Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,377 záznamů.  začátekpředchozí26358 - 26367další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.65 vteřin. 

Tělo hudby
Galuška, Ondřej ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Karfíková, Lenka (oponent) ; Kolman, Vojtěch (oponent)
Práce Tělo hudby zkoumá, v jakém smyslu můžeme a musíme hudbě, která je tradičně považována za výsostně ideální či metafyzické umění, přiřknout také nějaké tělo, a pokouší se jednotlivé aspekty tělesnosti v hudbě analyzovat. Chce ukázat, že tělo hudby není redukovatelné jen na fyzikálně popsatelné vlnění (v případě zvuku) a že není pouze podmínkou sine qua non hudební zkušenosti (v případě těl účastníků hudby). Tělo vždy nějakým způsobem aktivně vstupuje do hudby, nějak ji spolutvoří, inspiruje, tvoří její významnost (signifiance). Zároveň se samo prostřednictvím hudby proměňuje, je ve hře. Tělo v prvé řadě vystupuje do popředí, díváme-li se na hudbu jako na činnost a proces, nikoli jako na dílo. Tělo hudebníka je neustále podrobeno procesu učení se, transformuje se, je nuceno samo začít myslet a v rámci "performování" hudbu udržovat při životě, neustále ji aktualizovat. Při konfrontaci s učením se a s hudebním nástrojem se za druhé ohlašuje tělo zvuku, jakási jeho materiální umíněnost, vzdorovitost, jež není redukovatelná na inteligibilní vrstvy hudebního zvuku. Zvuk je komplexním fenoménem, jehož materiální rovina sama je určitým způsobem významově produktivní. Za třetí je zde tělo posluchače, které ovšem hudbu musí jistým způsobem také "performovat", spolu-komponovat hudbu. Za čtvrté je zde tělo hudby...

Podpora testování v Microsoft Visual Studio
Padevět, Daniel ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce)
Při vývoji software může docházet k nedorozuměním, komunikačním problémům mezi jednotlivými členy vývojového týmu a chybám při psaní kódu nebo návrhu aplikace. Tyto problémy je potřeba před uvedením aplikace do produkčního prostředí odstranit. K odhalení těchto chyb je nezbytně nutné softwarový produkt řádně otestovat. Těmito činnostmi se zabývá disciplína zvaná Software Quality Assurance (zajištění kvality software, SQA), která je nedílnou součástí procesu vývoje software. O této disciplíně a o postupech při testování aplikací s pomocí Microsoft Visual Studio 2008 pojednává tato práce. Hlavním cílem práce je vytvoření metodiky pro komplexní automatizované testování webové a Windows aplikace v prostředí Visual Studio a ověření tohoto postupu v praxi. Čtenář je v úvodu práce seznámen s teoretickými východisky testování software. V další části textu jsou popsány jednotlivé funkce, které Microsoft Visual Studio 2008 pro testování software nabízí. Na tuto část navazuje kapitola popisující testování aplikací v prostředí IBM Rational Functional Tester, které Microsoft Visual Studio 2008 doplňuje v oblasti testování Windows aplikací. V případové studii je čtenář seznámen s postupem testování webové a Windows aplikace. Případová studie může sloužit jako základ metodické příručky pro další týmy zabývající se testováním software. Na reálných příkladech je vysvětleno použití jednotlivých nástrojů pro testování. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro týmovou spolupráci s využitím Microsoft Team Foundation Server a také srovnání použitých testovacích nástrojů a přehled funkcí, které přinese Microsoft Visual Studio 2010.

Evaluace pilotního projektu výuky předmětu Pedagogické praxe prostřednictvím e-learningovém programu pro distanční vzdělávání Moodle
Kosařová, Andrea ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Štochl, Jan (oponent)
Název práce: Evaluace pilotního projektu výuky předmětu Pedagogické praxe prostřednictvím e-leamingového programu pro distanční vzdělávání Moodle. 2 Název práce v angličtině: Evaluation of the pilot project of the Pedagogical praxes lessons via the e-leaming software Moodle. Cíle práce: Zhodnocení a návrhy úprav pro zkvalitnění programu Moodle a jeho využití na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Metoda: Program bude hodnocen pomocí rozhovorů s 5 studenty III. ročníku, kteří s programem pracovali. Kvalitativní rozhovory budou zaměřené na sedm základních okruhů - obsah a cíle, čas, studijní opory, komunikace, tutor, grafická stránka zpracování a technické zpracování. Výsledky: Kvalitativní rozbor předností a slabých míst analyzovaného programu a návrhy k odstranění nedostatků. Klíčová slova: distanční vzdělávání, e-leaming, Moodle, multimediální vzdělávání, didaktika školní tělesné výchovy, pedagogické praxe, tělesná výchova.

