Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické a ekonomické hodnocení vzdělávání mládeže v oblasti myslivosti na příkladu Libereckého kraje
Macounová, Kateřina ; Oliva, Jiří (vedoucí práce) ; Hrib, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu vzdělávání mládeže v myslivosti v Libereckém kraji. Cílem bylo vytvořit stručnou rešerši mysliveckého vzdělávání v ČR. Práce se dále zabývá zhodnocením rozsahu a organizace mysliveckého vzdělávání mládeže v tomto kraji, především mysliveckými kroužky, dalšími akcemi se zaměřením na myslivost a z části na lesní pedagogiku a ekologickou a environmentální výchovu. Ve formách vzdělávání, didaktických pomůckách a studijních materiálech jsou prozkoumány možnosti tohoto vzdělávání, rozebrány využitelné didaktické prostředky a možné studijní materiály. V další části práce jsou zhodnoceny dosavadní možnosti financování této činnosti, samostatnou kapitolou je financování z oblasti podpor a grantů Libereckého kraje. Nakonec jsou navržena opatření pro rozvoj a zvýšení kvality mysliveckého vzdělávání v Libereckém kraji.
Didaktická technika jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele
Velíšková, Hana ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Didaktická technika jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele je zaměřena na používání didaktické techniky během procesu vyučování. Cílem bakalářské práce je prokázat vyšší účinnost a kvalitu výuky s využitím didaktické techniky. K tomuto zjišťování docházelo pomocí metodických nástrojů v podobě dotazníkového šetření, pozorování žáků během vyučování a neformálních rozhovorů s učiteli. Z hlediska dotazníkového šetření u žáků bylo prokázáno, že využívání didaktické techniky je potřebnou součástí moderního vzdělávání. Žáci ve svých odpovědích zároveň kladli velký důraz na zlepšení celkové vybavenosti školy. Za nejběžněji používanou didaktickou techniku žáci označili počítač, datový projektor, promítací plátno, interaktivní tabuli. Očekávanými výstupy u rozhovorů s učiteli byly často zmiňovány časová náročnost přípravy takové vyučovací jednotky, nízký zájem žáků, věk učitele, náročnost přípravy po stránce odborné. Didaktickou techniku lze označit jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele za předpokladu jistých doporučení v podobě podpory vedení školy, v aktivním přístupu žáků k výuce a neustálému technickému sebevzdělávání učitelů.
Návrh učebního textu pro obor Bankovnictví a pojišťovnictví SOŠ
Stejskalová, Jana
V bakalářské práci je zpracováno téma tvorby didaktických pomůcek pro střední školy, které zajišťují, podmiňují a zefektivňují průběh vyučovacího procesu. Cílem teoretické části je klasifikovat a charakterizovat didaktické prostředky, popsat nejnovější trendy a požadavky na tvorbu didaktických pomůcek a jejich následné využití ve vyučovacím procesu. Dílčím cílem je charakterizovat a vymezit požadav-ky na osvojování klíčových kompetencí absolventů škol, především kompetencí komunikativních. Metodou zpracování teoretické části je studium odborné litera-tury, analýza, syntéza a komparace těchto odborných literárních zdrojů, zaměře-ných na hmotné didaktické prostředky, učební dokumenty a kompetence ve vzdě-lávání. Hlavním cílem praktické části práce je vytvoření učební pomůcky do prak-tického vyučování, která poskytne žákům učební text pro získávání a upevňování komunikačních dovedností a obchodní komunikace. Součástí pomůcky je i materi-ál pro vedení výuky komunikačních dovedností učitelem.
Hodnocení kvality učebnic ekonomiky na středních školách
Matyásková, Eva ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se týká problematiky tvorby a kvality učebnic ekonomiky na středních školách a pokus o vytvoření prototypu multimediální elektronické verze učebnice, která doplní nedostatky kritizované publikace v této bakalářské práci. Práce je rozdělena do tří částí. První, teoretická část, je zaměřena na současný stav problematiky kvality učebnic a na autory, kteří se tímto tématem zabývají a iniciují výzkum dotýkající se efektivity učebnic ekonomie. Druhá, taktéž teoretická část, se už pak zaměřuje na analýzu vybrané učebnice, podle zvoleného kritéria. Na základě obou teoretických částí je pak vypracován prototyp multimediální elektronické učebnice, která se snaží nejen vyjít z kritiky uvedených učebnic a splnit efektivně vzdělávací cíle, ale zároveň být ukázkou moderních didaktických pomůcek.
