Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení přípravenosti absolventů obchodní akademie na výkon budoucího povolání
Novotná, Eva ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Urbanová, Alena (oponent)
Ve své práci se zabývám připraveností absolventů obchodní akademie na výkon budoucího povolání. Průzkum probíhal na OA a JŠ Třebíč. V současné době valná většina studentů po úspěšně složené maturitní zkoušce pokračuje ve studiu na vysoké či vyšší odborné škole. Mě však zajímalo, zda sami studenti třetího ročníku znají profil absolventa, možnost svého budoucího uplatnění, zda považují nastavený systém výuky odborných předmětů za dostačující či zda by realizovali nějaké změny a jaké. Práce zachycuje také pohled pedagogů odborných předmětů. Jako absolventka této obchodní akademie a zároveň současná učitelka odborných předmětů na téže škole jsem v diplomové práci mohla zachytit pohled na situaci z obou stran. Práce rovněž ve stručnosti popisuje zavedení státních maturit a systém financování středních škol.
Financování základního školství - případová studie
Kabátová, Sylvie ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis vzdělávacího systému a charakteristiku financování školství v České republice. V teoretické části je rozebrána právní úprava školství, jeho pozice ve veřejném sektoru, financování školství, rozpočet a výroční zpráva školy a také normativní metoda financování. Hlavní pozornost je věnována oblasti regionálního školství -- základním školám. V praktické části je zaznamenán rozbor financování konkrétní základní školy a to ZŠ Vratimov, Datyňská 690. Je zde obsažen rozbor hospodaření školy za školní rok 2006/2007, 2007/2008 a 2008/2009. Získané poznatky jsou vyhodnoceny a jsou vytvořeny návrhy pro tvorbu úspor v rozpočtu školy. Mimo výše uvedené se v praktické části nachází porovnání hospodaření ZŠ na Datyňské ulici se sousední školou na Masarykově náměstí. V samém závěru praktické části je uvedena ilustrace propočtu výše přijatých prostředků pro ZŠ na Datyňské ulici ze státního rozpočtu prostřednictvím republikových a krajských normativů pro rok 2010.
Analýza a hodnocení financování školství na krajské úrovni
Pavlasová, Veronika ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Kokeš, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na financování školství na krajské úrovni a je rozdělena do pěti částí. V první části se zabývá veřejnými výdaji obecně se zaměřením na externality a školství. Druhá část popisuje systém školství České republice. Věnuje se definici jednotlivých stupňů vzdělání v České republice. Ve třetí části práce je popsána koncepce školství a legislativa, o kterou se opírá. Na čtvrtou a pátou část je v této práci kladen největší důraz. Jsou zde rozebírány obecné způsoby financování školství na státní úrovni a následně na úrovni krajské. Obecné poznatky jsou v poslední části aplikovány na konkrétní kraj, a to kraj Moravskoslezský. Zde se práce zaměřuje na konkrétní data a obnosy financí, které do školství plynou. Cílem práce je tedy komplexní analýza financování krajského školství v současné době, jenž obsahuje především popis obecných principů fungování financování dle platných předpisů a koncepcí, a srovnání těchto principů s nakládáním s financemi ve školské praxi.
Financování regionálního školství v ČR
Beneš, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu financování školství v České republice a finančním zdrojům, které jsou s tímto odvětvím spjaté. Je zaměřena na oblast regionálního školství a na metody přerozdělování finančních prostředků Ministerstvem školství, mládeţe a tělovýchovy, především pak na výkonové financování vyuţívající republikových a krajských normativů a financování programové. V praktické části je rozebrán způsob financování konkrétní školy. Jedná se o zhodnocení hospodaření Základní školy Beroun -- Závodí v letech 2007 aţ 2009. Pozornost je věnována struktuře zdrojů, především prostředkům ze státního rozpočtu a prostředkům od zřizovatele. V závěru jsou nastíněny vlastní návrhy na zlepšení hospodaření a získávání finančních prostředků z nových zdrojů, s důrazem na moţnost čerpání peněţních prostředků z Evropské unie
Zdanění v regionálním školství v ČR - případová studie
Doubravová, Nikola ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Klazar, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou zdaňováním neziskových, příspěvkových organizací, se zaměřením na školská zařízení. Je zde popsána legislativní úprava školství, daňový systém České republiky a jakým způsobem jsou tyto organizace financovány. Práce je doplněna případovou studií, kde je na příkladu konkrétní školy -- gymnázia ukázáno, jak vše probíhá v praxi. V závěru je shrnuto, v jakém daňovém režimu fungují neziskové subjekty a jaké jsou hlavní způsoby jejich financování.