Právní úprava ochrany spotřebitele se zaměřením na vadné výrobky
Popeláková, Klára ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele, konkrétně úpravou odpovědnosti za vady výrobků, potažmo odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobků. Čtenář se dozví zejména to, jak postupovat, pokud se vyskytne vada výrobku, v jaké lhůtě musí svá práva uplatnit, u koho a za jakých podmínek. Toto je v práci objasněno nejen citaci důležitých právních předpisů, ale i prostřednictví ukázek použití zákonů na příkladech z praxe. Nechybí ani přehled nejčastějších podvodných praktik prodávajících, na které je třeba si dát pozor. Zmíněny jsou i spotřebitelské organizace, náplň jejich činnosti a samozřejmě kontakt, kam se spotřebitel může obrátit s případným dotazem. V závěru práce jsem analyzovala, do jaké míry jsou spotřebitelé znalí svých práv. Výzkum byl proveden formou dotazníku na vzorku více než 100 lidí, kde si respondenti mohli vybrat z nabízených odpovědí.

Autorské právo v televizní praxi
Ludvíková, Veronika ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Téma diplomové práce, které jsem si zvolila, je mi blízké již delší dobu. Nejen jako recipientovi televizního vysílání, ale i z druhé strany. Pracuji jako reportérka zpravodajství televize, konkrétně veřejnoprávní České televize, a s problematikou autorskoprávní ochrany v televizní praxi se setkávám téměř denně. Ke zpracování tohoto tématu mě zároveň vedly i objektivní důvody. V době, kdy české zákonodárství požehnalo digitalizaci televizního vysílání1, stojíme na prahu další televizní revoluce. Zatímco na počátku 90. let minulého století znala česká veřejnost pouze dva veřejnoprávní kanály, v současné době díky rozvoji moderních technologií a liberálnějšímu zákonodárství působí na českém trhu desítky stanic, a další na sebe nenechají dlouho čekat. Tento vývoj ukazuje, že autorskoprávní ochrana v televizní praxi již dávno není jen okrajovou oblastí pro několik zasvěcených, ale naopak důležitým tématem, o jehož budoucnosti je třeba informovat a diskutovat. Je totiž nutné najít v této oblasti určitou rovnováhu tak, aby se na jedné straně dostalo autorskoprávní ochrany veškeré jedinečné umělecké tvorbě a na straně druhé aby nedocházelo k extenzi této ochrany i na výtvory, jejichž označení za dílo ve smyslu AutZ je spíše pochybné,2 přičemž taková praxe může vést k devalvaci autorského práva. Cílem mé práce bylo...

Nájem a leasing
Mitáčková, Veronika ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotoučová, Jiřina (oponent)
Podstatou této práce je vysvětlit principy fungování nájmu a leasingu v českém právním prostředí a objasnit čtenáři základní specifika a rozdíly obou nástrojů. Hlavní část je tedy věnována historickému vývoji až po současnost, definování nejdůležitějších pojmů a charakteristice konkrétních smluvních vztahů. V závěru každé kapitoly jsou uvedeny výhody a nevýhody vycházející z praxe a celá práce je zakončena vzájemným srovnáním nájmu a leasingu.

Outdoor - budování týmů v organizaci
Štefanová, Tereza ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Hrnčíř, Luděk (oponent)
Moje práce pojednává o podobě outdoorové metody budování týmů v organizaci. Metodologická část seznamuje čtenáře s obecnými pojmy úzce souvisejícími s budováním týmů. Jsou zde vysvětleny principy práce a spolupráce v týmu, jednotlivé týmové role i samotné vystupování týmu v rámci organizace. Skrze zážitkovou pedagogiku je v závěru metodologické práce přesunuta pozornost na principy fungování teambuildingu a jeho různá pojetí v praxi. V praktické části je pozornost směřována na konkrétní podoby outdoor programů v České republice se zaměřením na lanová centra. U konkrétních teambuildingových aktivit je vysvětlen jejich význam a funkce pro budování týmů včetně mých zkušeností z praxe. Práce by měla sloužit zejména jako ucelený přehled jednotlivých forem outdoorového teambuildingu v České republice a to nejen personalistům a ostatním poptávajícím subjektům po těchto službách, ale i samotným organizátorům a zprostředkovatelům.

