Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,822 záznamů.  začátekpředchozí28813 - 28822  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.71 vteřin. 

Doping ve sportu
Procházková, Barbora ; Jebavá, Jana (oponent) ; Bednář, Miloš (vedoucí práce)
4 Abstrakt Název: Doping ve sportu Title: Doping in Sport Cíl práce: Zpracovat informace o dopingu, antidopingových pravidlech, zakázaných látkách, postizích, dopingových kontrolách, etice a výchově ve sportu. Obsáhnout příčiny a důsledky dopování, pokusit se nalézt konsensus mezi represí a prevencí jako možného řešení dopingové situace a na vybraných dopingových kauzách poukázat na praktický průběh dopingového přečinu. Metody: Diplomová práce je teoretického charakteru, používá kvalitativní metody: interpretuje, komparuje a analyzuje texty získané rešerší. Ze získaných podkladů vyvozuje závěry. Výsledky: Diplomová práce poukazuje na problematiku dopingu ve sportu z různých úhlů pohledu na věc. Poukazuje na sportovně - právní vztah dopingu, etické hledisko, medicínský aspekt vlivu dopingu na sportovce a na konkrétních případech ukazuje postup v případě dopingového přečinu. Klíčová slova: Doping - antidopingová politika - olympismus - fair play - etika sportu

Metody molekulární a buněčné biologie ve výuce na středních školách
Blaha, Milan ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Výuka buněčné a molekulární biologie je omezována finančními a materiálními limity i nedostatkem odborného vzdělání. Tyto problémy mohou být překonány spolupráci školy s vědeckou institucí nebo univerzitou. Vědci vyučují ve vybraných kurzech pořádaných pod záštitou střední školy, případně umožňují žákům vyššího sekundárního vzdělávání stáže na svých pracovištích. Prvním cílem této práce je popsat vlastnosti letní školy, které její účastnici považují za klíčové. Druhým cílem je provést čtyři laboratorní cvičení zaměřená na molekulární biologii v rámci zájmového kroužku vzniklého při gymnáziu. Výsledky kvalitativního šetření provedeného mezi účastníky letní školy ukázaly na význam lidí stejného zájmu. Žákovské hodnocení laboratorních úloh uskutečněných v zájmovém kroužku ukázalo, že tyto úlohy jsou proveditelné a žáky pozitivně přijímány. Práce rovněž poukazuje na význam spolupráce mezi školou a akademickou sférou. Klíčová slova: molekulární biologie, DNA, střední školy, nadaní žáci

Koučování - součást profesního rozvoje
Říhová, Jana ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou koučování jako součástí profesního rozvoje. Její první část se zabývá teoretickými východisky koučování. Jsou zde souhrnně popsány definice, s nimiž se lze v odborné literatuře setkat. Pozornost je věnována i historickým a filozofickým základům koučování. Po prezentaci těchto základních informací práce vymezuje koučování vůči jeho příbuzným oborům jako je poradenství, školení, mentoring nebo psychoterapie. V samostatné kapitole je pojednáno o procesu koučování, jeho principech, etapách a základních modelech. V krátkosti jsou zmíněny dva základní typy koučování. Obsáhlejší kapitola je věnována osobnostním charakteristikám kouče a jeho funkci v závislosti na postavení ve firmě. Závěr první části se zaměřuje na problematiku etiky v procesu koučování. Druhou polovinu práce tvoří část praktická, v níž jsou zpracovány dva výzkumy - kvalitativní a kvantitativní. V rámci kvalitativního výzkumu byly v polostrukturovaných rozhovorech získávány informace a názory o koučování od předních českých koučů. Kvantitativní výzkum se soustřeďuje na analýzu vnímání efektivity metody koučování osobami, kteří ji ve svém profesním životě využily jako klienti.

