Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,770 záznamů.  začátekpředchozí26761 - 26770  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.92 vteřin. 

Fauna bezobratlých zahrady jako zdroj námětů pro badatelsky orientované vyučování přírodopisu založené na didaktickém pochopení obsahu
NĚMEC, Filip
Diplomová práce se zabývá výukovými metodami, které je možno použít při výuce žáků druhého stupně základních škol a zaměřuje se na možnosti badatelsky orientovaného vyučování (BOV). Zabývá se analýzou literatury a volbou témat souvisejících s faunou zahrad, která mohou být vhodná pro BOV. V práci jsou navržena čtyři badatelsky orientovaná témata, která se zaměřují na bezobratlé živočichy vyskytující se na zahradě. Využitelnost jednoho z těchto témat byla ověřena v praxi ve vyučování. Výsledky tohoto ověření jsou prezentovány. Jednotlivé postupy a úkoly pro žáky jsou připraveny a uspořádány tak, aby rozvíjely jejich samostatnost a chuť bádat a objevovat. Navrhovaná výuková témata jsou využitelná v BOV přírodopisu na 2. stupni základní školy.

Responding to the Holocaust: the survivor's complex in reality and fiction
Míčková, Klára ; Frankl, Michal (oponent) ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce)
Diplomová práce "Reakce na Holocaust: komplex přeživšího ve skutečnosti a v literatuře" si klade za cíl uvést čtenáře do problematiky nejednoduché oblasti, která se zabývá jevem specificky příznačným pro ty, jimž se podařilo přežít éru nacistické hrůzovlády a nelidského zacházení s lidmi, a poznatky z reálné sféry poté nacházet ve dvou předních literárních dílech amerických židovských spisovatelů, kteří se tématem Holocaustu zabývají. V první části práce se opírám o závěry psychologických studií odborníků na komplex (někdy také "syndrom") přeživšího, jako například Williama G. Niederlanda nebo Leo Eitingera, kteří v rozmezí několika let zkoumali dopady na psychický i somatický stav jedinců, již v době druhé světové války neunikli brutální realitě koncentračních táborů. Studie byly prováděny s vybranými dobrovolníky z řad Židů; na ty se také s ohledem na výběr děl zaměřuji a pro účely práce opomíjím jiné národnostní skupiny, kterých se Holocaust rovněž dotýkal. S pomocí výše zmíněných studií i poznatků z několika vlastních interview definuji komplex přeživšího jako souhrn iracionálních pocitů a přístupů k životu vyvolaných "pobytem" v koncentračních táborech, které se nepřestávají projevovat i po skončení války. Život mnoha přeživších je provázen stavy úzkosti, depresemi, nechutenstvím, nelogickým pocitem...

Příčiny trestné činnosti mladistvých a formy jejího postihu.
SCHREIEROVÁ, Pavlína
Trestná činnost mladistvých delikventů je tématem odborníky diskutovaným a médii hojně využívaným. Veřejnost často, právě pod silným vlivem médií, které jí prezentují problematiku trestné činnosti mladistvých pouze z pohledu následku a nikoliv její příčiny, tyto pachatele odsoudí, aniž by znala důvod, pro který se jí dopustili a požaduje spravedlivé potrestání. Použití represivních, konkrétně výchovných, ochranných a trestních opatření, ne vždy však náležitě splní svůj účel. Z těchto důvodů je pro účelné řešení této problematiky důležité stanovení příčin trestné činnosti mladistvých, mezi které můžeme zařadit například genetickou vybavenost, osobnost jedince, rodinu, školu, vrstevnickou skupinu, návykové látky či již zmíněná média. Právě na základě zjištění a poznání důvodů, pro které mladiství trestnou činnost páchají, je možné nastavit vhodnou prevenci tohoto jednání. Teoretická část práce se zaměřuje zejména na vymezení struktury trestné činnosti, dále na příčiny páchání trestné činnosti mladistvými pachateli, vyplývající z biologických, psychologických a sociálních předpokladů, opatření, která lze mladistvým pachatelům za spáchaná provinění uložit a subjekty, které spolupůsobí při řešení této problematiky. Na stanovený cíl, který spočívá ve zmapování a podrobném rozpracování problematiky trestné činnosti mladistvých a v popsání vlivu a významu výchovných, ochranných a trestních opatření, která lze mladistvému pachateli uložit, navazují čtyři výzkumné otázky, které se zabývají nejčastější příčinou, nejčastěji páchanou trestnou činností, recidivou a formou páchání delikventní činnosti. Odpověďmi na výzkumné otázky byly stanoveny hypotézy, odvozené z výzkumu provedeného na základě analýzy dokumentů, konkrétně sekundární analýzy dat, zpracované z deseti kazuistik poskytnutých kurátory pro mládež a probačními úředníky. Závěry bakalářské práce by měly poskytnout veřejnosti ucelenou informaci o problematice trestné činnosti mladistvých, zejména upozornit na příčiny této trestné činnosti a dále na možnosti účelného postihu delikventního jednání mladistvých pachatelů.

