Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,608 záznamů.  začátekpředchozí27599 - 27608  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.80 vteřin. 

Preventivní výchova mládeže v oblasti ochrany obyvatelstva na základních a středních školách
HERZÁN, Michal
Bakalářská práce Preventivní výchova mládeže v oblasti ochrany obyvatelstva na základních a středních školách se zabývá historií dané problematiky, vzdělávacím programem a problematikou ochrany za mimořádných událostí v současné době. V praktické části práce je provedeno dotazníkové šetření u žáků základní školy, studentů středních škol a učitelů na základních školách a středních školách zkoumající současný stav vědomostí žáků, studentů i učitelů základních a středních škol preventivní výchovy mládeže v oblasti ochrany obyvatelstva za mimořádných událostí. Cílem práce je zhodnotit dostupnost informací, využívání vydaných příruček a učebnic k předmětu ochrana člověka za mimořádných událostí, historie vzdělávání žáků v oblasti ochrany obyvatelstva a porovnat průnik informací směrem k učitelům, posoudit, zda jsou v dostatečné míře předávány žákům. Hypotéza předpokládá, že vzdělávání žáků základních a středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva je dostatečné, a že žáci základních a středních škol jsou schopni získané poznatky prakticky využít. V bakalářské práci se využívá metodika porovnání, předávání informací směrem od HZSČR k učitelům, resp. žákům na základních a středních školách v oblasti ochrany obyvatelstva, sběr údajů z pěti základních a pěti středních škol v regionu, vždy od 50 žáků a 5 učitelů a vyhodnocení dotazníku na základě odpovědí.

Ochrana obyvatelstva v době mimořádné události nebo krizového stavu se zaměřením na obce v Jihočeském kraji
DOBEŠOVÁ, Jana
Po celou svou dosavadní existenci se lidstvo střetává s mimořádnými událostmi a krizovými situacemi, které ohrožují životy a zdraví lidí, jejich majetek nebo životní prostředí. Lidská společnost se snaží vzniku těchto událostí zabránit, případně minimalizovat jejich následky na přijatelnou míru. V závislosti na stupni svého vývoje proto buduje různě účinné ochranné a obranné mechanismy. V České republice vychází krizové řízení z platných právních norem, které jsou v práci zmíněny. Dále jsou vysvětleny základní pojmy k dané problematice. Hlavní cíle práce jsou: 1.) Porovnání vybraných obcí v Jihočeském kraji mezi sebou a s platnou legislativou. 2.) Provedení průzkumu pomocí dotazníku mezi obyvatelstvem. 1.) Zvolila jsem pět obcí s rozšířenou působností v Jihočeském kraji: Písek, Jindřichův Hradec, Soběslav, Třeboň a Český Krumlov. Postupně jsem všechna města navštívila a domluvila si návštěvu na tamních Městských úřadech s vedoucími oddělení krizového řízení. Vysvětlili mi chod jejich pracoviště a zodpověděli otázky. Soustředila jsem se zejména na tyto skutečnosti: - Způsob varování obyvatelstva a připravovaná ochranná opatření. - Forma vzdělávání občanů, vydávání a distribuce informačních materiálů. - Pořádání přednášek pro školy. - Forma a zpracování krizového plánu. - Složení zvláštních orgánů obcí. 2.) Průzkum byl zaměřen na informovanost obyvatel o systému varování, občanských povinnostech za krizového stavu, principech ochranných opatření a možných zdrojích informací o dané problematice. Průzkum byl proveden mezi zaměstnanci Městských úřadů všech pěti sledovaných obcí a mezi občany dvou měst. Celkem jsem získala 132 vyplněných dotazníků. Z takto získaných dat je v práci uvedeno 8 tabulek a 11 grafů. ZÁVĚR: Městské úřady sledovaných obcí a jejich zaměstnanci věnují oblasti krizového řízení velkou pozornost a dodržují právní normy. Existující rozdíly by mohly být konzultovány a v budoucnosti pomoci ke sjednocení a systému a zkvalitnění spolupráce. Obyvatelstvo je dobře informováno o základních principech sebeochrany.

Komunikace v krizových situacích s médii a veřejností
Brzobohatý, Jan ; Kopecký,, Zdeněk (oponent) ; Rosická, Zdena (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o komunikaci při krizových situacích s médii a veřejností. Základními tématy jsou mimořádné události, jejich definice, klasifikace a poukázání na to, že jsou stále četnější a těší se stále většímu zájmu médií a veřejnosti. Dalším hlavním bodem práce je komunikace. Definice komunikace, její rozdělení, funkce a možné překážky zabraňující efektivní komunikaci. Dále v práci následuje obecný popis médií, jejich funkce v moderní společnosti a vlivu médií na společnost. Část práce je věnována také etice chování médií. Následuje část práce, ve které jsou popsány způsoby varování obyvatelstva při mimořádných událostech v působnosti státu a způsoby informování médií o mimořádných událostech. S tím souvisí potřeba institucí mít vyškolené pracovníky, kteří budou znalí problematiky mimořádných událostí, komunikace obecně a komunikace s médii, mediálního prostředí a kteří budou problematiku před médii a veřejností prezentovat.

