Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 307 záznamů.  začátekpředchozí282 - 291dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Segmentace trhu pleťové kosmetiky
Fialová, Zdeňka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je objevení nejvýznamnějších diferencí nebo podobností ve spotřebním chování uživatelů pleťových krémů. Na základě těchto zjištěných diferencí nebo podobností nalézt, popsat a rozvíjet segmenty spotřebitelů. Dalším důležitým cílem je vypracovat marketingová doporučení pro jednotlivé segmenty. Praktická část práce obsahuje popsání a vysvětlení procesu segmentace. Analytická část zahrnuje charakteristiku trhu pleťové kosmetiky v České Republice a analýzu dat Market&Media&Lifestyle. Praktická část se zaměřuje na vlastní proces segmentace s využitím dotazníkového šetření a programu IBM SPSS Statistics. Výstupem práce je objevení tří segmentů a navržení adekvátní marketingové strategie pro tyto segmenty.
Segmentace evropského trhu s ohledem na postproduktivní složku obyvatelstva
Rudá, Eliška ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
V diplomové práci je popsán a demonstrován první krok hierarchického přístupu k mezinárodní marketingové segmentaci na úrovni zemí. Po teoretickém úvodu, který postihuje metodologickou i statistickou stánku segmentace a sekundární datové zdroje, je názorně provedena shluková analýza. Výsledkem je rozčlenění třiceti evropských zemí do pěti segmentů s ohledem na postproduktivní složku obyvatelstva. Vzniklé segmenty jsou následně charakterizovány a interpretovány. Jejich využitelnost je ukázána na příkladu třech stanovených výzev Evropského roku 2012, který je věnován aktivnímu stárnutí.
Segmentace trhu piva
Koulová, Tereza ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá segmentací trhu piva v České republice. Záměrem je zjistit, zda se odkryté segmenty od sebe navzájem odlišují nebo zda existuje pouze jeden dominantní segment. Práce je rozdělena do dvou částí, z čehož první je metodologicko-teoretická a druhá praktická. V teoretické části jsou popsány jednotlivé složky marketingové strategie, tj. segmentace, targeting a positioning. Ve druhé části práci jsou analyzovány veřejně dostupné zdroje, poté je zpracována obsahová analýza televizních spotů a tištěné reklamy s pivní tématikou. Hlavním obsahem praktické části je zhodnocení vlastního kvantitativního výzkumu, na jehož základě jsou prostřednictvím statistického programu SPSS odkryty jednotlivé segmenty. Výsledkem je deskripce jednotlivých segmentů a navržení vhodných marketingových doporučení.
Hodnocení a klasifikace zemí EU s využitím demografických údajů
Brabcová, Petra ; Löster, Tomáš (vedoucí práce) ; Vltavská, Kristýna (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje klasifikaci členských zemí Evropské unie podle demografických ukazatelů. Hodnotí také vývoj v jednotlivých zemích podle absolutních demografických ukazatelů. Ve většině zemí se v roce 2008 narodilo méně dětí a zemřelo méně lidí než v roce 1993. Ve všech zemích vzrůstá naděje na dožití. Relativní demografické ukazatele jsou použity ve shlukové analýze pro rozdělení zemí do skupin podle vzájemné podobnosti. V této práci jsou použity dvě metody, hierarchický způsob shlukování, metoda nejvzdálenějšího souseda a Wardova metoda, a u obou Eukleidova vzdálenost. Metoda nejvzdálenějšího souseda rozdělila v roce 1995 patnáct členských zemí do čtyř shluků, v roce 2004 dvacet pět členských zemí do šesti shluků a v roce 2007 dvacet sedm členských zemí do šesti shluků. Wardova metoda rozdělila zmíněný počet zemí v roce 1995 do tří shluků, v roce 2004 do šesti shluků a v roce 2007 do tří shluků.
