Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,093 záznamů.  začátekpředchozí26084 - 26093  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.62 vteřin. 

Epidurální katétr na ortopedických odděleních - přínos pro pacienty i sestry?
MAŠÁTOVÁ, Milada
Epidurální znecitlivění spočívá v dočasném přerušení vedení nervových vzruchů podáním nízké koncentrace lokálního anestetika, případně i opioidu, do epidurálního prostoru, které způsobí dočasné přerušení vedení nervových vzruchů. Jedná se o centrální neuroaxiální svodnou anestezii s cílem umožnění a usnadnění průběhu operačního zákroku. Při epidurálním znecitlivění bývá současně zaveden i epidurální katétr, díky kterému je možné nejen korigovat množství podaného anestetika, a reagovat tak na průběh operačního výkonu, ale také skýtá možnost ponechání katétru v epidurálním prostoru pro pokračující pooperační analgezii, která dovolí časnou pooperační rehabilitaci, řízení a kontrolu podávané analgezie. Výzkumná část práce byla realizována na základě kvantitativního a kvalitativního šetření. Kvantitativní šetření probíhalo formou dotazníků pro sestry a kvalitativní pomocí polostruktuvaného rozhovoru s pacienty. Kvantitativní výzkumné šetření probíhalo ve čtrnácti zdravotnických zařízeních České republiky. Respondenti byli vybíráni cíleně, základním činitelem výběru pro kvantitativní šetření bylo to, že sestry pracují na ortopedických odděleních, multioborových JIP nebo ARO a že mezi jejich náplň práce patří péče o pacienty po TEP velkých kloubů, kteří mají zavedený epidurální katétr. Respondenty pro kvalitativní výzkum se stali pacienty hospitalizovaní na ortopedickém oddělení po TEP kolene nebo kyčle se zavedeným epidurálním katétrem a měli zájem o rozhovor. Získané výsledky kvantitativní části výzkumného šetření byly graficky a statisticky zpracovány v programu Excel 2010 do grafů, četnostních a kontingenčních tabulek, výsledky kvalitativní části šetření byly zpracovány do schémat pomocí programu Smart Art. Po dohodě s managementem zdravotnických zařízení bude tato diplomová práce poskytnuta ke zvýšení informovanosti a zlepšení situace. Výstupem z práce je vytvoření standardu ošetřovatelské péče - Asistence při zavádění epidurálního katétru a ošetřování nemocného s epidurálním katétrem, dále vytvoření informační brožury pro pacienty a také vytvoření indikátoru kvality ošetřovatelské péče, zaměřeného na sledování výskytu infekčních komplikací u pacientů s epidurálním katétrem. Výsledky mohou být přínosné pro přípravu kurzu orientovaného na ošetřování těchto pacientů a také mohou být podkladem pro další výzkumná šetření.

Věci, které (ne) potřebujeme
Kocúrová, Zuzana ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Kocúrová, Z.: Věci, které ne/potřebujeme. /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce M. Sedlák. Tématem diplomové práce je vztah člověka a prostoru v kontextu filozofie, psychologie, sociální historie, umění a edukace. Teoretická část se zabývá otevřeným a uzavřeným prostorem, jejich vztahem k základním lidským potřebám bezpečí a sounáležitosti. K zajištění se proti strachu slouží jedincům izolace a kontrola. S těmito potřebami souvisí i významy spojené s otevřenou architekturou. Druhá část práce popisuje moje výtvarné projekty vycházející z konceptů uvedených v teoretické části, kterými byly instalace, akce a fotografický cyklus. Ve třetí části popisuji aplikaci daného tématu ve vyučování výtvarné výchovy na 1. až 3. stupni vzdělávání. Klíčová slova: otevřený prostor, uzavřený prostor, strach, pocit bezpečí, architektura, paravan, tašky, průhlednost, edukace.

Čitelnost města - tvorba veřejných prostorů
Šašinková, Romana
Základním principem práce je výzkum potřeby jedince identifikovat se v okolním prostředí a vytvářet si schématický obraz města, což asociuje pocit sounáležitosti s místem a utváření sociálních vazeb. Odraz těchto aspektů je zaznamenán pomocí výzkumu. Hodnocení aktuálního stavu vnímání prostoru bylo několikafázové, za využití jak kvantitativních, tak kvalitativních procesů dotazování a mentálního mapování. Metoda mentálního mapování se uplatňuje jako mezistupeň celkového vyhodnocení, kde dochází k porovnání prostorové představy jedinců s aktuální skutečností. Výstupem je mapování zapamatovatelných prvků a označování prvně zaznamenaných entit nebo celkové četnosti zakreslovaných prvků. Mapa wayfinding může být dále uplatňována pro strategické či urbanistické navrhování jako souhrn nezaujatých dat vzniklých zapojením veřejnosti do procesu tvorby městského prostředí. Výslednicí všech analytických podkladů je pak silné ukotvení v prostoru díky orientačním bodům, na což reaguje předkládaná studie v podobě vsazení krajinářského prvku. V případě Místku je utvářena kvalitní městská třída, která na sebe navazuje jednotlivé veřejné prostory.

