Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,090 záznamů.  začátekpředchozí26081 - 26090  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.81 vteřin. 

Odraz lidových tradic ve školním vzdělávacím programu mateřské školy
VLČKOVÁ, Vladislava
Ve své bakalářské práci upozorňuji na možnosti, které skýtají lidové tradice při tvorbě a realizaci vzdělávacího obsahu školní vzdělávacího programu mateřské školy. Předpokládám, že program založený na lidových tradicích může plně naplnit požadavky na předškolní vzdělávání v Rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V teoretické části se zaměřuji na lidové tradice, které jsou přirozené a propojené s přírodou a snažím se je začlenit do předškolního vzdělávání. Dále popisuji lidové tradice a jejich stopy v mém kraji. V praktické části předkládám konkrétně životaschopnost lidových tradic v mateřských školách v podobě aktivit a činností, které je možné uskutečňovat v mateřské škole. Obsahová část školní vzdělávacího programu je zpracována s využitím lidových tradic. Vše je doplněno tematickým celkem Posvícení, ke kterému přikládám videozáznam z realizace tohoto tématu jako průřezový obraz.

Analýza užitkovosti dojnic při dojení pomocí dojicích robotů
VRBOVÁ, Aneta
Deficit vzdělaných odborníků a trpělivých ošetřovatelů způsobil, že robotizace pronikla i do oblasti zemědělství - živočišné výroby, přesněji do dojení. Průkopníky v této nové technologii byli Holanďané, kteří v roce 1992 uvedli do provozu první dojící robot. Cílem bakalářské práce bylo posoudit úroveň mléčné užitkovosti holštýnských dojnic v systému robotického dojení. Sledování probíhalo v roce 2009 na rodinné farmě Basík a syn. Tato farma se nachází 6 km východně od Tábora. Celkem bylo sledováno 64 dojnic holštýnského plemene a jejich podílových kříženek (62 H1 a 2 H3). Data byla zpracována pomocí programu Microsoft Excel. Při hodnocení mléčné užitkovosti bylo zjištěno, že sledovaná skupina dojnic na 1. laktaci měla užitkovost 9635 kg M. Dojnice na 2. laktaci vykazovaly užitkovost 14329 kg M a to je o 5629 kg M víc, než požaduje chovný cíl H100. Plemenice na 3. laktaci dosáhly úrovně užitkovosti 13012 kg M. Při hodnocení počtu návštěv dojícího robota s ohledem na pořadí laktace bylo zjištěno, že průměrný počet úspěšných dojení ve sledovaném stádě za den u plemenic na 1. laktaci byl 2,6. Neúspěšných dojení u dojnic na 1. laktaci bylo provedeno 0,07 za den. Dojnice na 2. laktaci se průměrně dojily 2,9 krát za den. Průměrný počet neúspěšných dojení u této skupiny zvířat byl 0,04. Robot dojnici na 2. laktaci odmítl průměrně 1 krát za den. Plemenice na 3. a další laktaci se průměrně dojily 2,7 krát za den, počet odmítnutí byl 1,5. Počet neúspěšných dojení u této skupiny byl velmi malý, pouze 0,03 za den.

Nebezpečné látky v elektrozařízení
VÁVROVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá vlivem nebezpečných látek v elektrozařízení na životní prostředí i na samotného člověka. Cílem práce je toxikologická charakteristika nebezpečných látek v elektrozařízení a formou dotazníku zjišťuje, jaké je povědomí lidí o nebezpečnosti elektrozařízení a odpadu. Práce nejprve popisuje samotné zákony týkající se této problematiky, jak z hlediska nebezpečných látek, tak také z hlediska nebezpečného odpadu. V práci jsou poté zpracována data, která byla získána od dvou věkových skupin pomocí dotazníků, která se zaměřila na znalosti těchto skupin o nebezpečných látkách a o nebezpečném odpadu. V této části jsou popsány i toxikologické vlastnosti kovů.

Vytváření anglických výukových materiálů pro matematiku na II. stupni ZŠ a jejich uplatnění v prostředí virtuální školy projektu Global School
KOVÁŘOVÁ, Alena
Tato práce je založena na zavádění metodiky a výuky typu CLIL na základní školy. Práce je zaměřena na výuku matematiky v anglickém jazyce, přípravě výukových materiálů a jejich vyzkoušení na základní škole Matice Školské v Českých Budějovicích a ve virtuální škole Global School. Celkem bylo zpracováno pět výukových témat. V teoretické části je představen CLIL jako forma výuky, dále je zde rozebrána situace cizojazyčné výuky ve státech Evropy. V praktické části je představena výuka na mezinárodní škole Townshend, kde proběhla průprava autorky ve výuce matematiky v angličtině. Dále již výuka připravených témat probíhala na základní škole Matice Školské, kde byla jedna hodina pro ukázku natočena na videokameru a ve virtuální škole Global School. Připravené výukové materiály jsou vybaveny audio nahrávkami slovníků vhodnými pro využití jak v reálných školách, tak i ve virtuálním prostředí školy Global School. Témata výukových materiálů jsou široce zpracovaná, tudíž mohou najít uplatnění na jakékoli základní škole.