Telefonicky asistovaná neodkladná resuscitace prostřednictvím dispečera zdravotnické záchranné služby
LUŠOVSKÁ, Anna
Každému z nás se může kdykoliv přihodit to, že se stane svědkem události, kdy se někdo dostane do situace, která ho může bezprostředně ohrožovat na životě. Pro někoho je samozřejmostí zachovat si chladnou hlavu a bez většího zaváhání je schopen přistoupit k záchraně lidského života. Takových lidí je však méně než těch, kteří vlivem své neznalosti v poskytování neodkladné resuscitace mohou ohrozit šanci na život ostatních tím, že nejsou schopni sami poskytnout základní první pomoc. Operační střediska zdravotnických záchranných služeb znají způsob, jak těmto lidem pomoci v naléhavých situacích a zachovat se správně. Tímto způsobem je poskytování Telefonicky asistované neodkladné resuscitace (dále jen TANR), kdy pracovník operačního střediska je schopen v bezprostředním ohrožení života pomocí telefonního přístroje a spolupráce laika zachránit život člověka blízkého i život člověka zcela neznámého. Tato bakalářská práce ve své teoretické části popisuje činnost zdravotnické záchranné služby, hlavní úkoly a náplň práce operačního střediska a jejich pracovníků. Definuje také pojem Telefonicky asistované neodkladné resuscitace. Popisuje také způsob, jak a v jakých situacích provádět neodkladnou resuscitaci. Výzkum této práce probíhal formou dotazníků na dispečerech Zdravotnických záchranných služeb Moravskoslezského a Zlínského kraje. Dotazník obsahoval otázky, týkající se jejich znalostí a zkušeností v poskytování TANR. Díky tomuto výzkumu jsem došla k závěru, že TANR je pro pracovníky operačních středisek způsob, jak lze v naléhavých situacích pomoci lidem postiženým těžkou život ohrožující situací.

Myslet socialismus bez tanků: diskurzivní analýza pojetí a úlohy svobody slova v různých interpretacích československého roku 1968
Stropnický, Matěj ; Bělohradský, Václav (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Postavením svobody projevu v československém roce 1968 do středu svého zájmu, snaží se práce překonat rozšířený interpretační nihilismus jeho významu plynoucí z traumatu způsobeného příchodem vojsk a následnou okupací. Svobodu slova a její úlohu v osmašedesátém - klíčovou pro nové zhodnocení tehdejších událostí - diskutuje autor srovnáváním různých dobových přístupů i od nich odvinutých interpretačních rámců až do současnosti. Mezi ty základní v práci sledované patří: dogmatický přístup odhalující ve svobodě projevu sdělovacích prostředků během Pražského jara organizovaný zdroj kontrarevoluce; reformní pojetí svobody projevu jako nedílné součásti reformy, ale i jako nástroj jejího prosazení, který se postupně reformátorům vymyká a stává se politickou mocí nekontrolovatelnou kontrolou politické moci; realistickou kritiku svobody projevu dotýkající se tématu odpovědnosti novinářů, přeceňujících svou vlastní úlohu; zkoumá postoje nepojmenovaných, tedy nečlenů komunistické strany, kteří využívají svobody projevu k sebepojmenování a ve vztahu k režimu jako ohnisko subverze; a konečně koncepci radikálně- demokratickou, která pojímá svobodu slova jako integrální předpoklad své politiky, ale zároveň se jejím prostřednictvím pokouší rekonstituovat společnost znovu jako autonomní dějinný subjekt. Práce...

Dolování dat z příchozích zpráv elektronické pošty
Šebesta, Jan ; Žemlička, Michal (vedoucí práce) ; Hnětynka, Petr (oponent)
V předložené práci studujeme možnosti automatického třídění příchozí emailové komunikace. Naším hlavním cílem je rozpoznání informací o nadcházejících workshopech a konferencích, nabídkách práce a vydávaných knihách. Snažíme se vyvinout nástroj, který informace vydoluje z dat získaných z oborových konferencí. Nabídky v konferencích přicházejí ve formě html, rtf, nebo prostého textu, ale informace v nich je zapsána v běžném jazyce. Text{miningovými metodami získáváme informace z běžného textu a ukládáme je ve strukturované formě, kterou je možné jednoduše strojově zpracovávat. Zkoumáme zpusob zpracování pošty člověkem a následně tyto poznatky aplikujeme při tvorbě systému. V průběhu práce řešíme problémy se samotným získáním zpráv, rozpoznáním jazyka a kódování a rozpoznáním typu zprávy. Informace, kterou ze zprávy potřebujeme získat se různí v závislosti na typu zprávy a události, které se týká. Teprve po rozpoznání nosné informace ve zprávě jsme schopni vydolovat data pro zjištěný typ události. Na závěr ukládáme získané znalosti do databáze, která umožňuje rychlou interakci s uživatelem.

