Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,292 záznamů.  začátekpředchozí26283 - 26292  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.73 vteřin. 

Zobrazování povrchových detailů pomocí mapování textur
Stehlík, Lukáš ; Pelikán, Josef (oponent) ; Ambrož, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá algoritmy počítačové grafiky využívajícími pokročilé techniky mapování textur pro zvyšování úrovně detailů nerovných povrchů. Stručně seznamuje s historií vývoje a architekturou moderních grafických karet a základními vlastnosti programovacího jazyka Cg pro grafické akcelerátory. Podrobně jsou popsány v praxi používané algoritmy pro simulaci zakřivení povrchu jako jsou normal (bump) mapping a parallax mapping, včetně vysvětlení základních používaných pojmů a principů. Zvláštní pozornost je věnována metodě displacement mapping a její realizaci na moderních grafických kartách. Popsána jsou možná vylepšení uvedených metod se zaměřením na problémy implementace metody displacement mapping. Součástí práce je program umožňující vizualizovat popsané metody včetně vylepšení. Diskutovány jsou výsledky otestování programu na různých grafických kartách. Jednotlivé metody a vylepšení jsou porovnány, a to jak z hlediska kvality zobrazení, tak i rychlosti.

Programovatelné shadery v OpenGL
Radil, Přemek ; Havel, Jiří (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
V dnešní době se OpenGL používá převážně pro tvorbu počítačových her, CAD programů, aplikací virtuální reality, leteckých simulací či vědeckotechnických vizualizací. Tato bakalářská práce se zabýva tvorbou shaderů v jazyce OpenGL shading Language a jejich připojením právě k OpenGL aplikacím. Jejím cílem je popsat postupy tvorby efektů vytvářejících hloubku ostrosti, záři a měkké stíny a poskytnout o těchto postupech tutoriál. První kapitoly sdělují informace o OpenGL a rozšiřující knihovně OpenGL Utility Toolkit a také ukazují některé obecné postupy potřebné k dosažení výše uvedených efektů. Poslední kapitoly se pak věnují přímo shaderům vytvářejícím tyto efekty.

Hospodaření s energiemi a vodou v bytovém domě
Auer, Zbyněk ; Vendlová, Lucie (oponent) ; Šikula, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hospodařením s energiemi a vodou v bytovém domě. Pro energetickou bilanci bytového domu byly použity výpočetní nástroje Národní kalkulační nástroj II a výstupy simulací v softwaru BSim2000. Na základě výpočtů byla sestavena Et-křivka pro bytový dům, která byla následně doplněna reálným měřením.

Modelování projektů se stochastickou cyklickou strukturou
Sládková, Ivana ; Zouhar, Jan (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Předložená diplomová práce je zaměřená na využití stochastických cyklických sítí v projektovém řízení při plánování projektů. Je zaměřena především na metodu GERT, která umožňuje provedení pravděpodobnostní a časové analýzy projektů se stochastickou strukturou. Diplomová práce se zabývá zejména analýzou sítí, ve kterých se objevují cyklické aktivity. Součástí práce je odvození zjednodušených výpočetních postupů právě pro cyklické činnosti. Autorka práce rozšiřuje metodu GERT o možnost stochastického ohodnocení dob trvání aktivit pomocí metody fuzzy GERT. Tuto metodu aplikuje na projekt reálné praxe a porovnává výsledky získané metodou fuzzy GERT s výsledky simulace Monte Carlo.

Computerová naratologie: narativní schémata počítačových her
Praks, Vítězslav ; Hrbata, Zdeněk (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
Studie obsahuje teoretické sondy o herní textualitě; popisy analogií mezi organizací herního textu a uměleckého artefaktu. Osobní počítač je v práci pojímán jako narativní médium - nástroj prezentace libovolného obsahu, včetně epického. Počítačové hry jsou interpretovány s užitím naratologických a ludologických kategorií. Ve studii je na příkladu počítačových her podrobně analyzován fenomén narativů vyprávěných počítačem. Pozornost je věnována především základním teoretickým konceptům, na nichž jsou tyto aplikace postaveny (konečné automaty). Ve studii jsou dále zkoumány vztahy média literatury a média počítačových her ve srovnání s působením dalších médií na literaturu (vliv filmové a televizní tvorby). Zvláštní pozornost je ve studii věnována fenoménu počítačem generované literatury (prózy a poezie). Ve studii jsou podrobně analyzovány koncepty, konkrétní příklady i přínosy pro literárněvědné poznání. To je spatřováno především v technických prostředcích, jež umožňují rozložit analyzovaný text na komponenty a kvantifikovatelné identifikátory. (Typicky např. ve versologii). V závěru práce je demonstrována analýza narativu na jeho dílčí komponenty (aktanty, stavové diagramy). S využitím nástrojů výpočetní techniky je následně z hloubkové struktury příběhu, reprezentované stavovým diagramem, generován plný...

