|
Skrýšovec - software pro podporu geocachingu
Kyselák, Antonín ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou požadavků, návrhem a implementací softwaru pro podporu geocachingu. Zkoumá aplikace podobného typu a snaží se navrhnout podobnou, ale multiplatformní alternativu k těmto zavedeným nástrojům. Aplikace je využitelná pro běžné uživatele, hráče geocachingu, kteří chtějí mít data stále u sebe a mít možnost s nimi pracovat. Aplikace je do budoucna jednoduše rozšiřitelná a navržená tak, aby pokryla širokou oblast využití, díky její multiplatformnosti a multilingualitě.
|
|
Systém pro zasílání textových zpráv - klientská část
Fiedor, Jan ; Kašpárek, Tomáš (oponent) ; Ráb, Jaroslav (vedoucí práce)
V dnešní době existuje mnoho klientů pro komunikaci pomocí textových zpráv. Bohužel je pravdou, že velká část z nich nijak neřeší zabezpečení této komunikace, často se potýká s problémy při přenosu souborů a je spjata se specifickým protokolem. Tato práce si klade za cíl nalézt nejlepší řešení těchto problémů a aplikovat je při implementaci bezpečného a spolehlivého klienta nezávislého na konkrétním protokolu.
|
|
Systém pro zasílání textových zpráv - serverová část
Gach, Marek ; Kašpárek, Tomáš (oponent) ; Ráb, Jaroslav (vedoucí práce)
Dnešní svět serverových aplikací je velmi dynamicky se rozvíjejícím odvětvím IT. S nástupem vícejádrových procesorů dobře navrhnuté paralelní aplikace získávají na výkonu. Tato práce se snaží nastínit základy vytváření a synchronizace vícevláknových aplikací. Tyto principy se pokouším aplikovat při tvorbě paralelního jádra univerzálního serveru. Nad tímto je poté definována sémantika komunikačního protokolu pro zasílání textových zpráv.
|
|
Řešení úloh s neurčitostí
Hrdý, Libor ; Martinek, David (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
V dokumentu je popsána implementace logické-deskové hry Vrhcáby (anglicky Backgammon), hry pro dva hráče, přičemž jeden z hráčů je zastoupen počítačem. V dokumentu je rozvedena problematika programování grafického uživatelského rozhraní pomocí toolkitu WxWidgets a dále implementace herního jádra (ovládání hry + UI počítače) s použitím algoritmu ExpectMiniMax, jež se využívá právě pro implementaci her jako Vrhcáby, tedy her, v nichž se vyskytuje prvek náhody, v tomto konkrétním případě hod kostkou.
|
| |
|
Ovládání počítače pohybem laserového ukazovátka po projekčním plátně
Pavlín, Václav ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci sytému pro ovládání počítače pohybem laserového ukazovátka po projekčním plátně. Pomocí laserového ukazovátka je možné nahradit ovládání počítače myší. Systém umožňuje simulovat pohyb kurzoru myši a kliknutí. Aplikace využívá koncept homografie pro automatickou kalibraci kamery a následně pro převod souřadnic mezi obrazem projekčního plátna a obrazem počítače.
|
|
Zpracování dat z přijímače signálu z navigačního systému GPS
Srnec, Pavel ; Orság, Filip (oponent) ; Dvořák, Radim (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o zpracování dat z GPS přijímače, konkrétně o zpracování výškových map. V první části jsou rozebrány principy technologií GPS a protokolu NMEA s cílem pochopit výpočet aktuální pozice na mapě pomocí zeměpisných souřadnic. Dále je analyzována komunikace s přijímačem GPS, zpracování dat pro práci s mapou a zobrazení pozice. Návrh a implementace výsledné aplikace, jež je koncipována jako grafické uživatelské rozhraní, je následně detailně popsána. Konečné testování, které bylo provedeno v reálném terénu za pomocí GPS přijímače u-blox 5, a výsledky chování aplikace jsou uvedeny na konci práce. V závěru je zhodnoceno splnění cílů zadání a požadavků práce a jsou navrženy možnosti rozšíření projektu.
|
|
Parametrický geometrický náčrtník
Zápotočný, Matej ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrického geometrického náčrtníku, který slouží jako výuková aplikace pro žáky a studenty na základních a středních školách. Cílem bylo naprogramovat aplikaci, která umožňuje uživateli zadat vícero způsoby parametrická data a vykresit objekty i se základními informacemi do kreslící plochy. Výsledný program je napsán v jazyce C++ s rozšířením wxWidgets.
|
| |
|
Systém pro daňovou evidenci v Linuxu
Prouza, Jakub ; Michal, Bohumil (oponent) ; Kašpárek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce pojednává o návrhu a implementaci systému sloužícího pro jednoduché vedení daňové evidence v operačním systému GNU/Linux. Aplikace je vytvořena pomocí grafické knihovny wxWidgets přičemž uživatelská data jsou šifrovaně ukládána do SQLite databáze. V první kapitole práce je probrán současný stav programů pro vedení daňové evidence v OS GNU/Linux a cíle navržené aplikace. Na ni navazuje část popisující pojmy a postupy nutné k porozumění a vedení daňové evidence dle platných zákonů. Následující kapitoly se zabývají vlastním návrhem a implementací systému. Závěr práce je věnován zhodnocení přínosu navržené aplikace a nastínění směru jejího dalšího vývoje.
|