Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Spalovací komory lopatkových motorů s nízkými emisemi NOx
Šafránek, Martin ; Mašek, Jakub (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá souhrnným popisem spalovacích komor lopatkových motorů s nízkými emisemi NOX. Popisuje především děje, které se odehrávají ve spalovacích komorách a mechanismy vzniku všech sledovaných emisí. Zaměřuje se také na popis nejdůležitějších konstrukčních parametrů, jejich odhadovaný vývoj, zhodnocení a použití v civilní letecké dopravě. Dále se tato práce zabývá legislativou různých organizací, které vytváří certifikační standardy k regulaci množství vypouštěných emisí.
Metodika měření rozložení teploty za proudovým motorem
Koutný, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením rozložení teploty za proudovým motorem. V rešeršní části jsou uvedeny vybrané způsoby měření teploty. Praktická část je pak rozdělena na návrh (a poté i montáž) měřicího stendu, metodiku měření a samotné měření. Hlavním výstupem jsou teplotní mapy získané měřením teplot za proudovým motorem TJ – 42.
Návrh sacího kanálu turbínového motoru v provedení NACA vstup
Babinec, Viktor ; Navrátil, Jan (oponent) ; Doupník, Petr (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom a aerodynamickou analýzou subsonického vstupného ústrojenstva v prevedení NACA vstup pre prúdový motor osadený v bezpilotnom prostriedku. Súčasťou práce je teoretický rozbor NACA vstupu, na ktorého základe je vytvorená metodika návrhu sacieho kanálu s týmto vstupom. Získané znalosti sú použité pri vytvorení sacieho kanálu pre zadaný bezpilotný prostriedok, ktorý je podrobený CFD analýze. Pri vyhodnotení je braný do úvahy vplyv deflektorov a výsledky sú porovnané so sacím kanálom typu S-duct. Navrhnuté vstupné ústrojenstvo pri použití deflektorov spĺňa kritérium distorzie DC60 pre všetky zadané prípady a podmienku tlakových strát pre prípady pri nižších rýchlostiach. Na základe zistených výsledkov, odporúčaná aplikácia je pre lietadlo vystavené optimálnym návrhovým podmienkam po väčšinu charakteristickej misie.
Palivo-regulační soustavy leteckých lopatkových motorů
Mašková, Šárka ; Bencalík, Karol (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá palivo-regulačními soustavami leteckých lopatkových motorů, konkrétně historickým vývojem těchto soustav včetně přiblížení současných trendů v této oblasti, popisem funkce různých typů palivo-regulačních jednotek a důležitých regulačních veličin. Poslední částí práce je popis konkrétní palivo-regulační jednotky pro motor M601 vyráběné firmou Jihostroj a.s.
Okamžitá diagnostika stavu letadlových proudových motorů
Valuch, Tomáš ; Molčan, Anton (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
V této diplomové práci je vypracován návrh diagnostického systému pro malé proudové motory. Cílem práce je popsat typy možných selhání proudových motorů, stanovit významné parametry charakterizující okamžitý stav pohonné jednotky a definovat způsoby měření vybraných parametrů. První část práce se věnuje popisu vybraných typů malých proudových motorů, následuje výčet a rozbor nejpoužívanějších diagnostických metod pro vyhodnocení stavu motoru za provozu. Další kapitola obsahuje výpočet tepelného oběhu motoru s charakteristikou konstrukčních modulů. Poté jsou analyzovány selhání malých motorů s popisem jejich příčin a možnostmi detekce diagnostickou soustavou. Práce pokračuje popisem měřících metod a výběrem potřebných snímačů. V závěru je navržen diagnostický systém pro monitorování okamžitého stavu motoru. Poslední část se věnuje exkurzi na zkušebně proudových motorů na Technické univerzitě v Košicích.
Hnací trysky dvouproudových motorů
Milko, Michal ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Práca opisuje princíp práce hnacích dýz dvojprúdového motora z hľadiska termodynamiky a predstavuje najbežnejšie konštrukčné riešenia, ktoré sú použité na väčšine typov dvojprúdových motorov. Taktiež popisuje výhody a nevýhody jednotlivých usporiadaní a vývojové trendy hnacích dýz.
Návrh malého proudového motoru do 1kN tahu
Gongol, Jakub ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na téma malých proudových motorů. Práce je rozdělena na rešeršní a výpočtovou část. V rešeršní části se zabývá jak různými konfiguracemi proudových motorů, tak i oblastmi jejich použití. Hlavní část práce je výpočtová, kde bude navržen kompresor, turbína a výstupní tryska v takové konfiguraci, ve které bude motor při návrhovém režimu dávat tah 1kN. Dále bude vypočtena charakteristika motoru v mimonávrhových režimech, která dá představu o tom jak se motor bude chovat za provozu.
Návrh letounu VUT 022 s proudovým pohonem dle předpisu CS-22
Matěják, Vladimír ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, výpočtem zatížení a pevnostní kontrolou kompozitní konstrukce křídla letounu s využitím konstrukce letounu VUT 001 Marabu, tak aby byly splněny požadavky předpisu CS-22. V rámci práce jsou rovněž řešeny základní hmotové, momentové a aerodynamické charakteristiky letounu. Dále je navržena modifikace střední části trupu tak, aby umožnila zástavbu proudového motoru dovnitř konstrukce.
Návrh souosého vysokootáčkového reduktoru
Neklapil, Libor ; Ing. Tomáš Hubáček, Ph.D (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vysokootáčkového reduktoru pro turbohřídelové motory malých rozměrů. V úvodu byla provedena studie problematiky a pro konstrukční řešení zvolena verze reduktoru pro jednohřídelový turbomotor s elektrickým generátorem. Bylo navrženo kinematické schéma, typ ozubení, materiál a způsob mazání. Dále byl řešen návrh základních parametrů ozubení, volba počtu zubů a provedeny základní návrhové výpočty. Byl proveden kontrolní výpočet ozubení, výpočet trvanlivosti ložisek a byla zpracována výkresová dokumentace v požadovaném rozsahu. Navržený reduktor je dvoustupňový se třemi předlohami rozmístěnými rovnoměrně kolem hlavní osy reduktoru. První stupeň je soukolí s vnějším ozubením, druhý stupeň s vnitřním. Tato diplomová práce může být použita jako vzor pro návrhy dalších podobných reduktorů.
Analýza teplotního a rychlostního pole za výstupní tryskou jednoproudového motoru
Hradil, Jiří ; Ing.Martin Babák,Ph.D. (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nalezení vhodné úpravy výstupní trysky jednoproudového motoru, na základě analýzy teplotního a rychlostního pole provedené pomocí CFD programu Fluent V6.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.