Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 298 záznamů.  začátekpředchozí285 - 294další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání tradiční výroby piva s moderními technologiemi
FLOSOVÁ, Anna
Předložená bakalářská práce se zabývá porovnáním tradiční výroby piva s moderními technologiemi. Z obsáhlé teorie technologie výrovy piva je těžiště práce věnováno pivovarským kvasinkám a procesu kvašení piva, které v průběhu vývoje výroby piva zaznamenaly největší pokrok. Kapitola zpracovávající pivovarské kvasinky se zabývá jejich taxonomií, morfologií a cytologií, složením, rozmnožováním a druhy pivovarských kvasinek, kde jsou charakterizovány kvasinky pro spodní a svrchní kvašení. Téma dále zpracovává sbírky pivovarských kvasinek a stresové faktory kvasinek. Ve stěžejní kapitole o kvašení mladiny, je zpracováno hlavní kvašení s uvedením průběhu a faktorů hlavního kvašení a použitých technologií. V dalších částech kapitoly je pojednáno o dokvašování a zrání piva a kvašení a dokvašování ve velkoobjemových nádobách s bližší specifikací výroby piva v cylindrokónických tancích (CKT).
Využití logistiky ve výrobním podniku
BODLÁKOVÁ, Alena
Tato bakalářská práce se zabývá využitím logistiky ve výrobním podniku Městský pivovar PLATAN s. r. o. Podává pohled na současný stav spotřeby alkoholických i nealkoholických nápojů v České republice, kde je patrný trend rostoucí spotřeby nealkoholických nápojů a nealkoholických piv. Pivo má na spotřebě alkoholu v Čechách největší podíl. Dále je zde prezentována strategie pivovaru Platan, která by měla být taková, aby vedla alespoň k udržení pozice na trhu, které podnik dosáhl. Pro zjištění pozice pivovaru na trhu byla provedena analýza konkurenčního prostředí.Tato práce také popisuje materiálový a informační tok v podniku. Materiálový tok je popsán z hlediska vstupů, vlastní výroby, výstupů a zpětné logistiky. Podle výsledků uvedených v této práci, mají největší požadavky na služby poskytované pivovarem odběratelé působící v gastronomii. Na základě dotazníkového šetření byly sestaveny standardy poskytování služeb v pivovarnictví. Na závěr bylo zkoumáno zajištění distribuce a byla posouzena možnost využití vlastní dopravy ve srovnání s dopravou externí.
Analýza obalových technologií pro balení nápojů u vybraného potravinářského podniku
PROKOP, Zdeněk
Obalové technologie zahrnují široké spektrum možností. Každý produkt lze balit několika různými způsoby, aby i přesto nakonec mohly být unifikovaně naloženy do návěsu, přívěsu, kontejneru nebo jiné manipulační jednotky vyššího řádu. Samotné obalové prostředky rovněž podléhají balení a transportům před svou vlastní aplikací. Pivovar (charakterizovaný subjekt) je znám svým tradičním způsobem výroby. Výběr surovin a technologické procesy jsou sveřepě zachovávány. V současném tržně orientovaném hospodářství však nelze přehlížet dynamicky se měnící požadavky odběratelů a spotřebitelů. Projevují se zejména v nárocích na spotřební a přepravní obaly. Drsná konkurence v segmentu spotřebního zboží, do níž náleží i pivo, vyzývá k potřebě se odlišit od ostatních a vytvořit přidanou hodnotu atraktivním designem, vysokou funkčností, spolehlivostí a inovací obalových jednotek. Trh s pivem v České republice vykazuje charakteristické rysy. Je konzervativní, invariantní, stabilní a specificky rozsáhlý, avšak nasycený. Saturovanost nutí tuzemské výrobce koncentrovat větší či menší část svých sil do exportních trhů. Je tedy nezbytné měnit a vylepšovat obalové systémy, např. modernizace lahvových linek, zdokonalení stávajících či zavedení zcela nových obalových technologií.
Marketingová strategie Měšťanského pivovaru v Poličce a.s.
Navrátilová, Pavla ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Geschmay, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na marketingovou strategii Měšťanského pivovaru v Poličce a provádím její analýzu pomocí marketingových nástrojů. Na jejím základě dávám pivovaru doporučení, jak svoji marketingovou strategii vylepšit. V teoretické části práce blíže seznamuji se strategickým marketingem a jednotlivými nástroji a metodami použitými v bakalářské práci.