Zaujetí žáků školní činností
Veletová, Zuzana ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Tématem předložené diplomové práce je "Zaujetí žáků školní činností". Práce je souhrnem výsledků a závěrů kvantitativní a kvalitativní analýzy, která byla realizována na studentech tercie a kvarty osmiletého gymnázia všeobecného zaměření. K získání informací byly použity sociálně psychologické metody, především dotazník, rozhovor a analýza seminárních prací . Cílem výzkumu bylo zmapování žákovského zaujetí školní činností z hlediska postoje žáků tercie a kvarty osmiletého gymnázia k jednotlivým školním předmětům. Práce navazuje na studii Pavelkové (2003), která se zabývala obdobnou tématikou u žáků osmých a devátých tříd základních škol a vytváří tak prostor pro srovnání výsledků věkově identických respondentů dvou rozdílných vzdělávacích institucí. Práce se skládá ze tří částí. V první jsou vymezeny přístupy k problematice, je definován pojem "postoj" a je prezentováno téma postoje žáků k vyučovacím předmětům na základě odborné literatury. Rovněž zde najdeme stanovený cíl výzkumu, teoretický popis jeho průběhu a metodiky. Ve druhé části jsou tabulkovou formou uvedeny statisticky zpracované výsledky z dotazníků, jsou porovnány s výsledky Pavelkové (2003), ohodnoceny prostřednictvím klasifikačních škál a doplněny komentářem. Ve třetí, závěrečné časti práce jsou uvedeny informační výstupy z realizovaného...

Význam prvků komunikace pro práci manažera
Valeš, Jan ; Fiedler, Jiří (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá významem prvků komunikace pro manažerskou činnost. Zaměřuje se na jednotlivé formy a druhy komunikace, identifikuje konkrétní prvky, které se v komunikačním procesu manažerů vyskytují, a věnuje se také určitým komunikačním bariérám, se kterými se manažeři potýkají. Formálně je tato diplomová práce rozdělena na dvě části. První obsahuje teoretická východiska a současný stav poznání řešené problematiky. Následuje druhá část, kterou tvoří vlastní práce založená na primárním výzkumu. Ten je postaven na získání dat od vybraných respondentů na základě dotazníkového šetření a jejich vyhodnocením s cílem zjistit význam prvků komunikace manažerů pro jejich práci, význam a využití komunikačních forem, sdělovaného obsahu a komunikačních kanálů.

Zjištění vlivu fitness aerobiku na svalovou sílu, flexibilitu a tělesné složení
POPKOVÁ, Světlana
Cílem této bakalářské práce je pomocí standardizovaných testů zjistit úroveň pohybových schopností dívek navštěvující výběrový aerobik na Katedře tělesné výchovy a sportu. Testování se skládá ze třech testů svalové síly, z jednoho testu flexibility, jednoho vytrvalostního testu a pomocí výpočtu BMI zjistíme složení těla. Počáteční testování probíhalo v listopadu 3.11. a závěrečné testování bylo změřeno po šesti týdnech v prosinci 15.12. Po zpracování všech naměřených výsledků následuje vzájemné porovnávání a vyhodnocení počátečního a závěrečného testování pomocí aritmetického průměru a směrodatné odchylky. Výsledky byly zpracovány do přehledných grafů. Tato práce by měla posloužit k zjištění vlivu fitness aerobiku (nesoutěžní formy) na naše pohybové schopnosti.

