|
Perspektiva rozvoje klastrů v České republice
ČERVENÁ, Jitka
Hlavním cílem diplomové práce je analýza podmínek pro tvorbu klastrů v České republice a možnosti jejich dalšího rozvoje. Práce obsahuje charakteristiku minulého a současného operačního programu na podporu klastrů, analýzu současné situace v rozvoji klastrů v jednotlivých krajích České republiky a její porovnání pomocí komparativní metody s Rakouskem.V závěrečné části jsou shrnuty poznatky a informace získané prostřednictvím dotazníkového šetření a strukturovaného rozhovoru s manažerem klastru EKOGEN.
|
|
Konkurenční výhoda a pozice daného podniku
LÍBENKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu konkurence mezi společnostmi, které poskytují služby a prodávají zboží pro telekomunikační společnost Telefónica 02 Czech Republic, a.s. Hlavním cílem této práce bylo určit současnou úroveň konkurenceschopnosti, a podat návrhy na zlepšení. Bylo provedeno dotazování konečných spotřebitelů s cílem zjištění přání a potřeb zákazníků. Pro spotřebitele je, dle odpovědí, nejdůležitější úroveň servisu a znalosti a schopnosti obsluhy prodejny. Nejdůležitější návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti analyzované firmy byly zlepšení prodejních a komunikačních znalostí prodejce, posílit propagaci servisního místa, používat více logo společnosti a zajistit aktuálnost internetových stránek.
|
|
Strategie prosazování obchodně ekonomických zájmů ČR v zahraničí
BIGASOVÁ, Irena
Cíli této práce jsou zanalyzovat situaci podnikatelské sféry na zahraničních trzích, zhodnotit podpory státu firmám při vstupu na mezinárodní trhy. Komparace podnikatelských možností ČR s vyspělými zeměmi a definování klíčových oblastí pro efektivnější realizaci zahraničně obchodní politiky státu. Práce je členěna do šesti částí. V první části je stručný literární přehled, dále pak následuje použitá metodika. Třetí kapitola analyzuje, zda se cítí výrobní podniky na Českobudějovicku dostatečně konkurenceschopné na mezinárodních trzích, mají-li problémy při vstupu na zahraniční trhy a jaké, využívají{--}li státních podpor exportu a mají-li pocit, že stát hájí dobře jejich zájmy či nikoli. Tato analýza byla prováděna na základě výběrového šetření, které bylo prováděno prostřednictvím e-mailového dotazování. Získaná data byla posléze vyhodnocena a graficky znázorněna. Čtvrtá kapitola mapuje podporu exportu, kterou nabízí svým vývozcům Česká republika. Pátá část rozebírá podporu exportu v zahraničí a vymezuje pozitiva a negativa českých firem. Poslední kapitola hodnotí zahraničně obchodní politiku ČR a definuje její klíčové oblasti.
|
|
Česká republika a intrakomunitární obchod EU
MÜLLEROVÁ, Michaela
Celá práce byla koncipována tak, aby čtenáře seznámila s problematikou intrakomunitárního obchodu, se zaměřením zejména na obchodování českých podnikatelských subjektů po vstupu České republiky do EU. Měla podat komplexní obraz o tom jak si od počátku svého členství naše země vede a jaké dopady měla nová legislativa na mezinárodní obchod ČR a české podnikatele. Také jsem chtěla poukázat na programy, kterými Evropská unie podporuje růst podnikatelského sektoru.
|
|
Konkurenceschopnost vybraných sportovních center v Českých Budějovicích
MOSEROVÁ, Barbora
Tato diplomová práce je zaměřená na sportovní centra, která zákazníkům poskytují širokou škálu služeb v oblasti sportu, relaxace a často zmiňované wellness. Hlavním cílem diplomové práce bylo posoudit konkurenceschopnost sportovních center v Českých Budějovicích a zmapovat konkurenční prostředí. Dílčím cílem bylo charakterizovat sportovní a tělovýchovné vyžití v jižních Čechách a poznat požadavky zákazníků. K dosažení vytyčených cílů byla použita metoda dotazníkového šetření, SWOT analýza a Porterův model pěti sil. Vhodně sestavený dotazník přinesl údaje o konkurenčním postavení a konkurenceschopnosti jednotlivých sportovních center. Z dotazníkového šetření jsem také získala nejvíce oblíbené a navštěvované sportovní centrum, tedy sportovní centrum s nejlepší pozicí na trhu. S tímto sportovním centrem jsem nadále pracovala {--} stalo se zdrojem pro již zmíněné analýzy.
|
|
Analýza vnějšího prostředí vybraného podniku
MARTÍNKOVÁ, Dana
Cílem bakalářské práce je zhodnocení současné situace a postavení vybraného podniku na trhu prostřednictvím analýz vnějšího prostředí. Na základě dosažených výsledků navržení podnikové strategie a opatření pro úspěšné řízení daného podniku.
|
|
Tvorba konkurenční strategie pro vybraný podnik
HRADECKÁ, Jitka
Cílem mé bakalářské práce je provedení vhodných strategických analýz ve vybraném podniku, prostřednictvím kterých bude možno zhodnotit současný stav, a na základě těchto analýz navrhnout strategii, která by vedla ke zlepšení konkurenceschopnosti daného podniku.
|
|
Lidské zdroje ve středně velkém podniku a jejich vliv na zvýšení konkurenceschopnosti firmy
HUCKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá lidskými zdroji ve středně velkém podniku a jejich vlivem na zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Cílem práce byla analýza současné situace v oblasti lidských zdrojů ve vybrané firmě, charakteristika jejích konkurentů a následné vypracování návrhu opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy. V práci byla použita jedna z metod marketingového mixu {--} dotazování. A to jak osobní, tak písemné. Zaměstnancům vybrané firmy {--} Otherm, a. s. a dvěma jejím konkurentům byly rozdány dotazníky, z nichž byla následně provedena analýza. S vedoucími personálních oddělení daných firem byl veden rozhovor, ke kterému bylo přihlíženo při celkovém hodnocení. Z analýzy vyplynulo pár nedostatků, pro které byla navržena opatření ke zlepšení. V oblasti benefitů bylo navrženo důkladné proškolení zaměstnanců nebo zpřístupnění seznamu s vysvětlivkami možností jejich čerpání. Pro oblast dalšího vzdělávání zaměstnanců bylo doporučeno umožnění určitých forem vzdělávání, jako jazykových kurzů a kurzů vedení i dělnickým profesím.
|
|
Strategická analýza podniku
Nováková, Veronika ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Kultová, Hana (oponent)
V práci je provedena analýza vnějšího a vnitřního prostředí firmy. Využita je především analýza odvětví, PEST analýza, Porterův model 5 sil, 4C, analýza zdrojů podniku, finanční a SWOT analýza. Nejprve jsou uvedeny teoretické poznatky a na jejich základě je vypracována praktická část. Výsledekem práce je návrh všeobecné a propagační strategie firmy.
|
|
Strategická analýza podniku
Ondráčková, Pavla ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Petr (oponent)
V diplomové práci jsem zpracovala strategickou analýzu firmě Café Campanila, jenž je jednou ze čtyř provozoven společnosti SALE-Praha, s. r. o.. Provedla jsem vybrané externí a interní analýzy, uvedla doporučení pro budoucí vývoj podniku, a nalezla vhodnou strategii.
|