Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,269 záznamů.  začátekpředchozí26260 - 26269  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.53 vteřin. 

Marketingové aktivity vybraného podniku
Bernas, Lukáš ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Stříbrský, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na popis současných marketingových aktivit vybraného podniku, kterým je cukrárna/kavárna, a zároveň obsahuje návrh na zlepšení marketingové strategie. Cílem této práce je tedy vytvořit kompletní marketingovou strategii, aplikovatelnou v praxi. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část přibližuje základní pojmy jako marketing a marketing služeb, marketingová strategie a plánování a marketingový výzkum. Praktická část obsahuje představení vybrané cukrárny včetně současných marketingových aktivit a především návrhy a doporučení ohledně zlepšení těchto aktivit.

Ochrana proti kryptoanalýze postranními kanály
Gerlich, Tomáš ; Malina, Lukáš (oponent) ; Martinásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Postranní kanály ovlivňují razantně bezpečnost kryptografických systémů, proto je nutné jim věnovat pozornost při implementaci šifrovacího algoritmu. V této práci jsou v počátku uvedeny základní typy postraních kanálu a jaké útoky se pomocí nich provádí. V následující část jsou popsány druhy ochran proti útoku postranními kanály, z kterých je nejvíce kladen důraz na maskování, z důvodu možné implementace i na stávající kryptografické systémy. Poté jsou představeny maskovací techniky pro šifru AES, kde je popsán jejich způsob maskování, úprava šifrovacího algoritmu a především vůči kterým útokům odolají. V praktické části je popsáno měření, které se snaží zaznamenat proudovou spotřebu mikrokontroleru. Měření mělo za účel zkoumat především na únik informací pomocí proudového postranního kanálu.

Studie zabývající se dopady nové bankovní regulace na cykličnost kapitálových požadavků v České Republice
Bartůsek, Michal ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Tato práce představuje nové regulatorní návrhy, především Basel III, a analyzuje jejich dopady na kapitálový polštář. Podle Lis, Pagés a Saurina existuje cykličnost mezi růstem úvěrů a růstem HDP ve Španělsku. Tato cykličnost je umocněna současnou regulací Basel II. V této práci navazuji na jejich úvahy, jako i na mnoha dalších ekonomů se stejnými zjištěními a posuzuji schopnost nových regulatorních návrhů, jakými jsou Basel III, statistická opravná položka a změny v přístupu vypočtu pravděpodobnosti selhání se vypořádat s opakujícími se úvěrovými bublinami, jakož i jejich dopady na bankovní instituce. Na základě analýzy Baselu III a jeho opatření jsem dospěl k závěru, že Basel III pravděpodobně nebude schopen vytvořit dostatečný kapitálový polštář, který by dostatečně ochránil bankovní sektor. Tato regulace obsahuje několik nedostatků, které mohou ohrozit jeho funkčnost. Avšak, ani druhé opatření, kterým je statistická opravná položka se nezdá být vhodným opatřením, jelikož by mohla oslabit princip věrného a poctivého obrazu finančních výkazů. Poslední z opatření, kterým je změna v přístupu k pravděpodobnosti selhání se zdá být racionální a mohlo by být vysoce efektivní. Jediný problém může nastat během procesu ekonomického oživení. Kvůli konstantní pravděpodobnosti selhání, která bude buď nějakým průměrem, nebo bude stanovená jako v období recese, nebude toto opatření reagovat na ekonomický cyklus, a tedy nebude pomáhat ekonomickému oživení. Na konci práce je představen autorův návrh na výpočet proticyklického polštáře. Tento návrh je postaven na poměru úvěrů k HDP a rozdílu mezi růstem HDP a úvěrů. Přestože toto opatření může mít negativní vliv na růst HDP, může vytvořit tolik potřebný kapitálový polštář, který bude reagovat na růst úvěrového rizika a tvořit kapitálovou rezervu pro případ splasknutí další systematické úvěrové bubliny.