Dolování dat z příchozích zpráv elektronické pošty
Šebesta, Jan ; Žemlička, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Michal (oponent)
V předložené práci studujeme možnosti automatického třídění a případného zpracování příchozí emailové komunikace. Naším hlavním cílem je rozpoznání informací o nadcházejících workshopech a konferencích, nabídkách práce a vydávaných knihách. Snažíme se vyvinout nástroj, který informace vydoluje z dat získaných z oborových konferencí. Nabídky v konferencích přicházejí ve formě html, rtf, nebo prostého textu, ale informace v nich je zapsána v běžném jazyce. Text-miningovými metodami získáváme informace z běžného textu a ukládáme je ve strukturované formě, kterou je možné jednoduše strojově zpracovávat. Zkoumáme způsob zpracování pošty člověkem a následně tyto poznatky aplikujeme při tvorbě systému. V průběhu práce řešíme problémy se samotným získáním zpráv, rozpoznáním jazyka a kódování a rozpoznáním typu zprávy. Informace, kterou ze zprávy potřebujeme získat, se různí v závislosti na typu zprávy a události, které se týká. Teprve po rozpoznání nosné informace ve zprávě jsme schopni vydolovat data pro zjištěný typ události. Na závěr ukládáme získané znalosti do databáze, která umožňuje rychlou interakci s uživatelem.

Židé za italského fašismu a osobnost Prima Leviho
Špitálská, Jana ; Helan, Pavel (vedoucí práce) ; Vopatrný, Gorazd Josef (oponent)
Tato má práce s názvem "Židé za italského fašismu a osobnost Prima Leviho" je rozdělena do tří hlavních kapitol. V první kapitole se věnuji osobě Benita Mussoliniho a jeho nástupu k moci. Mussolini byl velmi výraznou osobou na italské politické scéně, která však po strmé kariéře neslavně končí na popravišti. V druhé kapitole jsem se věnovala židovské otázce po nástupu fašismu v Itálii. Třetí - nejrozsáhlejší - kapitolu jsem věnovala osobě Prima Leviho a jím zanechaného svědectví. V této práci jsem se tedy snažila skloubit tři věci, které se mě niterně dotkly, a to jsou události spojené s 2. světovou válkou na území Itálie, vyvražďování židovského národa v této době a pohled na toto vše od člověka, Prima Leviho, který snad právě proto, aby o tom vydal své svědectví, tyto hrůzy přežil.

Sympatie a nesympatie v interpersonálních vztazích
Herlesová, Jitka ; Morgensternová, Monika (oponent) ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce)
Pocity člověka, jejich sdílení s blízkými i náhodnými známými, jsou hnací silou našeho sociálního života. Kolikrát si přehráváme dojmy ze setkání s někým, na koho nezapomeneme. Jak často je interakce událostí okamžiku, a přesto nás ovlivní. Co všechno se v nás odehrává během tak krátké chvíle? Proč je nám s někým příjemně a s jiným ne? Lze vysledovat společné znaky jednoho nebo druhého? Emoce v psychologii byly vždy trochu neprozkoumaným územím. Psychologové umí pocity rozdělit na typy, vyjmenovat, jak se které z nich vyvíjely za úsvitu lidstva, nebo v terapii vydedukovat, které byly potlačeny a hlásí se o slovo z podvědomí. Ale umíme je popsat? Skutečně jim rozumíme? Emoce se někdy z našich klasifikací vymaňují, přerůstají je. Řada autorů se shoduje na obtížnosti definování něčeho tak živoucího jako jsou emoce. Těžko lze empiricky zkoumat pojem, který nedokážeme přesně určit. Při setkání s člověkem je jedním z našich nejběžnějších a nejrychlejších dojmů, zda je nám sympatický nebo ne. Ačkoli jde o zcela běžný dojem, nevíme o něm odborně téměř nic. Co pro osobu, nezasaženou psychologickou teorií, znamená, že zažívá sympatii, jak se chová, koho jako sympatického hodnotí? Jsou sympatie a nesympatie jednoduché prožitky nebo je lze vystihnout pomocí navazující sekvence jevů. V odborné literatuře jsme nenalezli...

KATASTROFY A KRYTÍ JEJICH DŮSLEDKŮ PROSTŘEDNICTVÍM KOMERČNÍHO POJIŠTĚNÍ
Datková, Veronika ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce)
Cílem této práce je poukázat na problematiku katastrofických událostí a jejich rostoucí četnost. Pozornost je zaměřena především na přírodní katastrofy na území ČR a na majetková pojištění občanů tří vybraných pojišťoven s cílem posoudit, zda jsou dané produkty postačující při krytí škody způsobené živelními riziky.