Srovnání efektu cvičení na pevné podložce a balančních plochách pomocí Myotestu u hráčů ledního hokeje sedmé třídy
Sýkora, Adam ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Arnošt, Pavel (oponent)
SROVNÁNÍ EFEKTU CVIČENÍ NA PEVNÉ PODLOŽCE A BALANČNÍCH PLOCHÁCH POMOCÍ MYOTESTU U HRÁČŮ LEDNÍHO HOKEJE SEDMÉ TŘÍDY Cíle: Porovnat průběh a efekt cvičení za využití nestabilních ploch a bez nich pomocí terénního akcelerometru (Myotest). Metody: U cvičení s obdobným pohybovým vzorem byla provedena kvalitativní a kvantitativní komparace zátěžových parametrů pomocí terénního akcelerometru. Kvantitativní zátěžové parametry byly hodnoceny pro jednotlivé pohyby jako střední hodnoty z většího množství opakování při intraindividuální hodnocení. Na srovnávané cviky byli probandi adaptováni z probíhaného tréninkového procesu. Výsledky: Z výsledků získaných během testování vyplývá, že měřená síla a výkon nebyly vždy přesně dle stanovených hypotéz. Stanovené hypotézy byly v některých případech zcela potvrzeny (např. u VR u pokleku ve výpadu byla hodnota síly na podložce 994,4 N a na bosu 1154 N. Rozdíl je tedy 159,6 N, což je asi 16 %), v jiných naopak zcela zamítnuty (např. u KŠ u pokleku ve výpadu byla hodnota výkonu na podložce 730 W a na bosu 1172 W. Rozdíl je tedy 442 W, což je asi 60 %). Výjimečně nastala situace, kdy nebylo možné hypotézu ani potvrdit, ani zamítnout (např. H2: u dřepu byly naměřené hodnoty výkonu na podložce u třech probandů záporné (JP -70 W, VR -72,2 W, JS -12 W), u dalších dvou pak...

Incentivní cestovní ruch v segmentu mládeže
VAŠKOVÁ, Jana
Předkládaná práce se zabývá problematikou incentivního cestovního ruchu. Nejprve je věnována pozornost obecnému teoretickému vymezení incentivního cestovního ruchu a následně je problematika aplikována na segment mládeže. Pro zvolený segment je práce hlouběji zacílena na specifickou oblast incentivního cestovního ruchu {--} motivační cestovní ruch. Pro konkrétní skupinu produktů motivačního cestovního ruchu jsou popsány hlavní činitelé vstupující do motivačního procesu. Celá oblast motivačního cestovního ruchu je zacílena na české prostředí. Součástí práce byla příprava a realizace konkrétního produktu {--} vstupního adaptačního kursu. Teoretické poznatky jsou doloženy praktickými studiemi: vyhodnocení kvantitativního a kvalitativního výzkumu a zpracování případových studií konkrétních produktů.

Retrospektivní pohled na vývoj kompetencí dětské sestry na lůžkových odděleních
ŠIMKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá nejen otázkou kompetencí dětských sester a jejich vývojem, ale rovněž podmínkami přípravy na výkon povolání dětské sestry. V ošetřovatelství představují kompetence potřebnou způsobilost k vykonávání sesterského povolání. Představují pro tuto oblast znalosti, dovednosti a postoje, které jsou získávány v rámci vzdělávání. Jedním ze způsobů, jak získat způsobilost k povolání dětské sestry, je v dnešní době vysokoškolské studium. Druhý způsob je specializační vzdělání, ovšem za předpokladu, že zájemce splňuje podmínky k přijetí a získal odbornou způsobilost k výkonu povolání všeobecné sestry. Stanovení kompetencí sester v České republice je legislativně upraveno zákonem č. 96/2004 Sb., o získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů, poslední vyhláška o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků je č. 55/2011 Sb. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje průřez historií pediatrie a ošetřovatelství, vybrané kapitoly ze zdravotnické legislativy a vývoj dětského oddělení českobudějovické nemocnice. Pro praktickou část jsem zvolila kvalitativní výzkumné šetření a to metodou dotazování dětských sester. Výzkumný soubor tvořilo 10 sester, které pracují nebo pracovaly na lůžkovém dětském oddělení. Celkem byly v práci stanoveny tři cíle. Prvním úkolem bylo zjistit vývoj kompetencí dětské sestry. Druhým cílem bylo zjistit rozsah kompetencí dětské sestry v současnosti. V poslední části mé práce jsem zjišťovala, zda dětské sestry znají své kompetence. Z výzkumného šetření vyplynulo, že se kompetence vyvíjely. Velký podíl na tomto vývoji má technický rozvoj v medicíně, nové poznatky v léčbě a používání moderních diagnostických metod a také stále se zvyšující vzdělávání sester. Výsledky výzkumného šetření mohou posloužit pro odbornou veřejnost na pediatrických kongresech a k publikaci v odborných časopisech.