Možnosti rozvoje lidského kapitálu
Morgensternová, Erika ; Tichá, Ivana (vedoucí práce) ; Fajčíková, Adéla (oponent)
Souhrn Bakalářská práce je zaměřena na téma lidského kapitálu a jeho možností k rozvoji. Cílem práce je zhodnotit současnou úroveň lidského kapitálu ve vybrané společnosti, jíž se pro tyto účely stala strojírenská firma, a identifikovat míru motivace k jeho rozvoji. Teoretická část ve svém úvodu pojednává o historii vývoje dané problematiky a následně se celým tématem zabývá hlouběji z hlediska možnosti rozvoje, míry motivace, vzdělání či investic a nákladů do lidského kapitálu. V analytické části byly aplikovány nabyté teoretické znalosti. Ve vybrané strojírenské firmě bylo uskutečněno dotazníkové šetření na vybrané skupině respondentů z řad dělnických profesí, jehož účelem bylo získat dostatek informací ke zhodnocení úrovně lidského kapitálu a následně navrhnout případná řešení k podpoření motivace rozvoje lidského kapitálu ze strany zaměstnavatele.

Typ zaměstnání jako rizikový faktor morbidity osob 45-65 let
ZDĚNOVCOVÁ, Iveta
Bakalářská práce se zabývá tématem ?Typ zaměstnání jako rizikový faktor morbidity osob 45 - 65 let?. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje poznatky o pracovním lékařství, kategorizaci prací, rizikových faktorech pracovních podmínek, opatřeních s tím spojených a legislativu v této problematice. Součástí je také rozdělení typu zaměstnání na vedoucí pracovníky, zaměstnání sedavá a práce v pohybu. Tato část je zpracována sekundární analýzou dat z odborné literatury, odborných internetových stránek a právních předpisů. Praktická část je tvořena třemi částmi. V první jsem použila statistické údaje z UZIS pro vysledování nejčastějších příčin hospitalizace a úmrtí v Jihočeském kraji v roce 2011. Ve druhé části výzkumu jsem použila údaje od závodní lékařky zkoumaného podniku o nemocnosti zaměstnanců, které jsem statisticky zpracovala a vyhodnotila. Hypotéza Dělnické profese mají vyšší morbiditu se potvrdila. Třetí výzkumnou část jsem hodnotila kvantitativním výzkumem, metodou dotazování, technikou dotazníků. Rozdala jsem 50 dotazníků, na zpět se jich vrátilo 38, návratnost činí 76%. Dotazník obsahoval 14 otázek a byl rozdán zaměstnancům milevského podniku ZVVZ GROUP a.s.. Dotazník jsem nejprve rozdělila na respondenty pracující v pohybu a respondenty se sedavým zaměstnáním. Z celkového šetření se také potvrdila hypotéza, že zaměstnanci pracující v pohybu mají vyšší morbiditu.

Internetová komunikace a propagace horských středisek v Krkonoších
Konvička, Josef ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zhodnocení internetových aktivit horských středisek v Krkonoších a následně podat střediskům doporučení ke zlepšení marketingové on-line komunikace, čímž lze navýšit povědomí a zájem veřejnosti k návštěvě horských středisek v Krkonoších. Díky on-line dotazníkovému šetření je následně možné zjistit aktuální zájem a návštěvnost jednotlivých horských středisek na základě odpovědí respondentů. Mezi dílčí cíle diplomové práce patří především podrobná charakteristika marketingu včetně jeho on-line podoby, aktuální formy marketingového komunikačního mixu a další.

Učící se organizace v podmínkách pražských domů dětí a mláděže (kraj Praha)
Rybárik, Ján ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Učící se organizace v podmínkách pražských domů dětí a mládeže (kraj Praha). AUTOR: Bc. Ján Rybárik KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá aplikací teorie učící se organizace do podmínek školských zařízení pro zájmové vzdělávání - domů dětí a mládeže v Praze. Autor navazuje na práci z roku 2009, která se zabývala podobnou tematikou v podmínkách domů dětí a mládeže z celé České republiky. Práce vychází z dosažených poznatků teorie učící se organizace, které vymezil zejména Peter M. Senge. Výzkum formou dotazníku diagnostikoval stav uplatňování teorie učící se organizace v oblastech: struktura organizace (pružnost, sdílení informací, týmová spolupráce); procesy (řízení znalostí a kompetencí, informační technologie); kultura (vedení lidí, podpora učení, zpětná vazba - hodnocení); stimulace (strategie, osobnostní rozvoj, odměňování). Autor přináší analýzu zjištěných výsledků dotazníkového výzkumu (117 respondentů) pražských domů dětí a mládeže, které porovnává s výsledky obdobného dotazníkového výzkumu z celé České republiky (78 respondentů). Analýza výzkumu poukazuje na zjištěné rozdíly a možné cesty, jak v dalším období uplatňovat teorii učící se organizace v podmínkách školských zařízení pro zájmové vzdělávání v Praze. Mimo rámec...