Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Verbální a neverbální projev učitele plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název práce: Verbální a neverbální projev učitele plavání Cíle práce: Cílem bakalářské práce je posouzení míry didaktické kompetence potřebné k podání instrukce pro realizaci pohybového cvičení ve vodě u osob bez pedagogické praxe a u osob s pedagogickou praxí. Metoda: Výzkum je zaměřen na analýzu verbálního a neverbálního projevu učitele plavání. V této práci jsme využili zúčastněného i nezúčastněného pozorování, analýzu videozáznamů. Prostřednictvím transkripce záznamů, byl posuzován výskyt stanovených aspektů verbálního i neverbálního projevu. Četnost výskytu jednotlivých znaků a jejich procentuální zastoupení byly prezentovány v grafech. Výsledky: Z výsledků můžeme u daného výzkumného souboru konstatovat, že pedagogické zkušenosti mají vliv na výkon v testovaných situacích, zprostředkovaně lze tedy usuzovat i na vyšší míru profesních dovedností. Transkripcí a analýzou podle zvolených kritérií je možné dobře hodnotit formální znaky verbálního i nonverbálního projevu probandů, který se však jeví značně poznamenaný zjednodušenou výzkumnou situací oproti reálné praktické situaci. Klíčová slova: plavecká výuka, didaktická kompetence, komunikace verbální, komunikace neverbální
Specifika plavecké výuky dětí s poruchou autistického spektra
Baštová, Miroslava ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Kovařovic, Karel (oponent)
Název: Specifika plavecké výuky dětí s poruchou autistického spektra. Cíle: Aplikace metod strukturovaného učení na koncepci běžné přípravné a základní plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Prezentace a vyhodnocení devíti případových studií a následná koncepce zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Analýza odborné literatury, případové studie, ankety, rozhovory, škálování, pozorování a statistické metody. Výsledky práce: Metody strukturovaného učení podporují a umožňují realizaci běžné plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Efektivitu potvrzují případové studie. Na uvedených příkladech plavecké výuky jsou koncipovány zásady pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, strukturované učení, plavecká výuka
Výuka plaveckého způsobu prsa u dětí mladšího školního věku s využitím delfínové vlny
Krejsová, Kateřina ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Výuka plaveckého způsobu prsa u dětí mladšího školního věku s využitím delfínové vlny Cíle:Cílem práce je realizace výuky plavecké techniky prsa u dětí mladšího školního věku s využitím delfínové vlny. Praktickým cílem práce je aplikovat a zkoumat vliv dvou metod dle Čechovské a Milera (2008) a dle Becka a kol. (2009). Metody: Práce je především deskriptivní. Jedná se o mnohopřípadovou studii. V naší práci jsme použili metody jak standardizované, tak nestandardizované. Výukové metody byly aplikovány na skupinu dětí od šesti do devíti let. Tyto metody byly po aplikaci kvalitativně analyzovány autorem diplomové práce. Výsledky:Aplikace delfínové vlny do didaktické řady pro plavecký způsob prsa má své výhody i nevýhody. Jako pozitivní lze určitě považovat velkou míru volnosti dětí a jejich kreativitu pro hledání optimálního provedení pohybu. Negativní, mírný chaos při vyučování, který byl způsoben zmíněnou volností dětí. Tato metoda byla úspěšnější než druhá aplikovaná metoda dle Čechovské a kol. (2008), především v osvojení klíčových dovedností plaveckého způsobu prsa. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Srovnání výukových metod v různých plaveckých školách či centrech.
Češnerová, Markéta ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tématem této práce je srovnání výukových metod v plaveckých školách či centrech. Práce je zaměřena na děti předškolního věku. V teoretické části se věnuji charakteristice plávání a jeho významu pro lidský organismus. Věnuji se věkové skupině předškolních dětí a jejich věkovým zvláštnostem, metodám plavecké výuky a využívání plaveckých pomůcek. Praktická část této práce se zabývá rozdíly v použitých výukových metodách ve třech plaveckých školách, využíváním plaveckých pomůcek a zhodnocením kvalifikace cvičitelů plavání. Klíčová slova Plavecká výuka, děti, předškolní věk, plavecká škola, výukové metody, plavecké pomůcky, učitel, cvičitel.
Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Téma diplomové práce se týká integrace mentálně postiženého jedince do skupiny běžné populace, v průběhu přípravné plavecké výuky. Cílem práce je posouzení a zmapování problému Downova syndromu a na základě východisek navržení a ověření koncepce integrace postiženého. Teoretická část diplomové práce vychází z charakteristiky specifik mentálně postižených, objasňuje pojmy Downova syndromu, zaměřuje se na integraci mentálně postižených a seznamuje s plaváním jako prostředkem k integraci. Praktická část diplomové práce popisuje průběh výzkumu, charakterizuje vyšetřovaný soubor, uvádí výsledky testování (Štochl, 2002) a registruje osvojení sledovaných dovedností. Výsledky jsou hodnoceny slovně i formou grafů. Součástí praktické části je také vypracovaná koncepce integrace mentálně postiženého, vytvořena na základě analýzy odborné literatury a na základě praktických a teoretických zkušeností. Koncepce obsahuje jednotlivé návrhy a vlastní aplikaci. Diskuse vysvětluje a hodnotí výsledky integrovaného jedince během výzkumu. Závěr práce porovnává výsledky výzkumu s pracovními hypotézami.
Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Název: Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom Diplomová práce se týká mentálně postiženého jedince s Downovým syndromem a jeho integrace v přípravné plavecké výuce. Prakticky se jedná o realizaci přípravné plavecké výuky, registraci postupného osvojování základních plaveckých dovedností, zhodnocení vstupních a výstupních plaveckých dovedností. Klíčová slova: Downův syndrom, mentální postižení, plavecká výuka, pohybová aktivita, pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, integrace, základní plavecké dovednosti.
Plavecká výuka dětí předškolního věku
Danešová, Michaela ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem práce je ukázat tápajícím rodičům stanoviska, kterých by se měli držet při výběru plaveckého centra pro své děti. Zaměřujeme se na podmínky, ve kterých plavecká výuka dětí předškolního věku probíhá, co ji ovlivňuje a jak nejlépe vybrat plavecký kurz. Dotazníkovou formou zjišťujeme názory odborníků, které později porovnáme s dotazníky zaměstnanců plaveckých center.
Didaktická interakce mezi učitelkou a dítětem v přípravné plavecké výuce
Hubená, Kristýna ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Didaktická interakce mezi učitelkou a dítětem v přípravné plavecké výuce. Cíle: Cílem diplomové práce bylo popsat a analyzovat interakční profily dvou učitelek mateřské školy s dlouholetou pedagogickou praxí, které vedly přípravnou plaveckou výuku 3-4letých dětí, a přispět tak k objektivizaci představ o specifické didaktické interakci v pohybovém učení ve vodě. Metody: V této práci jsme využili metodu zúčastněného pozorování dvou učitelek mateřské školy, sběr dat byl realizován pořízením videozáznamu a jeho následným zpracováním a vyhodnocením pomocí metody modifikované analýzy didaktické interakce. Dále byla využita metoda dotazování ve vztahu ke sledovaným učitelkám. Výsledky: Z výsledků je patrné, že ve vyučovacích jednotkách obou vybraných učitelek byla nejčastější formou chování instrukce. Další nejpoužívanější pak bylo v případě první učitelky oznámení, u druhé potom zpětná informace a spoluúčast. Z hlediska obsahu didaktické interakce převládla ve všech analyzovaných videozáznamech činnost učební. Jako druhou nejčetnější vyhodnotil program modifikované analýzy didaktické interakce organizační činnost. Z výsledků dále vyplynulo, že jednoznačně nejdominantnější didaktická situace se uskutečňovala mezi učitelem a žákem a z forem projevu učitele převládal řečový a pohybový projev. Klíčová...
Plavecká úroveň žáků základních škol s vlastním bazénem
Zálupská, Klára ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název práce Plavecká úroveň žáků základních škol s vlastním bazénem. Cíle práce Cílem práce je zjistit a posoudit plaveckou úroveň žáků prvních až devátých ročníků základních škol s vlastním bazénem v okrese Chomutov pomocí testu souvislého plavání s pravidelnou plaveckou výukou, která je zahájena již v prvním ročníku a přetrvává až do devátého ročníku. Podmínkou bylo organizování výuky plavání školou jednou týdně po dobu 45 minut ve všech ročnících. Metodika práce Plavecká úroveň byla zjišťována kvantitativně na základě uplavané vzdálenosti v testu na 200 m souvislého plavání. Kvalitativní posouzení plavecké úrovně bylo realizováno metodou pozorování v průběhu vlastní testové situace a bylo vztaženo k plaveckým dovednostem skok do vody, realizace plaveckého dýchání a k plavecké lokomoci. Celkově bylo šetřeno 738 probandů z toho 356 chlapců a 382 dívek. Výsledky Zaznamenali jsme, že 53 % šetřených probandů s pravidelnou plaveckou výukou, je schopno uplavat 200 m bez přerušení testu souvislého plavání. Dále jsme zjistili, že šetření žáci, kteří uplavali méně, než 200 m mají hůře osvojené plavecké dovednosti (plavecké dýchání a skok do vody), než žáci, kteří vzdálenost 200 m uplavou. Dalším poznatkem je, že žáci nejčastěji volili jako první plavecký způsob kraul a preferovali ho více chlapci. Dívky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.