Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace pro konkurenční zpravodajství stavební společnosti
Seďová, Erika
Bakalářská práce mapuje prostředí konkurenčního zpravodajství. Popisuje informační zdroje a procesy konkurenčního zpravodajství. Práce navrhuje strukturu systému pro konkurenční zpravodajství ve stavební firmě. Navrhnutá struktura byla implementována formou webové aplikace.
Konkurenční analýza předních ICT firem na českém trhu
Dvořák, Oskar ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce pojednává o oboru Competitive Intelligence ve vztahu k možnostem aplikace jeho metod a nástrojů pro konkurenční analýzu tržního prostředí s využitím moderních virtuálních sociálních sítí. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tržního prostředí ICT firem s využitím Porterovy analýzy a dále na popis vybraných nástrojů a metod sloužících ke zpracování nestrukturovaných dat a analýze sociálních sítí. Praktická část vychází z reálného projektu, který probíhal od začátku března 2013 ve společnosti IBM Česká republika, spol. s r. o. Na něm jsou demonstrovány současné možnosti využití potenciálu informačních technologií v oboru Competitive Intelligence.
Competitive Intelligence HF Czechforge
Nejtek, Petr ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Strádal, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na možnost řešení konkurenčního zpravodajství, neboli Competitive Intelligence v malých a středních firmách, přičemž praktická část navrhuje konkrétní řešení pro středně velký výrobní podnik. Teoretická část práce přináší úvod do oblasti Competitive Intelligence a Business Intelligence, základní technologický přehled a popis cyklu konkurenčního zpravodajství. Součástí práce je také definice malého a středního podnikání, neboť podíl tohoto podnikání v České republice je z hlediska počtu firem zcela většinový. V praktické části jsou nejdříve představeny relevantní informační zdroje pro malé a střední podniky a vybrané Business Intelligence nástroje dostupné pod licencí Open-source a Software as a Service. Následně je popsáno možné využití těchto analytických software pro konkurenční zpravodajství. Ve finální části práce je naznačeno řešení pro firmu HF Czechforge s.r.o., které sestává jak z Business Intelligence, tak Competitive Intelligence. Přínosem práce je výběr a návrh řešení implementace technologií uživatelsky nenáročného Business Intelligence a Competitive Intelligence, které firmě pomůže získat lepší přehled o své firmě, konkurenčním prostředí, při zachování přijatelných nákladů.
Využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky
Novák, Miroslav ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá Competitive Intelligence, mnohdy označovaným také jako konkurenční zpravodajství, které představuje v českých podmínkách méně známou avšak postupně se rozvíjející disciplínu. Podstatou diplomové práce je aplikace metod Competitive Intelligence v podmínkách společnosti spadající do kategorie malých a středních podniků. Teoretická část práce poskytuje čtenáři ucelený pohled na pojem Competitive Intelligence. Nejprve je vymezeno strategické řízení, které tvoří základ pro aplikaci metod konkurenčního zpravodajství ve společnosti. Součástí teoretické části práce je také definice malého a středního podniku v českém podnikatelském prostředí, neboť význam tohoto druhu podnikání neustále narůstá i v podmínkách všudypřítomné globální ekonomiky. Tato část práce je psána formou literární rešerše vycházející z dostupné odborné literatury a dalších relevantních zdrojů. Praktická část práce zkoumá podrobněji problematiku Competitive Intelligence v podmínkách tří maloobchodních firem odlišného podnikatelského zaměření. Cílem je na základě zvolených analytických metod navrhnout vhodné řešení v oblasti monitoringu relevantních informačních zdrojů a dalších procesů zpravodajského cyklu pro firmu, jejíž sběr a distribuce informací o konkurenčním prostředí a aktuálním dění na trhu byla shledána jako nedostatečná. Mezi používané metody, které slouží k dosažení daného cíle, patří Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza a analýza dosud uplatňovaného sběru a sdílení informací ve zkoumaných firmách. Přínosem práce je seznámit čtenáře s dostupnými IT nástroji a aplikacemi umožňujícími systematický monitoring relevantních informačních zdrojů či sběr a distribuci informací, a jejichž funkcionalita odpovídá požadavkům a potřebám MSP. Navrhované řešení rovněž vymezuje kompetentní osobu zodpovědnou za realizaci procesů CI a posléze konkrétní činnosti, které by měla vykonávat. Práce by tak měla čtenáři ulehčit rozhodování při výběru vhodných metod v oblasti Competitive Intelligence implementovaných v podmínkách středních a především pak malých podniků.