Využití HTML5 při vývoji webových aplikací
Hanyš, Pavel ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mittner, Jan (oponent)
V současné době se na internetu neobjevují převážně klasické internetové stránky, které nabízejí uživatelům multimediální obsah v podobě textů, obrázků a videí či oblíbené e shopy umožňující nákup nejrůznějšího zboží z pohodlí domova. Čím dál tím více se objevují na internetu stránky, resp. aplikace, které poskytují uživateli nějakou konkrétní službu. Tato diplomová práce popisuje nové moderní přístupy při tvorbě webových stránek a aplikací za použití nejnovější verze značkovacího jazyka HTML, kterým je HTML5. Práce je primárně určena webových kodérům a vývojářům, kterým by měla poskytnout přehled a základní informace v oblasti tvorby webových aplikací. Získané znalosti by jim měly zjednodušit a zefektivnit práci a hlavně ušetřit čas, který mohou vrátit zpět uživatelům webu v podobě nových funkcí. Výsledkem jejich práce tak mohou být rychlejší, uživatelsky komfortnější webové aplikace (stránky), které plně využívají potencionálu webových prohlížečů.

Faktory důvěry a důvěryhodnosti v elektronickém podnikání
Prejzková, Helena ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Doucek, Petr (oponent)
Obchod se stává každodenní součástí našeho života. S příchodem informačních technologií a sítí, především internetu, se komunikace s obchodníkem podstatným způsobem změnila. Zákazník již není v přímém kontaktu s prodejcem, proto zůstává otázkou důvěry, zda se transakce uskuteční. Na tom se rovněž zakládá má práce, jež si klade za cíl především identifikovat jednotlivé faktory důvěry a důvěryhodnosti v elektronické podnikání. Mezi její další cíle patří vytvoření postupu, který hodnotí využití zjištěných faktorů v praxi. Takto vytvořená technika byla aplikována na existující obchod a také vedla k sestavení jakési příručky pro vytvoření elektronického obchodu, jenž v zákazníkovi vzbudí co největší důvěru. Práce je rozdělena do třech částí. První z nich, tedy teoretická, popisuje zejména výsledky zahraničních studií uskutečněných v souvislosti s důvěrou na internetu. Ve druhé části je nastíněn stručný pohled na český trh prostřednictvím dostupných podkladů a dotazníkového šetření. Poslední část je praktická, zabývá se využitím jednotlivých faktorů důvěry na existujícím e-shopu a také postupem pro vytvoření nového elektronického obchodu za podpory získaných poznatků. Diplomová práce může v praxi sloužit zákazníkům, kterým pomůže při zjišťování důvěryhodnosti obchodníka. Zároveň v ní mohou začínající obchodníci najít takové skutečnosti, jež jim poskytnou cenné rady k vytvoření a provozu důvěryhodného elektronického obchodu.

Česká epigrafika. Stav a perspektivy (nejenom) pomocné vědy historické
Roháček, Jiří
Shrnutí problémů, kterým čelí česká epigrafika a jejich vliv na stav a budoucí vyhlídky v této oblasti. Článek se zaměřuje především na české epigrafiky, epigrafické instituce a metodiku v České republice s přihlédnutím k aktuální a potencionální poptávce po epigrafickém výzkumu. Autor se také zabývá tím, jak může být tato poptávka ovlivněná ku prospěchu všech zúčastněných stran, včetně obecného srovnání se situací v jiných zemích.

Ekumenický rozměr bohoslužby Pokus o postižení liturgie Českobratrské církve evangelické z hlediska ekumenických principů
Mencl, Tomáš ; Filipi, Pavel (vedoucí práce) ; Beneš, Ladislav (oponent)
Úkolem této práce je postihnout liturgii nedělní bohoslužby Českobratrské církve evangelické z hlediska ekumenických principů, jak jsou obsaženy především ve starocírkevních symbolech a odkazu ekumenických koncilů prvních staletí. Smyslem tohoto zkoumání je ozřejmit ekumenický nárok některých liturgických reforem v Českobratrské církvi evangelické, jakož i poukázat na některé nedostatky křesťanské bohoslužby obecně. Dogmatickým východiskem studie je Nicejsko-cařihradské vyznání víry, a to především ve svém eklesiologickém a inkarnačním článku. Práce však místy vědomě překlačuje hranice úzce vymezené dogmatickýmoi základy a zamýšlí se nad některými liturgickýmio formami a projevy i z hlediska všelidské existence. Smyslem následujících řádků není předložit hotový koncept ekumenicky korektního bohoslužebného slavení, nýbrž naznačit směr, kterým by se případná liturgická obnova v Českobratrské círvi evangelické mohla ubírat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vztah křesťanů a muslimů v České republice v době po teroristických útocích na New York z 11.9.2001
Cikánek, Jiří ; Ventura, Václav (oponent) ; Pelc, Bogdan (oponent)
Cílem práce je v prvním kroku na základě sociologických šetření identifikovat hlavní charakteristiky vztahu křesťanů a muslimů v České republice v době po 11. 9. 2001 (tady a teď). Následně jsou zjištěné obavy a naděje podrobeny teologické reflexi s cílem zhodnotit jejich oprávněnost, resp. nastínit teologická východiska pro jejich hodnocení a pomoci tak v orientaci při rozhodování, zda jde o obavy a naděje oprávněné, nebo zda se jedná o předsudky, které nemají oporu na věroučné rovině, a kterých je proto třeba se dále vyvarovat. V rámci sociologických šetření byly využity následující metody a techniky: analýza médií (tisk s celostátní působností ve vybraných časových intervalech), anketní šetření účastníků víkendového setkání křesťanů a muslimů a polo-řízené rozhovory s vybranými respondenty z prostředí katolické církve. Jako naděje byl na základě výše uvedených sociologických šetření identifikován dialog. Při bližším zkoumání vychází najevo, že dialog má řadu rovin. Dialog na eticko-praktické rovině představuje možné východisko ze současné situace díky zaměření na společné hodnoty a společnou budoucnost zúčastněných, kterým na společné budoucnosti záleží. Dialog předpokládá vedle formulace vlastního stanoviska také zájem o druhého, otevřenost k druhému. Zda je tento zájem přítomen také na straně...

