Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,952 záznamů.  začátekpředchozí28943 - 28952  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.73 vteřin. 

Procvičování slovesných tvarů při výuce češtiny pro cizince
Kratochvílová, Marie ; Chejnová, Pavla (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se věnuje morfologickým cvičením v češtině pro cizince, především pak konjugaci sloves. Mapuje, která cvičení se při výuce češtiny jako cizího jazyka v morfologii užívají, ukazuje, které úlohy je vhodnější zařadit pro začáteční nácvik jazykového jevu, které lze naopak použít při procvičování nebo k zopakování látky. Ve výuce konjugace sloves v češtině nevyužíváme pouze cvičení doplňovací, substituční, navazovací, do výuky lze zařadit množství jazykových her, aktivit, jež se svým charakterem blíží různým přirozeným komunikačním situacím. Na konkrétních cvičeních je zde předvedeno, jak co nelépe procvičit určité jazykové jevy. V teoretické části jsou naznačeny faktory, jež ovlivňují výběr úloh, představeny nej frekventovanější typy cvičení, jichž se ve výuce cizího jazyka využívá. Praktická část se okrajově věnuje substantivům - kategoriím čísla, rodu a životnosti, neboť tyto se ve větší míře dotýkají problematiky slovesných tvarů. V praktické části, členěné do kapitol dle jednotlivých aspektů výuky slovesných tvarů (Prézens, Préteritum, Futurum, Kondicionál, Imperativ), nalezneme množství konkrétních cvičení, s komentářem hodnotícím jejich využití ve výuce češtiny pro cizmce.

Game server
Čermák, Miroslav ; Klusáček, David (oponent) ; Kocanda, Jiří (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť webovú aplikáciu "herný server" v programovacom jazyku PHP. Server pozostáva z Hlavného modulu a rozširujúcich modulov - modulu Šachy a Fun modulu. Ďalej umožňuje zdieľať obrázky, videa a texty, chatovať a hrať realtimové a nerealtimové šachy. Súčasťou systému je systém rolí umožňujúci spravovať a aplikovať práva na jednotlivé typy operácii a administrátorskérozhranie na správu užívateľov servera a jednotlivých modulov. Tento server umožňuje rozšírenie funkčnosti v podobe nových modulov. Na uloženie dát slúži SQL databáza.

Formální tautologie v češtině
Bílková, Jana ; Uličný, Oldřich (vedoucí práce)
V následujících kapitolách se pokusím blíže specifikovat podstatu formálních tautologií, popsat jejich výrazné formální, sémantické i funkční rysy a na základě analýzy jazykového materiálu klasifikovat (z hlediska formálního i komunikačního) jednotlivé typy formálních tautologií užívaných v současné češtině.

Význam formalizace konceptu římského občana pro vývoj římského práva
Falada, David ; Skřejpek, Michal (vedoucí práce) ; Bělovský, Petr (oponent) ; Židlická, Michaela (oponent)
Aby se mohlo římské právo vůbec vytvořit a fungovat, bylo nutné, aby se vytvořila komunita lidí, která se identifikuje ve vztahu ke svému okolí. Právní normy, které v této komunitě vznikly, a které byly na počátku jejich hypotetické existence velmi jednoduché, byly postupem času a v souvislosti s tím, jak se ona komunita vyvíjela, dále rozvíjeny. Výsledkem je pak propracovaný systém římského práva, který k nám promlouvá dodnes. Předkládaná práce se snaží vystihnout základní procesy při formování římského národa a při jeho cestě k definici římského občanství. V případě Římanů se ale nemůžeme přidržet jednoduchých definičních znaků, jako je jazyk (protože latinský jazyk sdílely i další národy starověké Itálie) nebo náboženství (protože antický polyteismus prostupoval jednotlivými kulturami dané doby) nebo teritorium. Práce tedy otevírá náhledy do průniku římské kultury s těmi starověkými kulturami, s nimiž měla mnoho příbuzného, a které ji do značné míry formovaly a věnuje se i roli náboženství při formování prvotní římské společnosti. Výsledkem je pak pokus o definici římského národa, tedy personálního prostoru pro vznik a vývoj římského práva a přiblížení interakce mezi formálním právním institutem (civitas romana) a živým sociálním organismem (populus romanus).