Vliv pravidelného tréninku spinálních pacientů v Lokomat systému na vybrané časoprostorové parametry jejich chůze
Strnadová, Helena ; Oplatková, Lenka (vedoucí práce) ; Strapková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce "Vliv pravidelného tréninku spinálních pacientu v Lokomat systému na vybrané casoprostorové parametry jejich chuze" je teoreticko - empirickou prípadovou studií. Teoretická cást pojednává o neuroanatomii míchy, dále se venuje rízení, analýze a možnostem vyšetrování fyziologické chuze. Teoretickou cást uzavírá souhrn poznatku o Lokomat systému, o jeho základním technickém vybavení, výhodách/ nevýhodách a indikacích/ kontraindikacích jeho používání v praxi. Empirická cást práce se zabývá overováním vlivu tréninku v Lokomat systému na chuzi pacientu s inkompletní míšní lézí. Hlavním predmetem výzkumu je sledování zmen ve vybraných casoprostorových parametrech chuze (rychlost chuze, délka dvojkroku, casový interval dvojkroku a trvání casového intervalu jeooporové fáze). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vektorová DIS cartridge pro Oracle
Nidrle, Václav ; Skopal, Tomáš (oponent) ; Kopecký, Michal (vedoucí práce)
Oracle Text je dokumentografický informační systém, který tvoří nedílnou součást databáze Oracle. Je postaven na základním boolském modelu rozšířeném o další možnosti jako jsou přiřazení vah jednotlivým termům, výpočet podobnosti dotazu a dokumentů nebo fuzzy logika. Jako nadstavba Oracle Text je implementována nová databázová cartridge Vector Text, její základní filosofii však tvoří vektorový model. Díky tomuto modelu jsou tak vylepšeny možnosti řízení velikosti výstupu a poměřování relevantnosti vracených dokumentů. Pro tyto účely je ve Vector Text připraveno mnoho funkcí pro výpočet váhy termu a míry podobnosti dotazu s dokumenty a nechybí také jednoduché rozhraní pro jejich další rozšiřování. Uživatelské rozhraní cartridge Vector Text maximálně zachovalo podobu i principy použité v Oracle Text. Dále byla ponechána a navíc rozšířena možnost využití některých speciálních funkcionalit Oracle Text použitelných v obou modelech, jako jsou např. tezaurus nebo slovník stop slov.

Hlasová výchova pro taneční pedagogy
Kafková, Martina ; VODÁČKOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; JANDA ROGLOVÁ, Tereza (oponent)
Předkládaná magisterská práce je osobní reflexí pedagogického hledání na téma: Hlasová výchova pro taneční pedagogy. Vychází z uměleckého prostředí profesionálního drilu, od kterého se vědomě odklání k cestě za hlasovým projevem objevovaným primárně skrze lidské potřeby. Autorka předkládá názor, že základním kamenem pro jakoukoliv pedagogickou práci s ?křehkým? člověkem, je pocit vzájemné důvěry, bezpečí a dostatečného prostoru ke zkoušení. Touto optikou je teze zpracována a vědomě předkládána. Autorčino hledání pedagogického přístupu ke studentovi, je jakousi paralelou existenciální podoby zachycené v bakalářské práci pod názvem: Autorská existence, aneb od jeviště k dětským hřištím.

Přiblížení základních principů Feng-Shui žákům v ZŠ a MŠ ve Zdíkově a jejich aplikace v praktickém projektu
SOJKA, Milan
Tato práce má za úkol aplikovat základní tvůrčí principy feng shui do prací žáků prvního a druhého stupně ZŠ a MŠ Zdíkov ve výtvarné výchově. První kapitola vysvětluje pojem feng shui a jeho historii. Dále jsou vysvětleny pojmy základních metod feng shui, jejich principy a definicemi ve vztahu k energii hmoty a prostoru. Druhá kapitola je věnována praktické části projektu. Základním tvůrčím principům, jejich významu a všeobecnému popsání projektu. Určení kompetencí a dovedností, jež žák získává, při výtvarné výchově. Prostřednictvím náhodného vzorku žáků je provedena aplikace tvůrčích principů feng shui ve výtvarné výchově. Dále je zde také zmíněna historie školství Zdíkovska a popis školy, kde projekt vznikl.