IntactTM BLES (breast lesion excision system) a úloha radiologického asistenta při zavádění nového přístroje do praxe
NEDVĚDOVÁ, Michaela
Systém Intact BLES (Breast Lesion Excision System) je nová radiologická metoda, patřící do oblasti intervenčních výkonů v oblasti mléčné žlázy, kterým dnes obecně říkáme mamotomie. Tyto výkony patří v radiologii k nejmladším a jejich rozvoj můžeme sledovat až v posledních 10 letech. Primárním úkolem mamotomie byl a je odběr větších reprezentativních tkáňových vzorků z podezřelých míst v prsu, kdy je odebíráno v průměru 15 vzorků tkáně mléčné žlázy. Zhruba po 10 letech se od tohoto typu opakovaného prostého mechanického odběru tkáně, byť za přítomnosti vakua, dostáváme k nové mamotomické metodě. Jedná se o jednorázové odebrání tkáně za použití radiofrekvenční energie. I tento postup využívá vakua, v tomto případě však vakuum slouží pouze k odsávání plynů a kapalin z místa bezprostředně přiléhajícího k oblasti odběru a tím umožňuje zachovat správné parametry v době kauterizace. Avšak největší výhodou této metody je možnost odběru celé léze prsu až do velikosti ložiska o průměru 2 centimetrů. Bakalářská práce obsahuje detailní zprávu o nové metodě a úkolů radiologického asistenta, statistická data z archivu MOÚ z oblasti intervenčních výkonů na prsu, na kterých jsem se podílela, a také z běžných neintervenčních vyšetření prsů, která jsou běžnou součástí práce radiologického asistenta. Ke zpracování bakalářské práce byly použity také zdroje české i zahraniční literatury, odborných publikací a časopisů včetně zdrojů internetových. Dohledávala jsem především technická specifika a částečně i fyzikální zákonitosti týkající se nového přístroje InactTM BLES. Do studie byly zařazeny ženy vyšetřené v MOÚ Brno v období únor 2012 - červenec 2012, u nichž byl zjištěn suspektní nález s následným doporučením k jeho odstranění pomocí mamotomu.

Návrh marketingové strategie NH Collection Olomouc Congress Hotelu
Zuček, Petr ; Jurečková, Anna (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je téma marketingové strategie v prostředí cestovního ruchu. Práce se zabývá návrhem marketingové strategie hotelového provozu v tržním prostředí poskytování ubytovacích a stravovacích služeb. První část práce, čili literární rešerše je věnována teoretickým poznatkům marketingu obecně a konkrétněji specifikům marketingové strategie hotelového prostředí. Poznatky jsou aplikovány na subjekt hotelu v Olomouckém kraji, kterým je NH Collection Olomouc Congress hotel. Následně práce předkládá samotnou analýzu a následně návrh strategie a její jednotlivé části. Závěr práce je věnován zhodnocení marketingové strategie vybraného podniku, které mají především sloužit jako podklady pro vedení společnosti a přispět tak ke zlepšení poskytovaných služeb hotelu a v konečném důsledku také k dosažení kýžených ekonomických ukazatelů.