Linárněalgebraický jukebox - vizualizace operací ve vektorových prostorech
Klímek, Jakub ; Hladík, Milan (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvoření sady appletů v Javě, která by sloužila jako doplněk výuky Lineární algebry. Applety umožňují počítání nad tělesy racionálních čísel, reálných čísel, komplexních čísel a nad tělesy Zp s operacemi sčítání, odčítání, násobení a dělení. Dále je možné počítat s vektory nad týmiž tělesy a s jejich operacemi sčítání a odčítání vektorů, násobení a dělení skalárem. Navíc lze počítat souřadnice vzhledem k bázi, zjišťovat lineárně nezávislou podmnožinu vektorů a v prostorech se standardním skalárním součinem také počítat ortogonální projekci na podprostor generovaný množinou vektorů. Předností appletů je jejich snadná ovladatelnost podobná klasické příruční kalkulačce.

Aplikace problému tří těles ve formě úloh
Kolář, Karel ; Šolc, Martin (vedoucí práce) ; Franc, Tomáš (oponent)
Ústředním tématem práce je omezený kruhový problém tří těles, který je ilustrován formou jed- notlivých příkladů a simulací v programu Wolfram Mathematica. Práce je určená jako doplňující materiál pro vysokoškolské studenty a může sloužit jako úvodní seznámení s problematikou pro středoškoláky. V úvodní části je popsána historie objevů spojených s problémem tří těles a výběr významných osobností z oblasti fyziky a matematiky, které se zasloužily o rozvoj tohoto tématu. Druhou kapitolu tvoří jednodušší úvodní příklady s definicí základních veličin a zopakování po- třebného aparátu teoretické mechaniky na problému dvou těles. Následující kapitoly se věnují Lagrangeovým bodům, Jacobiho integrálu, Hillovým plochám, slapovým silám a jejich aplikaci, Tisserandovu kritériu, tvaru a vývoji těsných dvojhvězd a dalším dílčím úlohám. 1

Vícekriteriální rozhodování o investicích do reklamy v ČR
Šícha, Jaroslav ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Saitz, Lukáš (oponent)
Obsahem této diplomové práce je sestavit matematický model, který dokáže pomoci marketingovým pracovníkům s rozhodnutím, do kterého média investovat přidělené rozpočty na propagaci jejich zboží a služeb, neboli přeformulovat rozhodnutí o volbě vhodného komunikačního kanálu na matematický model, pomocí vhodných metod nalézt optimální řešení a to doporučit marketingovým pracovníkům. Práce obsahuje popis jednotlivých komunikačních kanálů (televiza, rádio, tisk a internet), samotný matematický model s třemi kriteriálními funkcemi (zásah, effectivness index a subjektivni hodnoceni médií rozhodovatelem) a výpočet pomocí metody cílového programování a metody STEM. Dále práce obsahuje příklad z praxe.

Akcelerované neuronové sítě na grafické kartě
Tomko, Martin ; Zachariášová, Marcela (oponent) ; Krčma, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje implementaci aplikace pro simulaci neuronových sítí a její akceleraci za využití grafického procesoru. Aplikace se zaměřuje především na sítě typu Feedforward a jejich učení algoritmem Backpropagation, podporuje však i jiné typy sítí a umožňuje rozšíření o další učící algoritmy. Aplikace také umožňuje zavést do sítě různé poruchy struktury, což je možné využít pro testování odolnosti neuronových  sítí vůči poruchám. Práce je implementována v jazyce C++ za využití OpenCL pro výpočty na GPU. Výsledky akcelerace učení algoritmem Backpropagation byly porovnány s volně dostupnou knihovnou FANN.

Řízení kvality odlitků ze slitin hliníku odlévaných gravitačně do kovových forem
Koplík, Jiří ; Kaňa, Václav (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na komplexní technologickou přípravu výroby odlitku SUPPORT T160 pro konkrétního zákazníka. Přípravu, konstrukci a výrobu kovové formy, experimentální zkoušky odlévání ve slévárně, měření a kontrolu odlitku. Při práci bylo postupováno využitím výpočetní techniky při tvorbě odlitku, konstrukci formy, simulaci lití, tuhnutí odlitku a teplotních polí formy.