Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu
Kroliczek, Václav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukční úpravou přední lichoběžníkové nápravy závodního vozidla Škoda 130RS pro automobilové soutěže. První část práce pojednává o rozdělení náprav a vyzdvihuje základní parametry nápravy ovlivňující jízdní vlastnosti vozidla. Druhá část se již zabývá kinematickou analýzou stávající nápravy, následně její úpravou a konstrukčním návrhem nového zavěšení.
Design of vehicle suspension stabilizer
Macháček, Tomáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the chassis part namely stabilizer. The first part is focused on a general knowledge specifically suspension effect on cornering and possible design solutions used in practice. Disadvantages of using anti-roll bars and its replacements also belong to this section. The second part deals with the Formula Student competition and its general rules. Other part of this thesis is focused on the analyses of Formula Ford anti-roll bars. The last part is intended for analyzing front and rear stabilizer of Formula Student vehicle. There were created complete MBS models for both front and rear suspension system including anti-roll bars, which could carry out the calculations of roll stiffness and structural stress analyses. It was further specified the required settings for stabilizers. These models can also serve for analyses of vehicle driveability.
Studium struktury a stability belitu
Adameková, Paulína ; Kalivoda,, Karel (oponent) ; Gazdič, Dominik (vedoucí práce)
Predkladaná diplomová práca sa zaoberá prípravou slinkového minerálu belitu. Cieľom je optimalizovať prípravu belitu s následným sledovaním vplyvu vedľajších oxidov, spôsobu prípravy a tiež režimu výpalu na stabilitu ß – C2S. Práca sa primárne zameriava na prípravu ß – C2S bez stabilizácie, pričom vychádza z predchádzajúceho výskumu v oblasti slinkových minerálov na ÚTHD, kde na základe výsledkov došlo k úprave metódy prípravy surovinovej múčky a optimalizácií navrhnutých páliacich režimov.
Elektronicky řízený stabilizátor
Drozd, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je návrh elektronicky riadeného stabilizátora. Prvá časť je venovaná popisu vplyvu prítomnosti stabilizátorov a klopenia karosérie na jazdné vlastnosti vozidla, ako aj prehľadu používaných systémov aktívnej stabilizácie. Druhá časť práce sa zaoberá simuláciami rôznych jazdných situácií v multibody softwéri s cieľom konkrétne preskúmať vplyv rôznych tuhostí stabilizátorov na jazdné vlastnosti vozidiel a získanie numerických dát pre ďalšiu časť práce. Tretia časť je venovaná koncepčnému návrhu vlastného systému na aktívnu stabilizáciu. Posledná časť práce sa venuje zisťovaniu vplyvu hlavných návrhových parametrov na kľúčové vlastnosti systému.
Akumulátorová sekačka na trávu
Picmaus, Jan ; Martiš, Jan (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá přestavbou konvenční sekačky se spalovacím motorem na sekačku poháněnou elektromotory, které jsou napájen lithiovými články. Rozdělení na tři části, porovnávací, strojní a elektrickou, zajišťuje plynulost samotného návrhu i následné realizace. Kapitoly na sebe navazují tak, aby byla zajištěna kontinuita návrhu. Konkrétní výpočty motorů a převodovky, včetně volby konkrétních kusů, jsou jen jednou z mnoha zajímavostí, které lze v práci naleznout. Všechny nové strojní komponenty mají přiloženou výrobní výkresovou dokumentaci s výjimkou komponent upravovaných přímo při výrobě. Elektrická část detailně popisuje navržená schémata včetně vysvětlení funkcí jednotlivých částí. Realizace se věnuje popisu uprav komponent oproti návrhu, výrobě DPS a oživení měničů. V poslední části se práce věnuje měření oteplení při chodu naprázdno.
Návrh stavitelného stabilizátoru letounu JA-400
Mach, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem stavitelného stabilizátoru za účelem vyvažování letounu a zlepšení jeho letových výkonů. Cílem práce bylo navrhnout konstrukční řešení ovládání a zavěšení horizontálního stabilizátoru. Součástí je pevnostní výpočet kritických konstrukčních prvků a návrh letových zkoušek. V závěru jsou zhodnoceny výhody a nevýhody nového řešení a posouzení možnosti sériové výroby.
Zařízení pro demontáž pružiny a pro měření charakteristik pružin
Mazura, František ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh zařízení pro demontáž pružiny z tlumiče odpružení a měření její charakteristiky, a dále zařízení pro měření pružinové charakteristiky stabilizátorů a torzních tyčí. Úvodní část práce popisuje základní rozdělení pružin a jejich vlastnosti a dále konstrukční varianty zavěšení kola. Další část seznamuje s na trhu již dostupnými zařízeními. Následující části se již věnují samotnému návrhu uvedených zařízení, tedy popisem jejich částí a funkce, definicí výstupních parametrů a napěťovo-deformační analýzou. Oba návrhy, včetně provedených analýz a výkresů sestavy, byly vytvořeny v softwaru Autodesk Inventor.
Problematika prostřihování otvoru dvouvrstvým polotovarem
Kvapil, Štěpán ; Peterková, Eva (oponent) ; Císařová, Michaela (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh nástroje – střižníku pracujícího za tepla, kdy k prostřižení otvoru dochází ve spěchovaných koncích stabilizátoru. Jedná se tedy o děrování dvouvrstvého polotovaru, při kterém vzniká otřep na rozhraní vrstev, což je z hlediska požadavků zákazníka nežádoucí. Stabilizátor je montován do podvozku automobilu, kde je pomocí šroubů připevněn k nápravě. Literární studie je zaměřena na teorii a problematiku děrování. V praktické části je rozebráno několik konstrukčních řešení čel střižníků, z nichž byly vybrány tři typy tvaru čela. S tím byla spojena i změna konstrukčního řešení vyhazovače. Pro srovnání byly vybrány dva nástrojové materiály. Střižníky byly testovány na automatickém tvářecím centru. Po shrnutí a vyhodnocení všech praktických experimentů je navrženo optimální řešení nástroje určeného na prostřihování otvoru dvouvrstvým polotovarem.
Konstrukční návrh stabilizátoru zadní nápravy vozidla Formule Student
Urban, Marek ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se soustředí na konstrukční návrh stabilizátoru zadní nápravy vozu Formule student. Jedná se o koncept se zkrutnou tyčí a třetím tlumičem, používaný například ve vozech Formule 1. Návrh částečně vychází z topologické optimalizace. Důraz je kladen na optimalizaci pomocí metody konečných prvků, s cílem dosažení požadované tuhosti při nízké hmotnosti. Optimalizace je prováděna řadou iterací při zatěžování jednotlivých částí i celé sestavy stabilizátoru v několika jízdních stavech. Dále je navržena sestava předního stabilizátoru typu U s vyměnitelnými břity a přední vahadlo třetího tlumiče a jeho uložení.
Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu
Kroliczek, Václav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukční úpravou přední lichoběžníkové nápravy závodního vozidla Škoda 130RS pro automobilové soutěže. První část práce pojednává o rozdělení náprav a vyzdvihuje základní parametry nápravy ovlivňující jízdní vlastnosti vozidla. Druhá část se již zabývá kinematickou analýzou stávající nápravy, následně její úpravou a konstrukčním návrhem nového zavěšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.