Jan Jiří Harant z Polžic a Bezdružic, český šlechtic a exulant
Mauleová, Blanka ; Mikulec, Jiří (oponent) ; Bobková, Lenka (vedoucí práce)
Důsledky stavovského povstání a jeho porážky zasáhly výrazně do osudů nesčetných českých jednotlivců i celých rodin. Kromě všech, kteří se nějakých způsobem na povstání podíleli, byli nakonec postiženi i ti evangelíci, kteří na něm neměli žádnou účast. Rekatolizační opatření vrcholící mandátem o obnově jednotného náboženského vyznání v Čechách z roku 1627 postavila veškeré nekatolíky z řad svobodného obyvatelstva před nelehkou volbu, zda přestoupit ke katolickému vyznání nebo odejít ze země. Většina dala přednost pobytu v domácím prostředí, přesto odešlo ze země poměrně velké množství lidí. Mezi nimi se vyskytovala celá řada pozoruhodných osobností. Některé z nich se svými činy skutečně zapsaly do českých i evropských dějin a těší se značnému zájmu jak historiků, tak i široké veřejnosti. Největší část emigrantů však nebyla za svého života v Čechách příliš známa; žili celkem běžným životem v rámci svého společenského postavení až do stavovského povstání. Po odchodu za hranice pokračovali ve své skromné a nenápadné životní dráze. Jen málo z nich se nějakým způsobem vydělilo z nepřeberného množství neznámých a zapomenutých vystěhovalců. Jedním z nich je Jan Jiří Harant z Polžic a Bezdružic, mladší bratr mnohem slavnějšího Kryštofa Haranta. Zatímco širší veřejnosti je povědomé nanejvýš jeho rodové jméno, mezi...

Stres a jeho zvládání
Zuzaňák, Vojtěch ; Reichel, Jiří (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Rozhodnutí věnovat se ve své bakalářské práci fenoménu stresu se zrodilo při četbě knihy Stres a zdraví indického lékaře Vinaye Joshiho v rámci přípravy ke zkoušce z Mentální hygieny. Autorův výklad problematiky optikou činnosti orgánů a tělesných systémů v průběhu původně vysoce adaptivní stresové reakce mě velmi oslovil a od té doby řadím toto téma mezi oblasti svého zájmu. Práce je rozdělena na celkem čtyři části. Část první (Stres) přináší nezbytný úvodní pohled do zvolené problematiky - jak prastarý evolučně zformovaný mechanismus unifikované záchranné reakce v podmínkách současného světa a pod tíhou relativně nedávno vzniklé masy vnitřních a vnějších podnětů pozbývá svou adaptační funkci a naopak může za určitých podmínek představovat pro člověka příčinu vážných problémů včetně zdravotních. Tyto podněty - takzvané stresory - kategorizuje a zevrubně popisuje. Věnuje se klíčovým činitelům míry relativně trvalé odolnosti vůči stresorům v čele s vrozeným typem temperamentu. Poslední oddíl první části se v návaznosti na mé studijní zaměření věnuje vztahům mezi stresem a řízením lidských zdrojů, zejména doložením důležitosti této problematiky pro oblast nakládání s lidskými zdroji a řízení lidí v organizacích a popisem konkrétních opatření pro udržení pracovní zátěže v rozumných mezích.

Pokračování studie Kuopio 75+: Prevalence ortostatické hypotenze
Henzlová, Veronika ; Čečková, Martina (vedoucí práce) ; Štaud, František (oponent)
Kuopio studie 75+: Prevalence orthostatické hypotenze Veronika Henzlová Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá prevalencí orthostatické hypotenze u starších lidí 75 let žijících doma. Data byla získána z pokračování Kuopio 75+ studie provedené v roce 2003 ve Finsku a zpracována pomocí programu SPSS 14. Byla zjištěna 23,7% prevalence orthostatické hypotenze. Nebyl nalezen rozdíl v prevalenci mezi pohlavími, věkovými skupinami a v kategoriích systolického krevního tlaku.