Postavení pivovarnického průmyslu v ČR
Baxa, Milan ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Volšta, Milan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat pivovarnický průmysl v České republice a posoudit nejnovější trendy v pivovarnictví v současnosti. Práce je členěna do pěti kapitol. První kapitola charakterizuje postavení pivovarnického průmyslu v národním hospodářství ČR. Stěžejní částí práce je druhá kapitola, která analyzuje produkci piva a strukturu odvětví v ČR. Export českého piva do zahraničí je popsán ve třetí části. Čtvrtá kapitola práce posuzuje produkci piva ve světě a postavení ČR ve světové produkci a exportu piva. Pátá kapitola se zabývá porovnáním spotřeby piva a vína, které je v současnosti největším konkurentem piva na trhu.
Segmentace trhu piva
Brázdová, Zuzana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá Segmentací trhu piva v Jihočeském kraji. Cílem práce je na základě primárních a sekundárních dat analyzovat spotřební trh piva a na základě vybraných metod odhalit diference mezi spotřebiteli na tomto trhu. Teoretická část zahrnuje obecný popis segmentace trhu a marketingového výzkumu. Praktická část obsahuje vlastní primární výzkum a proces odkrývání segmentů. V závěru práce jsou uvedeny charakteristiky odkrytých segmentů a nastínění možnosti jejich oslovení.
Ocenění Rodinného pivovaru BERNARD, a. s.
Voplakal, Tomáš ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Hejduková, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá oceněním podniku Rodinný pivovar BERNARD, a. s., který sídlí v Humpolci a velikostí se řadí k menším pivovarům. V roce 2001 se management firmy rozhodl použít k financování dalšího růstu venture capital. Cílem diplomové práce je prostřednictvím komplexního řešení indikovat tržní hodnotu podniku k 1. 1. 2009, jež z definice Mezinárodních oceňovacích standardů vychází jako odhad. Nalezená hodnota bude zajisté reflektovat vliv vstupu strategického partnera. Účel ocenění, které bude nezávisle provedeno dvěma přístupy - metodou DCF APV (na základě analýzy výnosů) a metodou srovnatelných podniků (založenou na analýze trhu), spočívá ve zjištění hodnoty pro vlastníky a věřitele, např. kvůli případnému prodeji pivovaru. Diplomová práce se pro lepší orientaci čtenáře v textu strukturuje do šesti kapitol, které zahrnují základní informace o podniku, strategickou analýzu, finanční analýzu, generátory hodnoty, finanční plán a vlastní ocenění. Uvedené tematické celky se dále člení na podkapitoly. Napříč textem jsou využívány mimo jiné pokročilé statistické metody, sloužící k úspěšnému naplnění vytčeného cíle.
Restaurační minipivovary a rodinné pivovary v podmínkách České republiky
Pojmanová, Kateřina ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Nožička, Břetislav (oponent)
První část práce je věnovaná malým a středním podnikům, jsou zde obsaženy jejich definice, charakteristiky, vývoj, výhody a nevýhody spojenectví či možnosti poskytnutí různých druhů podpor pro malé a střední podniky. Další část práce se již zaměřuje na restaurační minipivovary a rodinné pivovary v ČR. Je zde zmíněna nejen historie piva a historie minipivovarů, ale i technologie výroby piva, rozdělení pivovarů dle velikosti či trendy v tomto rozvíjejícím se oboru. Dále je zde kapitola věnovaná ekonomické stránce v konkrétním restauračním minipivovaru, kde je provedena SWOT analýza, rozebrány jednotlivé nákladové položky týkající se výroby piva, přiblížena metoda stanovení ceny v tomto podniku a poslední část upozorňuje na spotřební daň z piva. Závěr práce je věnován vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo zaměřené na různé aspekty související s tímto tradičním oborem.
Finanční projekt nové firmy
Švolba, Martin ; Krauseová, Jaruše (vedoucí práce) ; Heřman, Jan (oponent)
Tento projek se zabývá možností založit si novou firmu na vývoz jedoho z méně známých českých piv do zahraníčí,konkrétně do Velké Británie.Práce se snaží o co nejreálnější střednědobý odhad vývoje této firmy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 298 záznamů.   začátekpředchozí285 - 294další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.