Název:
Plavecká úroveň žáků základních škol s vlastním bazénem
Překlad názvu:
Swimming level of pupils from elementary schools with own swimming pool
Autoři:
Zálupská, Klára ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce Plavecká úroveň žáků základních škol s vlastním bazénem. Cíle práce Cílem práce je zjistit a posoudit plaveckou úroveň žáků prvních až devátých ročníků základních škol s vlastním bazénem v okrese Chomutov pomocí testu souvislého plavání s pravidelnou plaveckou výukou, která je zahájena již v prvním ročníku a přetrvává až do devátého ročníku. Podmínkou bylo organizování výuky plavání školou jednou týdně po dobu 45 minut ve všech ročnících. Metodika práce Plavecká úroveň byla zjišťována kvantitativně na základě uplavané vzdálenosti v testu na 200 m souvislého plavání. Kvalitativní posouzení plavecké úrovně bylo realizováno metodou pozorování v průběhu vlastní testové situace a bylo vztaženo k plaveckým dovednostem skok do vody, realizace plaveckého dýchání a k plavecké lokomoci. Celkově bylo šetřeno 738 probandů z toho 356 chlapců a 382 dívek. Výsledky Zaznamenali jsme, že 53 % šetřených probandů s pravidelnou plaveckou výukou, je schopno uplavat 200 m bez přerušení testu souvislého plavání. Dále jsme zjistili, že šetření žáci, kteří uplavali méně, než 200 m mají hůře osvojené plavecké dovednosti (plavecké dýchání a skok do vody), než žáci, kteří vzdálenost 200 m uplavou. Dalším poznatkem je, že žáci nejčastěji volili jako první plavecký způsob kraul a preferovali ho více chlapci. Dívky...Title: Swimming level of pupils from primary school with private swimming pool. Work objectives: The aim is to identify assess level of swimming of pupils from first to ninth grade of primary school with a private pool in Chomutov district using continuous swimming test with regular swimming lessons, which is started in the first grade and persists until the ninth grade. The condition was organizing a school swimming lessons once a week for 45 minutes in all grades. Methodology: Swimming level was measured quantitatively based on a distance test at 200 m of continuous swimming. Qualitative assessment of swimming level was carried out by observing the course of the test situation and was applied to swimming skills of jump into water, realization of swimming breathing and swimming locomotion. In total, 738 probands were surveyed of which 356 boys and 382 girls. Results: We noted that 53% of surveyed probands with regular swimming lessons are able to swim 200m without interruption of continuous swimming test. We also noted that surveyed pupils who swam less than 200m had acquired less swimming skills (swimming breath and jump into water) than students who can swim 200m. Another finding is that students chose crawl as the first swimming style and that it was more preferred by boys. Girls swimming style...
Klíčová slova:
plavec; plavecká výuka; plavecké dovednosti; plavání; swimmer; swimming; swimming lessons; swimming skills