Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Time management a prokrastinace
Šarmandžijeva, Cagan ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Teoretická část této práce se zabývá time managementem, jeho historií, důležitostí cílů a také se věnuje nástrojům, kterými můžeme svůj čas organizovat. Dále se zaměří na problematiku prokrastinace, přiblíží nám její kořeny a výskyt v historii, definuje rozhodovací paralýzu, postoj člověka k motivaci a sebeovládání a také představí několik nástrojů v boji proti prokrastinaci. Následují dvě části, metodologická a praktická, které se zabývají kvalitativním výzkumem v podobě analýzy využití času 6 studentek vysokých škol a rozhovoru s nimi na téma time managementu a prokrastinace, kde se dozvíme, nakolik studentky využívají time management, jaký mají přehled o využití svého času, zda mají problémy s prokrastinací a jestli tyto problémy nějak řeší. Výstupem výzkumu bude doporučení nástrojů time managementu respondentkám.
Flow a prokrastinace
Novakovska, Kateryna ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Kolářová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá souvislostí mezi prokrastinací, psychickým stavem, kterému se říká flow a kreativitou. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou zkoumané problematiky, jednotlivých jevů a souvisejících pojmů. Z teorie bude dále vycházet praktická část, která se bude zabývat zkoumáním souvislosti kreativity s flow a prokrastinací. Zkoumaným vzorkem budou skupiny studentů Vysoké školy ekonomické v Praze. Užitou metodologií pro splnění výzkumného cíle bude dotazníkové šetření a Guilforduv test kreativity. Získaná data budou následně podrobena analýze. V závěru této práce budou zahrnuta i doporučení pro budoucí zkoumání této problematiky a pro studenty.
Irrational Behaviour
Vlach, Tomáš ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; Kvaček, Jan (oponent)
Tato teze zpochybňuje představu racionálně se chovajících jednotlivců jako předpoklad mikroekonomických a makroekonomických modelů. Jejím cílem je ukázat, že základy, na kterých je moderní ekonomie postavena, nejsou zase až tak pevné. Vybraná témata jsou diskutována teoreticky a následně potvrzena empiricky existujícími výzkumy. Poté jsou rozšířena souvisejícími zjištěními a potenciálními důsledky pro lidské chování. Teze obsahuje jak příklady iracionálního chování, ve kterých je možné chovat se racionálně, tak příklady, ve kterých je velice obtížné takto se chovat. Výsledky ukazují, že iracionalita je přítomna v mnoha různých oblastech. Protože předpoklad racionality je opakovaně porušován, nejsou ekonomické modely schopné náležitě popsat a předpovídat lidské chování. Klíčová slova Iracionalita; náklady příležitosti; averze ke ztrátě; sebekontrola; prokrastinace; kogni- tivní iluze E-mail autora tvlach92@seznam.cz E-mail vedoucího práce koubek@fsv.cuni.cz
Sebekoučování-dosahování cílů metodou "malých kroků"
Englertová, Klára ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
1 UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FILOZOFICKÁ FAKULTA KATEDRA PSYCHOLOGIE DIPLOMOVÁ PRÁCE Klára Englertová Sebekoučování - dosahování cílů metodou "malých kroků" Self-coaching - attainment of goals by "small steps" Praha, 2014 Vedoucí práce: doc. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, PhD. 2 ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá metodami dosahování cílů a zvyšování efektivity v rámci odkládaných činností v kontextu psychologie sebeřízení a sebekoučování, a to především u vysokoškolské populace, u níž je udávaná prevalence prokrastinace, tedy chronického odkládání, nejvyšší. Jako možný způsob intervence jsou pak podrobně popisovány různé podoby strategie "malých kroků" či "rychlých výher". V rámci přehledové výzkumné studie je ověřována validita Sebeposuzovací škály prokrastinace za využití popisu různých studijních stylů a jejich rozdělení na strategie s odkladem a bez odkladu. Zároveň jsou také zmapovány techniky, které podle subjektivní výpovědi studentů zvyšují jejich efektivitu. V rámci experimentální studie je pak ověřována metoda "efektivního sprintu", strategie, která má podobu intenzivního a krátkodobého soustředění na činnost směřující k naplnění vytýčeného cíle. Sledovány jsou rozdíly v subjektivně hodnocené míře posunu směrem k cíli a vnímané náročnosti jeho dosažení, a to nejprve u všech a poté konkrétně u těžce...