Project management v BI
Vacek, Antonín ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Jan (oponent)
Řízení projektů jakožto disciplína není ničím novým, to však neznamená že v této oblasti není prostor pro zlepšení, či zavádění nových metodik. Úvodní teoretická část práce si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou řízení projektů, jak obecně v projektech IS/ICT, tak částečně i v prostředí BI. V této části se čtenář dozví především to, z jakých činností se skládá řízení projektů, jaké dokumenty či formuláře v kterých fázích projektů se běžně používají a také různé rady a příklady z praxe řízení projektů. Zbytek práce se poté věnuje nasazení teoretických postupů z první části v praxi na konkrétním projektu firmy SYSTIXT spol. s.r.o. - uváděný název firmy je smyšlený, protože si reálná firma nepřála být jmenována. Hlavním výstupem z této části je návrh plánu řízení daného projektu (některé jeho části jsou zpracované v programu MS Project 2007). Velmi důležitým výstupem této praktické části je také vytvoření šablon na řízení projektů šitých na míru projektům ve výše zmíněné firmě. Součástí této části je také zhodnocení stávajících postupů řízení projektů ve firmě SYSTIXT spol. s.r.o. a návrh případných změn či vylepšení těchto postupů.

L. Janáček: Svita z opery Příhody lišky Bystroušky
Klecker, Jakub ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce) ; Micka, Vít (oponent)
Diplomová práce přibližuje Janáčkovu SUITU z opery Příhody lišky Bystroušky z několika zajímavých hledisek. V prvních kapitolách se dočteme o vzniku celé opery. Z historického hlediska rozebereme suitu jako hudební formu, která se v každém příznačném období nějakým způsobem vyvíjela a měnila. Jádrem práce se stává rozbor skladby ve třech různých verzích ? Talichově, Jílkově a Mackerrasově, která společně s Jílkem ctí Janáčkův originál. Talich se naopak pustil do nové instrumentace, ze které se stává odlišná skladba. Rozdílnosti v partiturách spatřuji především v tématickém materiálu, obsazení orchestru, v notovém zápisu nebo také v tektonické, metrické, dynamické a tempové oblasti. Důležité plochy uvádím v několika názorných obrazových příkladech. Na závěr práce nabízím k porovnání tři hudební nahrávky, které se snažím způsobem hudebního kritika popsat.

Rozvoj zaměstnanců metodou koučování se zohledněním problematiky kvality
Langrová, Veronika ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Žijeme v době charakterizované změnou. Změnou, která je hybatelem nejen světa okolo nás, ale i nás samých. Dopadá intenzivně i na fungování a běh organizací, oblast vzdělávání a rozvoje zaměstnanců nevyjímaje. Aby byly organizace životaschopné a udržely se v sílícím konkurenčním prostředí trhu, musí na tyto změny adekvátně reagovat. Otázku, jak se jim to daří, co nového to do oblasti řízení lidských zdrojů a především vzdělávání a rozvoje přináší, jaké potřeby a nové situace to vyvolává a jak jsou organizace schopné na všechny popsané výzvy reagovat, jsem si kladla na začátku i v průběhu psaní předkládané disertační práce. Mým cílem je představit koučování jako jednu z cest rozvoje a nabídnout ucelený pohled na tuto metodu a její zařazení v rámci vzdělávání a rozvoje v organizacích. To mi umožňuje spojit nejen teoretický zájem, ale provázat ho s poznatky z vlastní praxe v této oblasti, současně představit konkrétní příklady nastavení koučování v organizacích v České republice, prozkoumat kvalitu a úspěšnost aplikace koučování a zhodnotit aktuální stav dle definovaných kritérií. Vzhledem k zasazení tématu do kontextu organizací jsem využila hledisko kvality, které se v různých souvislostech a své šíři prolíná zpracováním předkládané práce. Je aplikováno jak na oblast vzdělávání, tak na problematiku...