Komparativní analýza implementace finanční gramotnosti v sekundárním vzdělávání
Jandová, Lucie ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Masaříková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odlišného způsobu implementace finanční gramotnosti na středních školách v ČR. Na základě rešerše dostupných zdrojů byla vypracována teoretická část, kde jsou popsány kurikulární dokumenty od nejvyšší úrovně, Národní strategie finančního vzdělávání, až po školní vzdělávací programy. Dále navazuje popis didaktického systému upraveného pro finanční a ekonomické vzdělávání. V praktické části práce byla, po stanovení výzkumného problému, hypotéz a metodologie výzkumu, provedena analýza a identifikace obsahu finanční gramotnosti ve třech vybraných rámcových vzdělávacích programech. Dotazník, druhý nástroj výzkumu, měl za cíl identifikovat způsob implementace finanční gramotnosti na konkrétních středních školách a především vymezit hlavní rozdíly či podobnosti ve využívání didaktických prostředků z pohledu typu školy a regionu, a doplnit tak celkový pohled na implementaci. V závěru bylo provedeno shrnutí a celkové zhodnocení zjištěných informací.
Význam muzeí ve výchovně vzdělávacím procesu středních škol
Martauzová, Alena
Úvodní část bakalářské práce je věnována problematice didaktických prostředků, zejména aktivizujícím metodám výuky. Zvláštní pozornost je věnována prostředkům, které využívají ve své specifické práci muzejní pedagogové. Autorka se věnuje tématu muzejní pedagogiky, edukačnímu potenciálu muzeí a na příkladu Dětského muzea MZM v Brně uvádí základní požadavky při tvorbě interaktivních výstav. V práci jsou shrnuty možnosti spolupráce Dětského muzea a středních škol a také role muzea v plnění výchovně vzdělávacích cílů středních škol. Ve druhé, praktické části, podává autorka přehled výukových metod využívaných v Dětském muzeu MZM v Brně a zabývá se významem didaktických pomůcek v práci muzejních pedagogů. Dále předkládá návrh didaktické hry určené pro žáky středních škol vhodné jako aktivizační prvek do přírodovědné výstavy Dětského muzea a podrobný návod na výrobu didaktické pomůcky k této hře.
Informační technologie a možnosti jejich využití ve vyučování na středním odborném učilišti.
PILEČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce "Informační technologie a možnosti jejich využití ve vyučování na středním odborném učilišti" popisuje výukové metody a využití didaktických prostředků ve vyučování. Teorie je věnována obecným definicím a rozdělení výukových metod a vybraným výukovým metodám, které jsou zaměřeny na užitou audiovizuální a výpočetní techniku. Praktická část je přímo aplikována do teoretické s konkrétním využitím didaktických prostředků do výuky, včetně obecného a konkrétního historického ohlédnutí.
Elektronická stavebnice v předmětu Praktické činnosti
ŠMRHA, Jiří
V diplomové práci jsem se zaměřil na zhodnocení historického vývoje elektrostavebnic v českém školství a na zmapování současného stavu využití elektronických stavebnic při výuce předmětu Praktické činnosti na 2. stupni základních škol. V práci se rovněž zabývám porovnáním různých typů elektronických stavebnic pomocí komplexu hodnotících kritérií. Dále jsem se zaměřil na návrh a realizaci vlastní elektronické staveb-nice určené pro výuku v předmětu Praktické činnosti včetně realizace didakticky vhodného návodu.
Užití didaktické techniky ve výuce elektroniky
ŠTĚPÁNEK, Stanislav
Práce se zabývá popisem a využitím moderních didaktických prostředků ve výuce a praktickou aplikací výukového systému eFront. Teoretická část hodnotí výukové metody vhodné pro výuku elektroniky, zabývá se rozdělením didaktických prostředků a popisuje nejpoužívanější z nich ? dataprojektor, vizualizér a interaktivní tabuli. Praktická část se zabývá využitím vybraných výukových metod ve výuce jednotlivých odborných elektrotechnických předmětů a popisuje praktické použití systému eFront ve výuce. Zabývá se možnostmi tvorby testů a kvizů jinými programy a v závěru popisuje přípravu na výuku realizovaných pomocí webových stránek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.