Optofonetické harmonie
Klímová, Blanka ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Bagdasarov, Georgy (oponent)
Základními východisky pro mou práci jsou statě českých teoretiků 30. let od básníků, vědců, filmových kritiků až po avantgardní filmové tvůrce. Práce vychází zpriority asynchronnosti, která je základním výrazovým prostředkem. Sleduje počátky práce se zvukem a jeho začlenění mezi významotvorné prvky filmového sdělení. Zaobírám se pokusy o vizualizaci zvuku založené na hledání analogie obrazové a zvukové složky. Východisky mi jsoufilmy O. Fischingra, bratrů Whitneyových, L. Lye, H. Hirshe, F. a S. Themersonových i J. Lehovce. K analýze vztahů geometrických a informelních struktur vzávislosti na prostoru a čase mi posloužily filmy M. Duchampa, F. Legéra, G. Dulacové, H. Chometta, R. Steinera, H. Richtera, V. Eggelinga a W. Ruttmanna. Nedílnou součástí této práce je skladebná analýza filmu Alexandra Hackenschmieda Na Pražském hradě. To vše za účelem nalézt optofonetické harmonie založené na vibracích zvukových a obrazových vln a jejich synchronních či asynchronních variací.

Projektové řízení a uplatnění jeho metod při realizaci vybraných operační programů
ŠVEJDOVÁ, Helena
V této diplomové práci, s názvem Projektové řízení a uplatnění jeho metod při realizaci vybraných operačních programů, se orientuji na Jihočeký kraj, vymezuji jeho potenciál, priority financování na které je třeba se zaměřit a na které je možné získat finanční podporu v programovém obdodí 2007-2013. Dále se také zaměřuji na podnikatelské a nepodnikatelské subjekty Jihočeského kraje, na oblasti ve kterých nejvíce využívají finanční prostředky z fondů EU a na problémy s nimi spojené. Teoretická část definuje regionální politiku Evropské unie, základní smysl a hlavní účel politiky hospodářské a sociální soudržnosti. Dále se soustředí na regionální politiku v samotné České republice, na operační programy programového období 2007-2013 určené pro Českou republiku a na problematiku projektového managementu. Cílem této práce je zhodnotit proces realizace vybraných operačních programů a s využitím metod projektového řízení vypracovat návrh postupu managementu podniku v případě jejich řešení.Z provedeného zhodnocení vyplývá, že Jihočeský kraj ve svém základním dokumentu Program rozvoje kraje definoval takové priority, které odpovídají záměrům Evropského společenství, což lze dokladovat tím, že právě na tyto oblasti je pomoc v rámci Evropské unie určena. Existuje tedy dostatek prostoru, na základě kterého lze stanovené strategické cíle a opatření kraje naplňovat. Stejně tak výsledky dotazníkového šetření ukazují rozsáhlou aktivitu v čerpání finančních zdrojé z EU. Také ukazují na některé problémy a překážky spjaté s žádostmi o finančí podporu z fondů EU. Překonání těchto problémů a překážek by mohlo otevřít možnosti čerpání finančích zdrojů i menším podnikatelům a subjektům, pro které to bylo zatím nereálné.

Pedagogické časopisy pro výuku dějepisu jako praktická metodická pomoc československému učiteli dějepisu v období 1948-1970
Bimková, Dana ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato práce pojednává o výuce dějepisu v období 1948-1970. Zabývá se nikoli tím, jak výuka vypadala, neboť to nelze přesně detailně popsat, ale zaměřuje se na metodiku výuky dějepisu, tedy na to, jak se měl dějepis správně učit. Základním pramenem jsou pedagogické časopisy pro výuku dějepisu, především časopis Dějepis ve škole jeho předchůdci a následovníci. Základní otázkou je, jestli tyto časopisy mohly skutečně pomáhat učitelům s metodologickou přípravou výuky a jak taková pomoc vypadala. Práce má několik kapitol, první popisuje dějiny školství ve sledované době, druhá se zabývá pedagogickými časopisy pro výuku dějepisu. Dále je pozornost zaměřena na to, jak vypadala vyučovací hodina, jak měl učitel vykládat, opakovat, zkoušet, jak se mělo pracovat s učebnicí. Velkou samostatnou kapitolu tvoří pomůcky pro vyučování, mezi které byly zařazeny především mapy, obrazy, audiovizuální pomůcky a literatura. Dále je věnována pozornost regionálním dějinám, exkurzím, spolupráci s muzeem a archivem. V závěru je potvrzena základní hypotéza, že časopisy mohly sloužit jako dobrá pomoc pro učitele, že v nich byla celá řada zajímavých a inspirativních článků a že i v dnešní době jsou ve výuce dějepisu podobné problémy, které ještě nebyly překonány. Navíc je řešena problematika odborných diskuzí, které se v...