Analýza nákladů, výnosů a výsledku hospodaření v konkrétních podmínkách příspěvkové organizace
Nimsová, Lucie ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Takáčová, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena tvorbu a plnění rozpočtu v příspěvkové organizaci s analýzou nákladů, výnosů a výsledku hospodaření zvlášt za hlavní a za doplňkovou činnost. V diplomové práci je také zpracována problematika financování školství a prostředků státního rozpočtu. Diplomová práce je zprácována na příkladu konkrétní příspěvkové organizace působící v oblasti regionálního školství.
Financování vysokého školství v ČR a v Rusku
Lodygina, Ekaterina ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Slintáková, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje systém financování terciárního vzdělávání v České republice a v Rusku. Výdaje na vzdělání představují proces investování do budoucnosti nejen osobní, ale i celé společnosti. V současné době nabývá vzdělávání na významu a země, které budou v tomto ohledu dobře rozvinuty, mohou dosáhnout značné konkurenční výhody. Práce se věnuje komparaci systému terciárního vzdělání České republiky a Ruska se zeměmi OECD a zeměmi přidruženými. Popisuje současnou situaci vysokého školství v České republice a v Rusku, analyzuje problematiku zaměřenou na financování studia na veřejných vysokých školách. Práce se zaměřuje na současné problémy a nezbytnost změn v těchto problémových oblastech, zejména zvyšování podílu soukromých zdrojů na financování vysokých škol.
Financování středního školství v ČR - případová studie
Machová, Jana ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se zabývá středním školstvím. Cílem práce je zjištění, jakým způsobem je financováno střední školství v ČR. Dále je zkoumána samotná podoba středního školství a organizace školství v ČR. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část se zabývá školstvím obecně. Školství je zařazeno v rámci ekonomiky. A dále je definována organizace školství v ČR a jeho jednotlivé stupně. Druhá část je věnována již jen středním školám. Jsou zde uvedeny jednotlivé druhy škol a také průběh studia, od přijetí až po ukončení. Je zmíněn také systém nových státních maturit. Třetí část se zaměřuje na financování školství. Jsou definovány způsoby financování obecně. A více je přiblíženo financování středního školství. Jsou definovány druhy normativů a také uvedeny konkrétní hodnoty pro dané normativy. Závěr třetí části se věnuje školství ve Středočeském kraji. Čtvrtá, poslední část, se věnuje konkrétní škole. Škola je přiblížena jak z formální stránky, tak i z finančního hlediska, tj. z výkazů školy.
Financing of universities in Slovakia
Hanuščáková, Valéria ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Vzdělání patří mezi důležité faktory, pilíř sociálního a hospodářskeho rozvoje krajiny, který svou podstatou ovlivňuje kvalitu života členů celé společnosti. Tato bakalářská práce je věnovaná základním charakteristikám vzdělání v první části, nejsou opomenuty ani různé ponětí vzdělání jako je lidský kapitál, externalita, smíšený statek či investice. Hlavní část představuje popis fungování vysokých škol na Slovensku a legislatívní rámec jejich financování. Nemalá část rozebírá podrobněji metodiku rozpisu dotací, způsoby výpočtu, konkrétní typy dotací a sociální situaci studentů. V závěru je vyhodnocena anketa, rozeslaná studentům vysokých škol a zhodnocena situace financování školství na Slovensku a následná komparace s Českou republikou.
Vícezdrojové financování vysokého školství v ČR
Jelínková, Eva ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje systém financování terciárního vzdělávání v České republice. V úvodní části práce je pohlíženo na vysokoškolské vzdělání z hlediska teorie veřejných statků a z toho je odvozeno jeho financování. Následující analýza současného stavu financování vysokého školství a identifikace zásadních problémů, se kterými se české vysoké školství potýká, ukazují na nezbytnost změny stávajícího systému financování terciárního vzdělávání. Výše uvedené poznatky, zahrnující i zahraniční srovnání a doporučení, dovolují v další části práce představit investiční princip financování terciárního vzdělávání, který využívá model tzv. odloženého školného. Za předpokladu správně nastavených parametrů přispívá tento systém k větší otevřenosti vysokých škol stále rostoucí poptávce po vyšším vzdělání, ke snížení sociálních bariér v přístupu k VŠ vzdělání a k růstu ekonomické konkurenceschopnosti země. Závěr práce je věnovaný konkrétním zásadám připravované reformy vysokého školství v České republice, která s využitím školného a široké palety opatření na podporu přístupu ke vzdělání, může pomoci řešit nepříznivou situaci v našem vysokém školství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.