Teaching English to Adults: Needs Analysis
Kohoutová, Ivana ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je popsat specifické zvláštnosti výuky dospělých studentů anglického jazyka v České republice v souvislosti s jejím členstvím v Evropské Unii. Jazykové vzdělávám' dospělých je zasazeno do kontextu celoživotm'ho vzdělávání. Práce popisuje tři časté typy kurzů anglického jazyka pro dospělé (výuka doma, zkouškové kurzy, firemní kurzy) a pomocí dotazníků analyzuje potřeby dospělých studentů v těchto kurzech. Výsledky analýzy jsou interpretovány s ohledem na práci a přístup učitele k výuce dospělých studentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Interkulturní komunikační kompetence. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka
Uličná, Klára
Interkulturní komunikační kompetence Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka Abstrakt: Cílem předložené dizertační práce je hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka v rámci studijního předmětu Intercultural Communicative Competence vyučovaném na Katedře anglistiky a amerikanistiky Univerzity Pardubice. V úvodu vymezujeme terminologii, kterou v průběhu práce konsistentně využíváme. Následně představujeme potřebná teoretická východiska, a to zejména východiska filosofická a lingvisticko-didaktická, která naznačují pozice, z nichž přistupujeme k diskutovanému fenoménu, tj. fenoménu interkulturality, který v současném globalizovaném světě klade nové nároky nejen na pedagogickou praxi, ale i výzkum. V další části práce je pozornost zaostřena na interkulturní výchovu a vzdělávání s klíčovým cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence. Tematizovány jsou současné trendy interkulturní výchovy a vzdělávání s akcentem na specifika výuky anglického jazyka. Stěžejní část teoretické části práce se zaměřuje na konceptualizaci konstruktu interkulturní komunikační kompetence a její následnou didaktizaci, tj. rozvoj a hodnocení. Empirické šetření zahrnuje dvě fáze: první (vedlejší) fáze je zaměřena na uchopení kontextu...

Mediální výchova z hlediska jazykového vzdělávání na příkladu vyučování francouzštině
Krausová, Alena ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Sládková, Miroslava (oponent)
Cílem této disertační práce je řešení otázky jak připravit budoucí učitele cizích jazyků k četbě a analýze mediálních textů. (Hovořím-li ve své práci o budoucích učitelích, mám tím na mysli učitele druhého stupně ZŠ a třetího stupně, konkrétně gymnázií). Tato problematika dosud nenašla odpovídající místo v přípravě učitelů jazyků, a to i přesto, že se do základních i středních škol v současnosti zavádí předmět mediální výchova, který má porozumění médiím a komunikaci s nimi učit. Mediální výchova, která může být pojímána jako samostatný předmět i jako součást předmětů jiných, především jazykové výuky, tj. mateřského jazyka a jazyků cizích, občanské výchovy, dějepisu, zahrnuje širokou škálu problémů, jako jsou mediální instituce, fungování médií a mediálního trhu, kritické čtení textů, rozpoznávání manipulace, stereotypů atp. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Formální tautologie v češtině
Bílková, Jana ; Uličný, Oldřich (vedoucí práce) ; Hoffmannová, Jana (oponent) ; Giger, Markus (oponent)
V následujících kapitolách se pokusím blíže specifikovat podstatu formálních tautologií, popsat jejich výrazné formální, sémantické i funkční rysy a na základě analýzy jazykového materiálu klasifikovat (z hlediska formálního i komunikačního) jednotlivé typy formálních tautologií užívaných v současné češtině.

Akcelerované neuronové sítě na grafické kartě
Tomko, Martin ; Zachariášová, Marcela (oponent) ; Krčma, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje implementaci aplikace pro simulaci neuronových sítí a její akceleraci za využití grafického procesoru. Aplikace se zaměřuje především na sítě typu Feedforward a jejich učení algoritmem Backpropagation, podporuje však i jiné typy sítí a umožňuje rozšíření o další učící algoritmy. Aplikace také umožňuje zavést do sítě různé poruchy struktury, což je možné využít pro testování odolnosti neuronových  sítí vůči poruchám. Práce je implementována v jazyce C++ za využití OpenCL pro výpočty na GPU. Výsledky akcelerace učení algoritmem Backpropagation byly porovnány s volně dostupnou knihovnou FANN.

Kybernetická bezpečnost z pohledu podnikové informatiky
Kameníček, Lukáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Čermák, Igor (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku kybernetické bezpečnosti podnikatelských subjektů. Hlavním cílem diplomové práce je v souvislostech, v českém jazyce a méně technickou formou sestavit ucelený přehled problematiky kybernetické bezpečnosti týkající se českých podnikatelských subjektů. Práce nejprve identifikuje aktuální kybernetické hrozby, podložené příklady skutečných incidentů. Na základě hrozeb definuje kategorie podnikatelských subjektů, které jsou hrozbami ohroženy, a s ohledem na český právní řád analyzuje povinnosti kybernetickou bezpečnost při podnikání zajišťovat. Dále jsou jednotlivým kategoriím doporučena opatření nad rámec zákonných povinností a doporučeny typy testů, kterými je možné úroveň kybernetické bezpečnosti prověřit. Výstupem je i metodická pomůcka pro snazší porozumění kybernetické bezpečnosti v podnicích, která získané informace a souvislosti sumarizuje do ucelených tabulek. Očekávaným přínosem práce je, že souhrnné poznatky poslouží pro zvýšení úrovně IT bezpečnosti u českých podnikatelských subjektů.