Využití statistických metod při zjišťování socioekonomického potenciálu vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
HLAVSOVÁ, Veronika
V této práci jsem se zaměřila na využití statistických metod při zjišťování socioekonomického potenciálu mikroregionu Prachatice. Provedla jsem množství šetření, např. zjištění struktury souboru dle jednotlivých ukazatelů, posouzení socioekonomických podmínek, zjištění asociace mezi vybranými ukazateli, srovnání názorů občanů a zástupců obcí, nalezení zdrojů financování obcí a analýzu trvale udržitelného života v obcích. K analýze dat jsem využila především četností, kontingenčních tabulek a shlukové analýzy. Podařilo se mi prokázat souvislost mezi většinu z vybraných znaků. Dále jsem zjišťovala spokojenost respondentů s obslužností obce, názory na příčiny slabosti obcí, názory na projev hospodářské slabosti obcí a názory na možnosti zlepšení života v obcích. Poté jsem se rozhodla porovnat názory občanů a zástupitelů obcí. U názorů občanů a zastupitelů obcí mě ještě zajímaly názory na hospodářskou slabost obcí. Většina občanů i zástupitelů obcí vnímají obce zcela nebo zčásti jako hospodářsky slabé. S obslužností obcí jsou však občané a zástupitelé obcí většinou spokojeni. Příčiny a projev hospodářské slabosti obcí nevnímají občané ani zástupitelé obcí jako silný, s výjimkou nízkého podílu vysokoškolsky vzdělaných lidí, což zastupitelé obcí vnímají jako silnou příčinu hospodářské slabostí obcí. Za největší možnost zlepšení života v obcích je považováno posílení cestovního ruchu a služeb. Porovnáním názorů občanů a zástupitelů obcí zvlášť by podle názorů občanů přispělo ke zlepšení života v obcích posílení turistického ruchu a podle názoru zástupitelů obcí posílení živnostenké činnosti.
Využití metod shlukové analýzy při srovnání regionů z hlediska jejich rozvojového potenciálu
JIŠA, Pavel
V pěti tematických oblastech byla provedena shluková analýza, jenž je jednou z vícerozměrných statistických metod. Na základě sledovaných ukazatelů v tematických oblastech byly identifikovány hlavní, podstatné rysy a odlišnosti vybraných regionů. Na základě výsledků z kvantitativních analýz byla provedena SWOT analýza a vypracovány doporučení pro zvýšení jejich atraktivnosti.
Hodnocení úrovně individuální turistiky ve vybraném regionu Jihočeského kraje
KRÁLOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce hodnotí úroveň a vývoj agroturistiky v rámci jihočeského kraje. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření a následně zpracován vybranými statistickými metodami.
Metody pro stanovení počtu shluků ve statistických programových systémech
Řezanková, H. ; Húsek, Dušan
Příspěvek je věnován problematice stanovení optimálního počtu skupin objektů při shlukování pomocí různých metod implementovaných v komerčních statistických programových systémech. Možné přístupy jsou ilustrovány na úloze nalezení skupin poslanců ruského parlamentu na základě výsledků hlasování v roce 2004. Jsou porovnávány možnosti programových systémů S-PLUS, SAS, SPSS a SYSTAT.
Informační shlukování kategoriálních dat
Hora, Jan
Shlukování kategoriálních dat je často řešeno hledáním tzv. latentních tříd pomocí EM algoritmu. Tento přístup ovšem závisí na počátečním řešení a naráží na problém neidentifikovatelosti směsi. Popisovaná metoda vyhledává shluky nikoliv jako jednotlivé komponenty směsi jako v případě latentních tříd, ale jako podsměsi vzniklé sloučením několika jednoduchých tříd z odhadnuté distribuční směsi s vyšším počtem komponent. Extrémní variantou takové směsi může být jádrový odhad, jehož optimální vyhlazení je v práci popsáno. V práci je dále představena metoda hierarchického shlukování s kritériem nejmenší informační ztráty.
Metody identifikace počtu shluků a odlehlých hodnot implementované v profesionálních statistických programových systémech
Řezanková, H. ; Húsek, Dušan
Příspěvek se zabývá možnostmi stanovení optimálního počtu skupin objektů a nalezení odlehlých objektů při shlukování pomocí různých metod implementovaných v komerčních statistických programových systémech. V uvedeném příkladu je cílem nalézt skupiny podobných binárních proměnných. Použita je shluková analýza (hierarchická, k-medoidů, fuzzy, dvoukroková), vícerozměrné škálování, faktorová analýza (FA) a Booleovská FA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 307 záznamů.   začátekpředchozí282 - 291dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.