Využití metod Competitive Intelligence v rodinném podniku
Špírek, Martin ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Tato práce je primárně zaměřena na využití konkurenčního zpravodajství (Competitive Intelligence -- CI) v praxi. Jejím cílem je především využití metod CI v malém rodinném podniku za účelem zvýšení jeho konkurenceschopnosti. K tomuto účelu jsou v práci využity metody pro analýzu získaných informací a to zejména Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Tyto dvě metody umožňují analyzovat jak okolní prostředí podniku, tak i vyhodnocení jeho současné pozice a vymezení vůči konkurenci. Za účelem zvýšení konkurenceschopnosti je v práci také provedena analýza webových stránek firmy a jejích konkurentů, dle předem definovaných kritérií, vycházejících převážně z obecně uznávané metodiky WCAG 2.0. Přínosem této práce v obecné rovině je praktická ukázka možnosti využití metod CI v malém rodinném podniku. V konkrétní rovině je to pak především vyhodnocení jednotlivých provedených analýz, jejich závěry a doporučení, které z nich byly vyvozeny a dále "Návrh strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy". To vše s cílem zlepšit postavení firmy na trhu, zvýšit její konkurenceschopnost a zlepšit její strategické plánování. Vzhledem k tomu, že CI je po teoretické stránce v dnešní době již poměrně známé a dopodrobna popsané v mnoha odborných publikacích a článcích, je zde popsáno a definováno jen velmi stručně ve druhé kapitole. Hlavní část práce je věnována sběru a analýze informací o odvětví a konkurenci a jejich následnému vyhodnocení a tvorbě doporučení. Předposlední kapitola je pak věnována vytvoření návrhu strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Využití sociálních sítí pro Competitive Intelligence v organizaci
Balon, Lukáš ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Nečas, Miroslav (oponent)
Práce slouží jako studie konkurenčního zpravodajství v prostředí sociálních sítí, vypracovaná pro reklamní a marketingovou spolčenost 1.A&B a.s. V práci jsou ve stručnosti charakterizovány základní vlastnosti sociálních sítí včetně nejdůležitějších principu jejich fungování - šíření informací a chování uživatelů - nástin historického vývoje českých i zahraničních sociálních sítí včetně trendu jejich návštěvnosti. Následně jsou na základě výpočtu dopadu sociální sítě na internetovou populaci v ČR zvoleny nejvhodnější sítě pro provedení Competitive Intelligence. Data získaná za účelem konkurenčního zpravodajství jsou poté zanalyzována a vyhodnocena.
Využití sociálních sítí v Competitive Intelligence
Feige, Tomáš ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Švík, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na oblast Competitive Intelligence (konkurenční zpravodajství) s důrazem na nové možnosti ve vztahu k moderním sociálním sítím. Nejprve vyhodnocuje obecnou analýzu aktuálního stavu trhu a následně se podrobně věnuje jednotlivým předním hráčům a jejich klíčovým produktům, čímž poskytuje detailní pohled na celou oblast Competitive Intelligence. V závěru teoretické části se poté soustředí na možnosti využití moderních sociálních sítí a dalších sociálních a soft zdrojů právě pro Competitive Intelligence. Praktická část práce je věnována reálnému projektu, který se uskutečnil ve spolupráci s IBM zkraje roku 2012. Na tomto projektu jsou demonstrovány teoretické poznatky sepsané v úvodní části práce. Vzhledem k absenci obdobných zdrojů může být celá kapitola použita jako referenční model pro budoucí projekty shodného zaměření.
Competitive Intelligence jako zdroj adaptace malých a středních podniků
Střelka, Jindřich ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Papík, Richard (oponent)
Tato práce se zabývá aktuální problematikou realizace Competitive Intelligence procesů v malých a středních podnicích. Pomocí provedeného výzkumu bylo detailně analyzováno, jakým způsobem podniky využívají CI procesy a to zejména s ohledem na velikost firmy, oblast, kde se CI využívá (např. zákazníci, konkurence, aj.) a z pohledu naplnění všech čtyř fází zpravodajského cyklu. Výsledky výzkumu potvrdily, že menší podniky využívají potenciál CI v menší míře, než podniky větší. Kromě detailního prozkoumání, jak podniky pracují s informacemi z okolního prostředí, byly identifikovány problematické oblasti, které podniky v rámci CI procesů podceňují. Na základě výzkumu a teoretické části práce byly stanoveny východiska pro tvorbu systému pro integraci CI procesů tak, aby respektovaly specifika malých a středních podniků. Tento systém byl navržen a otestován pilotní integrací do informačního systému organizace.
Competitive Intelligence a jeho aplikace v logistice
Zgraja, Michal ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Jergon, Roman (oponent)
Práce se zabývá konkurenčním zpravodajstvím (competitive intelligence - CI), které je v českých podmínkách relativně novou a neznámou, ale rozvíjející se disciplínou. Cílem práce je popsat konkurenční zpravodajství, jeho teoretické pozadí, koncepty, postupy a nástroje a ty pak ve vhodné míře aplikovat na vybraný segment českého hospodářství. Kapitoly 1, 2 a 3 se zabývají teoretickým pozadím konkurenčního zpravodajství a jeho začleněním do funkcí podniku. Ve 3. a 4. kapitole jsou popsány některé analytické metody a konkrétní postupy, které CI využívá. Nakonec v 6. kapitole je provedena analýza trhu s logistickými službami v ČR.
Využití metod Competitive Intelligence ve stavebnictví
Vomáčka, Petr ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vejlupek, Tomáš (oponent)
Hlavním tématem této práce je aplikace metod informační a znalostní disciplíny Competitive Intelligence (konkurenční zpravodajství) na stavebnictví České republiky. První část poskytuje ucelený přehled teoretických informací, které jsou nutné k popsání Competitive Intelligence. Od počátku v podobě formalizovaných definic Competitive Intelligence dochází k postupnému zpodrobňování informací o celém oboru až k detailním postupům při aplikaci jednotlivých analytických metod. Jako nejpoužívanější metody jsou uvedeny zejména SLEPT analýza, SWOT analýza, analýza pěti porterových sil, BCG matice a další. Praktická část práce představuje aplikaci postupu a metod Competitive Intelligence na oblast českého stavebního trhu. Specifikuje postupně kroky analýzy (definici cílů, postupů, vytipování a vytěžování informačních zdrojů atd.) a prezentuje její konečný výstup, který je vhodně doplňován popisem práce s informačními zdroji. Kapitolu pak uzavírá shrnutí nejvýznamnějších trendů a faktorů působících ve stavebnictví, které doplňuje doporučení stavebním firmám pro zvýšení konkurenceschopnosti. Nechybí ani důležité shrnutí a charakteristika vybraných informačních zdrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.