Akademické podvádění a jeho vztah k pracovní etice
Horák, Lukáš ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Práce se zabývá možným vztahem mezi mírou a způsoby akademického podvádění a pracovní etikou. V prvním oddíle teoretické části je shrnut dosavadní výzkum týkající se vzájemného vztahu porušování pravidel ve školním a pracovním kontextu a možností predikce aspektů pracovní etiky na základě znalosti o míře akademického podvádění daného jedince. Druhý oddíl teoretické části je popisem a diskuzí výzkumů, které se zabývaly faktory ovlivňujícími jak podvádění ve školním kontextu, tak aspekty pracovní etiky. Na základě identifikace těchto faktorů jsou v empirické části analyzována data, získaná dotazníkovým šetřením ve vysokoškolském a středoškolském prostředí. Byl zjištěn významný rozdíl v míře podvádění ve středoškolském a vysokoškolském kontextu, který je v rozporu s předchozími výzkumy. Vztah studentů k vlastním známkám a do jisté míry pohlaví, se ukázaly jako významné vlivy na míru podvádění. Výsledky analýzy přímého vztahu akademického podvádění a pracovní etiky jsou smíšené a naznačují větší, než předpokládanou komplexnost tohoto vztahu.
Způsobilosti žáků primární školy řídit svůj čas
Tošnerová, Aneta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je prokrastinace. Prokrastinací rozumíme "nelogické, ale zároveň záměrné odkládání plánované činnosti, jež je doprovázeno angažovaností v náhradních aktivitách." (Sliviaková 2010, s. 3). Od téměř neškodné situační, občasné prokrastinace je velmi blízko k prokrastinaci chorobné. Ta již poukazuje na nežádoucí stav, poruchu zdravého životního stylu a sebeřízení člověka. To je východiskem pro výzkumný problém práce, která šetří symptomy prokrastinace u žáků mladšího a středního školního věku. O prokrastinaci většinou uvažujeme ve vztahu k dospělým. My se ptáme, zda je relevantní uvažovat o prokrastinaci ve vztahu k dětem v primární škole. V teoretické části jsme tedy nejprve shromáždili a kompilovali dostupné poznatky o tématu z českých i zahraničních zdrojů, především abychom dobře vymezili předmět zkoumání (prokrastinaci) a porozuměli širšímu kontextu (time management, sebeřízení). Výzkumné šetření je založeno na polostrukturovaných rozhovorech s 6 rodiči a 30 žáky 1. - 5. ročníku. Nástrojem žákovského výzkumu byl autorský příběh, který jim umožňoval ztotožnit se vždy s určitým typem jednání. Výsledky přinesly hlubší vhled do problematiky, jaké povinnosti žáci vůbec mají, jaké používají strategie k řízení času, co odkládají a s jakými výmluvami. Na základě důkladné analýzy rozhovorů...
Time management
Hanus, Filip ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Umět hospodařit s časem je nezbytné. Teoretická část se zabývá tím, co je to time management, jak vznikl a jak se vyvíjel. Přibližuje nám zásady správného hospodaření s časem a principy efektivní organizace práce. Zaměřuje se na cíle a jejich stanovování, biorytmy a jejich vliv na naší produktivnost a nejčastější zloděje času. Na základě analýzy časových snímků a polostrukturovaných rozhovorů sledujeme v praktické části dva týdny života šesti studentů vysokých škol. Klademe si za cíl zjistit, jak respondenti využívají svůj čas, jaké mají o time managementu povědomí a jaké je rozložení aktivit u studentů, kteří bydlí v samostatném pokoji a studentů, kteří sdílí pokoj s jedním, nebo více spolubydlícími.
"Nestíháme!" Časový tlak a nedostatek času v soudobé společnosti
ŽÁČKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá problematikou nedostatku času a časového tlaku, který je na společnost vyvíjen. V první části je vymezen pojem času z hlediska různých společenskovědních disciplín. Druhá část bakalářské práce se zaobírá historickým vývojem společenské strukturace a organizace času v západních společnostech. Stěžejní část práce je zaměřena na soudobý fenomén zrychlování a na problémy, které s sebou přináší. Autorka se snaží analyzovat, co způsobuje, že mají lidé stále méně času, proč jsou stále častěji nuceni čelit časovým tlakům, a jak se s touto situací vyrovnávají.
Třicetidenní výzva
Přibylová, Kateřina ; Szőke, Igor (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace, jejíž úkol je pomoci uživatelům bojovat s prokrastinací a dosahováním jejich cílů za pomoci třicetidenních výzev. Práce seznamuje čtenáře s problematikou chorobného odkládání věcí na později a analyzuje podobná existující řešení na trhu. Hlavní důraz při tvorbě samotné aplikace byl kladen na uživatelskou přívětivost, intuitivnost ovládání a responzivitu. Problém udržení aktivity a motivace uživatelů řeší aplikace použitím gamifikačních a socializačních prvků. Výsledná aplikace je implementována za použití moderních webových technologií. Závěr této práce je věnován procesu testování a budoucnosti aplikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.