Epidemiologická situace ve výskytu svrabu v České republice v letech 2003 - 2012
KUCHAŘOVÁ, Eliška
Teoretická část diplomové práce, která byla vytvořena na základě studia odborné literatury, podává přehled o onemocnění svrabem, o epidemickém výskytu tohoto onemocnění, o jeho přenosu, klinickém průběhu, diagnostice a také léčbě. Praktická část byla zpracována retrospektivně na základě kvalitativního výzkumu, sekundární analýzou dat. Tato data byla získána z publikací Státního zdravotního ústavu v Praze a Ústavu zdravotnických informací a statistiky České republiky. Cílem této práce bylo analyzovat trend výskytu svrabu v České republice za období deseti let (2003 2012). Praktická část této práce obsahuje informace týkající se trendů výskytu svrabu v jednotlivých krajích České republiky, výskytu svrabu podle věku, pohlaví, kolektivu, sezónního indexu, epidemického výskytu nebo o výskytu svrabu jako nemoci z povolání. Na základě získaných informací a dat byl vyhodnocen výskyt svrabu proložením trendu regresní přímkou a následným zjištěním korelací za pomoci metody výpočtu korelačního koeficientu. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že registrovaný výskyt onemocnění svrabem má od počátku sledovaného období (tzn. od roku 2003) spíše klesající charakter. Dle sezónního indexu bylo ve sledovaném období toto onemocnění nejčastěji zaznamenáváno v měsíci říjen. Naopak nejnižší počet onemocnění byl zaznamenáván v měsíci červen. Nejvyšší nemocnost byla ve sledovaném období zaznamenávána v Ústeckém kraji, kde specifická nemocnost činila téměř 50 případů na 100 000 obyvatel. Svrab jako nemoc z povolání patří mezi nejčastěji hlášená přenosná a parazitární onemocnění v České republice, a to především u zdravotních sester a ošetřovatelek v domovech důchodců, na interních odděleních a v ústavech sociální péče. Nejvyšší nemocnost byla ve sledovaném období zaznamenávána ve věkové kategorii 5 9 let, kde existovala silná přímá lineární závislost mezi výskytem svrabu a věkem. Výskyt epidemií svrabu v České republice v období let 1965 - 2012 měl dva hlavní vrcholy a to v roce 1970 a 1993.

Psychologické aspekty čtenářství a jeho ontogeneze
Andrlová, Lenka ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá tématem čtenářství. Formou kvalitativního výzkumu mapuje četbu žáků středního odborného učiliště a nástavbového studia, tedy mladých lidí ve věku 1 5 - 3 2 let. Zabývá se především dvěma tématy, a to procesem četby (výběrem knihy, četbou knihy a dozníváním knihy) a čtenářským vývojem. Formou individuálních rozhovorů pak zachycuje jemné aspekty čtenářství a prožitků, z něj plynoucích. Dále charakterizuje jednotlivá čtenářská stadia v závislosti na fyzickém věku čtenáře.

