaměřena na jeho uměleckou tvorbu v Bělorusku, především v 70. a 80. letech. Závěr práce poukazuje na výjimečnost osobnosti Valentina Jelizarjeva a jeho význam pro běloruský balet.
Škola Hamburského baletu Johna Neumeiera
Kaplanová, Barbora ; POLLERTOVÁ, Adéla (vedoucí práce) ; KAZÁROVÁ, Helena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na Školu Hamburského baletu Johna Neumeiera, její současné pedagogy, koncepci a styl výuky, a na absolventy školy. Jedna z podkapitol se věnuje také budově Ballettzentrum Hamburg – John Neumeier (Baletního centra Hamburk – John Neumeier), ve které v současné době škola i soubory sídlí. Práce mapuje prestižní odbornou instituci při celosvětově proslulém souboru, která vychovává nové taneční umělce, kteří nacházejí uplatnění jak ve významných baletních souborech, tak na poli choreografickém.
Choreografie mezi intermedialitou a interaktivitou
Šmídová, Monika ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Diplomová práce vymezuje pojem interaktivní média a vysvětluje jejich odlišnost od dosud známého pojmu nových médií. Opírá se historicky o vývoj technologií a teorii nových médií. Dotýká se základů estetiky pro lepší pochopení toho, jak člověk přijímá nové vjemy a jak na ně reaguje. Mapuje vývoj tanečně vizuální formy označované jako digital dance a uvádí její hlavní průkopníky a jejich postupy. V závěru je analyzována práce tří současných umělců používajících interaktivní projekce v představení.
Nelly Danko - pedagog tance a baletní mistr
Tomcová, Markéta ; WIESNER, Daniel (vedoucí práce) ; KAZÁROVÁ, Helena (oponent)
Bakalářská práce popisuje dosavadní kariéru profesionální umělkyně Nelly Danko. V Národním divadle v Praze působí více než čtyřicet let jako tanečnice, baletní mistryně i asistentka choreografa. Je také výraznou pedagogickou osobností vyučující na Taneční konzervatoři hl. m. Prahy. Hlavním zdrojem pro tento text se stal rozhovor s ní a velmi blízkými kolegy, kteří s ní v průběhu života spolupracovali. Dále jsem využívala materiály, které jsem nalezla v Divadelním ústavu a publikace i články o tanci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.