Rozvoj služby počítačového a internetového klubu pro seniory - Klub Remedium Praha
Molatová, Pavlína ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Průměrný věk lidí se neustále prodlužuje. Člověk žije ještě desítky let po ztrátě své reprodukční schopnosti. Takový revoluční převrat v demografickém složení populace, by se měl projevit zásadně i v jiné hodnotové orientaci společnosti. Tedy měl by se promítnout v celkovém životním stylu a v celkově jiné podobě stáří. Oslovila otázka aktivního stáří. Pracuji jako asistentka v Klubu Remedium Praha. Klub nabízí sociální a aktivizační služby pro seniory. Součástí Klubu Remedium je i počítačový a internetový klub. Zabývám se otázkou: Jak rozvíjet službu počítačového a internetového klubu pro seniory? Pro odpověď na tuto otázku jsem udělala výzkum. Vytvořila jsem dotazník, díky němuž se mi podařilo potvrdit stanovené hypotézy. Dotazník čítal celkem třináct otázek, většinou s možností volných odpovědí, a otázky na základní údaje respondentů. Vyplňování dotazníků probíhalo začátkem roku 2007, převážně v únoru. Dotazníky jsem vyplňovala s respondenty formou rozhovoru. Cílem výzkumu bylo zjistit názory pravidelných návštěvníků počítačového a internetového klubu a zaměřit se na rozvoj služby počítačového a internetového klubu. Získat nápady a požadavky seniorů k rozšíření a zlepšení této služby. Potvrdila se hlavní hypotéza, že jsou senioři celkově spokojeni s počítačovým a internetový klubem. Informace o...

Za žánrem válečného filmu
Martinek, Přemysl ; Hanáková, Petra (oponent) ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce)
Při zkoumání žánru fikčního válečného filmu se leckdy dostaneme do pasti osobních vášní. Válku jsme nikdy nezažili, máme o ní často jen letmou představu, která vychází ze spousty různých druhů informací, které jsme o ní získali. To, jakým způsobem je zobrazována, možná vůbec neovlivní to, jak bychom se v ní zachovali my. Možná že fikční válečný film je jen takovou hrou, takovým uzavřeným světem hrdinů, kteří umírají, zabíjejí, znásilňují, vzpomínají na manželky, pijí v důstojnických klubech, tančí s děvčaty, poslouchají rozkazy, bloudí po lese a třeba se topí v moři. Válka jako mohutný, nezvratný a mimořádně dynamický proces, který naprosto rozruší struktury ve společnosti, se prostě ve všech svých aspektech zachytit nedá a je tedy jen na nás, jak budeme který film vnímat. Když jsem mluvil o tématu své práce s různými lidmi, většinu z nich vlastně tento žánr nebaví a nemají k němu žádný vztah. V době války se však rapidně zvyšuje počet lidí, kteří si k žánru vztah "najdou". Podobně se tomu děje i v dobách blížící se války. Umění je sice vždy uzavřené do sebe, ale právě v krizových dobách má poměrně zásadní roli komunikátora mezi jakýmsi kolektivním celkem (státem, armádou, národem) a jednotlivcem. To platí především u filmu. Umění tak v demokratických zemích s vyspělými tradicemi odkazuje své diváky k...

Děti se specifickými poruchami učení a jejich přístup ke skupinové práci.
Vaňura, Václav ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
V naší společnosti je celkem samozřejmé, že rodiče mají zájem o vývoj svých dětí a vedou je tak, aby se v dospělosti dokázaly vyrovnat s úkoly a nástrahami, které před ně život postaví. Rovněž je pokládáno za samozřejmé, že dětem, které kvůli nějakému tělesnému postižení (nevidomost, obrna, mentální retardace apod.) nemohou dosáhnout stejné úrovně jako jejich vrstevníci, projevujeme nejen soucit, ale poskytujeme jim konkrétní pomoc, například metodami kompenzace, reedukace, rehabilitace či reparace. Naproti tomu dítě, u kterého jsou diagnostikovány Jen" poruchy učení či chování, nevzbuzuje u nezasvěcených většinou zvláštní pozornost. Takové dítě vypadá jako každé jiné, může si normálně hrát s ostatními dětmi a nemá zvláštní potíže s mluveným projevem, zrakem či sluchem. U takového dítěte nebývají předpokládána žádná oslabení či znevýhodnění. Jedná se o skryté postižení. Z vlastní zkušenosti vím, jaké postoje k poruchám učení a chování zaujímá laická veřejnost (a bohužel i někteří pedagogové). Pro některé z těchto lidí jsou děti se skrytým postižením zdravé a celý problém v jejich očích spočívá vtom, že dětem je buď poskytována nedostačující, výuka, nebo jim chybí správná výchova. Tento stav je pravděpodobně následkem nedostatečné osvěty a informovanosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)