Skupinová práce dětí na základní škole z genderového hlediska
Bezděková, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valdrová, Jana (oponent)
Cílem práce je zjistit, jestli existují rozdíly v činnostech, které vykonávají žáci a žákyně prvního stupně ve skupině dětí stejného pohlaví oproti smíšené skupině, ve které skupině a proč se jim subjektivně lépe pracuje, podle čeho si vybírají spolužáky/spolužačky do pracovních skupin a jestli svoje názory mění podle zadání úkolu. Teoretická část práce se věnuje genderové i pedagogické oblasti. Zabývá se genderovou socializací, genderovými stereotypy a předsudky, charakteristikou žáka/žákyně školního věku, důležitostí vrstevníků a vrstevnic v tomto období i genderovou socializací ve škole. Tato část práce se také zamýšlí nad výhodami a nevýhodami koedukace a segregace a zaměřuje se také na skupinové vyučování, které porovnává s frontálním. Praktická část práce popisuje výsledky kvalitativního výzkumu provedeného ve čtvrté třídě základní školy. V rámci tohoto výzkumu byly děti během výuky třikrát rozděleny do pracovních skupin a měly za úkol řešit zadanou práci pokaždé ve třech různých předmětech - matematice, českém jazyce a nauce o světě. Děti nejprve pracovaly ve stálých skupinách tak, jak jsou zvyklé pracovat vždy; podruhé byly rozděleny na dívčí a chlapecké skupiny a potřetí si mohly samy vybrat obsazení skupin podle svých preferencí. Následně jsem s dětmi vedla polostrukturované rozhovory.

Informovanost matek o psychomotorickém vývoji fyziologického novorozence
LUSKOVÁ, Michaela
Každá matka se chce svému dítěti věnovat jak nejlépe dokáže. Obzvlášť v novorozeneckém období je její péče velmi důležitá a může ovlivnit další vývoj dítěte. Je důležité, aby matky byly dostatečně informované o psychomotorickém vývoji novorozence a věděly, že se s podporou dá začít již od první chvíle po porodu. Teoretická část práce je zaměřena na poznatky psychomotorickém vývoji novorozence a kojence, o smyslovém vnímání novorozence, jeho schopnostech, důležitosti prvního kontaktu matky s novorozencem po porodu. Praktická část se zabývá znalostmi rodiček o správném vývoji dítěte v novorozeneckém věku. Dále jsou v praktické části zpracovány rozhovory s porodními asistentkami, které vedou předporodní kurzy. Ke zpracování problematiky a dosažení daných cílů byla zvolena metoda kvantitativního i kvalitativního výzkumného šetření. Kvalitativní výzkumné šetření probíhalo pomocí hloubkových rozhovorů. Byly stanoveny dva cíle a s nimi související hypotéza a výzkumná otázka. Prvním cílem bylo zjistit, zda jsou matky na oddělení šestinedělí informovány o psychomotorickém vývoji fyziologického novorozence a druhým cílem bylo zjistit, zda porodní asistentky v rámci předporodních kurzů mají zájem o edukaci těhotných žen o psychomotorickém vývoji novorozence. Oba dva cíle byly splněny.Byla položena jedna hypotéza a jedna výzkumná otázka. Hypotéza 1 zní ?Matky na oddělení šestinedělí jsou informovány o psychomotorickém vývoji novorozence? a výzkumná otázka ?Do jaké míry jsou porodní asistentky ochotny zařadit edukaci matek o psychomotorickém vývoji novorozence v rámci předporodních kurzů??. Hypotéza 1 nebyla potvrzena a v druhé části výzkumného šetření bylo zjištěno, že tři ze čtyř porodních asistentek nejsou ochotny zařadit problematiku psychomotorického vývoje novorozence do svých předporodních kurzů. Na základě teoretické části byla sestavena brožurka pro matky, která shrnuje základní informace o psychomotorickém vývoji novorozence.